|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lioton |
#510281 Wysłany:
10 Paź 2011, 19:12; Temat postu: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Witam
Mam pytanie, czy kolektor wydechowy z PI 75 podejdzie P&P do PII 60
Z tego co podpatrzyłem na fotach to ten z 75 jest wkręcany na 2 śruby a mój z 60 jest zaspawany razem z katem
Czyli co, trzeba ucinać i spawać
Czy zmiana samego kolektora bez innych modów cokolwiek da na plus, dźwiękowo
Czy te z Allegro po ok. 50zł będą Ok 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Piechuxt |
#510329 Wysłany:
10 Paź 2011, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Napisze, co wiem. Montuję się go w miare P&P. Kata się wywala, a na druga lambdę robi się tulejke która odsuwa ją od strumienia spalin. Montaż do głowicy jest chyba bezproblemowy  No i wiadome, że kolekor kupujesz razem z dwururką, w końcu jest 4-2-1, a na allegro często są sprzedawane oddzielnie część przy głowicy i dwururka...to tak jakbyś zapomniał  Sam się noszę z zamiarem zamontowania tego ustrojstwa  Czy coś da...się okaże  Bo w planach jeszcze kolektor ssący+przepustnica 1.2 75 i zmiany w dolocie 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#510356 Wysłany:
10 Paź 2011, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): Czy zmiana samego kolektora bez innych modów cokolwiek da na plus, dźwiękowo
Zmiany dźwięku nie będzie, mocy więcej, na tyle żeby odczuć to też nie, ale coś tam lepiej na wysokich obrotach powinno być.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#510658 Wysłany:
12 Paź 2011, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Hmm ja myślałem żeby to uciąć i zaspawać bo tą "dwururkę" mam możliwość wykonać sobie w dowolnej formie i dorobiłbym sobie taką krótką żeby złączyć z samym kolektorem i dołączyć do kata.
STax napisał(a): Zmiany dźwięku nie będzie, mocy więcej, na tyle żeby odczuć to też nie, ale coś tam lepiej na wysokich obrotach powinno być.
 to nie bardzo, chodziło mi o niskie, powyżej 2500 rzadko jeżdżę
Tak w ogóle jest cokolwiek co poprawiłoby mu pracę na na niskich obrotach  bo wszystkie patenty opisane tutaj dodają mocy na wysokich - wałek, tutaj kolektor, dolot z 75 , stożek od biedy ... a na niskie nic nie ma 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#510660 Wysłany:
12 Paź 2011, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Na niskie obroty to tylko zwiększenie pojemności skokowej
A z realnych sposobów to podniesienie stopnia sprężania może coś dać (splanowanie głowicy).
Do tego dostarczenie większej ilości powietrza, ale bez zmiany długości dolotu, co nie wiem czy jest możliwe w mk II.
U mnie w serii max moment był 86Nm@3500rpm, a po splanowaniu głowicy, pomodzeniu dolotu i właśnie zmianie kolektora w przedziale od 2000rpm do 5000rpm mam cały czas ponad 90Nm (max 99Nm@4100rpm).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#511684 Wysłany:
16 Paź 2011, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): Do tego dostarczenie większej ilości powietrza, ale bez zmiany długości dolotu, co nie wiem czy jest możliwe w mk II.
Jak to można wykonać
Z planowaniem to może poczekam aż zacznie lecieć UPG.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#511685 Wysłany:
16 Paź 2011, 13:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
szukanie nie boli  nie chce mi sie znowu robic wywodu na ten temat  jak masz 1 labmbde to prawie p&p tylko rure kolektorowa trzeba przerobić.
[ Dodano: 16 Paź 2011 13:34 ]
http://allegro.pl/tlumik-rura-kolektoro ... 40466.html trzeba uciąć przed plecionką i tam flanszę dospawać.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#511819 Wysłany:
17 Paź 2011, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#511848 Wysłany:
17 Paź 2011, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Albo wyrwać gdzieś puszke od classica...bądź pandziochy, zdaje się być identyczna  Zresztą, w oryginalnej puszcze da się zrobić to samo co u STaxa, żadnej zmiany długości dolotu nie będzie...tylko problem z dostaniem filtra  K&N robi/robił zestawy do PII identyczne jak na zdjęciu wyżej 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#519589 Wysłany:
11 Lis 2011, 11:41; Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#519592 Wysłany:
11 Lis 2011, 11:47; Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
1,1 czy 1,2 to nie ma znaczenia jeśli chodzi o pasowanie, bo w mk II problemem jest katalizator, który trzeba wywalić. Kolektora od 1.1 nie ma sensu dawać, bo to zwykłe 4-1 takie jak w mk II.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#519699 Wysłany:
11 Lis 2011, 16:06; Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Czyli reasumując potrzebowałbym prócz kolektora z 75 "dwururkę" , OK , tylko jak to się potem łączy z resztą seryjną jak w PII Ze zdjęć wynika, że przyłącze w PI jest za łączem elastycznym, a w PII chyba jest przed, jak to tam wygląda  I jeszcze jedno, jak wpłynie na autko jazda bez kata  Bo chyba nie da się go po takiej przeróbce nigdzie wsadzić  Jakieś problemy przy przeglądzie  Mam przynajmniej o tyle lepiej, że mam jedną sondę I jeszcze pytanko ww. sprawy z dolotem, jakby tak wsadzić puszkę z PI, tyle że z 1.1  Jeśli jest tam otwór przepustnicy taki sam w PII 60 to wejdzie chyba, a przykręcenia nawet gdyby troszkę nie pasowały to coś się wykombinuje  Tak na oko dolot z PI wygląda lepiej 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#519701 Wysłany:
11 Lis 2011, 16:13; Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
lioton napisał(a): I jeszcze jedno, jak wpłynie na autko jazda bez kata Bo chyba nie da się go po takiej przeróbce nigdzie wsadzić Jakieś problemy przy przeglądzie Jeśli chodzi o jazdę to nie zaszkodzi, tylko pewnie trochę głośniej będzie. Na przeglądzie problem może być, ale to zależy od diagnosty. lioton napisał(a): I jeszcze pytanko ww. sprawy z dolotem, jakby tak wsadzić puszkę z PI, tyle że z 1.1 Jeśli jest tam otwór przepustnicy taki sam w PII 60 to wejdzie chyba, a przykręcenia nawet gdyby troszkę nie pasowały to coś się wykombinuje Tak na oko dolot z PI wygląda lepiej Coś się tak tego 1.1 uczepił?  Jak już coś pakować to od 1.2 75, bo tam masz podobną (zresztą we wszystkich mk I jest podobna) ale już odpowiednią dla MPI.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#519706 Wysłany:
11 Lis 2011, 16:25; Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): Jak już coś pakować to od 1.2 75, bo tam masz podobną (zresztą we wszystkich mk I jest podobna) ale już odpowiednią dla MPI. Tak tylko tam średnica otworu na przepustnicę jest większa, a swapa kolektora i przepustnicy z PI na razie nie planuję. [ Dodano: 11 Lis 2011 15:25 ]STax napisał(a): tylko pewnie trochę głośniej będzie Wsadziłem środkowy tłumik przy wymianie ( seryjnie nie miałem ) to trochę zrównoważy 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|