You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 14:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #510281 Wysłany: 10 Paź 2011, 19:12; 
 Temat postu: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Witam :D
Mam pytanie, czy kolektor wydechowy z PI 75 podejdzie P&P do PII 60 :?:
Z tego co podpatrzyłem na fotach to ten z 75 jest wkręcany na 2 śruby a mój z 60 jest zaspawany razem z katem :?
Czyli co, trzeba ucinać i spawać :?:
Czy zmiana samego kolektora bez innych modów cokolwiek da na plus, dźwiękowo :?:
Czy te z Allegro po ok. 50zł będą Ok :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #510329 Wysłany: 10 Paź 2011, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Napisze, co wiem. Montuję się go w miare P&P. Kata się wywala, a na druga lambdę robi się tulejke która odsuwa ją od strumienia spalin. Montaż do głowicy jest chyba bezproblemowy :wink: No i wiadome, że kolekor kupujesz razem z dwururką, w końcu jest 4-2-1, a na allegro często są sprzedawane oddzielnie część przy głowicy i dwururka...to tak jakbyś zapomniał :wink: Sam się noszę z zamiarem zamontowania tego ustrojstwa :D Czy coś da...się okaże :P Bo w planach jeszcze kolektor ssący+przepustnica 1.2 75 i zmiany w dolocie :)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510356 Wysłany: 10 Paź 2011, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
lioton napisał(a):
Czy zmiana samego kolektora bez innych modów cokolwiek da na plus, dźwiękowo

Zmiany dźwięku nie będzie, mocy więcej, na tyle żeby odczuć to też nie, ale coś tam lepiej na wysokich obrotach powinno być.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510658 Wysłany: 12 Paź 2011, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Hmm ja myślałem żeby to uciąć i zaspawać bo tą "dwururkę" mam możliwość wykonać sobie w dowolnej formie i dorobiłbym sobie taką krótką żeby złączyć z samym kolektorem i dołączyć do kata.


STax napisał(a):
Zmiany dźwięku nie będzie, mocy więcej, na tyle żeby odczuć to też nie, ale coś tam lepiej na wysokich obrotach powinno być.


:? to nie bardzo, chodziło mi o niskie, powyżej 2500 rzadko jeżdżę :)
Tak w ogóle jest cokolwiek co poprawiłoby mu pracę na na niskich obrotach :?: bo wszystkie patenty opisane tutaj dodają mocy na wysokich - wałek, tutaj kolektor, dolot z 75 , stożek od biedy ... a na niskie nic nie ma :(

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510660 Wysłany: 12 Paź 2011, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Na niskie obroty to tylko zwiększenie pojemności skokowej :E
A z realnych sposobów to podniesienie stopnia sprężania może coś dać (splanowanie głowicy).
Do tego dostarczenie większej ilości powietrza, ale bez zmiany długości dolotu, co nie wiem czy jest możliwe w mk II.

U mnie w serii max moment był 86Nm@3500rpm, a po splanowaniu głowicy, pomodzeniu dolotu i właśnie zmianie kolektora w przedziale od 2000rpm do 5000rpm mam cały czas ponad 90Nm (max 99Nm@4100rpm).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511684 Wysłany: 16 Paź 2011, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Do tego dostarczenie większej ilości powietrza, ale bez zmiany długości dolotu, co nie wiem czy jest możliwe w mk II.


Jak to można wykonać :?:
Z planowaniem to może poczekam aż zacznie lecieć UPG.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511685 Wysłany: 16 Paź 2011, 13:34; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
szukanie nie boli :E nie chce mi sie znowu robic wywodu na ten temat :P jak masz 1 labmbde to prawie p&p tylko rure kolektorowa trzeba przerobić.

[ Dodano: 16 Paź 2011 13:34 ]
http://allegro.pl/tlumik-rura-kolektoro ... 40466.html trzeba uciąć przed plecionką i tam flanszę dospawać.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511819 Wysłany: 17 Paź 2011, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
lioton napisał(a):
Jak to można wykonać Question

Biorąc pod uwagę jak wygląda filtr w mk II to coś takiego by to chyba musiało być :E
Image

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511848 Wysłany: 17 Paź 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Albo wyrwać gdzieś puszke od classica...bądź pandziochy, zdaje się być identyczna :wink: Zresztą, w oryginalnej puszcze da się zrobić to samo co u STaxa, żadnej zmiany długości dolotu nie będzie...tylko problem z dostaniem filtra :P K&N robi/robił zestawy do PII identyczne jak na zdjęciu wyżej :)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519589 Wysłany: 11 Lis 2011, 11:41; 
 Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Ponownie pytanie nt. kolektora :) - podejdzie od PI 1,1 :?:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519592 Wysłany: 11 Lis 2011, 11:47; 
 Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
1,1 czy 1,2 to nie ma znaczenia jeśli chodzi o pasowanie, bo w mk II problemem jest katalizator, który trzeba wywalić.
Kolektora od 1.1 nie ma sensu dawać, bo to zwykłe 4-1 takie jak w mk II.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519699 Wysłany: 11 Lis 2011, 16:06; 
 Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Czyli reasumując potrzebowałbym prócz kolektora z 75 "dwururkę" , OK , tylko jak to się potem łączy z resztą seryjną jak w PII :?:
Ze zdjęć wynika, że przyłącze w PI jest za łączem elastycznym, a w PII chyba jest przed, jak to tam wygląda :?:

I jeszcze jedno, jak wpłynie na autko jazda bez kata :?: Bo chyba nie da się go po takiej przeróbce nigdzie wsadzić :? Jakieś problemy przy przeglądzie :?:
Mam przynajmniej o tyle lepiej, że mam jedną sondę :D

I jeszcze pytanko ww. sprawy z dolotem, jakby tak wsadzić puszkę z PI, tyle że z 1.1 :?: Jeśli jest tam otwór przepustnicy taki sam w PII 60 to wejdzie chyba, a przykręcenia nawet gdyby troszkę nie pasowały to coś się wykombinuje :D Tak na oko dolot z PI wygląda lepiej 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519701 Wysłany: 11 Lis 2011, 16:13; 
 Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
lioton napisał(a):
I jeszcze jedno, jak wpłynie na autko jazda bez kata Bo chyba nie da się go po takiej przeróbce nigdzie wsadzić Jakieś problemy przy przeglądzie

Jeśli chodzi o jazdę to nie zaszkodzi, tylko pewnie trochę głośniej będzie. Na przeglądzie problem może być, ale to zależy od diagnosty.

lioton napisał(a):
I jeszcze pytanko ww. sprawy z dolotem, jakby tak wsadzić puszkę z PI, tyle że z 1.1 Jeśli jest tam otwór przepustnicy taki sam w PII 60 to wejdzie chyba, a przykręcenia nawet gdyby troszkę nie pasowały to coś się wykombinuje Tak na oko dolot z PI wygląda lepiej

Coś się tak tego 1.1 uczepił? :E
Jak już coś pakować to od 1.2 75, bo tam masz podobną (zresztą we wszystkich mk I jest podobna) ale już odpowiednią dla MPI.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519706 Wysłany: 11 Lis 2011, 16:25; 
 Temat postu: Re: Kolektor wydechowy PII 1.2 60 --> PI 1.2 75.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Jak już coś pakować to od 1.2 75, bo tam masz podobną (zresztą we wszystkich mk I jest podobna) ale już odpowiednią dla MPI.


Tak tylko tam średnica otworu na przepustnicę jest większa, a swapa kolektora i przepustnicy z PI na razie nie planuję.

[ Dodano: 11 Lis 2011 15:25 ]

STax napisał(a):
tylko pewnie trochę głośniej będzie

Wsadziłem środkowy tłumik przy wymianie ( seryjnie nie miałem ) to trochę zrównoważy :E

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO