Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Czy wymienić rozrząd?
http://fiatpunto.com.pl/topic20818.html
Strona 1 z 2

Autor:  PrzemekN [ 20 Lut 2010, 23:53 ]
Temat postu:  Czy wymienić rozrząd?

Moje autko ma ponad 6 lat ale ma niski przebieg - poniżej 40kkm. Zastanawiam się więc czy nie powinienem już wymienić rozrządu?
Jak to jest w praktyce z tą bezkolizyjnością silnika 1.2 8v?

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2010, 00:00 ]
Temat postu: 

silnik bezkolizyjny
ale przy tym rocznku juz czas na zmiane, nie zapomnij o pomie wody

Autor:  PrzemekN [ 21 Lut 2010, 00:05 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
silnik bezkolizyjny
ale przy tym rocznku juz czas na zmiane, nie zapomnij o pomie wody


Z jakim kosztem średnio się to wiąże? czego jak czego ale rozrządu sam wymieniał nie będę...

Autor:  WLBN [ 21 Lut 2010, 00:32 ]
Temat postu: 

Pasek Gates plus rolka SKF około 120, wymiana w ASO poniżej 100. Przy takim przebiegu pompę wody bym zostawił. Ja swoją przy drugim rozrządzie zmienię.

Autor:  Yacek [ 21 Lut 2010, 11:57 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Jak to jest w praktyce z tą bezkolizyjnością silnika 1.2 8v?

witam,
w Twoim samochodzie silnik 1.2 8V jest bezkolizyjny. W przypadku zerwania paska silnik po prostu zgaśnie. Po wymianie i ustawieniu rozrządu wszystko wraca do normy. :D

Autor:  BOBO [ 21 Lut 2010, 12:28 ]
Temat postu: 

Ja wymieniałem rozrząd w grudniu w ASO .Rolka napinająca + pasek.Przebieg 60000 km.Ale o pompie wody nikt mi nic nie wspominał i nie została wymieniona.Czy powinno sie ją wymieniac przy rozrządzie za jedną robotą,czy wytrzyma do 120000 km i wymienie wtedy?Jak to jest?

Autor:  greg505 [ 21 Lut 2010, 12:58 ]
Temat postu: 

BOBO napisał(a):
Ja wymieniałem rozrząd w grudniu w ASO .Rolka napinająca + pasek.Przebieg 60000 km.Ale o pompie wody nikt mi nic nie wspominał i nie została wymieniona.Czy powinno sie ją wymieniac przy rozrządzie za jedną robotą,czy wytrzyma do 120000 km i wymienie wtedy?Jak to jest?

ciezko powiedziec ile wytrzyma, ale jak padnie to przy wymiane trzeba i tak caly rozrzad rozbierac
wiec zaleca sie wymieniac wszytko na raz

Autor:  2rotor [ 21 Lut 2010, 18:23 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
Cytuj:
Jak to jest w praktyce z tą bezkolizyjnością silnika 1.2 8v?

witam,
w Twoim samochodzie silnik 1.2 8V jest bezkolizyjny. W przypadku zerwania paska silnik po prostu zgaśnie. Po wymianie i ustawieniu rozrządu wszystko wraca do normy. :D


A ja zawsze powtarzam że co z tego że bezkolizyjny jak gdzieś zgaśnie w środku trasy i co laweta, holowanie, problem?

Wymieniać całość z pompą wody i będzie można spać spokojnie.

Autor:  Yacek [ 21 Lut 2010, 21:07 ]
Temat postu: 

[quote]A ja zawsze powtarzam że co z tego że bezkolizyjny jak gdzieś zgaśnie w środku trasy i co laweta, holowanie, problem?

Wymieniać całość z pompą wody i będzie można spać spokojnie.

witam,
zgadzam się z Tobą w 100%. Odpowiedziałem tylko na zadane pytanie o bezkolizyjność.

Autor:  pieta [ 22 Lut 2010, 12:22 ]
Temat postu: 

Przemek N
fiat to nie opel ze trzeba wymieniac razem, u mnie rozrzad byl przy 72 zmieniony bez pompy wody, natomiast rzeczona pompa wytrzymala do 115 tys (tj. grudnia zeszlego roku). Zmien teraz zeby miec problem z glowy, bo wydatek nie jest za duzy za sama pompe.

Autor:  xONx [ 22 Lut 2010, 12:32 ]
Temat postu: 

PrzemekN jak chcesz wymienić rozrząd to wymień, ale najpierw popytaj o ceny wymiany, bo w ASO jest mega drooooogo

Autor:  ka-8 [ 23 Lut 2010, 01:07 ]
Temat postu: 

Nie za wczesnie ta wymiana? Ostatnio w ASO pytalem po ilu latach przy niskich przebiegach wymienia sie rozrzad w P2 1.2/8v, powiedzieli ze po dziesieciu latach eksploatacji. Nawet jezeli mowa byla o P2, a masz P2FL, to silnik jak nie spojrzec chyba jest taki sam.

Autor:  ipIV [ 23 Lut 2010, 02:18 ]
Temat postu: 

BOBO napisał(a):
Czy powinno sie ją wymieniac przy rozrządzie za jedną robotą,czy wytrzyma do 120000 km i wymienie wtedy?Jak to jest?

Jak masz sporo nalatane to tak, pompa wytrzymuje mniej więcej 100kkm.

Autor:  pieta [ 23 Lut 2010, 12:15 ]
Temat postu: 

ka-8

po 10 latach ?, jakos nie chce mi sie w to uwierzyc, wg ksiazki serwisowej co piec lat niezaleznie od przebiegu, chyba ze przekroczy 120 tys.
Zreszta jak pisza koledzy co z tego ze niekolizyjny, laweta swoje kosztuje, nawet po miescie, chyba ze masz assistance wykupione, ale to i tak problem jest.
Ja bym zmienil dla swietego spokoju, tylko do ASO nie jedz a do jakiegos zapprzyjaznionego warsztatu, bo ceny zabijaja. W Wawie chcieli ok 1000 zl za wymiane pompy wody + pewnie 300 za czesci do rozrzadu :lol:

Juz taniej by bylo do ital performance podskoczyc, tyle ze przy takiej naprawie chlopaki raczej nie beda mogli sie wykazac :E

Autor:  Mlegion [ 03 Mar 2010, 17:51 ]
Temat postu: 

2 tyg wymieniłem rozrząd i zrobiłem regulacje zaworów i gazu.
Razem 850,- w servisie Fiata

Sam rozrząd 500,-

Może i dużo, ale poprzedniemu właścicielowi przy zmianie w ASO nawet osłony nie umieli założyć i cała popękała :P

Osobiście nie ufam "panom marianom",ich mądrości mogą sobie ws..., a servis daje gwarancję i zawsze można podjechać i opie...
:)

Autor:  dzikidaniel [ 03 Mar 2010, 17:56 ]
Temat postu: 

Widocznie nie wiesz ze w ASO również są panowie Mariany którzy też potrafią spierdzielić najprostsze czynności...

Autor:  Nakatomi [ 03 Mar 2010, 17:59 ]
Temat postu: 

Mam małe pytanie czy ten komplet będzie pasowal do Punto II FL z roku 2003 http://www.allegro.pl/item943710229_skf ... stilo.html


z góry dzięki za odpowiedz :)

Autor:  dzikidaniel [ 03 Mar 2010, 18:00 ]
Temat postu: 

A jakie to P2 FL? Bo tam było kilka silników w ofercie...

Autor:  Nakatomi [ 03 Mar 2010, 18:04 ]
Temat postu: 

1,2 8 v Więc raczej niebedzie pasowal niebyło pytania sorki

Autor:  dzikidaniel [ 03 Mar 2010, 18:09 ]
Temat postu: 

Tam pisze jak byk 16V... Widzę że już widzisz ;)
Weź np taki bo taki już będzie pasować.

PS W IC taki zestaw kosztuje przed zniżkami mniej niż 100 zł...

Autor:  Nakatomi [ 03 Mar 2010, 18:13 ]
Temat postu: 

Jestes pewien że będzie pasował czytałam i nieznalazłam nic o 8 v z 2003 roku.
Co znaczy IC? dzięki za info ale jestem w tych sprawach nemo :)

Autor:  dzikidaniel [ 03 Mar 2010, 18:20 ]
Temat postu: 

InterCars...
1.2 8V ma identyczny rozrząd jak MK1 1.1 i 1.8 8V oraz kilka innych modeli.

Autor:  2rotor [ 03 Mar 2010, 19:11 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
InterCars...
1.2 8V ma identyczny rozrząd jak MK1 1.1 i 1.8 8V oraz kilka innych modeli.


Nie do końca, inne koła pasowe, inny pasek i pompa bo moduł zęba paska jest inny.

Autor:  pakump [ 03 Mar 2010, 21:57 ]
Temat postu: 

Do nr. silnika 2533528 zakłada się pasek o symbolu 5545XS i napinacz VKM
12200.
Od nr. silnika 2533529 stosowany jest szerszy pasek o symbolu 5627XS.

Autor:  dawid781 [ 04 Mar 2010, 20:30 ]
Temat postu: 

Ja w moim punciaku sam wymieniłem sobie rozrząd :) Żadna to filozofia a po warsztatach wołali 150PLN za wymianę :E Wolę poświęcić półtorej godzinki i zrobić wszystko samemu tj. Kompletny rozrząd+pompa :D

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/