Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z jałowymi obrotami
http://fiatpunto.com.pl/topic58404.html
Strona 1 z 1

Autor:  Norman0s [ 08 Kwi 2018, 22:21 ]
Temat postu:  Problem z jałowymi obrotami

Witam. Mam pewien problem z moim kropkiem. A mianowicie gdy silnik się rozgrzeje i obroty spadną na biegu jałowym do +/- 700 czuć w kabinie wibracje i słychać również jakby silnik gubil zapłon na chwilke, w tamtym roku czyscilem przepustnice ale nic nie pomogło. Co najważniejsze przy włączonej klimatyzacji problemu nie ma, dopiero gdy obroty są na poziomie +/- 700 wtedy zaczynają się problemy. I pytanie co to może być? Silnik krokowy? Jest wymieniany? Mój silnik to 1.2 16v.

Prosze o pomoc.

Autor:  Atr3ju [ 09 Kwi 2018, 00:27 ]
Temat postu:  Re: Problem z jałowymi obrotami

Norman0s napisał(a):
obroty spadną na biegu jałowym do +/- 700 czuć w kabinie wibracje i słychać również jakby silnik gubil zapłon na chwilke


Podobnie jak na tym filmiku ?

https://www.youtube.com/watch?v=DkPuorKERE8

Sprawdziłbym czy odma nie jest zasyfiona lub nawet przytkana. Przeczyść dokładnie wszystkie kanaliki w przepustnicy które wykorzystuje krokowiec do przepływu powietrza.

Autor:  Norman0s [ 09 Kwi 2018, 11:48 ]
Temat postu:  Re: Problem z jałowymi obrotami

Podobnie jak na tym filmiku, ale nie aż w takim stopniu.

W 16v można wyciągnąć silnik krokowy z przepustnicy I wyczyścic czy idzie dojść tam jakimś pędzelkiem?

Autor:  Atr3ju [ 09 Kwi 2018, 18:26 ]
Temat postu:  Re: Problem z jałowymi obrotami

U mnie w 8V krokowy jest tak mocno wprasowany że nie dałbym go rady sam wyciągnąć, może z pomocą imadła ale wątpię. Sam się dziwie że po tylu latach nie zepsuł się i że nie czeka mnie wymiana go. Dojście jest takie sobie ale trzeba poświęcić na to trochę czasu. Patyki do uszów dały rade, trzeba zakrzywić końcówkę i wciskać na hama w trudno dostepne miejsce.

Autor:  danek-94 [ 28 Kwi 2018, 02:29 ]
Temat postu:  Re: Problem z jałowymi obrotami

Miałem ten sam problem. W kwestii wymontowania silnika krokowego polecem zacisnąć na nim opaske taką jak na końcach węża od zbiornika płynu chłodzącego (metalowy o ring zaciskany śrubokrętem) następnie spróbować wyciągnąć go podważając śrubokrętem płaskim za opaskę. Jeżeli po wymianie problem nie ustąpi zajrzałbym do pompy paliwa.

Autor:  Norman0s [ 19 Maj 2018, 18:45 ]
Temat postu:  Re: Problem z jałowymi obrotami

Występują nowe silniki krokowe? Bez różnicy czy dla 16v czy 8v?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/