You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #382377 Wysłany: 22 Lip 2010, 08:01; 
 Temat postu: Drugi bieg zgrzyta
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Ostatnio trochę więcej niż zwykle jeździłem swoim samochodem i zauważyłem, że jak na jedynce dojdę do 6000 obr/min i zmienię bieg na drugi to zgrzyta. Co ciekawe jak redukuję na dwójkę to nawet wrzucona przy 80km/h nie zgrzyta, więc jestem ciekawy co tam się dzieje. Podejrzewam sprzęgło, które działa jak należy ale w innych tematach był poruszany problem zgrzytającego biegu wstecznego który u mnie również występuję i tam winowajcą podobno jest sprzęgło. W moim przypadku synchronizator drugiego biegu chyba odpada skoro przy redukowaniu biegu na drugi jest dobrze. Jak myślicie co to może być?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 

 
 Post #382382 Wysłany: 22 Lip 2010, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Pytanie jaki masz nalot od ostatniej wymiany sprzęgła. Rekordowy dystans to u qmpla widziałem coś koło 130000 w 16V. Tylko że Punciara już nie chciała ruszać.

Synchronizatora bym nie przekreślał. Wrzucanie 2ki i redukcja do niej to są dwie inne bajki. Różne szybkości obrotowe w skrzyni.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382385 Wysłany: 22 Lip 2010, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
No to po prostu będę mniej gazu na jedynce dawał bo w każdym przypadku dosyć droga naprawa, a do 4500obr/min nic nie zgrzyta :) A z tym przebiegiem na sprzęgle to jakoś niewiele, ale z tego co czytam to niestety PII tak ma. U mnie z ruszaniem problemów nie ma, a o ślizganiu się sprzęgła nie ma co myśleć tylko od samego początku łapało blisko przy podłodze zaraz i nic się nie zmieniło do teraz. A z drugiej strony jak padł synchronizator trójki jak jeszcze jeździłem Fiaem Uno to bieg przy redukowaniu właśnie zgrzytał, tyle że nie ma co porównywać bo jedyne co łączy te samochody to to że Fiat je wyprodukował :P

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382393 Wysłany: 22 Lip 2010, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
_marcin00_ zmieniasz biegi przy 6000 obr/min ? trochę ostro :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382396 Wysłany: 22 Lip 2010, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
_marcin00_ ja miałem tak samo, też przy wyższych obrotach zgrzytało i nie chciał wejść, ale przy redukcji były to samo. Byłem pewny że to synchro 2 biegu.
Okazało sie że olej był stary/za mały poziom, po zmianie oleju wszystko wróciło do normy nic w żadnej sytuacji nie zgrzytnie.

btw. umnie 150tys i wątpie że sprzęgło było wymieniane, a objawów żadnych raczej niema :) (no chyba że było wymieniane przed 125tys tak go kupiłem)

[ Dodano: 22 Lip 2010 10:11 ]
wojtass18 czasem trzeba pociągnąć wyżej żeby było bezpiecznie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382397 Wysłany: 22 Lip 2010, 10:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
wojtass18 napisał(a):
_marcin00_ zmieniasz biegi przy 6000 obr/min ? trochę ostro :E


Ja wiem czy ostro, jak ruszasz spod świateł, to żeby zostawić inne samochody na starcie trzeba przycisnąć :P, a zresztą to silnik wysokoobrotowy i im wyższe obroty tym fajniejsza zabawa :E

[ Dodano: 22 Lip 2010 09:14 ]
lakikwap napisał(a):
po zmianie oleju wszystko wróciło do normy nic w żadnej sytuacji nie zgrzytnie.


