|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piotrekb |
#358920 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:10; Temat postu: Szarpanie, telepanie |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Cześć!
Piszę tu z nadzieją, że pomożecie mi rozwiązać mój kolejny problem z kropkiem (1.2 8V, 2002 r, prawie 90000 na liczniku). Otóż od pewnego czasu przy ruszaniu silnik 'telepie się' (nie wiem czy to właściwe określenie). Objawy takie jak u kolegi z innego tematu ( http://fiatpunto.com.pl/topic21954.html). Jednak do tego samochód szarpie przy zmianie biegów (głównie z 1 na 2) w momencie gdy puszczam sprzęgło (wcześniej się tak nie działo), a także czasem szarpnie przy ruszaniu. Dlatego zastanawiałem się czy problem tkwi w lizaku (poduszce skrzyni biegów), sprzęgle czy jeszcze czymś innym. Proszę o rady i opinie.
A i jeszcze lamerskie pytanie - czy hamulce z tyłu (to są chyba bębnowo-szczękowe) odgrywają ważną rolę w procesie hamowania? Bo kolega powiedział mi, że one są tylko częścią hamulca ręcznego (prawie go nie używam), a jak używam hamulca nożnego to wtedy hamują tylko hamulce z przodu (tarczowe). Poszukałem trochę w necie i nic nie znalazłem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Cartman |
#358923 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
przy hamowaniu hamulcem "nożnym" hamuje i przód i tył, z tym że siła hamowania na przodzie jest większa niż z tyłu. Kolega się myli, mówiąc że tył jest tylko od ręcznego.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#358929 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
tylne też hamują tylko że z mniejszą siła niż przednie i również są ważne do bezpiecznego i szybkiego zatrzymania auta
[ Dodano: 23 Kwi 2010 20:38 ] na resztę masz w tamtym temacie
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#358937 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Czytałem tamten temat i objawy przy ruszaniu wskazują na lizak, a objawy przy zmianie biegów na sprzęgło. Możliwe że zepsute jest jedno i drugie?  I czy jeżeli mam zapowietrzone sprzęgło to może być tak, że szarpie za każdym razem przy zmianie biegów (z 1 na 2) i puszczeniu sprzęgła a przy ruszeniu zdarza się to bardzo rzadko?
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#358940 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
Padlo sprzeglo a dokladnie tlunik drgan w tarczy sprzegla,malo grozne aczkolwiek wkurzajace  Odnosnie hamulcow to tyl rowniez hamuje przy "nodze" lecz sila jest mniejsza bo tyl auta jest lzejszy , poprostu tyl rownowazy sile hamowania zeby auto nie "nurkowalo" w czasie hamowania.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#358941 Wysłany:
23 Kwi 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jak szarpie, stuka przy zmianie to tez wskazuje na lizak
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#358945 Wysłany:
23 Kwi 2010, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
No właśnie przy zmianie biegów nic nie stuka, tylko właśnie szarpnie. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany lizaka? Ostatnio mechanik mówił, że bębny i szczęki są do wymiany, tylko że zażądał za to jakiejś ceny z kosmosu! Ile to normalnie powinno kosztować?
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#358947 Wysłany:
23 Kwi 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
lizak ~100zl, co do wymiany to sa do odkrecenia tylko dwie sruby,
wiec zalezy od mechanika 20-120zl
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#358951 Wysłany:
23 Kwi 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
To gdzieś 3 razy taniej niż sprzęgło  Dzięki za pomoc!
A czy lizak to jest fachowa nazwa? Czy mówi się na to poduszka skrzyni biegów? 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#358952 Wysłany:
23 Kwi 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
poduszka skrzyni biegow,
najlepiej podjedz do jakiego mechanika, niech ja zdemontuje i pooglada.
jak bedzie mial ja w rece, to od razu bedzie widac, czy guma zerwana czy nie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#360508 Wysłany:
28 Kwi 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Pozwolę sobie odnowić temat, ponieważ jeszcze nie byłem u mechanika, a w moim kropku pojawił się problem z wrzucaniem biegów. 2, 3, 4 i 5 wchodzą lekko i bezproblemowo, natomiast 1 i wsteczny często nie chcą się 'wbić'. Muszę wtedy dać na luz, puścić sprzęgło, wcisnąć je jeszcze raz i dopiero wtedy mogę wrzucić bieg. Dodatkowo praktycznie za każdym razem przy wrzucaniu wstecznego skrzynia zgrzyta (tzw. 'dentysta'). Sprzęgło przy zmianie biegów trzymam cały czas tak samo - wciśnięte do samej podłogi. Czy może być to związane z lizakiem lub sprzęgłem, czy to jakieś uszkodzenie skrzyni?
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#360510 Wysłany:
28 Kwi 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
Tak jak napisalem wyzej sprzeglo juz sie skonczylo
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#368288 Wysłany:
25 Maj 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Jadę jutro do mechanika i chciałem się dowiedzieć czy do wymiany lizaka trzeba demontować i wyciągać całą skrzynię?
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#368301 Wysłany:
25 Maj 2010, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
piotrekb napisał(a): Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Jadę jutro do mechanika i chciałem się dowiedzieć czy do wymiany lizaka trzeba demontować i wyciągać całą skrzynię?
do odkrecenia sa dwie sruby
nie trzeba ruszac ani skrzyni, ani podpierac silnika
odkrecic, przykrecic nowa i gotowe 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#368304 Wysłany:
25 Maj 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Podbijam, bo jednak wydaje mi się, że to nie lizak powoduje problemy z moim autem. Czytałem inne tematy o tej usterce i nie wygląda to tak dramatycznie jak u mnie. U mnie pojawia się to częściej na ciepłym silniku (dzisiaj np. dopiero po zrobieniu 20 km) i tylko przy ruszaniu lub redukcji z 2 na 1 i puszczeniu sprzęgła (mniej więcej zaczyna się w momencie puszczenia sprzęgła do połowy). Wygląda to tak - dźwięk( brzmi mniej więcej 'tududududu') i całym autem szarpie. Jest to dźwięk dość głośny (aż się ludzie na ulicy oglądają  ). Jak ruszam z 2 to już nie ma tego efektu. Dalej czasami nie chce wejść mi 1, ale za to wsteczny już nie zgrzyta.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#368305 Wysłany:
25 Maj 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zlap za tlumik i poruszaj nim do przodu/tylu, na boki
jak to podobny dzwiek to wystarcza nowe 'wieszaki'
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#368309 Wysłany:
26 Maj 2010, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Spróbuję jutro, ale to raczej słychać z przodu auta. Poza tym to szarpanie chyba nie pasuje do usterki tłumika. Jutro powinienem dowiedzieć się też wszystkiego od mechanika, ale martwi mnie już ta usterka - dzisiaj to myślałem, że nie dojadę do domu (jazda po mieście z czymś takim jest koszmarem) [ Dodano: 26 Maj 2010 18:36 ]Byłem u mechanika. Sprawdził lizak i sprzęgło. Z tym było wszystko ok. Przy okazji poprosiłem, żeby wymienił świece (na tych autko przejeździło z 70 tys. km). I okazało się, że dwa przewody wysokiego napięcia wypadły ze świec. Teraz autko chodzi już równo, nic nie hałasuje i nie telepie. Jutro jeszcze zrobię ostateczny test, bo dzisiaj nie jeździłem za dużo.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|