You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #88165 Wysłany: 03 Lut 2008, 16:10; 
 Temat postu: Wzrastający poziom płynu JTD
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław śl.
Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 20
Witam, zastanawia mnie unoszący się poziom płynu ok. 1cm. po nagrzaniu, po odkręc. korka małe odgazowanie, gdy zimny ok. Podpiąłem nową przepływke i oglądam w lusterku jak puszcza chmurki i zauważyłem, lekko paruje jak zimny. Oby nie UPG. Płyn Dynagel. Jestem na to uczulony po
CC 700-ce. Przez trzy lata eksploatacji chyba ten poziom był równy.
Jak jest u Was.Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #88275 Wysłany: 03 Lut 2008, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: WielkaPolska
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 13
Jeśli mnie pamięć nie myli to jak mam mojego mk2 to u mnie jest tak samo tzn. jak sie troche silnik zagrzeje to faktycznie widac w zbiorniczku wyrownujacym ze poziom sie nieznacznie podnosi i po odkreceniu korka slychac charakterystyczne syczenie. Nie mam pojecia czy to normalne u mnie juz chyba nic nie pracuje tak jak normalnie powinno.

_________________
Moja kropka to: Punto II HLX 1.9JTD 80KM = więcej siwych włosów na głowie ;-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88289 Wysłany: 03 Lut 2008, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław śl.
Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 20
Dzięki za odpowiedz, będę go obserwował.
Mam dystans do pokonania 1500 km. w jedną strone i troche się boje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88306 Wysłany: 03 Lut 2008, 23:40; 
 Temat postu: Re: Wzrastający poziom płynu JTD
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 299
kolego czysta fiza po nagrzaniu zwiększa swoją objętość płyn i zawsze będzie więcej tak ma być pozdro :wink:

_________________
PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION
NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88357 Wysłany: 04 Lut 2008, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
Driver_ napisał(a):
tak ma być

jak najbardziej prawidłowo

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88584 Wysłany: 04 Lut 2008, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław śl.
Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 20
EDi napisał(a):
Driver_ napisał(a):
tak ma być

jak najbardziej prawidłowo

Image
Image
Aż tyle, po odkręceniu korka poziom nie spadł, tylko syknęło. Po wymianie, bo nie zlałem całego płynu tylko ok. 2 litry rok temu i teraz to samo 2 litry, czyli 4l. z czego wychodzi 3l. Czyżby Dynagel miał takie właściwości. Oryginalny chyba Paraflu nie wzrastał. Podejrzane.
Jest to diesel stopień sprężania duży i obawiam się o ewentualną ryse w głowicy a co za tym idzie planowanie i grubość uszczelki. W dalszym ciągu myśle UPG. Posprawdzajcie u siebie. Jakie macie płyny,co obserwujecie.
Zawsze broniłem Fiata tym bardziej JTD, po trzech latach użytkowania chyba kupie TDI
Biorąc pod uwagę wielkość zbiornika wyrównawczego to między Min- Max a takim poziomem 200ml. jeśli nie więcej.


Czarne JTD


Ostatnio edytowany przez lupo4801 05 Lut 2008, 21:50, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #88659 Wysłany: 05 Lut 2008, 09:06; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
u mnie jest dokładnie tak samo, po nagrzaniu silnika poziom płyny minimalnie wzrasta, mam zalany płyn Paraflu UP, a po otwarciu korka, tez jest syknięcie i znowu się lekko podnosi

ale rada z mojej strony jest taka: nie powinno się odkręcac korka zbiorniczka wyrównawczego przy nagrzanym silniku

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88753 Wysłany: 05 Lut 2008, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław śl.
Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 20
u mnie jest dokładnie tak samo, po nagrzaniu silnika poziom płyny minimalnie wzrasta, mam zalany płyn Paraflu UP, a po otwarciu korka, tez jest syknięcie

Wszystko rozumiem, minimalnie-ale nie dwa centymetry.
On się podnosi stopniowo ze wzrostem temperatury, nie po odkręceniu korka i taki pozostaje opada powoli ja stygnie. Czy to może być tylko wina "Dynagela". płynu jakby powoli ubywało, wycieków brak.




Czarne JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88787 Wysłany: 05 Lut 2008, 18:34; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
lupo4801 widze że nie dajesz za wygraną

dla rozwiana wszelkich wątpliwości poczytaj troche o rozszeżalności cieplnej ciał stały i cieczy i wszystko będzie jasne

poszukaj jeszcze gdzieś na necie, producenta lub u dystrybutora karty charakterystkyki tego swojego Dynagelu, tam też powinien być podany współczynnik rozszeżalności cieplnej na podstawie którego można obliczyć wzrost objętości w zależności o temperatury

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88834 Wysłany: 05 Lut 2008, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 67
No to weźcie poczekajcie aż do momentu kiedy temp jest maxymalna tzn kiedy włącza się wentylator. Wtedy podniesie się jeszcze więcej. Podniesienie się poziomu to norma tak jak była o tym mowa: rozszeżalnośc cieczy - trzeba było uważać na fizyce :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88855 Wysłany: 09 Lut 2008, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław śl.
Rejestracja: 03 Lut 2008,
Posty: 20
zeetung napisał(a):
No to weźcie poczekajcie aż do momentu kiedy temp jest maxymalna tzn kiedy włącza się wentylator. Wtedy podniesie się jeszcze więcej. Podniesienie się poziomu to norma tak jak była o tym mowa: rozszeżalnośc cieczy - trzeba było uważać na fizyce :D



Jeszcze mi się nigdy elektrowentylator nie załączył a stałem w korkach we Włoszech,Chorwacji. Wskażnik pokaz. max. jedna kreska przed grubszą środkową. Dodam że na tym płynie szybciej się nagrzewa niż Paraflu.
Jutro go wymienie. Tym wozidełkiem zrobiłem 70 tyś. w trzy lata i nigdy nie zrobił psikusa, co 10tkm. olej Mobil1 p.synt. bez dolewek, pali do 5l/km.

[ Dodano: 09 Lut 2008 18:41 ]
Wymieniony płyn Paraflu, spuszczony na gorącym silniku zeszło może 3.5l. Układ odpowietrzony(co było przyczyną) nagrzewnica grzała, teraz OK.
Poziom wedle praw Fizyki aż tyle nie wzrasta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149849 Wysłany: 26 Lip 2008, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: IłAWA
Rejestracja: 05 Cze 2008,
Posty: 33
:!: :?: co to za dynagel? leje się parafu do kreski poziom max
po zagrzaniu silnika poziom sie minimalnie podnosi jak już
forumowicze pisali to fiza płynów tyczy to i metali.

_________________
IłAWIAK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149852 Wysłany: 26 Lip 2008, 15:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
Ja wymieniałem w swoim 1.2 8v płyn jakiś miesiąc temu. Zalałem Prestone tą wersję gotową do użycia. Zeszło też coś około 3,5 litra, zauważyłem że nawet po spuszczeniu całości kiedy dmuchałem w otwór zbiorniczka wyrównawczego to jeszcze odrobina płynu wylatywała (jakieś 200-250ml) Potem jeszcze jakieś 3-4 razy odpowietrzałem układ na zimnym i na ciepłym silniku i w ten sposób dolałem jeszcze jakiś litr płynu. Wydawało by się że też wszystko zrobiłem prawidłowo i na zimnym silniku nie ma żadnej reakcji po odkręceniu zakrętki ale na ciepłym słychać syknięcie i poziom wzrasta o jakiś 1cm.

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO