You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 09:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #712134 Wysłany: 21 Sty 2014, 14:27; 
 Temat postu: Silnik 1.2 16 V 80 km
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Turek
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 2
Witam serdecznie
Mam mały problem,po wymianie UPG i ponownym złożeniu silnik zaczął chodzić jak silnik Diesla,klekotanie zaworów dość hałaśliwe,myślałem że kasatory same się napompują olejem po paru kilometrach,ale niestety nic z tego, klekotanie po rozgrzaniu leciutko cichło ale występowało cały czas w całym zakresie obrotów silnika,wymieniane były wszystkie uszczelki,pod głowicą kolektor ssący+wydech uszczelka pod sub głowicą,dodam że przed wypaleniem uszczelki silnik chodził,pracował bardzo ładnie,aż padła,wypaliła się między cylindrami, 1 - 2 więc sam sobie wymieniłem i zaczeły się schody,silnik odpalał bardzo ładnie nie miał żadnych problemów,chodził w całym zakresie obrotów tylko klekotanie zaworów było słyszalne cały czas,aż do dnia dzisiejszego kiedy po pracy jechałem do domu i nagle zaczął schodzić z obrotów i sam zgasł ponowne odpalenie okazało się nie możliwe,dodam że silnik kręci ale wygląda to tak jak nie było kompresji,czy może wałek się odkręcił/
Dodam ze rozrząd ustawiałem z pomocą blokad do tego silnika,wałek dokręcony z siłą 120 Nm,dodatkowo zabezpieczony klejem do gwintu,no i lipa,nie mam pojęcia co się stało i do tego jeszcze to klekotanie zaworów mnie dobija,czy zawory mogły dostać i się pogiąć,miał ktoś z WAS może taki lub podobny przypadek,za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Danek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #712140 Wysłany: 21 Sty 2014, 14:53; 
 Temat postu: Re: Silnik 1.2 16 V 80 km
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3623
Pomógł: 31
No dla mnie to objawy wskazują na źle ustawiony rozrząd, silnik działał tak długo aż pogięły się zawory i teraz już nie odpala. Ale jeżeli był ustawiony na blokadach, to może były jakieś lipne?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #712148 Wysłany: 24 Lut 2014, 15:14; 
 Temat postu: Re: Silnik 1.2 16 V 80 km
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Turek
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 2
Witam
Wcześniej również(2 razy) ustawiałem na tych blokadach i wymieniałem pasek rozrządu i wszystko było w jak najlepszym porządku,autko chodziło miodzio,bez zarzutów,blokady typowo do tego silnika nawet na pudełku jest napisane;
Fiat Punto 1.2 16V pożyczone od mojego kolegi mechanika
Dwa przyrządy do ustawiania tłoków w jednej płaszczyźnie
Blokady wałków rozrządu (2)
Kluczyk napinacza
Jak jest zalecane,zostało wykonane!
Kołek ustalający koła pasowego vis a vis czujnika Halla
Ustawienie tłoków w jednej płaszczyźnie za pomocą przyrządów
Blokady w głowicy(weszły idealnie ) tak to było poskładane ! Silnik zapalił za pierwszym razem i zaraz pojawiło się charakterystyczne cykanie
Nie wiem gdzie był popełniony błąd,głowica została zdjęta z blokadami i tak założona,pod kasatory przed zdjęciem były podłożone dwie listwy podtrzymujące aby się nie posypały kasatory luzów(popychacze zaworowe),wszystko zostało wymyte,przedmuchane i zamontowane!

[ Dodano: 24 Lut 2014 14:14 ]

Witam serdecznie
Ze względu na brak czasu,dopiero w sobotę rozebrałem auto,okazało się że zatarły się wałki w sub głowicy,tak mocno że odkreciło koło pasowe wałka rozrządu,paska nie zerwało,napinacz cały,i o dziwo zawory w głowicy są nie ruszone,z sub głowicy nie wyleciało ani grama oleju,nic,zero,dodam że uszczelki kupiłem nowiutkie,montaż przeprowadzony prawidłowo,uszczelki założone prawidłowo,nie mam pojęcia dlaczego tak się stało,zakupiłem komplet,głowica + sub głowica,nowe uszczelki i autko zapaliło za pierwszym razem chwilkę pochodziło i się elegancko uspokoił i wyciszył,dynamika super bez zmian,odpala od strzała,wszystko jest pięknie tak jak należy,ale...........puka jeden kasator luzu,gość który mi sprzedawał części powiedział że auto chodziło do końca tylko urwało tył w samochodzie i miało przebieg 120 tyś,mam starą sub głowice i 16 kasatorów,mam pytanie w jaki sposób można sprawdzić czy dany kasator jest sprawny,ponieważ bym ewentualnie wymienił ten pukający kasator z mojej starej sub głowicy
Serdecznie dziękuję za ewentualne podpowiedzi i sugestie
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO