You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #465905 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:36; 
 Temat postu: szarpanie na niskich obrotach
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
Witajcie,
Mam problem,
Po odpaleniu, nie gaśnie kontolka silnika, silnik zaczyna szarpać, nierówno pracować, tak jakby nie palił na jeden cylinder, a przy jeździe nie ma mocy....

Wymienione są sondy lambda, cewki zapłonowe oraz świece, przewody są raczej dobre bo sprawdzałem przepinając z innego auta....

nie wiem co moge jeszcze sprawdzić....
czytałem że katalizator może być problemem?
może filtr paliwa zapchany?
jutro sprawdze świece jeszcze raz, może sprzedali mi którąś wadliwą...

Prosze o wszelkie suguestie, z racji że są świeta jutro mam ostatnią możliwość grzebania przy kropku...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #465906 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Joanna
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 70
Miałam tak samo. Po podłączeniu do kompa okazało się, że jeden kabelek się wypiął.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465916 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
kabelek? masz na myśli przewód łączący cewke ze świecą? Jeśli tak to sprawdzałem dopięcie wielokrotnie....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465917 Wysłany: 22 Kwi 2011, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Joanna
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 70
Nie mam pojęcia od czego ten kabelek był, ale raczej nie od świec, bo te sprawdził najpierw i powiedział, że z nimi jest wszystko ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465919 Wysłany: 22 Kwi 2011, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
mhmmm jutro poszukam jakiegoś kabelka niedopiętego do końca... a noż widelec...

PS. Czytam o odmnie, myślicie, że to może być problemem ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465921 Wysłany: 22 Kwi 2011, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Joanna
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 70
Nie lepiej byś podjechał do mechanika podłaczyć auto pod kompa i w 2 min byś wiedział co jest nie tak? Bo tak w ciemno to można pół auta wymienić, a przyczyna może być banalna.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465924 Wysłany: 22 Kwi 2011, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
poprzednim razem miałem błąd uzwojenia cewki (czy jakoś tak) i kosztował mnie 80 złoty ten błąd a problem nie zniknął. Z reszta szkoda kasy jeśli mogłbym wpaść na to sam lub z pomocą forumowiczów....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465952 Wysłany: 22 Kwi 2011, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
bez kompa do usterek typu "elektryka samochodowa" nie podchodź
Joanna dobrze radzi podjedź do elektryka który ma kompa i niech sprawdzi

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466030 Wysłany: 23 Kwi 2011, 09:27; 
 Temat postu:
moze wymien filtr paliwa i zmien stacje benzynowa na ktorej tankujesz :E a co do podpiecia pod kompa to popieram opinie uzytkownika maciej85


Góra
  
 
 
 Post #466044 Wysłany: 23 Kwi 2011, 09:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Joanna
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 30 Lis 2008,
Posty: 70
szałas w niektórych modelach, między innymi w moim, filtr paliwa jest niewymienialny. Podpiąć pod kompa i nie bawić się w wróżkę :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466064 Wysłany: 23 Kwi 2011, 10:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
Filtr paliwa jako taki jest i jest on teoretycznie wymienialny ale jest to część pompy paliwa gdzie jest zespolony i wymiana nic nie daje, najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wtedy całej pompy paliwa.

Nie ma co gdybać, jak nie podjedzie pod kompa to nie ma czego szukać

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466145 Wysłany: 23 Kwi 2011, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
No jest ogólnie kwas. Nic nie zdziałałem. Natomiast podpięcie pod komputer w Wielką Sobote nie wchodzi w gre, żaden mechanior mi tego nie zrobi dzisiaj.

Przeczyściłem przepustnice i mechanizm krokowy, ale nie przyniosło to efektu.
Wykręciłem jeszcze raz świece i okazało się że dwie środkowe są mokre, nie pali na tych dwóch cylindrach? Kable dopinałem i sprawdzałem wielokrotnie, więc je wykluczam. Nawet przemieniłem cewke bo sobie pomyślałem, że jakąś felerną mi sprzedali.
Niestety kapa, będę musiał poczekać do wtorku i przejechać się do jakiegoś diagnosty. W dodatku jestem teraz u mojej babci na świętach (woj. podkarpackie) i nie wiem który mechanior jest dobry. Trzebą będzie się zdac na opinie ludzi... popytam.

P.S.
Mam pytanie, gdzie znajduje sie dokładnie w 1.2 8v ODMA? to jest ta "rurka" którą się podpina do obudowy filtru powietrza?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466159 Wysłany: 23 Kwi 2011, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SBL.
Rejestracja: 31 Mar 2009,
Posty: 192
A zauważyłeś jakiś ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku? Jak byś był w Tychach to bym Ci polecił. Odma to łącząca filterek inni zaś odme nazywają opaskę która łączy elementy gumowe :)

_________________
Punto 1.2 8v 5d 2000r
--> Punto 1.2 8v 3d 2001r <--

Mam Kropka a Kropek ma mnie, razem tworzymy szczęśliwą parę :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466167 Wysłany: 23 Kwi 2011, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
to jest zaraz pod filtrem powietrza taka truj nożna rurka która przede wszystkim wchodzi w filtr powietrza
jak będziesz u mechanika to od razu sprawdź ciśnienie na cylindrach
bo możesz mieć tak jak ja miałem że wypada któryś zawór bądź cylinder i to wiąże się z rem remontem silnika...
poczekaj do wtorku i na spokojnie będziemy dumali co mu dolega

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466252 Wysłany: 23 Kwi 2011, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
Nie, nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego, jak było tak jest, ale w zasadzie jaki to ma związek ? :roll:

A jest to możliwe że po prostu tylko trzeba wykasowac błędy i będzie wszystko ok? bo powiedzmy komputer "nie wie" że jest już coś naprawione i będzie dalej działał silnik źle do momentu aż zostaną wykasowane błędy?

Tak, poczekam do wtorku spokojnie, dziękuję za wszystkie odpowiedzi, a tymczasem punto pod płot :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466356 Wysłany: 23 Kwi 2011, 22:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SBL.
Rejestracja: 31 Mar 2009,
Posty: 192
Jak miałeś mokre 2 świece to mogła iść uszczelka pod głowicą, czyli z kanału wodnego płyn chłodniczy przeciskał się do komory spalania a świece jak są zalane to nie dają iskry mocnej i mogło by szarpać. Jak wyciek jest w dość zaawansowanym stopniu to ubywa płynu w zbiorniczku.

_________________
Punto 1.2 8v 5d 2000r
--> Punto 1.2 8v 3d 2001r <--

Mam Kropka a Kropek ma mnie, razem tworzymy szczęśliwą parę :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466359 Wysłany: 23 Kwi 2011, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Nie chce mi sie sprawdzac ,ale pewnie masz jednopkt = 1 wtrysk leje paliwem w dolot . Pewnie na tych 2 cyl nie dawalo zaplonu ,totez swiece byly mokre (od paliwa).
Sproboj zresetowac kompa odpinajac na noc akumulator , potem wg manuala zrob se adaptacje i daj znac.
A jak dalej lipa to teoretycznie mogla pasc uszczelka glowicy (wtedy tez nie pracuja cylindry - zazwyczaj 1 jak pamietam 1.2 8v) , obadaj tez na przewodach idacych do tych cyl gdzie byly mokre swiece czy idzie iskra jak ktos kreci rozrusznikiem (tylko sie nie zabij) ;)
Ktore cyl nie pala ? Moze cewka od tych cyl (bo chyba sa 2 cewki na 2 cyl kazdy) nie dziala ,albo modul ?
Albo swiece lipne :roll:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466369 Wysłany: 23 Kwi 2011, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SBL.
Rejestracja: 31 Mar 2009,
Posty: 192
w 1,2 8v to silnik na wielowtryskach ewentualnie wtryski by nie podawały ale świece były mokre. Kolega pisał że kable w 100% są sprawne (wielokrotnie sprawdzane) i cewka nowa.

_________________
Punto 1.2 8v 5d 2000r
--> Punto 1.2 8v 3d 2001r <--

Mam Kropka a Kropek ma mnie, razem tworzymy szczęśliwą parę :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466626 Wysłany: 24 Kwi 2011, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
Mała korekta - dwie cewki są nowe a nie jedna.
Anyway, dzisiaj, jak to w rodzinnym gronie wujo przyjechał i mówi: "a no weź odpal silnik i pokaż jak to chodzi" ja odpalam - chodzi jak chodził (szarpie). Gasze, zapalam jeszcze raz. Silnik/auto chodzi normalnie, wszysto wróciło do normy, silnik chodzi gładko. Jedynie kontrolka silnika nadal świeci, ale silnik pracuje równo.

Co się stało, że zaskoczył na wszystkie cylindry? Who the fuk knows? mam nadzieję, że wtorkowa diagnoza pokaże jakiekolwiek problemy.
Jutro (jeśli po odpaleniu nadal bedzie chodził ok) pojade nim do kościoła - ok 2km w jedną stronę. Zdam releacje jak tylko będę miał dostęp do internetu.

Dziekuję za wszelkie zainteresowanie!

edit:
sprawdzałem iskkrę na każdym przewodzie/na każdej świecy.
Co do uszczlki po głowicą no to była wymieniana przy wymianie rozrządu 1k km temu ( mechanior powiedział że cieknie lekko).

