Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej
http://fiatpunto.com.pl/topic57073.html
Strona 1 z 1

Autor:  majkel_94 [ 01 Lip 2017, 17:14 ]
Temat postu:  Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej

Cześć ;)

Mam z moim kropkiem pewien problem. Od pewnego czasu silnik nierówno pracuje na jałowym biegu, w środku auta czuć większe wibracje. Na zimnym to wygląda jakby cylinder(-dry?) nie palił, pogonienie pedałem gazu mu pomaga, ale jak wróci na jałowe to znów się trzęsie. Na ciepłym jest to samo, zarówno benzyna jak i LPG. Poza tym silnik pracuje ok, nie wypada zapłon przy przyspieszaniu, ma moc, nie gaśnie ani nic. Oprócz szarpania budą, to w dodatku z rury wydechowej rytmicznie słychać pyrkanie, czuć uderzenia powietrza o rękę - filmik na którym słychać pyrkanie:
https://goo.gl/photos/fEuDpYZDehSxPJtM6
Jak widać jest ono równomierne, silnik nie faluje obrotami, utrzymuje je na poziomie 800 RPM. Niestety na badaniu technicznym pomiar spalin przekroczył normę i teraz mam 2 tygodnie na naprawę usterki :(

Zanim w poniedziałek udam się do jakiegoś mechanika, chciałem się poradzić, czy może ktoś ma jakiś pomysł w czym leży problem, przerabiał już ten problem? :?
Lektura kilkuset tematów na forum wprowadziła mi tylko mętlik - od rozregulowanych zaworów (przez które spaliny wylatują do wydechu i tam się dopalają, powodując pyrkanie), poprzez walnięte czujniki temperatury/ciśnienia/itp., uszkodzoną cewkę, aż po sondę lambda, bo międzyczasie wyskoczył mi błąd P0170 (chociaż spalanie jest ok, takie jak przez 4 lata było), ale po skasowaniu i przejechaniu 250km błąd nie wrócił ani inny się nie pojawił. W zimę myślałem, że to świece są już zużyte i dlatego jak chodzi na ssaniu to nie umie zapalić bogatej mieszanki, ale wymiana świec nic nie pomogła. A może wynik pomiaru spalin to kwestia zużytego katalizatora po 140k km? :shock:

Z góry dzięki za pomoc! :)

Autor:  czech22 [ 01 Lip 2017, 21:15 ]
Temat postu:  Re: Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej

Sprawdż ustawienie rozrządu.

Autor:  majkel_94 [ 04 Lip 2017, 19:44 ]
Temat postu:  Re: Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej

Byłem wczoraj u mechanika, powiedział że to wypadanie zapłonów, pokazał mi jak mu przez kombinerki iskry z kabla leciały, kazał zmienić kable. Dzisiaj zmieniłem na nówki NGK, dalej jest to samo - telepanie na zimnym jałowym, jak ciepły to chodzi niby równo ale dalej za bardzo nim drga, a z rury pyrka. Odłączyłem aku na pół godziny, zagrzałem do wentylatora i nic nie zmieniło.

Jutro znów do niego pojadę i zasugeruję, żeby sprawdzić to ustawienie rozrządu (sam za bardzo nie wiem jak :P). Jakieś inne sugestie co to może być?

Mechanik mówił, że mieszanka za bogata i nie potrafi jej zapalić, i że kiedyś miał taką sytuację że to wtryskiwacz gazowy się nie domykał i dawkował za dużo, ale wtedy na gazie by chodził poprawnie? Bo jest na benzynie i gazie dokładnie tak samo :/ Gazownik powiedział że dopiero jak na benzynie będzie ok to on może cośtam pogrzebać w instalacji.

Autor:  czech22 [ 07 Lip 2017, 22:05 ]
Temat postu:  Re: Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej

W sumie to gazownik ma rację. Sprawdż opór na cewkach, ewentualnie zobacz, czy wszystkie maja iskrę.

Autor:  majkel_94 [ 26 Lip 2017, 23:14 ]
Temat postu:  Re: Nierówno pali na jałowym, pyrka z rury wydechowej

Update sytuacji:

Mechanik podmienił cewki na sprawdzone i to nic nie pomogło. Iskra wszędzie jest, tylko na 4 cylindrze na jałowym nie pali. Jak się podniesie obroty do 1500-2000 to już jest ok.
Diagnoza - wypalony zawór. Przy wolnych obrotach źle się układa i puszcza do wydechu, stąd nierówno pracuje i pyrka z rury wydechowej. Przy wyższych obrotach impet uderzenia dopycha na tyle że pracuje w miarę dobrze. Umówiony więc jestem na demontaż głowicy, która pojedzie do zakładu i tam powymieniają i doszlifują co trzeba :/

[ Dodano: 26 Lip 2017 23: ]

Auto dziś odebrane, naprawa zakończona powodzeniem :)

Niestety bez remontu głowicy się nie obeszło, były nieszczelności na zaworach dwóch, wymienione też dwie prowadnice i uszczelniacze zaworowe. Wszystko razem wyszło niestety troszkę ponad 1k, no ale przez 4 lata jeżdżenia poza olejem i filtrami nic nie musiałem robić w tym kilkonastoletnim aucie, więc sumarycznie chyba nie jest źle ;)

To jedna z takich usterek, które postępują miesiącami i jeżdżąc autem codziennie nie widać, że coraz nierówniej pracuje i pod górkę coraz mocniej trzeba gaz wciskać żeby jechał. Teraz chodzi ładnie, jak ze 2-3 lata temu pamiętam, a może i lepiej :D

W każdym razie dzięki za pomoc, temat mam nadzieję do zamknięcia, nic się już nie będzie działo z autem w tej kwestii :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/