|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 21:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bartoszw |
#418280 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:37; Temat postu: Kontrolka temperatury na postoju / -10mrozu |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
1.2 8v + gaz zwykly - nie mam obrotomierza i wskaznika temp. - ALE KUPIE JAK KTOS CUS MA;)
Roczny akumulator przy -25 zawiodl. Po sekundowym pozyczeniu pradu auto odpala jak nowe, ale to szczegol. Zrobilem trase 70km (50trasa, reszta miasto). Zadzwonil kolega, ze diesel padl. Podjechalem, podlaczylismy kable, krecil krecil i nic, tylko u mnie z wentylatora(silniczka wen.) dymek poszedl, ale jego stary odwazny czlowiek reka wentylator i sie zalaczyl, dymek ustal. Diesel zamarzl, wiec zaciagnalem go do serwisu na lince. Po tych przygodach pomyslalem sobie, ze wylacze wszystkie odbiorniki pradu, przerzuce na benzyne i niech chodzi... 20min? Gasze motur, sprawdzam miernikiem: aku - 13, odpalam silnik - 14.1, wlaczam wszystko co sie da - 14, mysle sobie pewnie temperatura za niska, nie ma sily na ten mroz (bylo -25), ladowanie jest, no trudno sie mowi.
Sprawdze jeszcze plyn, bo cos slabo grzeje. 1cm ponizej max. Bylo -25 to moze i mial prawo slabo grzac, ale przeciez i slabo grzal jak bylo 0, czy -5.
Byl wtorek.
Tyle tytulem wstepu...
Dzis (czwartek) wracalem do domu (50km - 40 trasa) wszystko good, tylko moglby grzac lepiej. Postawilem pod domem, mysle niech pochodzi troche, aku sie podladuje. Wylaczylem swiatla, radio, nawiew na 0, pokretlo temp. na czerwonym na max, tylko nie przelaczylem z lpg na benz. Auto stalo jakies 20 min, wsiadam i patrze pali sie kontrolka temp. Otworzylem maske, taki zapach dziwny (spalenizna?). Zgasilem, odpalilem na benzynie dalej to samo. Odkrecilem korek od chlodnicy - nie wiem po co, plynu sie wylalo (ciemno bylo, nie mialem czym poswiecic zeby sprawdzic stan - temu chyba odkrecilem). Postal 10minut, plynu brak, wiec dolalem 200g;) na max, przejechalem 2km, kontrolka sie nie pali, plynu chyba znowu brak (sprawdze jeszcze wieczorem).
Skad ta kontrolka temp. przy -10? W pizde tez nie dostal, warunki slabe;) wiec... Plyn wymieniany 2lata wstecz (jakies 70-80tys km), termostat nie wiem, pompa wody nie wiem, czujnik temp. nie wiem...
Ostatnio edytowany przez bartoszw, 02 Gru 2010, 21:31, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#418285 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
zapowietrzyles uklad chlodzenia
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418286 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
A u kogo poszedł dymek z wentylatora u ciebie czy kolegi od diesla? ok doczytałem mozliwe ze wentylator sie spalił i dlatego zagotowało płyn
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418290 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
greg505 napisał(a): zapowietrzyles uklad chlodzenia
Ostatnia dolewke plynu - moze 100, moze 200 - robilem jakies 2 mies. temu. Sprawdzam olej co 2tyg, rzuce okiem na plyn, i bylo zawsze tak na 1cm od max... Czy na zimnym sliniku czy na cieplym.
Ale dlaczego ta kontrolka sie zapalila? Podczas jazdy mroz go chlodzil, a jak stal to co, za goraco sie zrobilo? Za zimno jest na wentylator. 2lata temu jezdzilem z uszkodzonym tzn. glosno pracowal i krecil 1 obrot na sekunde;), takie objawy byly we wrzesniu, moze pazdzierniku 2lata wstecz, a zima nawet sie nie wlaczal, po czym na wiosne gdy go uslyszalem znowu zostal wymieniony na nowy. Moze plynu nagle ubylo stad ta kontrolka... Uszczelka pod glowica byla robiona jakos ze 2, 2,5 roku temu... W oleju plynu nie widzialem, i w plynie oleju, smietany pod korkiem tez nie ma. Moze pompa puscila?!
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#418291 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
zapowietrzyles na bank, po odkreceniu korka przy goracym silniku
wentylator chodzi?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418297 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Napewno trzeba wentylator sprawdzic i odpowietrzyc uklad .
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418299 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
greg505 napisał(a): zapowietrzyles na bank, po odkreceniu korka przy goracym silniku
wentylator chodzi?
jutro chyba postawie do znajomego niech spusci plyn, moze termsotat wymieni, no i w garazyku jak bedzie odpowietrzal po zalaniu nowego to sprawdzi czy sie wlacza czy nie, bo ja tego przy -10 to chyba nie zrobie. chyba, zeby go palowac gazem, ale i tak nie wiem czy da rade przy mrozie. nie wiem czy czujnik temp. tez? pompe to jak sie sprawdza? na oko? widac przy niej jakies wycieki?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418300 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
bartoszw poszło PW do ciebie, sprawdz poczte [ Dodano: 02 Gru 2010 19:07 ]Jezeli sa wycieki to do wymiany, a tak to dosłownie na oko bedzie widac czy płyn krąży w ukladzie
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
Banka666 |
#418302 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
Wentylator albo termostat mi tez kiedys padł termostat i przez to sie wentylator nie wlaczal i grzało mi go jak nie wiem.
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418306 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
Banka666 napisał(a): Wentylator albo termostat mi tez kiedys padł termostat i przez to sie wentylator nie wlaczal i grzało mi go jak nie wiem.
wentylator kupiony w marcu 2009 rok gwarancji;)
http://www.unto.pl/wentylator-chlodnicy ... p-511.html
rok minal i h...j, moze to badziew? mnie dziwi tylko, ze on przy -10 probuje sie wlaczyc... nie uwazacie, ze to za brrrr na takie cus? po normalnej jedzie 60-90, 90-60, 40 przez miasto... naprawde nie palowalem go dzis;)
P.S. wam tez po dluzszym (nocnym) postoju na mrozie, biegi na starcie chodza ciezko?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418317 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Wentylator jest dobry, ale punta tak maja ze wentylatory sie zacieraja, poprostu brak osłony pod silnikiem/chłodnica i warunki atmosferyczne niszcza
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418336 Wysłany:
02 Gru 2010, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
najpierw na benzynie 1 - 40, 2 - 80, 3 - 100, 4 - 120...
potem pilowanie na postoju...
potem LPG (niby temp. wieksza tak?) 1 - 50, 2 - 90 (wiem, ze mozna i 110;), 3 itd, itp...
znowu postoj...
wentylator sie nie zalacza, on moze byc dobry, ale sprawdzic go sie nie da, jak jest minus 10, zostaje tylko cieply garaz.
Plynu jest na min, przed kazdym i po kazdym pilowaniu sprawdzalem, stoi na min... Przewod od chlodnicy gorny goracy, sztywny, twardy, przewod dolny identycznie. Silniczek wentylatora obstukany, kostka szarpana, wiatrak pobudzany srubokretem;) i sie nie odpala, bo mi wydaje sie, ze na minus 10 to trzeba naprawde pod pionowa gore na 1biegu 100km/h jechac i chyba na samych piastach.
Zauwazylem, ze przy tej kostce do wentylatora kable wypadly z tej plastikowej oslony, badz ta oslona sie skonczyla...
No ale wracajac do tematu, czemu ta kontrolka wczesniej sie zapalila? Termostat sie zawiesil? Aha ile kosztuje? 25zl zamiennik? A oryginal? Plyn Prestone, Dynagel, Borygo? Wsio ryba chyba, co tansze;)
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#418399 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
wiatrak spiety na krotko tez sie nie kreci? jak tak to padl silniczek
u mnie na mrozie wiatrak sie krecil
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418405 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
greg505 napisał(a): wiatrak spiety na krotko tez sie nie kreci? jak tak to padl silniczek u mnie na mrozie wiatrak sie krecil
jak mi powiesz jak spiac na krotko wiatrak aby sprawdzic czy sie kreci, to sprawdze... ja jestem elektryk powtarzalny, inwencja wlasna 0. ja miernik odkrylem rok, moze 2 lata temu, wiec sory;) [ Dodano: 02 Dec 2010 22:13 ]przypomnialo mi sie, ze w zeszla zime zdarzylo sie 2, 3 razy podczas dluzszej trasy (250-500km) i na postoju i podczas jazdy gdy nawiew byl ustawiony na max gorac;) dalo max mrozem, po czym po chwili wracalo do normy bez zadnych zapalen, mrugan kontrolki temp. [ Dodano: 02 Dec 2010 22:16 ]na krotko czyli bezposrednio od akumulatora do wiatrak... dwa kable, minus masa czyli do minus na aku badz do jakiejs blachury, a plus w dziure po kostce...?
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#418423 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
bartoszw uwierz że ten mróz to nic dla silnika, na bank powinien sie włączać.
Może być coś z wentylatorem- mówiłeś o jakimś dymku z niego... później kontrolka temp. (przegrzał sie).
Twarde te węże bardzo od chłodnicy? powinny być miękkie.. bo jak twarde to duże ciśnienie (może być walnięte UPG, stąd dziwne wahania temp. i znikający płyn chłodniczy)
ogólnie chaos w tym wątku, powoli i dojdziesz oco chodzi.
Najpierw wyklucz wiatrak chłodnicy i odpowietrz układ.
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418427 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
na krótko to znaczy wypiac kostke od czujnika temperatury i te 2 wsówki w tej kostce spiąć np. drucikiem. Jak pojdzie wentylator to znaczy ze czujnik. A sprawdzies bezpiecznik od wentylatora?
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418430 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
dobra juz cos lapie, nie wiem co z tego wyjdzie, spiac wentylator na krotko, w kostce sa 2 piny? to sa 2 wyjscia tak? jeden masa, drugi prad?
jesli dziala tzn. smiglo kreci, to moze byc czujnik temp? czujnik cieczy chlodzacej? czy to jeden i ten sam czujnik? badz termostat zaciety? albo wina w tej kostce co do silniczka dochodzi? jest jakis czujnik w chlodnicy?
Nobel z elektryki;) - ale chyba nie dzis... no nic jutro bede kombinowal, czujnik to chyba gdzies na gorze, a bezpiecznik jeszcze mowisz... Jutro swiatlo darmowe bedzie to pobadam.
Weze scisne reka... napisalem twarde, no nie sa z galarety, nie sa z kamienia...
UPG to nie chyba, motor zdrowy jest, przynajmniej tak sie zachowuje, bylo cisnienie sprawdzane, jest good, co ty straszysz;)
Jak UPG to do zyda, i bedziemy musieli sie pozegnac z takim fajnym forum:(
Ostatnio edytowany przez bartoszw, 02 Gru 2010, 23:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418434 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Przy kostce od czujnika sa 2 piny i po ich polaczeniu pojdzie prad do wentzlatora, tak jakbys laczyl obwob lektryczny. Moze to byc czujnik temperatury cieczy chlodzacej., termostat raczej niejest zaciety bo przewody idace do chlodnicy sa gorace
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418446 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
dariuszs860 napisał(a): Przy kostce od czujnika sa 2 piny i po ich polaczeniu pojdzie prad do wentzlatora, tak jakbys laczyl obwob lektryczny. Moze to byc czujnik temperatury cieczy chlodzacej., termostat raczej niejest zaciety bo przewody idace do chlodnicy sa gorace
zaraz znajde w instrukcji gdzie ten czujnik... jesli wiatrak nie pojdzie, to wiatrak...
Plyn musze wymienic, bo 2 lata i 80 tys prawie, a dzis dolalem tez jakiegos odrzutu.
czujnik temperatury cieczy chlodzacej... w chlodnicy nic nie ma na szczescie, tylko gdzie ta 1 w zyciu bedzie;)
dobra jest z tylu po prawej w kolektorze, jak cus to sam wtyk zielony trzeba wymienic, bez tego czarnego plastiku chyba, kiedys gdziies o tym czytalem na forum
Ostatnio edytowany przez bartoszw, 03 Gru 2010, 00:06, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418455 Wysłany:
03 Gru 2010, 00:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Na samym poczatku sprawdz bezpiecznik, nastepnie wentylator na krotko i daj znac jakie wyniki pomiarow, A no wypada zmienic plyn tak jak mowisz
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418462 Wysłany:
03 Gru 2010, 00:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
dariuszs860 napisał(a): Na samym poczatku sprawdz bezpiecznik, nastepnie wentylator na krotko i daj znac jakie wyniki pomiarow, A no wypada zmienic plyn tak jak mowisz
bezpieczniki sa dwa: nr F06 w.chl. 1predkosc obr, nr F07 w.chl. 2 predkosc, bo nr F08 wentylator ogrzewania to nie to chyba.
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418464 Wysłany:
03 Gru 2010, 00:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
No i to sprawdzisz , zostanie wetylator
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418468 Wysłany:
03 Gru 2010, 00:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
zastanawia mnie jeszcze jak wyjdzie, ze bezpieczniki dobre, jak na krotko odpale i wiatrak nie pojdzie, czy to juz silnik smigla kaput, czy moze jeszcze ten kabel ktory doprowadza do niego prad. jak w ta kostke wsadze plus od miernika a minus do aku czy tam masy to cos pokaze? jak sprawdzic ten kabel do wiatraka?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#418469 Wysłany:
03 Gru 2010, 00:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Miernikiem , ustawiasz na sygnal dzwiekowy i bierzesz jeden koniec i drugi dotzkasz i jak dzwiek bedzie to znaczy ze kabel dobry
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
bartoszw |
#418506 Wysłany:
03 Gru 2010, 11:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
bezpiecznik F06 30A poszedl, wymienilem na nowy.
po dlugich probach wypiecia kostki z czujnika temp. udalo sie, ale spinacz wsadzony do srodka nie spowodowal odpalenia wiatraka...
probowalem sprawdzic kostke podlaczona do wentylatora czy w niej jest prad, ale slabo mi to wychodzilo...
postawilem do fachmana, niech bada, niech wymieni plyn, odpowietrzy uklad i oliwe z filtrem przy okazji.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|