|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 08:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BogdanK |
#564294 Wysłany:
27 Mar 2012, 22:41; Temat postu: Problemy z olejem |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Kłopoty z olejem. Co w związku z eksploatacją oleju silnikowego powinno wzbudzić czujność kierowcy?
Dym przy rozruchu; Objawy: silnik po porannym rozruchu kopci na niebiesko. Po chwili objawy ustępują. Przyczyna: zużyte uszczelniacze zaworowe lub wyrobione prowadnice zaworowe powodują przedostawanie się oleju z głowicy do kanałów dolotowych. Zjawisko to jest zwykle na tyle mało intensywne, że podczas jazdy i przy krótkich postojach objawów nie ma. Gdy jednak samochód stoi dłużej, olej spływa do kanałów w głowicy i tam się zbiera. Naprawa: wymiana uszczelniaczy lub remont głowicy.
Kopcenie podczas jazdy; Objawy: w początkowym okresie niebieski dym olejowy pojawia się w spalinach przy wyższych obrotach. Wraz z postępującym zużyciem zjawisko się nasila i dym olejowy zaczyna się pojawiać przy coraz niższych obrotach. Przyczyna: problem tkwi głównie w zużytych pierścieniach tłokowych. Zużycie i zapieczenie tzw. pierścienia olejowego powoduje, że nie jest on w stanie skutecznie zgarniać oleju z cylindra i ten przedostaje się do komory spalania. Naprawa: remont kapitalny silnika.
Świecąca się kontrolka; Objawy: kontrolka ciśnienia oleju świeci się przy niskich obrotach i rozgrzanym silniku, a gaśnie dopiero po dodaniu gazu. Przyczyna: powody mogą być trzy: zużyta pompa olejowa, zużyte panewki wału korbowego lub niewłaściwy olej. Naprawa: jeżeli powodem nie jest olej o zbyt małej lepkości, to zwykle konieczna jest naprawa silnika. Opisany objaw towarzyszy zazwyczaj daleko posuniętemu zużyciu jednostki napędowej i wiąże się z koniecznością przeprowadzenia jej remontu.
Czarny olej; Objawy: wkrótce po wymianie oleju na nowy, staje się on praktycznie czarny. Przyczyna: zazwyczaj jest to całkowicie naturalny proces, związany z silnymi właściwościami płuczącymi oleju, który zbiera z silnika osady. Zjawisko to ma miejsce szczególnie w dieslach, gdzie produkowana jest duża ilość sadzy i sam olej jest przystosowany do tego, aby ją neutralizować. Naprawa: nie ma konieczności.
Maź na korku oleju; Objawy: na korku oleju widać beżową maź. Przyczyna: do oleju dostała się woda. Jeżeli zjawisko zaobserwujemy jesienią i mazi jest mało, to mamy do czynienia ze skraplaniem się pary wodnej z powietrza. Jeżeli mazi jest dużo, to do oleju dostaje się ciecz chłodząca, np. przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Naprawa: skraplaniu nie da się zapobiec. Gdy ciecz chłodząca dostaje się do oleju, konieczny jest demontaż głowicy i wymiana uszczelki.
Rosnąca ilość oleju; Objawy: wraz z przebiegiem podnosi się poziom oleju. Przyczyna: do oleju dostaje się paliwo. W ograniczonym zakresie odpowiedzialne za to mogą być częste jazdy na krótkich dystansach. W przypadku nowoczesnych turbodiesli z filtrem cząstek stałych (DPF) może to być związane z brakiem możliwości samoczynnego oczyszczenia filtra. Naprawa: jeżeli poziom oleju podniósł się o 1 cm na bagnecie, to wymieniamy olej. W przypadku aut z DPF konieczne jest dodatkowo przeprowadzenie procedury oczyszczania filtra.
- źródło: motor
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|