Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala
http://fiatpunto.com.pl/topic57643.html
Strona 1 z 1

Autor:  JogaBurrito [ 22 Paź 2017, 23:54 ]
Temat postu:  Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

Witam,

już dosyć długi czas borykam się z tym problemem, mianowicie auto po dłuższym postoju (np. noc) nie odpala, tzn. za pierwszym nie odpali, dopiero za drugim lub trzecim razem. Natomiast gdy to nastąpi to silnik zaczyna się jakby dusić, obroty spadają na niskie i zaczynają falować i auto nie reaguje na gaz (tzn. czasem zareaguje, czasem nie) i to trwa tak 10-15 sekund i nagle wszystko jest okej.

Byłem u mechanika... auto zostało na 3 dni. Podpiął pod komputer, sprawdzał listwę wtryskową, sprawdził świece, w końcu udało mu się ustalić, że winna rzekomo jest pompa paliwa (wymieniałem 2 miesiące temu, co prawda nie na jakąś super bo za 250zł, ale wymieniałem) i sonda lambda, która miała zwarcie do masy. No dobra, więc wymienił sondę, wymienił pompę na nową BOSCHa za 450zł, skasował mnie łącznie na 900zł.

Dało to jednak mały efekt, ponieważ co prawda częściej odpala już za pierwszym, ale równie często zdarza się odpalanie za 2 razem. Nie zostało wyeliminowane to, że silnik się dusi i falują obroty tuż po odpaleniu... Nie wiem co jest przyczyną, rzekomo powinno być wszystko okej.

Moje pytanie, żeby teraz nie jechać na ponowną "diagnozę" u mechanika, chciałbym raczej pójść i powiedzieć co ma zostać wymienione, bo nie widzi mi się naliczanie mnie na 1000 zł co wizytę.

Osobiście typuję czujnik położenia wału, ale nie wiem, może ktoś już tutaj miał taki problem? Dodam, że jak odpalałem auto raz od "plaka" to odpalił za 1 razem od strzała i się nie dusił. Wskazywałoby na to, że problem jest z układem paliwowym, no ale ciśnienie na listwie ok, sama listwa też, pompa nowa, sonda lambda nowa, świece ok... nie mam pojęcia o co może chodzić.

Autor:  cedec1 [ 23 Paź 2017, 00:22 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

może brudne wtryski ?
jaki masz przebieg i gdzie tankujesz ?
zalecił bym wlać dodatek do paliwa czyszczący wtryski ale z drugiej strony powinien wyskoczyć bład na komputerze

Autor:  JogaBurrito [ 23 Paź 2017, 08:02 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

Niby wtryski okej, ale nie zaszkodzi wlac ten dodatek do paliwa...

Autor:  steyr [ 23 Paź 2017, 11:08 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

Pierwsze co proponuje zakręcić zawór przy butli, wypalić lpg i spróbować rano odpalić czy problem nadal będzie występował. Jeśli problem zniknie to albo reduktor puszcza lpg, albo wtryski lpg.

Autor:  DeviLL [ 23 Paź 2017, 11:17 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

Obadaj jeszcze regulator ciśnienia paliwa czy dobrze działa , niedawno abovePL miał podobne problemy w GP i podobno jego wymiana pomogła ;)
Jeśli dusi przy porannym kręceniu tzn. ,że dawka startowa zależna od pierwszych obrotów wału zalewa silnik.

Autor:  JogaBurrito [ 23 Paź 2017, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

Podpiąłem pod kompa, wywaliło dwa błędy:

1) U1600 - Immobilizer
2) U1702 - węzeł wspomagania na szynie CAN, NGE-NCM (błąd w komunikacji wspomagania z ECU silnika)

Hm, z tym immo by się zgadzało to, że nie odpala, ale czemu nie odpala tylko po nocy a nie na przykład w ciągu dnia, gdy normalnie go eksploatuje? Ktoś się orientuję ile naprawa immo może wynosić? widełki jakieś?

Autor:  Atr3ju [ 24 Paź 2017, 14:29 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

U mnie myślałem że nie mam immo ale jednak jest i jakoś tydzień temu miałem pierwszy raz okazje się o tym przekonać. Rano wsiadam, przekręcam kluczyk a pompa nic nie buczy. Ponowna próba i już widzę że kluczyk code nie znika i odrazu wiedziałem że to problem z immo U1600. Poruszałem kablami przy kompie, wypiałem minusową kleme z aku na dosłownie 1 sekunde i po tym immo załapał. Piszą ludzie aby kupić kompa bez immo i to załatwi sprawe, koszt pewnie jakieś 100 - 150 zł.

Autor:  steyr [ 24 Paź 2017, 21:27 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

2 lata temu jak zdarzyło mi się mieć problem z immo, nie gasła kontrolka immo po przekręceniu zapłonu to wymieniłem akumulator i problem znikła. Ok 3 miesiące temu, zdarzyło mi się ponownie. Wyczyściłem cewkę od immo i połączenie wtyczki z cewką i problem znikł.

Autor:  Atr3ju [ 26 Paź 2017, 16:45 ]
Temat postu:  Re: Silnik się dusi, obroty wariują, nie odpala

A cewka z immo jest pod obudową stacyjki tak ? Bedzie problem z rozebraniem dolnej obudowy ?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/