|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lupo4801 |
#88165 Wysłany:
03 Lut 2008, 16:10; Temat postu: Wzrastający poziom płynu JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
Witam, zastanawia mnie unoszący się poziom płynu ok. 1cm. po nagrzaniu, po odkręc. korka małe odgazowanie, gdy zimny ok. Podpiąłem nową przepływke i oglądam w lusterku jak puszcza chmurki i zauważyłem, lekko paruje jak zimny. Oby nie UPG. Płyn Dynagel. Jestem na to uczulony po
CC 700-ce. Przez trzy lata eksploatacji chyba ten poziom był równy.
Jak jest u Was.Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kamilo |
#88275 Wysłany:
03 Lut 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: WielkaPolska Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 13
|
Jeśli mnie pamięć nie myli to jak mam mojego mk2 to u mnie jest tak samo tzn. jak sie troche silnik zagrzeje to faktycznie widac w zbiorniczku wyrownujacym ze poziom sie nieznacznie podnosi i po odkreceniu korka slychac charakterystyczne syczenie. Nie mam pojecia czy to normalne u mnie juz chyba nic nie pracuje tak jak normalnie powinno.
_________________ Moja kropka to: Punto II HLX 1.9JTD 80KM = więcej siwych włosów na głowie ;-)
|
|
Góra |
|
 |
lupo4801 |
#88289 Wysłany:
03 Lut 2008, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
Dzięki za odpowiedz, będę go obserwował.
Mam dystans do pokonania 1500 km. w jedną strone i troche się boje.
|
|
Góra |
|
 |
Driver_ |
#88306 Wysłany:
03 Lut 2008, 23:40; Temat postu: Re: Wzrastający poziom płynu JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 299
|
kolego czysta fiza po nagrzaniu zwiększa swoją objętość płyn i zawsze będzie więcej tak ma być pozdro 
_________________ PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#88357 Wysłany:
04 Lut 2008, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
lupo4801 |
#88584 Wysłany:
04 Lut 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
EDi napisał(a): Driver_ napisał(a): tak ma być jak najbardziej prawidłowo
Aż tyle, po odkręceniu korka poziom nie spadł, tylko syknęło. Po wymianie, bo nie zlałem całego płynu tylko ok. 2 litry rok temu i teraz to samo 2 litry, czyli 4l. z czego wychodzi 3l. Czyżby Dynagel miał takie właściwości. Oryginalny chyba Paraflu nie wzrastał. Podejrzane.
Jest to diesel stopień sprężania duży i obawiam się o ewentualną ryse w głowicy a co za tym idzie planowanie i grubość uszczelki. W dalszym ciągu myśle UPG. Posprawdzajcie u siebie. Jakie macie płyny,co obserwujecie.
Zawsze broniłem Fiata tym bardziej JTD, po trzech latach użytkowania chyba kupie TDI
Biorąc pod uwagę wielkość zbiornika wyrównawczego to między Min- Max a takim poziomem 200ml. jeśli nie więcej.
Czarne JTD
Ostatnio edytowany przez lupo4801 05 Lut 2008, 21:50, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#88659 Wysłany:
05 Lut 2008, 09:06; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
u mnie jest dokładnie tak samo, po nagrzaniu silnika poziom płyny minimalnie wzrasta, mam zalany płyn Paraflu UP, a po otwarciu korka, tez jest syknięcie i znowu się lekko podnosi
ale rada z mojej strony jest taka: nie powinno się odkręcac korka zbiorniczka wyrównawczego przy nagrzanym silniku
_________________
Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
 |
lupo4801 |
#88753 Wysłany:
05 Lut 2008, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
u mnie jest dokładnie tak samo, po nagrzaniu silnika poziom płyny minimalnie wzrasta, mam zalany płyn Paraflu UP, a po otwarciu korka, tez jest syknięcie
Wszystko rozumiem, minimalnie-ale nie dwa centymetry.
On się podnosi stopniowo ze wzrostem temperatury, nie po odkręceniu korka i taki pozostaje opada powoli ja stygnie. Czy to może być tylko wina "Dynagela". płynu jakby powoli ubywało, wycieków brak.
Czarne JTD
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#88787 Wysłany:
05 Lut 2008, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
lupo4801 widze że nie dajesz za wygraną
dla rozwiana wszelkich wątpliwości poczytaj troche o rozszeżalności cieplnej ciał stały i cieczy i wszystko będzie jasne
poszukaj jeszcze gdzieś na necie, producenta lub u dystrybutora karty charakterystkyki tego swojego Dynagelu, tam też powinien być podany współczynnik rozszeżalności cieplnej na podstawie którego można obliczyć wzrost objętości w zależności o temperatury
_________________
Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
 |
zeetung |
#88834 Wysłany:
05 Lut 2008, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 67
|
No to weźcie poczekajcie aż do momentu kiedy temp jest maxymalna tzn kiedy włącza się wentylator. Wtedy podniesie się jeszcze więcej. Podniesienie się poziomu to norma tak jak była o tym mowa: rozszeżalnośc cieczy - trzeba było uważać na fizyce 
|
|
Góra |
|
 |
lupo4801 |
#88855 Wysłany:
09 Lut 2008, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
zeetung napisał(a): No to weźcie poczekajcie aż do momentu kiedy temp jest maxymalna tzn kiedy włącza się wentylator. Wtedy podniesie się jeszcze więcej. Podniesienie się poziomu to norma tak jak była o tym mowa: rozszeżalnośc cieczy - trzeba było uważać na fizyce 
Jeszcze mi się nigdy elektrowentylator nie załączył a stałem w korkach we Włoszech,Chorwacji. Wskażnik pokaz. max. jedna kreska przed grubszą środkową. Dodam że na tym płynie szybciej się nagrzewa niż Paraflu.
Jutro go wymienie. Tym wozidełkiem zrobiłem 70 tyś. w trzy lata i nigdy nie zrobił psikusa, co 10tkm. olej Mobil1 p.synt. bez dolewek, pali do 5l/km.
[ Dodano: 09 Lut 2008 18:41 ]
Wymieniony płyn Paraflu, spuszczony na gorącym silniku zeszło może 3.5l. Układ odpowietrzony(co było przyczyną) nagrzewnica grzała, teraz OK.
Poziom wedle praw Fizyki aż tyle nie wzrasta.
|
|
Góra |
|
 |
bo2c3af606 |
#149849 Wysłany:
26 Lip 2008, 15:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: IłAWA Rejestracja: 05 Cze 2008, Posty: 33
|
 co to za dynagel? leje się parafu do kreski poziom max
po zagrzaniu silnika poziom sie minimalnie podnosi jak już
forumowicze pisali to fiza płynów tyczy to i metali.
_________________ IłAWIAK
|
|
Góra |
|
 |
jadak |
#149852 Wysłany:
26 Lip 2008, 15:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Gocław Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 444
|
Ja wymieniałem w swoim 1.2 8v płyn jakiś miesiąc temu. Zalałem Prestone tą wersję gotową do użycia. Zeszło też coś około 3,5 litra, zauważyłem że nawet po spuszczeniu całości kiedy dmuchałem w otwór zbiorniczka wyrównawczego to jeszcze odrobina płynu wylatywała (jakieś 200-250ml) Potem jeszcze jakieś 3-4 razy odpowietrzałem układ na zimnym i na ciepłym silniku i w ten sposób dolałem jeszcze jakiś litr płynu. Wydawało by się że też wszystko zrobiłem prawidłowo i na zimnym silniku nie ma żadnej reakcji po odkręceniu zakrętki ale na ciepłym słychać syknięcie i poziom wzrasta o jakiś 1cm.
_________________ MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|