You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #485399 Wysłany: 27 Cze 2011, 20:53; 
 Temat postu: Wyciek plynu chłodzącego ze zbiorniczka - prosze o pomoc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
Witam dzisiaj w pracy ( rozwoże pizze wiec auto w ciegłym ruchu ) zaczeło wylatywac dosc duże ilosci plynu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy, góra przez korek. Wskażnik temperatury ok tzn w połowie przedziału, wentylator normalnie chodzi.
Teramostat odpada bo wąż od dużego obiegu jest ciepły. nie wiem czy to mogło być spowodowane. Prosze o pomoc.
Punto 2002r 1.2 16v.
Pozdrawiam

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #485403 Wysłany: 27 Cze 2011, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
posti, a nie wydobywały się czasem spaliny razem z płynem :roll:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485408 Wysłany: 27 Cze 2011, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
czy to były spaliny to nie wiem, w każdym razie leciała para. Podejżewasz pękniecie bloku silnika ?

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485410 Wysłany: 27 Cze 2011, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
posti napisał(a):
Podejżewasz pękniecie bloku silnika ?

Bez przesady ;) Jak już to UPG.
Możliwe też że coś jest nie tak z czujnikiem temperatury tzn pokazuje dobrą, a jest za wysoka.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485412 Wysłany: 27 Cze 2011, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
za chwile ide sprawdzic czy chodziaż troche wskazówka opadla bo juz 30 min stoi, hmm uszczelka ? jak pojde sprawdze czy na korku nie ma białych kropek. Jeszcze coś sprawdzic przy okazji ??

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485414 Wysłany: 27 Cze 2011, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
STax napisał(a):
posti napisał:
Podejżewasz pękniecie bloku silnika ?

Bez przesady Wink Jak już to UPG.



Właśnie UPG miałem na myśli :wink:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485415 Wysłany: 27 Cze 2011, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
ide sprawdzic zaraz napisze.

[ Dodano: 27 Cze 2011 20:37 ]
no więc tak dolałem płynu ok 300 ml i odpowietrzyłem, termostat sie otworzył czujnik temperatury sprawny ( bo przy pierwszym odpaleniu wskazówka opadła ) wentylator sie włacza, brak płynu chlodzacego w komorze oleju ( brak białego nalotu ) w zbiorniczku wyrównawczym nie lecą spaliny ( brak bąbelkow ) wychodzi na to ze jest wszystko ok. wrazie czego mam baniak z plynek chłodzacym, jak jutro wyjade to cos sie bedzie działo to napisze.
Pozdrawiam

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485594 Wysłany: 28 Cze 2011, 09:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Ja to się zastanawiam czy temat słabego silnika nie połączył Ci się z ubytkiem płynu w postaci walniętej UPG. To że w oleju nie masz płynu nie znaczy że nie mogła walnąć uszczelka pod głowicą. Na zimnym silniku bąbelków ani spalin nie wyczujesz, dopiero jak się rozgrzeje to zacznie puszczać na tyle żeby to było widoczne.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485595 Wysłany: 28 Cze 2011, 09:07; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
_marcin00_ może mieć rację, jak u mnie poszła UPG to nalotu żadnego nie było, tylko płynu powoli ubywało, grzał się (ale widać to było na wskaźniku temp.) no i czasem go zamulało lekko.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485851 Wysłany: 28 Cze 2011, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice
Rejestracja: 23 Wrz 2010,
Posty: 210
Przy UPG jednym z objawów może być też podnoszenie się poziomu oleju, a nic nie napisałeś czy kontrolowałeś bagnet, więc można by i to dodatkowo sprawdzić

_________________
Fiat Punto II 1,2 8V rocznik 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485959 Wysłany: 29 Cze 2011, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
wiec dzisiaj zrobiłem z 30 km wskażnik temperatury w normie, termostat ok, wentylator działa, olej jak zawsze 3/4 miarki.
W poprzednim punciaku 1.2 8v ktorym poprzednim właścicielem był ojciec powiedział ze też mu sie tak kiedys latem zdażyło. dolal płynu i nic sie dalej nie działo.
Sprawdzałęm nawet czy babelkow nie ma na rozgrzanym silniku ( tzn duży obieg i do momentu kiedy nie właczył sie wentylator, przy 4kRMP żadnym bąbelków.
Nie wiem narazie odpowieczyłem układ dolałem płynu no i co 100 km bede kontrolował olej i płyn i co chwile temperature silnika. Zobaczymy co wyjdzie.

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485960 Wysłany: 29 Cze 2011, 01:00; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
posti napisał(a):
jak pojde sprawdze czy na korku nie ma białych kropek. Jeszcze coś sprawdzic przy okazji ??

jak wybija płyn chłodniczy to pierwszy objaw zdychajacej upg. :>

Odkręć korek odpal i przegazuj jak wybije to upg :>


RallyKrzysiek napisał(a):
Przy UPG jednym z objawów może być też podnoszenie się poziomu oleju, a nic nie napisałeś czy kontrolowałeś bagnet, więc można by i to dodatkowo sprawdzić

nie koniecznie. z reguły pada upg pomiędzy kanałem chłodniczym a cylindrem. Żeby przedmuchało do spływów oleju i jednocześnie kanałów chłodniczych w punto to upg by musiało juz nie być.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485963 Wysłany: 29 Cze 2011, 01:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A mi wybijało płyn, potrafił też zniknąć mocno poniżej minimum (jakby się lało z pompy wody na zewnątrz)... i przestało smao z siebie.
Płynu ani nie spalał (raczej) ani nie mieszał z olejem (na pewno). Nie wiem o co mu chodziło ;)
Ale mniej więcej ustąpienie objawów zbiegło się z wymianą termostatu.

Jeszcze jedno przy okazji: Jak mogę sprawdzić, czy w ogóle włącza mi się wentylator chłodnicy/kontrolka przegrzania?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485977 Wysłany: 29 Cze 2011, 07:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
mariuz napisał(a):
Jak mogę sprawdzić, czy w ogóle włącza mi się wentylator chłodnicy/kontrolka przegrzania?


Jeżeli o wentylator chodzi to odpalić samochód, otworzyć maskę i czekać aż się włączy :wink: Jeżeli po 15 minutach się nie włączy to coś nie tak. Można też zrobić test w FES samego wentylatora, można sprawdzić czy po przekroczeniu 97*C się włącza.

Kontrolkę przegrzania jedynie sprawdzisz po podłączeniu kompa i wykonaniu testu kontrolki w FES. Ale ona chyba podczas uruchamiania samochodu powinna się zaświecić i zgasnąć.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 29 Cze 2011, 13:50, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #486075 Wysłany: 29 Cze 2011, 13:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
A i jeszcze jedno :> jak jest przedmuch do układu chłodzenia to węże stają się twarde jak kamień po dłuższej jeździe :E No i przez to wymienniki ciepła mogą wyzionąć ducha... jak u mnie nagrzewnica ... :/

[ Dodano: 29 Cze 2011 13:49 ]
Właściwie nie skumałem, ze coś się dzieje...

Po prostu zaczęło sie zdarzać że po odpaleniu nawet w ciepły dzień zaskoczył tylko na 3 gary. 4 doszedł po kilku sekundach. Po kilku takich numerach wpadłem na pomysł żeby zrobić test bez korka i kuku :E

[ Dodano: 29 Cze 2011 13:51 ]
przynajmniej 1,5mc tak jeździłem... a jak zabrałem sie za to to chyba w ostatniej chwili bo jak odpalałem żeby przestawić i zabrać sie za to to oj :E kaszlał krztusił się, puścił kłąb pary z wydechu i odpalił :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486078 Wysłany: 29 Cze 2011, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Mnie w poprzednim samochodzie o uwalonej UPG przekonała chmura białego dymu za samochodem, nic przyjemnego zwłaszcza jak się ma do domu jeszcze ok 30km :lol:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486079 Wysłany: 29 Cze 2011, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Reszta była w normie :> :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486117 Wysłany: 29 Cze 2011, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
no wiec u mnie nie ma żadnych objawów UPG i nic sie narazie nie dzieje.

Pozdrawiam

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486124 Wysłany: 29 Cze 2011, 15:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
ipIV napisał(a):
Reszta była w normie Smile Szczerbol


Ta w normie, pomijając brak ogrzewania, praca na 3 cylindrach i najbliższy samochód jakieś 100m za mną :D

A przez pół roku przed walnięciem UPG cały czas bulgotało w nagrzewnicy i się zastanawiałem czemu nie mogę jej odpowietrzyć. Ale płynu nie ubywało z chłodnicy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486137 Wysłany: 29 Cze 2011, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
_marcin00_ napisał(a):
pomijając brak ogrzewania

było :E

_marcin00_ napisał(a):
praca na 3 cylindrach

tylko po odpaleniu czasami :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486139 Wysłany: 29 Cze 2011, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
U mnie po zatrzymaniu się odkręciłem korek na chłodnicy (na zgaszonym silniku), po czym przywitał mnie gejzer z resztek płynu w chłodnicy, jak ostygł dolałem płynu do max, odpaliłem pojechał normalnie przez pierwsze 2-3km i powtórka z rozrywki :lol:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486327 Wysłany: 30 Cze 2011, 01:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
_marcin00_ napisał(a):
mariuz napisał(a):
Jak mogę sprawdzić, czy w ogóle włącza mi się wentylator chłodnicy/kontrolka przegrzania?


Jeżeli o wentylator chodzi to odpalić samochód, otworzyć maskę i czekać aż się włączy :wink: Jeżeli po 15 minutach się nie włączy to coś nie tak. Można też zrobić test w FES samego wentylatora, można sprawdzić czy po przekroczeniu 97*C się włącza.

Kontrolkę przegrzania jedynie sprawdzisz po podłączeniu kompa i wykonaniu testu kontrolki w FES. Ale ona chyba podczas uruchamiania samochodu powinna się zaświecić i zgasnąć.


Właśnie w testach kablem jestem w stanie włączyć wiatrak, ale nie pamiętam, żeby kiedykolwiek mi się włączył sam z siebie.
Za to kontrolka przegrzania przy przekręcaniu stacyjki się zaświeca normalnie, potem normalnie gaśnie. I się nie włączy nawet z pomocą kabla. Zegary sprawdzałem, nie były przerabiane ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486333 Wysłany: 30 Cze 2011, 07:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
mariuz napisał(a):
Właśnie w testach kablem jestem w stanie włączyć wiatrak, ale nie pamiętam, żeby kiedykolwiek mi się włączył sam z siebie


No to podepnij kabel i patrz na temperaturę w FES, po przekroczeniu 97*C musi się włączyć.

mariuz napisał(a):
Za to kontrolka przegrzania przy przekręcaniu stacyjki się zaświeca normalnie, potem normalnie gaśnie.


Niektóre testy w FES nie zawsze działają z każdą wersją kropka, u mnie nie działa test wtryskiwaczy i filtra par paliwa. Kontrolka chyba się zaświeca jak silnik przekroczy 130*C, jeżeli działa podczas autodiagnostyki to znaczy, że jest ok. Ewentualnie podłącz kropka kablem do kompa i zapisz sobie wykres temperatury cieczy chłodzącej podczas jakiejś krótkiej trasy i masz obraz działania wkładu chłodzenia.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486345 Wysłany: 30 Cze 2011, 09:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
a to może zapytam z ciekawości ale w tej samej kategorii.
Powiedzcie mi czy kontrolka przegrzania jest zależna od wskaznika temperatury, a dokladnie czy np przy uszkodzonym wskazniku kontrolka sie zapali czy wlacza sie ona przez podniesienie wskazowki na gorze i sama wskazowka włącza kontrolke ?

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486362 Wysłany: 30 Cze 2011, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
komputer reguluje wskazanie wskazówki i komputer steruje zaświecaniem kontrolki.

Jakbyś wyjął wskazówkę, to kontrolka i tak powinna się włączyć, bo jedno z drugim nic wspólnego nie ma (poza czujnikiem)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO