|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
el_wito |
#852023 Wysłany:
01 Mar 2020, 00:04; Temat postu: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020, Posty: 11
|
Witam. Po wymianie akumulatora w punto II sporting 1,2 16v zaczęły występować następujące problemy: - na zimno podczas dodawania gazu, gdy dodaję łagodnie idzie normalnie, gdy dodam więcej jakby dostawał za dużą dawkę paliwa i przechodził w tryb awaryjny- zaczyna jakby palić na 3 cylindry i traci moc, po odjęciu gazu na chwilę i ponownym łagodnym dodawaniu znów zaczyna przyspieszać normalnie, do chwili zagrzania, lub przesadzenia z dodaniem gazu. - na ciepło na wolnych obrotach jakby wypadały zapłony, silnik wibruje i co jakiś czas przerywa, a w skrajnych przypadkach pracuje jakby na 3 cylindry. - po zagrzaniu jest tragedia- auto pracuje jakby na trzech cylindrach, czuć paliwo, nie ma mocy Komputer pokazywał błąd sondy lambda - wymieniłem na nową i nic Przewody zapłonowe wydają się dobre- nie iskrzą. Świece wymieniłem na nowe- po wymianie o dziwo odnotowałem poprawę, choć problem nie ustąpił. Podmieniałem mapsensor- nie ustąpiło. Wymieniłem przepustnicę- nic. Próbowałem odpinać sondę lambda i mapsensor- na ciepłym nadal przerywa, po mocnym dodaniu gazu wibruje, czuć benzynę w spalinach. Spotkał się ktoś z podobną sytuacja? Mapsensory mam używane, ale na obydwu problem występuje. Komputer nie pokazuje nic innego, jak sporadyczny błąd sondy lambda, który wydaje się byc skutkiem, a nie powodem. Nie potrafię tego zdjagnozować. Spalanie mam w normie, na zimno pracuje lepiej, choć gdy na zimno dodam zbyt dużo gazu, to zaczyna swirować szybciej. Problem wystąpił nagle- wymieniłem akumulator na nowy i się zaczęło, ale to chyba nie możliwe, żeby coś się wówczas stało. O dziwo polepszyło sie trochę po wymianie świec- same swiece czyściutkie, spalanie wygląda mimo wszystko dobrze.
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#852024 Wysłany:
01 Mar 2020, 00:39; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Cześć. Masz jedną sondę czy dwie? Którą wymieniłeś i na jaką? Jaki był dokładnie kod błędu? W kwestii iskry do głowy przychodzą mi jeszcze: cewki i bodykomp. Próbowałeś odpiąć aku na 10 minut (to nic nie kosztuje)? Jakie jest napięcie akumulatora w stanie spoczynku i w trakcie zwiększania obrotów?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
el_wito |
#852025 Wysłany:
01 Mar 2020, 01:08; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020, Posty: 11
|
Mam jedną sondę, wymieniłem jakiegoś Boscha na Deelphi ES20302-12B1. Nie pamiętam dokładnie numeru kodu. Cewki chyba są sprawne, ale również się zastanawiam nad zakupem- niestety nie mam jak podmienić, żeby sprawdzić przed kupnem. Akumulatora nie próbowałem odpinać, napięcie akumulatora mam ponad 13V. Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem, ponieważ czasem strzelało w dolot- jakby iskra była podawana za wcześnie- może zły kąt? Ale tu nie wpływałoby rozgrzanie silnika.
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#852030 Wysłany:
01 Mar 2020, 18:02; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Zależy jak ta wymiana akumulatora przebiegała. Bo sam fakt, że jest nowy/inny, nie może nic złego zrobić (bo co, akumulator przestawił rozrząd?). To znaczy jak inwazyjna była - czasem trzeba mocno odginać przewody główne z klemami i sąsiadujące wiązki, aby akumulator wyjąć z mocowań. Wtedy mogłeś coś naruszyć (coś co już się ledwo trzymało, skorodowane było + kruche, a jest "zima"), przewody, wtyczki, czujniki, punkty masy. Dlatego teraz całe auto świruje. Spróbuj poruszać wszystkimi możliwymi wiązkami/wtyczkami w okolicach akumulatora. Może nawet wyjmij i zamontuj go ponownie (wtedy będzie widać, które przewody najbardziej cierpią, co mogłeś potrącić, itp.). Plus, prewencyjnie: wtyczki, bezpieczniki, przekaźniki pod maską i w skrzynce rozdzielczej (jeśli taka jest pod maską w tej wersji) powyciągać, prysnąć WD-40 i włożyć na miejsce.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#852040 Wysłany:
02 Mar 2020, 08:45; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
To że przewody WN nie iskrzą to nie świadczy o tym że jest ok. Miałem taki przypadek w 1.2 16v, przewody WN miały nie cały rok i 20kkm. Nawet je dotykałem w wilgotne dni i nic nie kopało Wymieniłem prewencyjne na jakieś stare co mi leżały w garażu i problem z szarpaniem znikł.
|
|
Góra |
|
|
el_wito |
#852091 Wysłany:
06 Mar 2020, 00:11; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Lut 2020, Posty: 11
|
O dziwo po wymianie przewodów problem ustał. Przynajmniej na tę chwilę. To mega dziwne, ponieważ rano gdy jechałem do pracy nie było problemu z autem do chwili, gdy dodałem mocniej gazu- wówczas problem sie pojawiał. Co to ma wspólnego z kablami?
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#852094 Wysłany:
06 Mar 2020, 13:12; Temat postu: Re: 1,2 16v szarpie, przelewa, traci moc. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Normalna sprawa, zmienne warunki obciążenia inny skład mieszanki silnik chwilowo przelany paliwem i przy słabej iskrze jest problem z zapłonem w komorze spalania. W Punto 2 1.2 16v jak miałem problem z zapłonem, to głównie przy przyspieszaniu z poziomu 2krpm. Podczas normalnej jazdy delikatnej nic się nie działo.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|