Torredo napisał(a):
(...) błąd U161A. (...) Zrzera mnie jedznak ciekawość co to za błąd a nigdzie nie mogę znaleść na ten temat informacji. (...) Co ten błąd oznacza?
Wszelkie błędy zaczynające się od U, oznaczają błędy komunikacji sieciowej (Network communication). Dla zainteresowanych pod adresem
http://www.download.mojakomorka.eu jest poradnik nt. systemu OBD i błędów - "System OBD". Akurat tam tego błędu nie ma opisanego, ale jest informacja z czym to jest związane.
Przy okazji napiszę, jak "czytać" błędy zapisane w komputerze ( w poradniku na stronie 8 ):
Cytuj:
1. Pierwszy znak kodu B, C, P, U - lokalizacja głównego zespołu pojazdu:
1.1 - B - nadwozie (body)
1.2 - C - podwozie (chasis)
1.3 - P - układ napędowy (Powertrain)
1.4 - U - komunikacja sieciowa (Network communication)
2. Drugi znak kodu 0, 1, 2, 3 - typ kodu usterki
2.1 - 0 - kod błędu zdefiniowany przez ISO/SAE
2.2 - 1 - kod błędu dla danego producenta
2.3 - 2 - kod błędu zdefiniowany przez ISO/SAE
2.4 - 3 - kod błędu zdefiniowany przez ISO/SAE
3. Trzeci znak kodu 1-8 - podsystem
3.1 - 1 - Układ dolotowy i paliwowy
3.2 - 2 - Układ dolotowy i paliwowy -obwód wtryskiwaczy
3.3 - 3 - Układ zapłonowy
3.4 - 4 - Zewnętrzne układy kontroli emisji
3.5 - 5 - Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
3.6 - 6 - Obwody wyjściowe komputera
3.7 - 7,8 - Przeniesienie napędu
Analizując Twój błąd U161A, jest on związany z:
U - komunikacja sieciowa (Network communication)
1 - kod błędu dla danego producenta
6 - Obwody wyjściowe komputera
1A - szczegółowe określenie rodzaju usterki lub uszkodzonego elementu. Informacje u producenta - telefon do ASO
Jeżeli ma to związek z obwodami wyjściowymi komputera, może to centralka/bodykomputer? Wiązka/styki? Zadzwoń do specjalistów od centralek PUNTO -
http://www.kocar.com.pl, być może coś Ci poradzą?
Torredo napisał(a):
na zimnym silniku autko szarpało przy przyspieszaniu i mrugała kontrolka check engien
Twój błąd U16
1A jest "podobny miejscami" do P02
67, podkreśliłem podobieństwa. Błąd P02
67 oznacza "za mała dawka paliwa wtryskiwanego do trzeciego cylindra". Jeżeli to połączyć z Twoimi objawami, masz problemy ze sterowaniem dawkowania paliwa, natury komunikacji. Sprawdź okablowanie i czujniki. Powyciągaj wtyczki, przeczyść styki KONTAKT U -
http://sklep.avt.pl/p/pl/70925/kontakt+u+60ml.html Być może masz coś gdzieś zaśniedziałe? Czy nie jest tak, że masz gdzieś wilgoć? Jak Ci się "wygrzeje" silnik, odparowuje wilgoć i dobry styk powraca/znikają problemy?