You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #418280 Wysłany: 02 Gru 2010, 19:37; 
 Temat postu: Kontrolka temperatury na postoju / -10mrozu
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
1.2 8v + gaz zwykly - nie mam obrotomierza i wskaznika temp. - ALE KUPIE JAK KTOS CUS MA;)
Roczny akumulator przy -25 zawiodl. Po sekundowym pozyczeniu pradu auto odpala jak nowe, ale to szczegol. Zrobilem trase 70km (50trasa, reszta miasto). Zadzwonil kolega, ze diesel padl. Podjechalem, podlaczylismy kable, krecil krecil i nic, tylko u mnie z wentylatora(silniczka wen.) dymek poszedl, ale jego stary odwazny czlowiek reka wentylator i sie zalaczyl, dymek ustal. Diesel zamarzl, wiec zaciagnalem go do serwisu na lince. Po tych przygodach pomyslalem sobie, ze wylacze wszystkie odbiorniki pradu, przerzuce na benzyne i niech chodzi... 20min? Gasze motur, sprawdzam miernikiem: aku - 13, odpalam silnik - 14.1, wlaczam wszystko co sie da - 14, mysle sobie pewnie temperatura za niska, nie ma sily na ten mroz (bylo -25), ladowanie jest, no trudno sie mowi.
Sprawdze jeszcze plyn, bo cos slabo grzeje. 1cm ponizej max. Bylo -25 to moze i mial prawo slabo grzac, ale przeciez i slabo grzal jak bylo 0, czy -5.
Byl wtorek.
Tyle tytulem wstepu...
Dzis (czwartek) wracalem do domu (50km - 40 trasa) wszystko good, tylko moglby grzac lepiej. Postawilem pod domem, mysle niech pochodzi troche, aku sie podladuje. Wylaczylem swiatla, radio, nawiew na 0, pokretlo temp. na czerwonym na max, tylko nie przelaczylem z lpg na benz. Auto stalo jakies 20 min, wsiadam i patrze pali sie kontrolka temp. Otworzylem maske, taki zapach dziwny (spalenizna?). Zgasilem, odpalilem na benzynie dalej to samo. Odkrecilem korek od chlodnicy - nie wiem po co, plynu sie wylalo (ciemno bylo, nie mialem czym poswiecic zeby sprawdzic stan - temu chyba odkrecilem). Postal 10minut, plynu brak, wiec dolalem 200g;) na max, przejechalem 2km, kontrolka sie nie pali, plynu chyba znowu brak (sprawdze jeszcze wieczorem).
Skad ta kontrolka temp. przy -10? W pizde tez nie dostal, warunki slabe;) wiec... Plyn wymieniany 2lata wstecz (jakies 70-80tys km), termostat nie wiem, pompa wody nie wiem, czujnik temp. nie wiem...


Ostatnio edytowany przez bartoszw, 02 Gru 2010, 21:31, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #418285 Wysłany: 02 Gru 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
zapowietrzyles uklad chlodzenia

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418286 Wysłany: 02 Gru 2010, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
A u kogo poszedł dymek z wentylatora u ciebie czy kolegi od diesla? ok doczytałem mozliwe ze wentylator sie spalił i dlatego zagotowało płyn :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418290 Wysłany: 02 Gru 2010, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
greg505 napisał(a):
zapowietrzyles uklad chlodzenia


Ostatnia dolewke plynu - moze 100, moze 200 - robilem jakies 2 mies. temu. Sprawdzam olej co 2tyg, rzuce okiem na plyn, i bylo zawsze tak na 1cm od max... Czy na zimnym sliniku czy na cieplym.
Ale dlaczego ta kontrolka sie zapalila? Podczas jazdy mroz go chlodzil, a jak stal to co, za goraco sie zrobilo? Za zimno jest na wentylator. 2lata temu jezdzilem z uszkodzonym tzn. glosno pracowal i krecil 1 obrot na sekunde;), takie objawy byly we wrzesniu, moze pazdzierniku 2lata wstecz, a zima nawet sie nie wlaczal, po czym na wiosne gdy go uslyszalem znowu zostal wymieniony na nowy. Moze plynu nagle ubylo stad ta kontrolka... Uszczelka pod glowica byla robiona jakos ze 2, 2,5 roku temu... W oleju plynu nie widzialem, i w plynie oleju, smietany pod korkiem tez nie ma. Moze pompa puscila?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418291 Wysłany: 02 Gru 2010, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
zapowietrzyles na bank, po odkreceniu korka przy goracym silniku

wentylator chodzi?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418297 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Napewno trzeba wentylator sprawdzic i odpowietrzyc uklad .

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418299 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
greg505 napisał(a):
zapowietrzyles na bank, po odkreceniu korka przy goracym silniku

wentylator chodzi?


jutro chyba postawie do znajomego niech spusci plyn, moze termsotat wymieni, no i w garazyku jak bedzie odpowietrzal po zalaniu nowego to sprawdzi czy sie wlacza czy nie, bo ja tego przy -10 to chyba nie zrobie. chyba, zeby go palowac gazem, ale i tak nie wiem czy da rade przy mrozie. nie wiem czy czujnik temp. tez? pompe to jak sie sprawdza? na oko? widac przy niej jakies wycieki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418300 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
bartoszw poszło PW do ciebie, sprawdz poczte :)

[ Dodano: 02 Gru 2010 19:07 ]
Jezeli sa wycieki to do wymiany, a tak to dosłownie na oko bedzie widac czy płyn krąży w ukladzie :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418302 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 97
Wentylator albo termostat mi tez kiedys padł termostat i przez to sie wentylator nie wlaczal i grzało mi go jak nie wiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418306 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
Banka666 napisał(a):
Wentylator albo termostat mi tez kiedys padł termostat i przez to sie wentylator nie wlaczal i grzało mi go jak nie wiem.


wentylator kupiony w marcu 2009 rok gwarancji;)
http://www.unto.pl/wentylator-chlodnicy ... p-511.html

rok minal i h...j, moze to badziew? mnie dziwi tylko, ze on przy -10 probuje sie wlaczyc... nie uwazacie, ze to za brrrr na takie cus? po normalnej jedzie 60-90, 90-60, 40 przez miasto... naprawde nie palowalem go dzis;)

P.S. wam tez po dluzszym (nocnym) postoju na mrozie, biegi na starcie chodza ciezko?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418317 Wysłany: 02 Gru 2010, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Wentylator jest dobry, ale punta tak maja ze wentylatory sie zacieraja, poprostu brak osłony pod silnikiem/chłodnica i warunki atmosferyczne niszcza

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418336 Wysłany: 02 Gru 2010, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
najpierw na benzynie 1 - 40, 2 - 80, 3 - 100, 4 - 120...
potem pilowanie na postoju...
potem LPG (niby temp. wieksza tak?) 1 - 50, 2 - 90 (wiem, ze mozna i 110;), 3 itd, itp...
znowu postoj...
wentylator sie nie zalacza, on moze byc dobry, ale sprawdzic go sie nie da, jak jest minus 10, zostaje tylko cieply garaz.
Plynu jest na min, przed kazdym i po kazdym pilowaniu sprawdzalem, stoi na min... Przewod od chlodnicy gorny goracy, sztywny, twardy, przewod dolny identycznie. Silniczek wentylatora obstukany, kostka szarpana, wiatrak pobudzany srubokretem;) i sie nie odpala, bo mi wydaje sie, ze na minus 10 to trzeba naprawde pod pionowa gore na 1biegu 100km/h jechac i chyba na samych piastach.
Zauwazylem, ze przy tej kostce do wentylatora kable wypadly z tej plastikowej oslony, badz ta oslona sie skonczyla...
No ale wracajac do tematu, czemu ta kontrolka wczesniej sie zapalila? Termostat sie zawiesil? Aha ile kosztuje? 25zl zamiennik? A oryginal? Plyn Prestone, Dynagel, Borygo? Wsio ryba chyba, co tansze;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418399 Wysłany: 02 Gru 2010, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
wiatrak spiety na krotko tez sie nie kreci? jak tak to padl silniczek
u mnie na mrozie wiatrak sie krecil

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418405 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
greg505 napisał(a):
wiatrak spiety na krotko tez sie nie kreci? jak tak to padl silniczek
u mnie na mrozie wiatrak sie krecil


jak mi powiesz jak spiac na krotko wiatrak aby sprawdzic czy sie kreci, to sprawdze... ja jestem elektryk powtarzalny, inwencja wlasna 0. ja miernik odkrylem rok, moze 2 lata temu, wiec sory;)

[ Dodano: 02 Dec 2010 22:13 ]
przypomnialo mi sie, ze w zeszla zime zdarzylo sie 2, 3 razy podczas dluzszej trasy (250-500km) i na postoju i podczas jazdy gdy nawiew byl ustawiony na max gorac;) dalo max mrozem, po czym po chwili wracalo do normy bez zadnych zapalen, mrugan kontrolki temp.

[ Dodano: 02 Dec 2010 22:16 ]
na krotko czyli bezposrednio od akumulatora do wiatrak... dwa kable, minus masa czyli do minus na aku badz do jakiejs blachury, a plus w dziure po kostce...?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418423 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
bartoszw uwierz że ten mróz to nic dla silnika, na bank powinien sie włączać.
Może być coś z wentylatorem- mówiłeś o jakimś dymku z niego... później kontrolka temp. (przegrzał sie).
Twarde te węże bardzo od chłodnicy? powinny być miękkie.. bo jak twarde to duże ciśnienie (może być walnięte UPG, stąd dziwne wahania temp. i znikający płyn chłodniczy)

ogólnie chaos w tym wątku, powoli i dojdziesz oco chodzi.
Najpierw wyklucz wiatrak chłodnicy i odpowietrz układ.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418427 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
na krótko to znaczy wypiac kostke od czujnika temperatury i te 2 wsówki w tej kostce spiąć np. drucikiem. Jak pojdzie wentylator to znaczy ze czujnik. A sprawdzies bezpiecznik od wentylatora?

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418430 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
dobra juz cos lapie, nie wiem co z tego wyjdzie, spiac wentylator na krotko, w kostce sa 2 piny? to sa 2 wyjscia tak? jeden masa, drugi prad?
jesli dziala tzn. smiglo kreci, to moze byc czujnik temp? czujnik cieczy chlodzacej? czy to jeden i ten sam czujnik? badz termostat zaciety? albo wina w tej kostce co do silniczka dochodzi? jest jakis czujnik w chlodnicy?
Nobel z elektryki;) - ale chyba nie dzis... no nic jutro bede kombinowal, czujnik to chyba gdzies na gorze, a bezpiecznik jeszcze mowisz... Jutro swiatlo darmowe bedzie to pobadam.

Weze scisne reka... napisalem twarde, no nie sa z galarety, nie sa z kamienia...
UPG to nie chyba, motor zdrowy jest, przynajmniej tak sie zachowuje, bylo cisnienie sprawdzane, jest good, co ty straszysz;)
Jak UPG to do zyda, i bedziemy musieli sie pozegnac z takim fajnym forum:(


Ostatnio edytowany przez bartoszw, 02 Gru 2010, 23:46, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #418434 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Przy kostce od czujnika sa 2 piny i po ich polaczeniu pojdzie prad do wentzlatora, tak jakbys laczyl obwob lektryczny. Moze to byc czujnik temperatury cieczy chlodzacej., termostat raczej niejest zaciety bo przewody idace do chlodnicy sa gorace

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418446 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
dariuszs860 napisał(a):
Przy kostce od czujnika sa 2 piny i po ich polaczeniu pojdzie prad do wentzlatora, tak jakbys laczyl obwob lektryczny. Moze to byc czujnik temperatury cieczy chlodzacej., termostat raczej niejest zaciety bo przewody idace do chlodnicy sa gorace


zaraz znajde w instrukcji gdzie ten czujnik... jesli wiatrak nie pojdzie, to wiatrak...

Plyn musze wymienic, bo 2 lata i 80 tys prawie, a dzis dolalem tez jakiegos odrzutu.

czujnik temperatury cieczy chlodzacej... w chlodnicy nic nie ma na szczescie, tylko gdzie ta 1 w zyciu bedzie;)
Image
dobra jest z tylu po prawej w kolektorze, jak cus to sam wtyk zielony trzeba wymienic, bez tego czarnego plastiku chyba, kiedys gdziies o tym czytalem na forum


Ostatnio edytowany przez bartoszw, 03 Gru 2010, 00:06, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #418455 Wysłany: 03 Gru 2010, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Na samym poczatku sprawdz bezpiecznik, nastepnie wentylator na krotko i daj znac jakie wyniki pomiarow, A no wypada zmienic plyn tak jak mowisz :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418462 Wysłany: 03 Gru 2010, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
dariuszs860 napisał(a):
Na samym poczatku sprawdz bezpiecznik, nastepnie wentylator na krotko i daj znac jakie wyniki pomiarow, A no wypada zmienic plyn tak jak mowisz :P


bezpieczniki sa dwa: nr F06 w.chl. 1predkosc obr, nr F07 w.chl. 2 predkosc, bo nr F08 wentylator ogrzewania to nie to chyba.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418464 Wysłany: 03 Gru 2010, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
No i to sprawdzisz , zostanie wetylator :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418468 Wysłany: 03 Gru 2010, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
zastanawia mnie jeszcze jak wyjdzie, ze bezpieczniki dobre, jak na krotko odpale i wiatrak nie pojdzie, czy to juz silnik smigla kaput, czy moze jeszcze ten kabel ktory doprowadza do niego prad. jak w ta kostke wsadze plus od miernika a minus do aku czy tam masy to cos pokaze? jak sprawdzic ten kabel do wiatraka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418469 Wysłany: 03 Gru 2010, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Miernikiem , ustawiasz na sygnal dzwiekowy i bierzesz jeden koniec i drugi dotzkasz i jak dzwiek bedzie to znaczy ze kabel dobry :P

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418506 Wysłany: 03 Gru 2010, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
bezpiecznik F06 30A poszedl, wymienilem na nowy.
po dlugich probach wypiecia kostki z czujnika temp. udalo sie, ale spinacz wsadzony do srodka nie spowodowal odpalenia wiatraka...
probowalem sprawdzic kostke podlaczona do wentylatora czy w niej jest prad, ale slabo mi to wychodzilo...

postawilem do fachmana, niech bada, niech wymieni plyn, odpowietrzy uklad i oliwe z filtrem przy okazji.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO