Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Skaczące punto. przepływomierz?
http://fiatpunto.com.pl/topic53855.html
Strona 1 z 1

Autor:  kiksia95 [ 10 Mar 2016, 19:33 ]
Temat postu:  Skaczące punto. przepływomierz?

Cześć, mam mały problem ze swoim klekotem, kiedy go odpalę po dłuższym postoju, czyli kiedy jest zimny, wtedy często zdarza mi się zjawisko "kangurka" gdzie cała buda skacze, łącznie z moją nogą na gazie, czasem zdarza się zgasnąć, jeździ się nim "sztywno" tzn. każde muśnięcie czy opuszczenie pedału gazu jest wyczuwalne. Objawy ustępują po 300-500m.
Ponadto przy zmianie biegu 1,2,3 czy też redukcji również zdarza mu się skoczyć. Co to może być?

Znalezione usterki:
-słaby akumulator
-3 spalone świece (w zimie odpalał od kopa)
-zawór egr
-przepływomierz wskazuje x2 większą masę niż zapotrzebowanie silnika

Wszystkie usterki staram się powoli eliminować.
W przypadku drugiego problemu namyśl przychodzi mi poduszka pod skrzynią, sprzęgło lub koło dwumasowe

Pozdrawiam

Autor:  Pumba [ 12 Mar 2016, 18:16 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

sprawdź sprzęgło...

Autor:  kiksia95 [ 17 Mar 2016, 20:43 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Twoja sugestia mnie trochę dobiła, no cóż, sprawdzę.
Natomiast mam jeszcze jeden problem, podczas gaszenia silnika buda też potrafi zadrgać. O co chodzi ?

Mam natomiast pytanie dot. przepływomierza i Egr.

Przepływomierz wskazuje masę prawie dwukrotnie większą od oczekiwanej (różnica ta zmniejsza się kiedy bardziej depnę kropce), czy to wróży jakieś problemy?
Natomiast co do egr, to czy zawór zamyka się tylko podczas dodawania gazu, czy powinien być zamknięty powyżej x obrotów?
Robiłem wykres na MESie, z którego wynika, że egr zamyka się podczas gwałtownego dodania gazu i powoli się otwiera.

Autor:  BogdanK [ 17 Mar 2016, 23:22 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Objawy uszkodzonego przepływomierza

Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Auto nie chce przyśpieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy silnika.
W niektórych samochodach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie – pali się tylko kontrolka „check engine”.
Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa.

Autor:  kiksia95 [ 04 Lip 2016, 07:40 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Hm... :/ Odnoszę wrażenie, że jednak pewien spadek nastąpił, lecz może być to subiektywne uczucie.
Samochód zaraz po odpaleniu pracuje niczym traktor, po rozgrzaniu dźwięk jest "bardziej ciągły",
check engine nie świeci. Jeśli chodzi o spalanie to wynosi ono mniej/wiecej 12-15km/l (w mieście, gdzie głównie się poruszam).
Czy istnieje jakiś zawór, który steruje przepływ powietrza przed przepływomierzem?

[ Dodano: 04 Lip 2016, 06:40 ]

Mamy lato, auto nie pracuje jak traktor :D, "skakanie" czasem się pojawia, czasem nie.

Natomiast, aby nie zakładać nowego tematu. Ostatnio zdarza mi się, że gdy potrzebuje gwałtownie ruszyć to auto zbiera się jak żółw, a przyspieszenie właściwe następuje po ok 2 sekundach.

Obawiam się, że to EGR (znów) się zacina (zwłaszcza podczas pierwszej jazdy). Czy może ktoś to potwierdzić?
Image

Przy okazji zapytam czy takie różnice między oczekiwaniami i rzeczywistym pomiarem masy powietrza są prawidłowe?
Image

Pozdrawiam

Autor:  PawełG [ 04 Lip 2016, 09:11 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Zrób logi dynamiczne przepływomierza, wartość oczekiwana i rzeczywista, startujesz zapisywanie danych i zaczynasz przyśpieszać od 1000 obr/min z gazem w podłodze na trzecim biegu. Tak samo zrób z doładowaniem, wartość rzeczywista, oczekiwana i obroty silnika, również dane logowane na trzecim biegu od 1000 obr z gazem w podłodze aż w okolice 4000 obr/minutę. Zacinania się EGR-u nie można stwierdzić na podstawie powyższego wykresu, bo są do wartości jakimi EGR jest sterowany z komputera EDC. Jeżeli EGR będzie się zacinał to te wartości nie będą nieprawidłowe, ponieważ jest to sygnał wyjściowy a nie wejściowy informujący o położeniu tłoczka EGR w danym momencie.

Autor:  kiksia95 [ 05 Lip 2016, 23:27 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Dzięki za zainteresowanie, postanowiłem zrobić testy, o których mówiłeś:
Przepływka
https://drive.google.com/file/d/0B7J01wNCYIdUMi15dUNmN2hyNzQ/view?usp=sharing
Ciśnienie
https://drive.google.com/file/d/0B7J01wNCYIdUZFp1Ny03NlQtZm8/view?usp=sharing

Jeśli będzie taka potrzeba, to utworze wykres z tych testów natomiast ww. można importować do MESa i zobaczyć wyniki

Autor:  KarolGt [ 06 Lip 2016, 10:20 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Po wymianie świec również pracuje jak traktor?
Sygnał EGR to raczej sygnał sterujący, jaki jest rzeczywisty to tego nie wiesz.
Wyciągnij wtyczkę egru i zobaczysz czy lepiej będzie pracować.
Sprzęgło albo dwumasa może kuleć.

Autor:  kiksia95 [ 15 Lip 2016, 10:17 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Po wymianie świec było ok.
Skąd komputer wie, że EGR nie działa prawidłowo?


Natomiast nie dawno zauważyłem coś gorszego.... Aby dość dynamicznie prowadzić samochód musze trzymać pedał gazu prawie w połowie (co jest mało wygodne), turbina pracuje prawidłowo.

W okolicy są kuny, czy możliwe, że któraś rura ze sprężonym powietrzem mogła zostać pogryziona?
Zastanawiam się też nad potencjometrem gazu.

Autor:  PawełG [ 15 Lip 2016, 14:56 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Zrób jeszcze raz log ciśnienia doładowania, bo wybrałeś ciśnienie atmosferyczne a ono nie jest potrzebne. Obroty silnika, ciśnienie doładowania oczekiwane, ciśnienie doładowania zmierzone. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się że silnik jest trochę niedoładowany. EGR jest czysty? Proponuje zaślepić EGR i wtedy sprawdzić jakie będą efekty i jaki log wyjdzie. Zobacz też czy nigdzie nie występuje nieszczelność dolotu, to też może wpłynąć na taką pracę silnika.

Autor:  kiksia95 [ 16 Lip 2016, 15:29 ]
Temat postu:  Re: Skaczące punto. przepływomierz?

Dzięki za zainteresowanie, nie bez powodu wybrałem ciśnienie atmosferyczne - niestety w wersji MESa 2.jak i 3.x nie znalazłem oczekiwanego ciśnienia doładowania, dlatego też uznałem to za jakąś pomyłkę.

EGR czysty, lecz komp pokazuje bład, dlatego zamierzam go zaślepić

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/