|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wicia |
#353939 Wysłany:
08 Kwi 2010, 23:37; Temat postu: Termostat |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
Witam
Od kilku dni zaobserwowałem w mojej Kropce następujące niepokojące objawy tzn. wahania wskazówki temperatury silnika. Samochód po dłuższej jeździe łapie połowę zakresu ale czasem zwłaszcza na biegu jałowym spada do 1/4 i znów się podnosi. Raz spadło do 0 a potem się podniosło. Czy to wina termostatu? ubywa mi płynu i dolewałem koncentrat? Może nie powinienem?Proszę o pomoc.Aha opis dotyczy Fiata Punto II silnik 1.9 jtd 80 KM.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#353941 Wysłany:
08 Kwi 2010, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hymm to moze byc termostat ale podobne objawy daje padnieta uszczelka pod glwca na co tez wskazuja ubytki plynu chlodzenia. koncenrtatu spok mozna dolewac
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#353978 Wysłany:
09 Kwi 2010, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zacznij od odpowietrzenia ukladu chlodzenia
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
wicia |
#354587 Wysłany:
10 Kwi 2010, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
Na wstępie chciałbym bardzo Wam podziękować za odpowiedź. Nie wiem czy to coś jeszcze nowego wniesie ale z nawiewów leci ciepłe powietrze. Temperatura nigdy nie przekracza połowy skali. Gdy ruszam po postoju ładnie łapie temperaturę do połowy tyle tylko że momentami są wahania (ale nigdy do zera). A ta uszczelka to droga jest? Ogólnie auto mam od września z początkowym przebiegiem 169000. Teraz mam 18300 i super się sprawuje.Kropka jeździ głownie po trasie (90% przebiegu) i wydatki to przepalone żarówki, opony i oleje. Totalne zaprzeczenie powszechnej opinii co do fiata. Zamierzam dodać zdjęcia do galerii i w ogóle:-).Jeszcze raz dziękuję za pomoc drodzy Forumowicze i Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#354591 Wysłany:
10 Kwi 2010, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
wicia to fajnie że z fiacika zadowolona jesteś  z temp. to odpowietrzyć układ, potem termostat wymienić a jak dalej nie pomorze to daj znać, może to uszczelka ale to dość kosztowna sprawa. pozdr będzie dobrze
|
|
Góra |
|
 |
wicia |
#355663 Wysłany:
14 Kwi 2010, 01:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
W piątek jadę do mechanika także dam znać co było. Przy okazji wymienię rurę kolektorową bo stara ma dziurę. Koszt w sklepie motoryzacyjnym to 320 zł (Bozal 792-201) ale na allegro są po 150 zł z przesyłką. Czy jeżeli nie będzie uszczelek w komplecie to mogę je dokupić w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym?Z góry dziękuję za odpowiedź i Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Arachnus |
#356009 Wysłany:
15 Kwi 2010, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 25
|
nie dolewał bym samego koncentratu, bo glikol ma niską temperaturę wrzenia, może wykipieć...
_________________ Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.
|
|
Góra |
|
 |
wicia |
#356575 Wysłany:
17 Kwi 2010, 09:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
od tej pory będę dolewać tylko wodę jeśli będzie ubywać. Wczoraj byłem wymienić olej 10w40 castrol magnetic i filtry oleju i powietrza (koszt 160 zł) i założyłem letnie opony (wiem że późno). Dzisiaj się dowiem co z tą temperaturą i czy to na pewno termostat.Dzięki za odpowiedź
|
|
Góra |
|
 |
Brajt |
#356586 Wysłany:
17 Kwi 2010, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 30 Gru 2008, Posty: 194
|
hej Wicia
nick wskazuje na kobiete ale piszesz jak facet wiec tak się będe do Ciebie zwracał
mialem podobną sytuację, też na trasie. zakopane-mielec ~230km. zaczelo sie od tego ze pewnego razu przy okazji wypadu do sklepu wskazowka temperatury skoczyla na maxa (do High) i zapalila sie dioda. zanim zdarzylem sie zatrzymac - zgaslo. pomyslalem moze blad komputera lub czujnika. pozniej zauwarzylem ubytki plynu w ukladzie chlodniczym...wiec uzupelnilem (plyn...xxx2000, nie pamietam nazywy ale z Orlenu i mieszalny z innymi plynami) wtedy temperatura spadala do normalnej...ale po jakims czasie znow byla wysoka. okazalo sie ze nieszczelna uszczelka glowicy przepuszczala plyn do silnika gdzie sie spalal razem z paliwem i szedł w wydech. znajomy poradzil zeby wlewac wode, szybciej sie "wypali" ale przynajmniej jest za free (na plynie bym zbankrutowal na takiej trasie, dosc szybko sie wypalal, co 10-15km) wkoncu dojechalem na stopa, na obiad. dolalem wody, pozniej po wsystkim tez uzupelnilem do wymaganego poziomu. jechalem jechalem...przejechalem wiecej niz zwykle na poprzedniej wodzie, temperatura utrzymywala sie na polowie...wiec tak jak zwykle
az tu nagle TRACH, pssss i zgasł... ;P skonczyło sie tym ze trzeba bylo wymienic uszczelke glowicy, uszczelki kolektora wydech. uczelki rozdzadu, srub glowicy, kabli WN, oleju, filtra oleju.. planowanie glowicy itd.
calosc ~~900zl. wiec lepiej wydaj te 150-300zl na sprawdzenie i ewentualna wymiane jakiejs uszczelki, ew termostatu ktory szwankuje niz pozniej tlucz sie po serwisach ktore zrobia Ci to naprawde dobrze iw miare dobrej cenie..
pozdrawiam
jbc to pisz 
_________________ Punto II 5d, 1,2 v16 80 KM
|
|
Góra |
|
 |
wicia |
#357626 Wysłany:
19 Kwi 2010, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
Witam ponownie
Nazywam się Wiktor a nick jest mylący za co przepraszam. Otóż mam dobrego mechanika na którym nigdy się nie zawiodłem i jemu zostawiłem kropkę do diagnozy. Wymienił rurę kolektorową bo na kolanku była dziura, żaróweczkę w tylnym reflektorze. A co do mojego zapytania związanego z objawami jakie już wcześniej przytoczyłem (wahania wskazówki temperatury od ćwierć do połowy zakresu) to stwierdził że to CZUJNIK. Nie wiem co on takiego zrobił ale problem zniknął.(nie zapłaciłem za czujnik ani za jego wymianę). Może go docisnął albo przeczyścił? Bardzo ładnie łapie temperaturę, długo trzyma a przy tym nie ma żadnych wahań. A co do ubytku płynu to ubywa ale bardzo mało i to tak co 3-4 miesiące.Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Brajt |
#357636 Wysłany:
19 Kwi 2010, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 30 Gru 2008, Posty: 194
|
oO
to swoj tez musze sprawdzic bo raz mi dziala raz nie  zobaczymy. a gdziet ten czujnik sie chowa? moze moglbym go jakos sam przeczyscic.
pozdrawiam 
_________________ Punto II 5d, 1,2 v16 80 KM
|
|
Góra |
|
 |
wicia |
#357742 Wysłany:
20 Kwi 2010, 07:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 16
|
Spróbuję zrobić zdjęcie i wstawić na forum. To takie coś żółte. Wiem bo mechanik mi pokazał żebym wiedział co kupić;-). Nie wiem co zrobił bo się nie chwalił ale coś musiał bo problemy po wizycie w warsztacie ustąpiły. Zapłaciłem tylko 60 zł:-)
|
|
Góra |
|
 |
damainos |
#359397 Wysłany:
25 Kwi 2010, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 31
|
Arachnus napisał(a): nie dolewał bym samego koncentratu, bo glikol ma niską temperaturę wrzenia, może wykipieć...
ale przecież glikole mają dwie grupy -OH i tworzą wiązania wodorowe z wodą, co utrudnia przeprowadzenie ich w stan pary, przez co mają wysoką temp. wrzenia. te które się używa w koncentatach to etylenowy (ma temp wrzenia ok. 190) a propylenowy ok. 180. w zależności w jakim stosunku rozpuścisz je z wodą dostaniesz plyn o temp. wrzenia z zakresu (100C-190C)
wydaje mi się, że taki roztwór z chlodnicy nie powinien wykipieć:)
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.
|
|
Góra |
|
 |
Arachnus |
#359435 Wysłany:
25 Kwi 2010, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 25
|
Ktoś na forum jeep chyba głupoty wypisywał.  Prędzej chłodnica się rozlutuje niż glikol wykipi... Jednak cieczą wydajnie odprowadzającą ciepło jest woda, więc silnik powinien mieć lepsze chłodzenie na przepisowej mieszance.
_________________ Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.
|
|
Góra |
|
 |
damainos |
#359623 Wysłany:
25 Kwi 2010, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 31
|
Tutaj już się zgodze, że woda ma największa pojemność cieplną, dlatego są koncentraty, ktore rozpuszczamy w wodzie:)
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|