Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V
http://fiatpunto.com.pl/topic762.html
Strona 1 z 2

Autor:  Orest [ 11 Mar 2007, 19:06 ]
Temat postu:  Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V

Witam!
Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok?
Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto? :shock:

Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia? :?:


Orest

Autor:  denus [ 12 Mar 2007, 11:23 ]
Temat postu: 

Witam.

Nie ma jako takiego filtra w PII 1.2 8V. W zbiorniku pompa paliwa ma wbudowany filtr.

Autor:  Orest [ 12 Mar 2007, 11:51 ]
Temat postu: 

dzięki za podpowiedź.

Czyli nie ma potrzeby wymiany, chyb aże pompe wymienimy??

Autor:  denus [ 12 Mar 2007, 12:05 ]
Temat postu: 

Zgadza sie. Nic sie tam nie wymienia. Ja u siebie pompe zmienialem wiec sobie przy okazji siateczke wyczyscilem ;)

Autor:  Orest [ 12 Mar 2007, 12:08 ]
Temat postu: 

Bardzo dziekuje za info

Pozdrawiam

Autor:  citymatic [ 12 Mar 2007, 21:18 ]
Temat postu:  Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V

Orest napisał(a):
Witam!
Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok?
Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto? :shock:

Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia? :?:


Orest


Napiszę tak filtr jest i stanowi go siatka załozona bezposrednio na wlot pompy paliwa

Nieprawdą jest ze sie go nie wymienia-powinno po ok 100kkm(w naszych warunkach)-w zaleznosci od jakosci i zanieczysczenia paliwa

Filtr jest stały a to oznacza ze mozna go wyczyscic domowymi sposobami a wymiana niekoniecznie oznacza zakup nowego

Nieprawdą jest również ze filtra wogóle nie ma

Kolejnym błędem jest fakt ze czyszczenie nic nie daje gdyż w znaczący sposób ułatwia pracę pompki paliwa i udraznia przepływ

Sama forma czyszczenia filtra -jest prosta i polega na wydobyciu go i przedmuchaniu silnym strumieniem powietrza w kierunku przeciwnym do pracy(ukłąd lejka-otworów siatki)w prosty sposób ulega oczyszczeniu

Dla zainteresowaanych kilka osobistych fotek z takiego zabiegu-polecam szczególnie wiedząc o jakosci paliwa i zanieczyszczeniach mechanicznych w nim sie znajdujących

Image
Image
Image

Autor:  Orest [ 12 Mar 2007, 21:29 ]
Temat postu: 

Bardzo dziękuje za info.

czy 100kkm oznacza 100 000km??

Pozdrawiam

Autor:  citymatic [ 12 Mar 2007, 21:32 ]
Temat postu: 

Orest napisał(a):
Bardzo dziękuje za info.

czy 100kkm oznacza 100 000km??

Pozdrawiam

Tak to taki skrót :wink:

Autor:  Orest [ 13 Mar 2007, 16:12 ]
Temat postu: 

Dzięki jeszcze raz za wszystko!!

Autor:  zalk [ 22 Mar 2007, 16:59 ]
Temat postu: 

To ja przy okazji zapytam czy skomplikowane jest wymontowanie pompy paliwa? Dla mało wtajemniczonego ;)

Autor:  citymatic [ 22 Mar 2007, 20:22 ]
Temat postu: 

zalk napisał(a):
To ja przy okazji zapytam czy skomplikowane jest wymontowanie pompy paliwa? Dla mało wtajemniczonego ;)



Nie to kwestia podniesienia tylnej kanapy odkrecenia 2X wkretów i dużej bałej nakrętki po obwodzie obudowy-wczesniej nalezy odłączyc przewód paliwowy i zasilania

ta fotka jest od MK1 ale w MK2 jest podobna
Image

Autor:  zalk [ 22 Mar 2007, 22:49 ]
Temat postu: 

Myślę że podołam, dzięki bardzo.

Autor:  Dziara [ 18 Lut 2008, 17:54 ]
Temat postu:  :)

Tak z ciekawosci ile kosztuje pompa?

Autor:  misiu770 [ 05 Mar 2008, 23:52 ]
Temat postu: 

kurde to mechanik miał racje a juz myślałem że mnie nabiera!

[ Dodano: 05 Mar 2008 23:52 ]
swoją drogą to ciekawe

Autor:  Pacek [ 14 Kwi 2008, 14:32 ]
Temat postu:  Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V

citymatic napisał(a):
Orest napisał(a):
Witam!
Może ktoś mi podpowie, gdzie jest filtr paliwa w punto II 1,2 8V 2000rok?
Gdzieś przeczytałem, że wogóle nie ma takiego filtru w tym Punto? :shock:

Ponadto ewentualnie jak czesto sie go wymienia? :?:


Orest


Napiszę tak filtr jest i stanowi go siatka załozona bezposrednio na wlot pompy paliwa

Nieprawdą jest ze sie go nie wymienia-powinno po ok 100kkm(w naszych warunkach)-w zaleznosci od jakosci i zanieczysczenia paliwa

Filtr jest stały a to oznacza ze mozna go wyczyscic domowymi sposobami a wymiana niekoniecznie oznacza zakup nowego

Nieprawdą jest również ze filtra wogóle nie ma

Kolejnym błędem jest fakt ze czyszczenie nic nie daje gdyż w znaczący sposób ułatwia pracę pompki paliwa i udraznia przepływ

Sama forma czyszczenia filtra -jest prosta i polega na wydobyciu go i przedmuchaniu silnym strumieniem powietrza w kierunku przeciwnym do pracy(ukłąd lejka-otworów siatki)w prosty sposób ulega oczyszczeniu

Dla zainteresowaanych kilka osobistych fotek z takiego zabiegu-polecam szczególnie wiedząc o jakosci paliwa i zanieczyszczeniach mechanicznych w nim sie znajdujących

Image
Image
Image




Wziołem się do zabiegu w sobote no i niestety poddałem się :( . Zatrzymałem się na etapie wyciągania tej calej pompy z samochodu, zebym dobrze wytłumaczy, to opiszę krok po kroku :)
1. podniosłem kanape tylnią
2. Zdemontowałem osłonkę z pompy odkręcając 3 śruby
3. Odłączyłem kabel od zasilania i wężyk
i tu się zatrzymałem, bo nie wiem czy pompa jest wkręcana i nalezy ją odkręcić czy jest poprostu włozona i trzeba ją mocniej pociągnąć i wyjdzie :?: Nie chcialem używać dużej siły bo bałem się że coś pęknie, bo to wszystko plastikowe... Prośba o podpowiedź

Z góry dzięki
Pacek

Autor:  bossboss [ 20 Kwi 2008, 22:43 ]
Temat postu: 

ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić.
1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę
2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś)
3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem
4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie)
Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć
5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem


Image

Image

Autor:  Pacek [ 21 Kwi 2008, 08:06 ]
Temat postu: 

bossboss napisał(a):
ostatnio wykręcałem pompę w związku z zółtą kontrolką na desce wiec moge ci powiedziec jak to zrobić.
1.unosisz siedzenia, odkręcasz 3 śrubki i zdejmujesz dekielek kryjący pompę
2.odłączasz wtyczkę zasilającą i wężyk z paliwem(tu jesteś)
3.aby wyciągnąć pompę należy odkręcić biały pierścień, nakrętkę z wypustkami(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek)--patrz foto--zaznaczyłem ci to tam miedzy czerownymi kreskami. u mnie pierścień tak się zassał że nie mogłem go ruszyć ręką więc pomogłem sobie przecinakiem i młotkiem i stukałem w wypustki(delikatnie)---zaznaczyłem ci to strzałką gdzie stukałem
4.po zdjęciu pierścienia(nakrętki) cała pompa wraz z pływakiem wychodzi do góry(pływak będzie na takim metalowym zagiętym drucie)
Uwaga:zapamiętaj dokładne położenie pompy bo wraz z pływakiem musisz ją później identycznie włożyć
5.po wyciągnieciu całego ustrojstwa odczepiasz jego dolną plastkikową część(jest na 3 zatrzaskach)--tam właśnie zbiera się cały syf--czyścisz--przedmuchujesz siateczkę od dołu i pakujesz w odwrotnej kolejności---nie wiem czy to zrozumiałeś ale prościej nie umiem


Image

Image


Super dzięki wielkie :D

Autor:  kazaa [ 01 Maj 2008, 13:38 ]
Temat postu: 

może ktoś mi szybko pomoze bo wymiekam z tym pierscieniem ... niedlugo od przecinaka mi wypustki odpadną ,a pierscien będzie w miejscu.... naprawde zastanawiam sie czy moj dziwak ma jak wszystkie odkrecana odwrotnie do wskazowek zegara ...

Autor:  bossboss [ 01 Maj 2008, 18:12 ]
Temat postu: 

no ten pierscien zasysa sie z uszczelka i dla tego tek trudno go odkręcić--i mało tam miejsca. są też takie klucze opaskowe(coś jak do filtrów oleju)--można tym spróbować.a co do przecinaka to zrób to w 2 osoby.jedna niech trzym pierścień a ty bij aby rezonasu nie było--łatwiej idzie

Autor:  Gus_Petch [ 03 Sie 2008, 21:46 ]
Temat postu: 

Witam
Ostatnio przeczytałem wasze posty i stwierdziłem, że spróbuje samemu wyczyścić pompe paliwa. Niestety doszedłem do białego pierścienia i oczywiście to było na tyle. 2 godziny waliłem przecinakiem i to wcale nie tak słabo, powoli zaczynałem sie obawiać czy ta pompa zaraz mi się nie rozpadnie :) znacie jakiś sposób którym na pewno uda mi się to odkręcić, bo sam montarz i demontarz kanapy jest czasochłonny więc rozbierać to po to żeby zaraz złożyć to już mi się nie chce. Pozdrawiam

Autor:  Amonek [ 27 Lis 2008, 14:24 ]
Temat postu:  Numer pompy paliwowej

Witam. Czy moglibyście wrzucić numerki/kody pompy paliwa do Punto 1.2 8v 2000?Chcę zamówić z neta i muszę wiedzieć dokładnie ... Z góry dziękuję

Autor:  Kamillo [ 15 Sie 2010, 23:15 ]
Temat postu: 

Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.

Autor:  greg505 [ 15 Sie 2010, 23:27 ]
Temat postu: 

Kamillo napisał(a):
Gus_Petch spróbuj mocno opasać pasliek klinowym - ale nie rowkowanym tylko z ząbkami - później mocno zaciskiem, żeby dobrze do pierścienia przylegało i wówczas w dwie osoby jedna bije z wyczuciem młotek - przecinak, druga ciągnie w lewo pasek.... u mnie tak poszło.

widziales date posta ;)

Autor:  mariuz [ 15 Sie 2010, 23:35 ]
Temat postu: 

Jako że jest podklejony temat przypomnę bo można przeoczyć ten wartościowy manual,a tutaj sporo ludzi z problemem zagląda ;)

http://fiatpunto.com.pl/topic8263.html
No i przypomnę od razu tutaj, ze można podjechać do pierwszego lepszego warsztatu żeby tą nakrętkę poluzowali - są specjalne narzędzia do tego.
Najprawdopodobniej nic nie będą chcieli. Spytałem tez w ASO to "takiej usługi nie posiadają".

Autor:  smutny [ 09 Kwi 2012, 11:27 ]
Temat postu:  Re: Filtr paliwa w Punto II 1.2 8V

Ja byłem w ASO i elektrycy mieli taki klucz do odkręcania tego pierścienia, jednak był on tak dowalony że nie udało się poluzować go więc przeszedłem się na sklep i...zamówiłem
pierścień mocujący pompy paliwa nr kat. 46523405 - 40,29zł brutto
oraz uszczelka pierścienia mocującego nr kat. 46523406 - 57,18zł brutto
po czym udałem się ponownie do swojego garażu, w którym w dnie wcześniejsze mało jajka nie zniosłem próbując własnych sił w walce z nakrętą wstrętną :roll: W ruch poszedł przecinak i młotek i proszę :E
Image
i pompa na stole :P
Image
Przy przebiegu 82000KM (w Polsce przejechał 19tys km) w baku było czyściutko, ani grama piasku czy wody (odkąd go mam tankuję tylko na shell-u 95VPower, a na zimę wlewam czerwoną buteleczkę STP do układów wtryskowych zapobiegającego gromadzeniu się wody w zbiorniku - według ulotki) w siteczku również było czysto zaś w tym kubełku parę farfocli tylko które w mig usunąłem :P
To gdzie jest ten filterek maruz? w pompie gdzieś głębiej schowany?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/