Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie
http://fiatpunto.com.pl/topic58882.html
Strona 1 z 1

Autor:  Nookie128 [ 02 Sie 2018, 19:08 ]
Temat postu:  Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Na początek chciałem się przywitać ;) Na forum jestem już od dłuższego czasu, ale pierwszy raz potrzebuję pomocy. Większość problemów jakie miałem udało mi się rozwiązać przy pomocy istniejących już tematów :).

Posiadam Punto 2 1.2 8v z instalacją LPG sekwencyjną, przebieg 260tys. rocznik 2001.

Problemy, które opiszę występują tylko na benzynie, na LPG wszystko jest OK. Dodam, że silnik jest świeżo po remoncie, ponieważ wyrzucało mi płyn że zbiornika - padła UPG (problem z duszeniem na benzynie występuje od co najmniej 2 lat, to nie wina mechanika), przy okazji wymienione/naprawione zostały: głowica - planowanie + regulacja zaworów, pierścienie tłokowe, rozrząd, pompa wody, termostat, wszelakie filtry i płyny uszczelki i oringi, świece, kable WN, uszczelka PZ. Po remoncie stary problem pozostał, choć delikatnie złagodniał (być może lepszy zapłon przez nowe świece i kable, stare były w opłakanym stanie).

Gdy odpalam auto po postoju trzeba dość długo kręcić rozrusznikiem, często zgaśnie zaraz po odpaleniu, o ile nie zacznę delikatnie "pompować" pedałem gazu. Gdy nie uda mi się utrzymać obrótow i zgaśnie, do drugiego odpalenia potrzebuje kilku dlugich sekund co męczy akumulator. Gdy odpali po kilkunastu sekundach mogę przestać pompować i praca silnika się stabilizuje. Nastepnie do momentu gdy nie naciskam pedału gazu wszystko jest ok. Gdy tylko lekko nacisnę pedał gazu (stały poziom, bez "pompowania") silnik zamula, spada z obrotów nieraz do zgaśnięcia, mam wrażenie jakby nie dostawał paliwa :P. Natomiast jak już jest na wysokich obrotach problem magicznie znika, choć można wyczuć delikatne chwilowe spadki obrotów co jakiś czas (jakby może dostawał za małą dawkę paliwa). Ruszanie i odpalanie po nocy jest katorgą, muszę auto trzymać podczas ruszania i zmiany biegów na wysokich obrotach, bo inaczej go zamula i kanguruje. Jest lato, więc po kilkuset metrach przełącza się na gaz i wtedy już jest całkowicie normalnie.

Na ciepłym silniku problem jest taki sam, może minimalnie mniej go dusi i szarpie niż na zimnym, ale dalej jazda na niskich obrotach jest męcząca.

Problem występuje odkąd mam to auto (2 lata), przy czym na początku wystarczyło, że w baku miałem 1 kreskę benzyny i nie było problemu zarówno z odpalaniem jak i jazdą, dlatego problem ignorowałem. Później było to 2 kreski. Teraz mam zalane pół baku cały czas i problem się nasila.

Ponadto co jakiś czas zaświeca mi się check, kupiłem kabel i błędy jakie pokazywało to:
1. "missfire detected" co podejrzewam było przyczyną mocno zużytych świec i kabli oraz
2. Błąd sondy lambda, którego przyczynę obstawiam instalacje LPG.

Po remoncie znów zaświecił się check, ale auto odebrałem wczoraj w nocy i nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić jaki to błąd.

Poprzedni właściciel deklarował, że pompa paliwa była wymieniana (o czym chyba świadczy zawalona silikonem nakrętka mocująca pod siedzeniem). Po przekręceniu kluczyka słychać że pompa działa i to dość głośno.

Dodam, że przed remontem jeszcze czyściłem przepustnicę, w nadziei na poprawę, ale nic to nie dało.

Proszę was o jakieś wskazówki, pomysły od czego zacząć, co najpierw wymienić. Nie chcę się pchać w koszty na darmo. Moim zdaniem znowu siada pompa paliwa, zmieniona mogła być kiepskiej jakości. A nie wymieniałem jej ze względu na trudny dostęp (wszystko zawalone silikonem). Boje się pomyśleć nawet o uszkodzonym wtrysku czy sterowniku. Może jest jakiś parametr w Multiecuscanie, który może mnie naprowadzić na przyczynę problemu?

Wybaczcie długi opis, ale chciałem wszystko przedstawić jak najdokładniej.

Autor:  pmx007p1 [ 02 Sie 2018, 19:51 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Skoro świeża robota, to reklamacja do speców, którzy ją robili (odwalili).

Świece i przewody nowe, a cewki zapłonowe?
Z klasyków Punto (wszystkie generacje) można by wymienić: czujnik położenia wału korbowego, dalej MAP sensor (podciśnienie), czujnik temperatury silnika, ustawienie rozrządu + luzy zaworowe zweryfikować, pompa paliwa (i filtr/y) też jak najbardziej, sonda Lambda mogła zdechnąć, problemy z wydechem (dziurawy np. łącznik elastyczny, albo przytkany od korozji tłumik), niedbały montaż LPG (oryginalnie, albo teraz naruszony przy remoncie). Oraz kombinacje powyższych (+ inne czynniki).

Autor:  Nookie128 [ 02 Sie 2018, 20:20 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Zawory wyregulowane przy okazji renowacji głowicy. Mechanika nie obwiniam, remont silnika był w tym tygodniu, a problem występuje jak już wspominałem od 2-3 lat od kiedy auto jest w rodzinie :). Ogólnie po remoncie silnik ładniej i równiej pracuje, oprócz dalej tej bolączki na benzynie. Gaz śmiga aż miło, dlatego jakoś wątpię w problem z zapłonem, cewkami. Wtedy na gazie też byłyby problemy, prawda? Co z tych rzeczy można wyeliminować wiedząc, że na gazie jest ok, a na benzynie nie?

Autor:  rafisz [ 02 Sie 2018, 23:59 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

jeżeli na gazie jest ok, to raczej z zapłonem wszystko w porządku, ja sprawdziłbym wszystko co związane z benzyną

Autor:  Nookie128 [ 03 Sie 2018, 12:26 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Podłączyłem dziś Punto pod komputer. Wykazało dwa błędy:
1. P0135 - Lambda 1 heater (pre-cat.) - brak sygnału
2. P1325 - Knock sensor - niski sygnał.

Po skasowaniu błędów błąd P1325 pojawił się od razu jeszcze na wyłączonym silniku, po odpaleniu silnik faluje (nie rozgrzany) zarówno na benzynie i na gazie. W takim wypadku zacząć od sondy? Na oko wszystko podłączone, na weekendzie podjadę do domu i z elektrykiem mogę sprawdzić połączenia miernikiem, w bloku nie mam możliwości.

Autor:  Atr3ju [ 05 Sie 2018, 00:51 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Ten pierwszy błąd P0135 chyba mówi o tym że grzałka w sondzie przed katem jest kaput.

Autor:  macios1182 [ 16 Sie 2018, 19:56 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Gaz zalewa kolektor, sprawdź parownik i wtryski

Autor:  steyr [ 16 Sie 2018, 23:56 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Sprawdź reduktor LPG i wtryskiwacze LPG, i do tego regulacja instalacji się kłania. To że auto na LPG dobrze jeździ, to nie znaczy że regulacja jest ok. Korekty STFT i LTFT sprawdź zarówno na PB i na LPG.

Autor:  Michael23 [ 17 Sie 2018, 14:35 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Żeby nie zakładać nowego tematu to się podepnę. Również mam Punto 2 1.2 8V tyle, że od niedawna i mam podobny problem.
Co prawda mi pali zawsze bez problemu jednak jak już chodzi to obroty falują oraz jak się jedzie to jakby samochód nie miał siły. Jak się zagrzeje i przełączę go na gaz (zwykła instalacja) to od razu widać różnicę.
Silnik pracuje równo i jazda też jest inna.
Na ciepłym silniku też są problemy z pracą na paliwie.
Od czego najlepiej było by zacząć sprawdzanie?
Czy nieszczelność np. obudowy filtru powietrza też może powodować takie objawy? Czy jeśli była by taka nieszczelność to czy na gazie też nie powinien się dławić?

Autor:  pmx007p1 [ 17 Sie 2018, 20:08 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Od LPG = nie używania benzyny dzieją się różne złe rzeczy właśnie z układem paliwowym i pokrewnymi/zależnymi.
Na pewno problem jest dość częsty i są na forum odpowiednie tematy - proszę poszukać.
http://fiatpunto.com.pl/search.php

Autor:  Nookie128 [ 24 Mar 2019, 21:43 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Odświeżam temat, bo problem został w końcu rozwiązany, może komuś w przyszłości się przyda.
TL;DR - winne były źle dobrane wtryskiwacze przez poprzedniego właściciela/jego gazownika, które rozjeżdzały mapy wtrysku i powodowały zalewanie silnika benzyną, co w połączeniu z jego nienagrzaniem po dłuższym postoju skutkowało poważnym problemem z odpaleniem, dławieniem, dymieniem z rury oraz sporadycznym strzelaniem w wydech przy obciążeniu.

Po kolei...
1. Wymieniłem sondę lambda na oryginalną Boscha - zniknął problem z checkiem, silnik chodził moim zdaniem bardziej równo, ale problemu z odpalaniem to nie rozwiązało, kilka podbramkowych sytuacji przy odpalaniu resztkami sił akumulatora rano, bądź po pracy (do której mam 46km) mocno zniszczyło mi nerwy :P
2. Pojechałem na diagnozę do zakładu LPG - nieszczelny reduktor, puszczał gaz podciśnieniem. Wymiana na nowy pomogła na jakieś 3 dni, problem znowu powrócił. Myślałem, że nowy tak szybko padł, ale po sprawdzeniu się okazało, że reduktor jest OK.
3. Pojechałem do innego gaziarza, polecanego w okolicy. Szybka wymiana filtrów + podłączenie instalacji do kompa - rozjechane mapy wtrysku benzyny. Na zimnym silniku dostawał tyle benzyny, że nie był w stanie tego przepalić. Gaziarz stwierdził także, że założone wtryskiwacze gazu są za małe i pewnie one są przyczyną tej sytuacji. Ustawione na nowo zostały mapy i silnik do obserwacji.
4. Samochód odpalał jak nowy, nie kopcił po odpaleniu itd. ale problemy ponownie zaczęły się po 3-4 dniach. Telefon do gaziarza - trzeba wymienić wtryskiwacze, do tego czasu jeździć na benzynie. Przez 2 tygodnie jazdy na benzynie nie było problemów, tak jak i wcześniej - silnik korygował sobie mapę w trakcie używania do poprawnych wartości.
5. Wizyta u gazownika, wymiana wtryskiwaczy i korekta ustawień instalacji. Od 3 dni brak problemów z odpalaniem, jazda na gazie przyjemna, auto odzyskało moc, aż się dziwię, że to 60KM i że wcześniej nie czułem, że jest źle (takim jeździłem od kiedy go miałem). Szkoda, że w poprzednim zakładzie tego nie sprawdzili, bo już daaaawno miałbym autko zrobione, jak zwykle fachowiec fachowcowi nierówny.

Autor:  redot [ 24 Mar 2019, 23:57 ]
Temat postu:  Re: Punto 2 1.2 8v + LPG, dusi i szarpie na benzynie

Nookie128, to może poczekać jeszcze chociaż tydzień, żeby się upewnić, że faktycznie to było to i już nic nie wyskoczy? :>

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/