Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu
http://fiatpunto.com.pl/topic40986.html
Strona 1 z 1

Autor:  mucus12 [ 21 Mar 2013, 16:50 ]
Temat postu:  Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Witam,
Jestem swiezym uzytkownikiem punciaka. Z gory przepraszam za moje pytanie - nie znam sie jescze dobrze na tym samochodzie.

Mam z nim maly problem. Zauwazylem ze przy przyspieszaniu tj. przy bardzo intensywnym przyspieszaniu (albo w sytuacji gdy samochod jest na luzie i mocno przycisne pedal gazu) samochod dosc mocno kopci. Ostatnio wysiadl mi EGR - musialem go wymienic, jednakze samochod dalej kopci.
Gdzies na necie wyczytalem ze moze byc to sprawa intercoolera - nieszczelnosci. Nie wiem tylko czy moj punciak go posiada. Czy bylby ktos uprzejmy nakierowac mnie na niego/wrzucic zdjecie, albo doradzic co mam zrobic w tej sprawie.

Mechanik ktory wymienial mi EGR wspominal ze moze byc to sprawa z wtryskami paliwa, ale musialby to sprawdzic.

Z gory dziekuje za pomoc.
Pzdr.

Autor:  ka-8 [ 21 Mar 2013, 22:23 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Jak rozumiem mowa o dieslu? Jak sie wdepcze pedal gazu w podlodze to wydaje mi sie dosc normalne ze z tylu zostanie chmura, chyba ze to jakos szczegolnie duze kopcenie nawet biorac powyzsze pod uwage?

Autor:  mucus12 [ 28 Mar 2013, 11:52 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Tak, chodzi o diesla. Czasami to jak mocno przycisne pedal gazu, to w miejscu wydechu jezdnia jest cala osmolona - cala czarna. Jutro sprobuje nagrac krotkie video, moze to troche pomoze.

[ Dodano: 28 Mar 2013 09: ]

Jeszcze nie udalo mi sie nagrac filmiku, ale zauwazylem ze ubylo troche oleju - olej wymienialem w pazdzierniku(byl zalany do MAX) a teraz zauwazylem ze ubylo ok 1/8 z zakresu bagnetu. Czy to moze byc przyczyna tego kopcenia?
Zauwazylem tez ze samochod zaczal "brac" plyn chlodniczy. Czy to tez moze byc powiazane ?

Autor:  kelek [ 28 Mar 2013, 12:16 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Nigdzie nie widac wycieków?? sprawdź wycieki jeżeli nie bedzie wycieków ja to samo teraz mam... to raczej bedzie trzeba zmieniac uszczelki UPG. Choć nie jestem na 100% pewny.

Autor:  leganza [ 31 Mar 2013, 16:49 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Może kopcić przez: brudny filtr powietrza, problem z sondą lambda, uszkodzony przepływomierz, uszkodzone/zużyte wtryskiwacze. Trzeba po kolei wykluczać usterki. Najprościej z filtrem, sprawdz w jakim jest stanie. I pasowałoby sprawdzić na kompie(FES też pokaże) czy nie ma błędów związanych z przepływomierzem. U mnie był uszkodzony, świeciła się lampka i trochę przydymiał, po wymianie na nowy jak ręką odjął...

Autor:  mucus12 [ 09 Lip 2013, 17:59 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Wielkie dzieki za pomoc, na razie jade po kolei i sprawdzam/wymieniam powyzsze elementy. Moze uda mi sie doprowadzic kropka to porzadku :)

[ Dodano: 09 Lip 2013 15: ]

Hej,Nie bylo mnie tu przez pewien czas, ale udalo mi sie wymienic wadliwe wtryski, przeplywomierz, filtr powietrza, filtr paliwa, lecz samochod dalej nie chodzi tak jak powwinien(dalej tez kopci, ale nie tak jak poprzednio). Przy dluzszej jezdzie slychac taki lekki syk(ciezko jest to opisac) no i silnik dalej nie rowno chodzi - da sie wyczuc takie cykliczne nierownoscitzn wyczuwalne sa drgania co jakis czas.
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna tych problemow
Pzdr

Autor:  liferelax88 [ 09 Lip 2013, 18:13 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Jakieś rozszczelnienie, pamiętam, że podobnie jak ka-8, miałem problem z uszczelnieniem wtryskiwacza, może masz coś podobnego? ew. jakiś przewód podający powietrze się gdzieś przetarl

Autor:  bunczu [ 09 Lip 2013, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

To jest diesel czy turbodiesel? W przypadku uszkodzonej turbiny turbodiesle kopcą niemiłosiernie.

Autor:  mucus12 [ 12 Lip 2013, 17:00 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

To jest turbodiesel, wiec sugerujesz ze powinienem sprawdzic turbosprezarke?

Autor:  bunczu [ 12 Lip 2013, 18:45 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Tak.

Kod:
Jakie są objawy uszkodzonej turbiny?

turbosprężarki.

Awaria turbosprężarki jest dość łatwa do rozpoznania. Auto drastycznie traci na mocy. Może pojawić się nadmierne dymienie z układu wydechowego przy wyższych obrotach. Psująca się turbosprężarka wydaje również inny, bardziej piskliwy dźwięk niż sprawna.

W ekstremalnych przypadkach uszkodzenie uszczelnień łożysk turbosprężarki może doprowadzić do bardzo nietypowej i z reguły tragicznej w skutkach awarii.
Rozpędzona turbosprężarka zaczyna przez nieszczelność w uszczelnieniu zasysać olej silnikowy. Powoduje to dostawanie się oleju do komory spalania, co całkowicie zmienia skład mieszanki, która ma się spalić. Dodatkowy olej powoduje przyśpieszone spalanie, a silnik niezależnie od położenia pedału gazu zaczyna zwiększać obroty. Zwiększone obroty powodują jeszcze większy napływ oleju przez nieszczelność.


http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... y?strona=2

i:

Kod:
Kolejnym objawem może być nadmiar czarnych spalin, jakie wydostają się z naszego układu wydechowego. Powodem jest przedostawanie się zbyt dużej ilości oleju do turbosprężarki. Kiedy ujrzymy taki widok, możemy być pewni, że nasza turbina jest w opłakanym stanie. Doprowadzając auto do takiego stanu możemy spowodować uszkodzenie pozostałych elementów.

Inny objaw to głośna praca turbosprężarki. To również nie wróży niczego dobrego. Nasza turbina może być tak zniszczona, że wydobywające się z niej dźwięki mogą świadczyć o tym, że są to jej ostatnie chwile. Wymiana, może być kosztowna.




http://naprawa-auta.wieszjak.pl/naped/2 ... rbine.html

Tak na marginesie dodam coś o czym pewnie mało osób w ogóle wie, albo ma pojęcie - sprawny turbodiesel NIE KOPCI! Wiem jakie są obiegowe opinie na necie, ale to bajki. Rodzina ma turbodiesla, auto w idealnym stanie mechanicznym - nigdy nie widziałem by po dodaniu mocno gazu, za autem szła chmura, tymczasem większość diesli jakie widuje na drodze mają albo niebieski kolor spalin - przepalanie oleju - albo wręcz czarny dym za sobą - uwalona turbina.

Autor:  mucus12 [ 16 Lip 2013, 16:39 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Mechanik mi wspominal ze to nie jest turbosprezarka :/

Autor:  Adas [ 16 Lip 2013, 20:30 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Padnięte turbo auto dymi na praktycznie biało, no chyba, że w ogóle już nie dmucha, i jest dużo paliwa a brakuje powietrza(konieczny test na komputerze FES). Czarne dymienie, nie białe, nie niebieskie ( o wtedy się spala olej), to zawsze wina nie kompletnego spalenia paliwa, czyt za mało powietrza, lub i lejące wtryski, a czasami przepływomierz gdy pada wskazuje, zamiast że za mało powietrza to za dużo, choć aktualnie mniej jest powietrza, a jego wskazania wpływają na dawkę paliwa. Wtryski gdy samochód zapala od 1 obrotu wału można delikatnie wykluczyć, ponieważ gdy wtryski padną to auto odczuwalnie ciężej i dłużej odpala.

Na wstępie i najprościej: kabel ELM 327 OBD II, program wersja testowa Fiat Ecu Scan 1.3, mierzysz wartości ciśnienia powietrza żądanego a zamierzonego, muszą się pokrywać do plus minus 20 % maks wskazania, czyli chce by było 1200mh a jest 1000 to jeszcze jest ok to byłby test przepływomierza. Wtryski też sprawdzisz na wolnych obrotach będzie pokazana korekta wtrysków np -1 -0,5 1 2, powinny być zbliżone i jak najbliżej zera. Następne ciśnienie na listwie common rail zmierzone a docelowe tu powinno się pokrywać praktycznie idealnie czyli ma być 400 jest 400. Następnie ciśnienie doładowania turbo też powinno idealnie się pokrywać. Samemu sprawdzić też szczelność dolotu po stronie: filtr powietrza > Turbo, i od turbo > intercooler > kolektor ssący. Wystarczy luźne opaski oryginalne, lub jakaś dziurka w przewodach gumowych i problem gotowy. Do sprawdzenia trzeba się przyłożyć, kompletny demontaż sprawdzanie pod żarówką, i później nowe obejmy na śrubkę np. firmy Norma.

Autor:  mucus12 [ 24 Lip 2013, 18:08 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Hej,

Okazalo sie ze cala wine ponosily wtryski. Wymieniony zostal takze filtr powietrza i przeplywomierz. Teraz samochod chodzi jak marzenie(nie liczac drobnych innych usterek) - nie kopci, lepiej sie zbiera normalnie az milo nim jezdzic. Dzieki wszystkim za pomoc i porady.

Temat mozna zamknac.

Pzdr

Autor:  Adas [ 25 Lip 2013, 22:30 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

To musiały ci już nieźle lać, silnik nie dał rady spalić nie rozpylonego paliwa dziś jeździłem BMW 318d 2.0 diesel 143km i 300nm, praktycznie to nic nie dymi te auto, no ale ma dopiero 44 tyś przebiegu:).

Autor:  pata74 [ 26 Lip 2013, 09:31 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

mucus12 napisał(a):
Hej,

Okazalo sie ze cala wine ponosily wtryski. Wymieniony zostal takze filtr powietrza i przeplywomierz. Teraz samochod chodzi jak marzenie(nie liczac drobnych innych usterek) - nie kopci, lepiej sie zbiera normalnie az milo nim jezdzic.


Jaki koszt naprawy? :D

Autor:  mucus12 [ 26 Lip 2013, 14:53 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

1szy wtrysk byl juz calkowicie niesprawny, 2gi by juz blisko wykonczenia, wiec wmienilem 4 zeby nie bylo podobnych problemow w przyszlosci. Troche kasy musialem wywalic w czesci -ok £1000(razem z robocizna), ale teraz przynajmnej silnik chodzi jak powinien.
Niestety nie stac mnie bylo na zakup nowego auta, dlatego musialem sie bawic w naprawe.

Autor:  Adas [ 26 Lip 2013, 17:09 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

A jaki masz przebieg ??. Wtryski muszą te 200 wytrzymać. No chyba, że złe paliwo było lane. Wpisz w gogle, olej 2T ( do dwusuwów ) do diesla. mixol do diesla itp. Ja dolewam Liqui Moly 1052 w proporcji 1:250, czyli litr oleju na 250 litrów ropy.

Autor:  mucus12 [ 05 Sie 2013, 15:20 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Jesli chodzi o przebieg to samochod ma dopiero 125k. Co do paliwa to niejestem pewien jak poprzednio samochod byl uzywany. Na razie leje do niego ultimate diesel i wszytsko chodzi jak powinno.

Choc teraz zauwazylem ze silnik nie chodzi idealnie. Podczas jazdy "na zimnym silniku" wszytsko jest ok, lecz gdy silnik sie rozgrzeje, wyczuwalne sa takie cykliczne pojedyncze drgania(taki pojedynczy pik - /\ ), powiedzmy 1 na 1 sek a czasmi nawet 1 na 3, 4 sek. Zastanawiam sie czy to moze jest jakos problem z zaworami albo walkiem rozrzadu.

Autor:  Adas [ 05 Sie 2013, 16:26 ]
Temat postu:  Re: Kopcenie przy mocnym przyspieszaniu

Profilaktycznie wlej mu takie cuś: Liqui Moly Spulung 500ml ok 44zł. Poczytaj sobie na google o tym udku, jak i pooglądaj filmy na youtube. u Ciebie wystarczy gdy wlejesz opakowanie 500ml, na ilość paliwa w rezerwie. Powiedzmy wlej to do 10 litrów ropy, przejedź z 50 km, i uzupełnij z 20 litrów ropy, to wyejździj do rezerwy a później już normalnie. Bardzo dobrze czyści cały układ, powiedziałbym wzorowo(począwszy od baku po same wtryski i komorę spalania), po przejechaniu baku paliwa wskazana wymiana filtra paliwa, po tej operacji będzie brudny(a najlepiej wymienić przed i op operacji, bo szansa jest, że wymyje brudy z filtra, tyle że dojdzie koszt już dwóch filtrów).

Czyli tak albo bezpośrednio preparat idzie do silnika, albo dolewamy do rezerwy paliwa w baku - efekt widoczny zawsze i po dosłownie kilku kilometrach. Ja właśnie miałem problem gdy lałem BP Ultimate-jak poczytasz dość często ludzie po forach maja właśnie po BP problemy, zdecydowanie polecam Orlean, szczególnie mój 1.9JTD 115KM lubi Verve:). Po zalaniu cudka od pół roku żadnego wachnięcia obrotów,a miałem tak czasami gdy był zimny. Środek dość mocny i jak widać po aukcjach najchętniej kupowany.


http://www.youtube.com/watch?v=JdJKsIA_b9Y

http://www.youtube.com/watch?v=kkr6fFOarsU

http://www.youtube.com/watch?v=59UDvI5O2iU

http://www.youtube.com/watch?v=RCQo5xf7aYM

Do benzynowych najmocniejsze jest Liqui Moly Jet Clean Benzin Reiniger (bodajże o nr 1052).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/