Przepraszam za jakieś trywialne pytania czy tam odpowiedzi. To jest moje pierwsze auto i za dużo nie wiem o nim.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466641 Wysłany: 24 Kwi 2011, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SBL.
Rejestracja: 31 Mar 2009,
Posty: 192
Gdybać zawsze można :) zwłaszcza że często jest kilka sugerowanych usterek które należy sprawdzić.

_________________
Punto 1.2 8v 5d 2000r
--> Punto 1.2 8v 3d 2001r <--

Mam Kropka a Kropek ma mnie, razem tworzymy szczęśliwą parę :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466790 Wysłany: 25 Kwi 2011, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
woofer sproboj jeszcze zresetowac kompa przez noc, potem odpalasz i czekasz az sie wiatrak wlaczy (nie pamietam procedury dokladnie).
Potem odczekac i sprawdzic jak odpala , jak bedzie lipa to moze wtryski zasyfione ? Masz lpg ? Jaki silnik bo chyba nie pisales ,ale sadze ,ze 1.2 8v 60km ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466830 Wysłany: 26 Kwi 2011, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
tak tak, 1.2 8v
Dzisiaj jadąc do kośioła nawet kontrolka zgasła. Po ponownym uruchomieniu zaświeciła się znowu i już nie zgasła. Jutro postaram się wszystkiego dowiedzieć
A LPG nie mam...

[ Dodano: 26 Kwi 2011 10:49 ]
no i jestem. Wróciłem od diagnosty. Straciłem tylko 50 złotych za 5 minut rozmowy :roll:
Miałem znowu błąd uzwojenia cewki B. Powiedziałem mu że cewki są dobre, wymieniłem dwie. Powiedział mi, że w takim razie musi COŚ być nie tak na kablach od cewki do sterownika. Nie zrobi tego teraz bo nie ma czasu. 5 dych w d**e....
co tam może być nie tak z tymi kablami? moge samemu tam poszperać ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467037 Wysłany: 26 Kwi 2011, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
oby tylko centralka wtrysków nie padał :/ ona wywala chyba błąd o cewkach..

jak by co to masz szczęscie bo akurat u ciebie w mieście jest jedyna bodajże firma co potrafi to naprawić http://www.kocar.com.pl
tutaj ich aukcji http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=9831217 (chyba kiedyś pisali jakie objawy są padniętej centrali na aukcjach, poszukaj)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467060 Wysłany: 26 Kwi 2011, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
woofer wiekszosc diagnostow potrafi tylko podpiac sie pod obd i tyle . Nie potrafia interpretowac wynikow ,a juz nie wspomne ,ze nie zawsze problem wyskakuje jako blad ;)
U mnie w stilonie padajacy egr sygnalizowal blad tzw skok napiecia , zreszta ten blad zawsze sie pojawia jak cos ma pasc , niekiedy nawet zarowka :mrgreen:
Szkoda ,ze nie mozesz nagrac filmu jak to wyglada , chociaz jak wspomne 1.2 8v to byl to silnik bezawaryjny dla mnie :roll:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467084 Wysłany: 26 Kwi 2011, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 32
850 złotych za centralke? :shock:

Na aukcji piszą:
"Objawem który najczęściej wskazuje na problem z centralką jest problem z rozruchem silnika
Usterkę można rozpoznać samemu, typowe objawy uszkodzenia to:
- auto nie zapala na zimnym silniku
- ciężko zapala na zimnym silniku
- silnik zapala lecz po chwili gaśnie
- jednak nagrzany silnik odpala i pracuje normalnie
Powyższe objawy pozwalają w 100%-ach uznać to za uszkodzenie sterownika"

- auto nie zapala na zimnym silniku - Odpala bez problemu,
- ciężko zapala na zimnym silniku - Zapala bez problemu,
- jednak nagrzany silnik odpala i pracuje normalnie - nagrzanie silnika nic nie daje, nie równo pracuje na zimnym jak i ciepłym.

[ Dodano: 26 Kwi 2011 14:47 ]
Czy ktoś potrafi mi opisać gdzie znajduje się ta centralka dokladnie ? (foto czy coś).
Oraz czy taka centralka będzie odpowiednia z Punto I? pytam bo kolega ma na ogrodzie rozbitka ( na części zaminne)...

[ Dodano: 26 Kwi 2011 15:21 ]
kolejny edit:
szukając info na temat błędu cewki natknąłem się na temat na elekrodzie
gość opisuje dokladnie mój problem i zaczynam być coraz bardziej przekonany że to je to....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1823417-30.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO