You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Sie 2020, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #852023 Wysłany: 01 Mar 2020, 00:04; 
 Temat postu: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020,
Posty: 3
Witam.
Po wymianie akumulatora w punto II sporting 1,2 16v zaczęły występować następujące problemy:
- na zimno podczas dodawania gazu, gdy dodaję łagodnie idzie normalnie, gdy dodam więcej jakby dostawał za dużą dawkę paliwa i przechodził w tryb awaryjny- zaczyna jakby palić na 3 cylindry i traci moc, po odjęciu gazu na chwilę i ponownym łagodnym dodawaniu znów zaczyna przyspieszać normalnie, do chwili zagrzania, lub przesadzenia z dodaniem gazu.
- na ciepło na wolnych obrotach jakby wypadały zapłony, silnik wibruje i co jakiś czas przerywa, a w skrajnych przypadkach pracuje jakby na 3 cylindry.
- po zagrzaniu jest tragedia- auto pracuje jakby na trzech cylindrach, czuć paliwo, nie ma mocy
Komputer pokazywał błąd sondy lambda - wymieniłem na nową i nic
Przewody zapłonowe wydają się dobre- nie iskrzą. Świece wymieniłem na nowe- po wymianie o dziwo odnotowałem poprawę, choć problem nie ustąpił.
Podmieniałem mapsensor- nie ustąpiło.
Wymieniłem przepustnicę- nic. Próbowałem odpinać sondę lambda i mapsensor- na ciepłym nadal przerywa, po mocnym dodaniu gazu wibruje, czuć benzynę w spalinach.
Spotkał się ktoś z podobną sytuacja? Mapsensory mam używane, ale na obydwu problem występuje. Komputer nie pokazuje nic innego, jak sporadyczny błąd sondy lambda, który wydaje się byc skutkiem, a nie powodem.
Nie potrafię tego zdjagnozować. Spalanie mam w normie, na zimno pracuje lepiej, choć gdy na zimno dodam zbyt dużo gazu, to zaczyna swirować szybciej.
Problem wystąpił nagle- wymieniłem akumulator na nowy i się zaczęło, ale to chyba nie możliwe, żeby coś się wówczas stało. O dziwo polepszyło sie trochę po wymianie świec- same swiece czyściutkie, spalanie wygląda mimo wszystko dobrze.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #852024 Wysłany: 01 Mar 2020, 00:39; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14112
Pomógł: 116
Cześć.
Masz jedną sondę czy dwie? Którą wymieniłeś i na jaką? Jaki był dokładnie kod błędu?
W kwestii iskry do głowy przychodzą mi jeszcze: cewki i bodykomp.
Próbowałeś odpiąć aku na 10 minut (to nic nie kosztuje)? Jakie jest napięcie akumulatora w stanie spoczynku i w trakcie zwiększania obrotów?

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 101 500 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852025 Wysłany: 01 Mar 2020, 01:08; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020,
Posty: 3
Mam jedną sondę, wymieniłem jakiegoś Boscha na Deelphi ES20302-12B1. Nie pamiętam dokładnie numeru kodu.
Cewki chyba są sprawne, ale również się zastanawiam nad zakupem- niestety nie mam jak podmienić, żeby sprawdzić przed kupnem.
Akumulatora nie próbowałem odpinać, napięcie akumulatora mam ponad 13V.
Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem, ponieważ czasem strzelało w dolot- jakby iskra była podawana za wcześnie- może zły kąt? Ale tu nie wpływałoby rozgrzanie silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852030 Wysłany: 01 Mar 2020, 18:02; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 960
Pomógł: 26
Zależy jak ta wymiana akumulatora przebiegała. Bo sam fakt, że jest nowy/inny, nie może nic złego zrobić (bo co, akumulator przestawił rozrząd?).
To znaczy jak inwazyjna była - czasem trzeba mocno odginać przewody główne z klemami i sąsiadujące wiązki, aby akumulator wyjąć z mocowań.
Wtedy mogłeś coś naruszyć (coś co już się ledwo trzymało, skorodowane było + kruche, a jest "zima"), przewody, wtyczki, czujniki, punkty masy. Dlatego teraz całe auto świruje.
Spróbuj poruszać wszystkimi możliwymi wiązkami/wtyczkami w okolicach akumulatora.
Może nawet wyjmij i zamontuj go ponownie (wtedy będzie widać, które przewody najbardziej cierpią, co mogłeś potrącić, itp.).
Plus, prewencyjnie: wtyczki, bezpieczniki, przekaźniki pod maską i w skrzynce rozdzielczej (jeśli taka jest pod maską w tej wersji) powyciągać, prysnąć WD-40 i włożyć na miejsce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852040 Wysłany: 02 Mar 2020, 08:45; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1290
Pomógł: 44
To że przewody WN nie iskrzą to nie świadczy o tym że jest ok. Miałem taki przypadek w 1.2 16v, przewody WN miały nie cały rok i 20kkm. Nawet je dotykałem w wilgotne dni i nic nie kopało :E Wymieniłem prewencyjne na jakieś stare co mi leżały w garażu i problem z szarpaniem znikł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852091 Wysłany: 06 Mar 2020, 00:11; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020,
Posty: 3
O dziwo po wymianie przewodów problem ustał. Przynajmniej na tę chwilę. To mega dziwne, ponieważ rano gdy jechałem do pracy nie było problemu z autem do chwili, gdy dodałem mocniej gazu- wówczas problem sie pojawiał. Co to ma wspólnego z kablami?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852094 Wysłany: 06 Mar 2020, 13:12; 
 Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc.
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1290
Pomógł: 44
Normalna sprawa, zmienne warunki obciążenia inny skład mieszanki silnik chwilowo przelany paliwem i przy słabej iskrze jest problem z zapłonem w komorze spalania. W Punto 2 1.2 16v jak miałem problem z zapłonem, to głównie przy przyspieszaniu z poziomu 2krpm. Podczas normalnej jazdy delikatnej nic się nie działo.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO