|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
djrusso |
#443328 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:03; Temat postu: Problem z zapaleniem silnika - PILNIE |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Dziś rano tj o godzinie 7 z minutami po raz kolejny miałem problem z rozruchem jednostki napędowej. Zawsze występuje podczas minusowych temperatur rzędu -5 i mniej.
Rok temu wymieniłem akumulator fabryczny na Centre Plus CB440 44Ah/400A, lecz problem nie ustał. Pojechałem na diagnostykę niby wszystko jest w porządku z ładowaniem. Nie wiem gdzie mam szukać źródła mojego problemu jeśli według diagnostyki akumulator jest w porządku. Dodam, że jest to silnik 1.2 8v.
Sądzicie, że to wina baterii czy może rozrusznika ? Doradźcie proszę bo mi już poszczają nerwy.
P.S Nie wiem czasem czy akumulator nie ma zbyt dużej pojemności, zważywszy na fakt ze fabr. miał 40Ah a dopuszczalny jest ponoć o rozmiar większy..
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zaq |
#443330 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Akumulator, z większą pojemnością - to nawet lepiej.
Słabo, czy dobrze kręci, i nie chce załapać?
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443331 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Opisz dokładniej co to za problemy z rozruchem.
Kręci słabo czy wcale?
Bo jak słabo, ale kręci i nie odpala, to może to wacale nie być akumulator.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443332 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Kręci słabo..
[ Dodano: 21 Lut 2011 10:19 ] ...ale tylko przy minusowych wartościach temperatur, gdy jest cieplej nie ma problemów jakichkolwiek.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443334 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443336 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Dziś rano to kręcił tak jakby chciał, a nie mógł.
A rozrusznik moze też miec w tym udział?
[ Dodano: 21 Lut 2011 10:28 ] Dodam, że jeżdżę w 90 procentach po mieście i do 10km dziennie.. Możliwe jest, że standardowy alternator nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora, ze względu na jego większą poj. w stosunku do standardowej baterii?
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#443338 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Temperatura na rozrusznik, raczej nie powinna działać - przynajmniej nie aż tak.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443340 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Czyli rozrusznik odpada.. a alternator?
[ Dodano: 21 Lut 2011 10:35 ] ew okablowanie moze sparciałe lub są jakieś przebicia? To też sprawdzić czy jednak jest to zbyt małe prawdopodobieństwo że wina leży w nich?
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443341 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
djrusso napisał(a): Możliwe jest, że standardowy alternator nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora, ze względu na jego większą poj. w stosunku do standardowej baterii? Pojemność jest ok, po prostu na krótkich trasach w mieście nigdy nie naładujesz akumulatora. [ Dodano: 21 Lut 2011 10:38 ]djrusso napisał(a): ew okablowanie moze sparciałe lub są jakieś przebicia?
Wyczyść klemy, to czasami też pomaga, bo wszystko co utrudnia przepływ prądu działa podwójnie negatywnie przy niskich temperaturach.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443344 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Dobrze, sprawdzę i zobaczę może pomoże. Jeśli to nie przyniesie skutków kupić nowy akumulator?
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
Zaq |
#443347 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Ja bym po prostu pożyczył sprawny i pewny akumul. od kogoś, i sprawdził co będzie się działo.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443348 Wysłany:
21 Lut 2011, 11:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Myślę o Varta Blue Dynamic 42Ah 390A. Czy to dobry wybór i czy zmieści sie komorę na akumulator?
[ Dodano: 21 Lut 2011 10:49 ] Pogadam z sąsiadem, on ma Punto 2 o tym samym silniku, może uda mi się coś wskórać...
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#443367 Wysłany:
21 Lut 2011, 12:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Może masz niedoładowany ten akumulator, jak się jeździ na krótkich dystansach i często odpala to nie ma siły żeby się doładował i potem słabo kręci aż zdechnie zupełnie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443368 Wysłany:
21 Lut 2011, 12:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Diagnostyka wykazała, że ładowanie jest praktycznie idealne. Wynik ładowania 397/400A.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443369 Wysłany:
21 Lut 2011, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
2rotor napisał(a): Może masz niedoładowany ten akumulator, jak się jeździ na krótkich dystansach i często odpala to nie ma siły żeby się doładował i potem słabo kręci aż zdechnie zupełnie
To jest najprostsza i najbardziej prawdopodobna możliwość, ja jeżdżę 5 dni w tygodniu po mieście, po 2-3km i dwa razy w tygodniu trasę 60km a i tak po 2-3 tygodniach akumulator ma już problemy z kręceniem. Oczywiście tylko zimą 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443372 Wysłany:
21 Lut 2011, 12:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Zainwestuje w mniejszy akumulator o mniejszej pojemnosci a o wysokim prądzie rozruchowym, tak żeby alternator nawet na krótkich trasach mógł go swobodnie naładować. Nie ma chyba innej recepty na ten fakt. Poprzednie moje auto tj Fiat Seicento 900, nie miał problemów z rozruchem nawet po kulki dniach spoczynku gdzie temp. w nocy spadała poniżej -30 stopni. Akumulator o standardowej pojemności.
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443380 Wysłany:
21 Lut 2011, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
djrusso napisał(a): Zainwestuje w mniejszy akumulator o mniejszej pojemnosci a o wysokim prądzie rozruchowym, Mniejszy akumulator rozładuje się jeszcze szybciej! 44Ah to optymalna pojemność do tego silnika. djrusso napisał(a): Poprzednie moje auto tj Fiat Seicento 900, nie miał problemów z rozruchem nawet po kulki dniach spoczynku gdzie temp. w nocy spadała poniżej -30 stopni. Akumulator o standardowej pojemności.
Pojemność to nie wszystko. Ja miałem kiedyś centrę 44Ah i chodziła 7 lat. Kupiłem drugą taką samą i po 2 latach już były z nią problemy. Nie ma reguły niestety.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443388 Wysłany:
21 Lut 2011, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Byłem jeszcze raz z próbą rozpalenia auta, można śmiało powiedzieć zero reakcji rozrusznika.. i teraz nie wiadomo co zrobić. Kupić kolejny czy wynosic na noc az do konca zimy do piwnicy? ;/
[ Dodano: 21 Lut 2011 12:16 ] Szczepan, Jakiej firmy masz akumulator?
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443392 Wysłany:
21 Lut 2011, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
djrusso napisał(a): Kupić kolejny czy wynosic na noc az do konca zimy do piwnicy?
Kupić kable do pożyczania prądu i dobry prostownik
Ja mam teraz centrę (chyba futura, ale głowy nie dam) 44Ah i chyba 360A prądu rozruchowego. Tej zimy raz się rozładowała, ale odpaliłem z kabla, podładowałem przez noc i chodzi. Ma chyba 3 albo 4 lata teraz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443399 Wysłany:
22 Lut 2011, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
kable mam ale ciągle pożyczał prądu nie bedę;] Prostownik hhmm mam nawet, to w takim razie zrobię tak jak mówisz, a na przyszłą zimę zaopatrzę się w nową baterie;]
[ Dodano: 22 Lut 2011 09:55 ] Dziś mój akumulator zostanie oddany w ramach gwarancji na dokładną diagnostykę (czas realizacji - do 2tygodni w ASO),. Na szczęście dostanę zastępczy, jeśli jednak okaże się że jest wadliwy to w ramach gwarancji otrzymam nową baterię. Heh ile nerwów kosztowało dogadanie się z ASO to aż szkoda mówić ;/
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443803 Wysłany:
22 Lut 2011, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Normalka w ASO, oni nigdy nie są skłonni do dawania czegoś
Mnie mój punciak dziś zaskoczył, po nocnej temperaturze poniżej -10* byłem pewien że nie odpali, jak przekręciłem kluczyk, to nie wiem czy rozrusznik wyrobił więcej niż 60rpm (tak, 60 a nie 600) a jednak odpalił w końcu 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#443811 Wysłany:
22 Lut 2011, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Normalka w ASO, oni nigdy nie są skłonni do dawania czegoś Szczerbol
nietylko aso, w norauto to samo 2tyg trzeba czekać.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#443814 Wysłany:
22 Lut 2011, 11:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
lakikwap: nie no, termin 2 tyg zawsze jest przy reklamacji z tego co kojarzę, ja miałem na myśli to:
djrusso napisał(a): Heh ile nerwów kosztowało dogadanie się z ASO to aż szkoda mówić
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#443818 Wysłany:
22 Lut 2011, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
djrusso |
#443819 Wysłany:
22 Lut 2011, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sk-ce Rejestracja: 18 Lut 2011, Posty: 206 Pomógł: 3
|
Mój wczoraj rano tez wyrobił może 60-100rpm po czym padł ;/ wystarczyło, że podłączyłem pod prostownik na godzinę (dłużej nie mogłem - pilny wyjazd) to po włożeniu ponownym odpalił idealnie... jak spojrzałem na magiczny punkt w aku to przed podłączeniem do prostownika był całkowicie czarny - max rozładowany.. Czyżby nastąpiło samo-rozładowanie przez niską temp? to chyba nielogiczne..
_________________ Fiat Punto 2 FL 2004 1.2 8V 60KM 5D
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|