Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ciężko odpala, dusi się, gaśnie - problem
http://fiatpunto.com.pl/topic57510.html
Strona 1 z 1

Autor:  JogaBurrito [ 28 Wrz 2017, 22:05 ]
Temat postu:  Ciężko odpala, dusi się, gaśnie - problem

Witam,

Proszę o wszelkiej maści rady i pomysły gdyż borykam się z tym problemem już trochę czasu i chciałbym poprawnie zdiagnozować usterkę.

Do rzeczy...

Posiadam Fiata Punto II 1.2 80KM 16v sporting 2002r. Auto posiada instalacje gazową STAG 300 sekwencyjną.
Problem polega na tym, że auto odpala za 3-4 razem i jak już odpali to zaczyna się dusić strasznie, całym autem zaczyna trząść i nie reaguje na pedał gazu (czasem zareaguję, czasem nie) i albo auto zgaśnie albo tak będzie chodziło około 30 sekund aż do momentu gdy auto się przełączy na gaz. Z chwilą gdy się przełącza na gaz problem mija i silnik normalnie pracuję. Problem występuje tylko wtedy gdy auto dużej postoi np. Noc. Gdy odpali się już gaz i autem trochę pojeżdże i silnik nabierze temperatury to nawet gdy po 2h wejdę do auta a silnik będzie jeszcze ciepły to odpali za 1 razem i się nie dusi ani nie trzęsie. Zastanawia mnie też jedna sytuacja ponieważ był moment gdy wjechałem w dziurę i później przez tydzień ponad auto odpalało po nocy za pierwszym razem i normalnie pracowało, można powiedzieć, że auto samo się naprawiło. Jak się okazało później to trwało to do czasu gdy moja dziewczyna wjechała ponownie w dziurę. Od tamtego czasu jest kaplica. Auto odpala za 8 razem, jak się odpala to znowu go dusi i trzęsie aż do momentu włączenia się gazu. Teraz miałem taka sytuację, ze od krecenia go chyba 10 razy akumulator mi się rozladowal. Proszę o jakieś rady, ponieważ nie mam pojęcia o co może chodzić.

Pozdrawiam serdecznie.

Autor:  rafisz [ 29 Wrz 2017, 10:45 ]
Temat postu:  Re: Ciężko odpala, dusi się, gaśnie - problem

zakręć zawór zasilający "przód" na butli bazowej wypal gaz i spróbuj pojeździć kilka dni na benzynie oczywiście z zakręconym zaworem, możliwe że instalacja gazowa "puszcza" na postoju gaz do dolotu, może reduktor może któryś wtrysk, najpierw trzeba to sprawdzić właśnie nie wpuszczając gazu na "przód"

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/