No to od wymiany oleju zacznę

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382399 Wysłany: 22 Lip 2010, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
lakikwap napisał(a):
wojtass18 czasem trzeba pociągnąć wyżej żeby było bezpiecznie

lakikwap wiem o tym tylko u kolegi zabrzmiało to tak jak by często tak zmieniał, może błędnie zinterpretowałem :D


Ostatnio edytowany przez wojtass18, 22 Lip 2010, 10:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #382400 Wysłany: 22 Lip 2010, 10:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
_marcin00_ spróbuj spróbuj, ja byłem zaskoczony i bardzooo zadowolony że to pomogło, ogólnie chciałem zmienić żeby przedłużyć życie tego zwalonego synchro a okazało sie że problem całkowicie ustał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382404 Wysłany: 22 Lip 2010, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
wojtass18 napisał(a):
lakikwap napisał(a):
wojtass18 czasem trzeba pociągnąć wyżej żeby było bezpiecznie

lakikwap wiem o tym tylko u kolegi zabrzmiało to tak jak by często tak zmieniał, może błędnie zinterpretowałem :D


Jakbym tak na co dzień jeździł to bym zbankrutował tankując samochód. Codziennie jeżdżę w zakresie od 2000-3500obr/min ale jak raz kiedyś pociągne silnik wyżej no to pojawia się dosłownie zgrzyt :lol:

[ Dodano: 22 Lip 2010 10:27 ]
lakikwap napisał(a):
btw. umnie 150tys i wątpie że sprzęgło było wymieniane, a objawów żadnych raczej niema


No u mnie prawie 84kkm i jeżeli jest to prawdziwy przebieg (tego nie wie nikt :lol:) to nie ma szans żeby sprzęgło było wymieniane. A jeżeli o wycieki ze skrzyni chodzi to też ich prawie nie ma bo lekko się poci w okolicy wybieraka jedynie. Ale w przyszłym tygodniu kasa będzie to wymienię olej w skrzyni zobaczymy co się zmieni.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382426 Wysłany: 22 Lip 2010, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Co do oleju to polecam Mobila Mobilube SHC :D
Dużo lepszy od seryjnego, przynajmniej w 206 :E

A co do sprzęgiełka to u mnie przy 60kkm jest jak nowe :D i nie sądzę aby bez zmiany włascicela skończyło się prędziej niż 150kkm :D

_marcin00_ napisał(a):
Codziennie jeżdżę w zakresie od 2000-3500obr/min

A tak z ciekawości jakie masz komputerowe spalanie :?:

Ja tak w zakresie 1500-2500 ( 8V) i jak narazie 18,5km/l = 5,4/100 :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382472 Wysłany: 22 Lip 2010, 17:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
lioton napisał(a):
A tak z ciekawości jakie masz komputerowe spalanie Question


Mam 16V więc trochę więcej pali ale u mnie to wygląda tak:
trasa: 17,6 - 18,5 km/l jak jechaliśmy na zlot ffp w tempie do 90km/h to miałem 20km/l :E
miasto: 11,5 - 13,5 km/l

(większość z klimą)

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382520 Wysłany: 22 Lip 2010, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
_marcin00_ mam takie same wyniki spalania :wink:

[ Dodano: 22 Lip 2010 20:20 ]
aha olej kupowałem polecany jakiś w Intercar'sie, tylko niepamiętam dokładnie jakie :/ coś było na zielono napisane maxximus czy coś takiego,a butelka szara.. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382524 Wysłany: 22 Lip 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
coś było na zielono napisane maxximus

maxxus :E
Mam go wlanego od 70tysi i jest ok, natomiast... imo to jakiś szit jest :> Ale daje rade :> Są na pewno lepsze :> Ale nie w tej cenie

http://allegro.pl/item1077852066_1077852066.html ;)

[ Dodano: 22 Lip 2010 20:36 ]
Jakby co mam 2l do sprzedania :E 65zł oddam :> 1 butelka zamknięta druga odkręcona ale nic nie wylane.

Chciałem zmienić przy robieniu simmeringów ale ostatecznie nic nie robiłem i poleży u mnie rok-dwa :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 22 Lip 2010, 20:56, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #382526 Wysłany: 22 Lip 2010, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
ipIV mi go strasznie zachwalali w intercarsie, tam go kupowałem. No i jaki by niebył to ja składam pokłony bo mi pomógł :jupi:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382615 Wysłany: 01 Wrz 2010, 07:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Ok no w środę już wiem jaki będzie pierwszy zakup po wypłacie :E , przy okazji jeszcze nabicie klimy bo zaczyna już syczeć i będzie dobrze.

[ Dodano: 29 Lip 2010 07:10 ]
Oleju jeszcze nie wymieniłem, bo pogoda nie pozwala, ale zauważyłem że zgrzytanie występuje dopiero po rozgrzaniu skrzyni biegów. Jak jest zimna to nie zgrzyta.

[ Dodano: 01 Wrz 2010 06:36 ]
W końcu zmobilizowałem się do wymiany oleju w skrzyni biegów, w sumie gdybym wiedział, że skasują mnie 20zł za wymianę to już dawno bym pojechał :E Po wymianie biegi wchodzą lżej niż przedtem, zwłaszcza 1 i 2 skrzynia też trochę cichsza jest zgrzytania póki co nie słyszę :D Spuszczony olej wyglądał całkiem przyzwoicie, był mniej więcej takiego koloru jak nowy tylko bardziej mętny, ale wiadomo 10 lat i 86kkm robi swoje.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392547 Wysłany: 01 Wrz 2010, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
U mnie gdzieś olej uciekł, 30000 km po wymianie oleju i sprzęgła oraz uszczelniaczy półosi (uszczelniacze kupione w ASO, sprzęgło Valeo). Po dolaniu było 'niewiele lepiej, ale lepiej', więc zaryzykowałem jakiś cudowny wynalazek do skrzyń firmy STP, to pomogło i po 5000 km jest OK.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392585 Wysłany: 01 Wrz 2010, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
Spuszczony olej wyglądał całkiem przyzwoicie, był mniej więcej takiego koloru jak nowy tylko bardziej mętny, ale wiadomo 10 lat i 86kkm robi swoje.

Wow, to ja już co najmniej 1 raz wymieniałem (8 lat, 43 800 km).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395366 Wysłany: 13 Wrz 2010, 12:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Teraz po 2 tygodniach od wymiany mogę powiedzieć tyle, że biegi na pewno lżej wchodzą. Przejechane trochę ponad 1500km od wymiany nic nie zgrzyta nawet jak zmieniam z 1 na 2 przy 6000rpm :E (wiem że to przesada ale trzeba było sprawdzić skuteczność naprawy) Olej wlałem taki bylejaki ze sklepu motoryzacyjnego Carlube 75W90. Jest dobrze i instrukcja obsługi Fiata Punto kłamie - olej w skrzyni biegów trzeba wymieniać co potwierdza nie tylko mój samochód.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395378 Wysłany: 13 Wrz 2010, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
domin45670 napisał(a):
Wow, to ja już co najmniej 1 raz wymieniałem (8 lat, 43 800 km).

Yyyy... to ja pyknąłem 140k i jeszcze nie wymieniałem. :E

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395379 Wysłany: 13 Wrz 2010, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
To lepiej sprawdź ile oleju Ci zostało, skrzynia biegów to nie jest zbyt szczelne urządzenie, zwłaszcza we Fiacie. U mnie dość dużo wyleciało jeszcze oleju, ale tak jak pisałem no idealny to on nie był. Po tym co u mnie jest po wymianie oleju każdemu polecam taki zabieg. Koszt w moim przypadku wymiana + olej = 78zł.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395476 Wysłany: 13 Wrz 2010, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
_marcin00_ hehe mówiłem, umnie też nic nie zgrzyta po wymianie :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506172 Wysłany: 20 Wrz 2011, 07:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
No i wczoraj coś się sypnęło w skrzyni... Jeździłem sobie spokojnie, w ogóle się nie spiesząc, cały czas na V-ce w okolicach 90km/h. Po jakimś czasie stanąłem w korku i musiałem trochę wcisnąć gaz, zmieniając z I na II przy około 4,5 krpm i tu zaskoczenie - coś zgrzytnęło. Myślę sobie "tak nisko dwójka nigdy nie zgrzytała", no i zacząłem testować. No i okazało się, że jak skrzynia biegów się rozgrzeje to dwójka potrafi zazgrzytać nawet przy 4krpm i przy redukcji przy prędkości 70km/h.

Jestem prawie pewien że padł synchronizator, ale jak sobie pomyślę ile jest roboty żeby go wymienić i ile to będzie kosztować to mam dosyć. Mam zamiar jeszcze raz wymienić olej - może wyciekł, albo to co wlałem to kompletny syf, tylko dziwne że skrzynia biegów jest bezgłośna a zgrzyta tylko dwójka. Pozostaje jeszcze jedna opcja - zacząć jeździć, a przynajmniej ruszać jak emeryt...

[ Dodano: 20 Wrz 2011 07:08 ]
Żeby było śmieszniej jak silnik i skrzynia jest zimna np. po nocy wszystko jest o.k.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506267 Wysłany: 20 Wrz 2011, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 299
właśnie mialem pisać że mam taki problem z dwójką wchodze na forum a tu taki sam wątek i te same problemy na rozgrzanym silniku przy wysokich obrotach zgrzytnie albo przy zmianie z 1 na 2 albo przy redukcji z 3 na 2 przy zimnym silniku wszystko ok ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? :E oleju jeszcze nie wymieniałem :evil:

_________________
PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION
NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506288 Wysłany: 06 Paź 2011, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Teraz mi wpadł jeszcze pomysł do głowy... Zobaczę jak wyglądają linki, z tego co pamiętam jest na jednej z nich regulacja, może wystarczy coś podregulować? Zajrzę do tego w wolnej chwili.

[ Dodano: 06 Paź 2011 11:14 ]
Niestety zgrzytanie dwójki to nie kwestia oleju, wczoraj uzupełniony stan oleju i nadal przy około 4500obr/min zaczyna zgrzytać. Jeszcze spróbuję podregulować linki, ale raczej nic to nie da.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652199 Wysłany: 16 Mar 2013, 13:42; 
 Temat postu: Re: Drugi bieg zgrzyta
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: greckisz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Kwi 2012,
Posty: 68
Pomógł: 2
Witam, podczepię się pod temat zgrzytania dwójki:)
Mam problem z dwójką i trochę trójką w zimniejsze dni. Żeby wbić dwójkę tak przy -5 st.C muszę jedynką lekko ruszyć i od razu dwójkę wbić max 2000 obr/min. Inaczej nie da rady, dopóki się toczę lub jadę dwójki nie wbiję, chyba że na chama ale tego staram się nie robić. Jak tylko koła samochodu przestaną się kręcić dwójka wchodzi normalnie, na postoju nie ma problemu. Przy ciepłym silniku tak już ok 50st.C biegi wchodzą normalnie. Czasem trochę zgrzytnie przy większych rpm. ale jest znośnie. Trójka też czasami zgrzytnie ale powiedzmy że jest w miarę ok.
Olej wymieniałem pół roku temu na tutela zc75 synth. Nie za bardzo mi to wyszło bo stary spuszczałem nie tym otworem co trzeba i zostało go sporo w środku tak ok. 1.2l.(o czym dowiedziałem się później) po czym dolałem nowego 1.6l. Krótko mówiąc pomieszałem stary z nowym i wlałem go dużo za dużo. Potem spuściłem nadmiar i dolałem resztę świeżego tak żeby stan był ok. Ale dalej ten olej jest wymieszany.
Zastanawiam się czy nie kupić jeszcze raz tego oleju i porządnie wymienić? Czy raczej przyczyną będzie już padająca skrzynia i lepiej oszczędzić sobie wydatku (100zł 2l.) który nic nie zmieni?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO