Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów
http://fiatpunto.com.pl/topic20874.html
Strona 1 z 1

Autor:  gss33 [ 23 Lut 2010, 21:13 ]
Temat postu:  Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów

Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze zmianą biegów, np. przy redukcji z biegu V na IV muszę czasami szukać biegu kilka sekund. Czasem też jest problem przy włączaniu III biegu.
Drążek zmiany biegów nie wraca w położenie biegu jałowego, przy przesuwaniu wyczuwalny jest opór.
Poziom oleju w skrzyni sprawdzony, jest ok.
Co to może być?

Autor:  lakikwap [ 23 Lut 2010, 21:32 ]
Temat postu: 

coś lineczki od skrzyni biegów sie źle czują

Autor:  hamsterwielki [ 27 Lut 2010, 21:06 ]
Temat postu: 

Miałem tak samo. Z V na IV ciężko było trafić, jak i z II na III. Strasznie haczyło. Drążek nie wracał w położenie zerowe z prawa i lewa. Trzeba było specyficznie, z wyczuciem nim operować. Byłem czyścić i smarować linki, ale to nic nie dało. Sprawdziłem olej w skrzyni i było ok. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić linkę wybieraka. Zdecydowałem się jednak na wymianę sprzęgła (coraz wyżej zaczynało chwytać, miało ponad 5 lat) w serwisie Fiata (okoliczni mechanicy nie chcieli się tego podjąć). No i po wejściu do auta drążek chodził jak nowy i chodzi tak do dzisiaj. Niestety wymiana sprzęgła w tym modelu silnikowym to kosztowny zabieg (ok. 500 zł sprzęgło i 500 zł robocizna). Podobno musieli też wyczyścić i uszczelnić komorę sprzęgłową. Przy linkach nic nie ruszali.

Autor:  greg505 [ 27 Lut 2010, 22:36 ]
Temat postu: 

hamsterwielki
po tym co opisales musieli grzebac przy linkach
sama wymiana sprzegla nie przyniosla by zadnego efektu

Autor:  gundzik [ 28 Lut 2010, 11:41 ]
Temat postu: 

Mogliby panowie podać przebieg swoich Multijetów?

Autor:  hamsterwielki [ 01 Mar 2010, 13:37 ]
Temat postu: 

Mój Multijet jest z 2004 r. i ma przejechane 81 tys. km.

Autor:  gundzik [ 02 Mar 2010, 00:02 ]
Temat postu: 

Dziwna usterka jak na taki przebieg. Sprzęgło podobno w Multijet wymienia się z reguły po 160 tys.

Autor:  Spinacz [ 02 Mar 2010, 00:17 ]
Temat postu: 

Jak z drugiej ręki to poprzedni właściciel mógł je zajechać. Różnie ludzie jeżdżą ;)

Autor:  gss33 [ 24 Wrz 2010, 19:45 ]
Temat postu: 

Pojawił się nowy problem.
Gaszę silnik na biegu i gdy czasami później próbuję wrzucić (na zgaszonym silniku) bieg jałowy to nie daje się, jest zablokowany (wciskam sprzęgło do końca).
Po odpaleniu silnika problem znika.

[ Dodano: 24 Wrz 2010 18:45 ]
Problem rozwiązany.
Okazało się, że rozpadło się łożysko sprzęgła.
Tarcza sprzęgła była jeszcze ok, ale został zamontowany nowy komplet.
Przy okazji wykonana została jakaś drobna naprawa w skrzyni i wszystko działa lepiej jak kupowałem samochód.
Koszt: 470 sprzęgło (oryginał) + robota 270 zł.

Autor:  ka-8 [ 14 Cze 2013, 02:31 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów

Podepne sie bo dzis mam wrazenie ze zauwazylem cos zblizonego do opisanych problemow (mowa o FLu z 1.3 Multijet). Otoz odnioslem wrazenie ze drazek zmiany biegow jakby mniej chetnie i troszke z oporami wracal do neutrum. Nie zeby trzeba bylo go szarpac, ale jak wczesniej tego nie zauwazylem, tak tym razem jakby wracal z wiekszymi oporami. To jedno. Druga sprawa ze jak zwykle przelaczanie biegow szlo bardzo plynnie, tak teraz (i to moze miec zwiazek z tym wlasnie trudniejszym powrotem drazka do pozycji neutralnej) trzeba je jakby dokladniej przelaczac - jakby nie chcialy tak chetnie wchodzic we "wlasciwe rajki" jak by to chyba powiedzieli w Wielkopolsce. ;)

Jakies podejrzenia? Auto dojezdza powoli do 155000km, wczesniej przy skrzyni i sprzegle nic nie bylo dlubane. Zadnych wyciekow oleju ani podobnych atrakcji nie stwierdzono.

Autor:  Tomek040982 [ 14 Cze 2013, 10:11 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów

Nie pamiętam jak fachowo to się nazywa , ale do wymiany masz łożysko ......... . koszt w granicach 50 złotych przynajmniej tyle ja dałem. Miałem właśnie ten sam problem, lewarek nie wracał sam na miejsce, i czasem musiałem szukać odpowiedniego biegu.

Autor:  ka-8 [ 14 Cze 2013, 10:48 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów

Łożysko oporowe sprzęgła moze? To chyba to ktore pada od dlugotrwalego trzymania wcisnietego pedalu sprzegla, choc akurat staram sie pilnowac zeby nie deptac bez potrzeby po sprzegle. Na razie zle jeszcze nie jest, zobacze tylko czy to nie moje subiektywne odczucie i czy sobie tego nie wmawiam, ale po takim przebiegu mysle ze ma prawo juz jakas czesc zastrajkowac niestety. :(

Tyle ze lozysko oporowe ponoc objawia swoj pad tym ze po wcisnieciu sprzegla huczy, a tutaj nic z tych rzeczy. Objawy czysto mechaniczne, nie dzwiekowe. Chociaz z drugiej strony, diesel chodzi na tyle glosno ze moze owo huczenie niknie (przynajmniej na razie) w porannym klekocie. ;)

A jeszcze jedno... W jaki sposob w tej skrzyni drazek jest doprowadzany do pozycji neutralnej? Jakies sprezyny z obu stron, czy jak? Moze jakas takas sprezynka padla albo cos w ten desen? Z tym ze nie ze drazek zostaje np. po lewej czy prawej stronie, ale po prostu jakby ciezej wracal do pozycji wyjsciowej i troche wieksza uwage nalezy przylozyc do wybierania przelozen.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/