Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?
http://fiatpunto.com.pl/topic32368.html
Strona 1 z 2

Autor:  Thomas [ 07 Gru 2011, 19:00 ]
Temat postu:  Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Nie zadaje pytania w stylu czy jest sens itp. tak więc nie chcę słyszeć ,że nie warto itp....

Moje pytanie brzmi .... czy przy ew. zmianie silnika 1.2 16V na 1.4 16V 95KM jest jakiś problem,czy oprócz samego silnika,bloku sterującego jest konieczność wymiany skrzyni lub innych podzespołów ?
z wyglądu nie ma różnicy pomiędzy tymi silnikami , tak więc patrząc tak nie powinno być to problematyczne tylko raczej takie P&P, no ale właśnie takie jest moje pytanie.

Co przy takiej zamianie jest jeszcze konieczne i czy elektronika sterująca pracą silnika,okablowani,czy może nawet same mocowanie silnika na poduszkach itp. jest zupełnie zgoła inne niż w 1.2 16v ?

Autor:  kornat [ 07 Gru 2011, 19:07 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

silnik na łapy pasuje, skrzynia i komp z 1.2 tez pasuja, kolektor wydechowy moze zostac z 1.2, kolektor ssacy z 1.2 + najlepiej przepustnica z 1.6

Autor:  Thomas [ 07 Gru 2011, 19:08 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

kornat, czyli praktycznie demontaż 1.2 i wsadzenie 1.4 nie powinno być problematyczne ? instalacja do elektroniki pracy silnika i osprzęt jest dużo inny niż w 1.2 16V ?

Autor:  kornat [ 07 Gru 2011, 20:40 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

dopiero teraz zauważyłem, ze masz 1.2 16v 80km, myślalem ze chodzi o 1.2 16v 86km z p1. Czym rożnią się te silniki od siebie, nie wiem, nie zagłębiałem się w ten temat. Pewnie różnica jest w osprzęcie lub elektronice

Autor:  FUFU [ 07 Gru 2011, 22:33 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

w 99 % wszystko pasuje tylko na osprzęcie z 1.2 może troszkę gorzej chodzić

Autor:  Thomas [ 07 Gru 2011, 22:46 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

kornat, być może różnica tkwi głównie w sofcie i inaczej umiejscowionym kacie ? :)

Autor:  ipIV [ 07 Gru 2011, 23:56 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Jak przeswapujesz z wtryskami i centralką (przekodować immo trzeba) to myślę, że będzie hulać :>

Autor:  kornat [ 08 Gru 2011, 00:08 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

program i tak trzeba będzie robić

Autor:  ipIV [ 08 Gru 2011, 00:13 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

kornat napisał(a):
program i tak trzeba będzie robić
Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4

Autor:  kornat [ 08 Gru 2011, 00:27 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

ipIV napisał(a):
Po co jak się przerzuci centralkę z IIFL 1.4 16V? Albo program i centralka z 1.2 albo przekodowanie immo i centralka z 1.4


to było do Thomasa, jak pisałem odp to nie było jeszcze Twojego posta. Chodziło mi o to ze program ii tak by trzeba bylo robic czy to komp z 1.2 16v 86km czy 1.2 16v 80km

Autor:  Thomas [ 08 Gru 2011, 00:34 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

myślałem o tym,aby wrzucić silnik,osprzęt przerzucić z tego co mam teraz łącznie ze skrzynią i centralkę od 1.4 16V :)
głównie to chodzi mi o to czy taka zmiana będzie wymagała wielu kombinacji w stylu jakichś zmian elektroniki sterującej ( wiązki elektryczne ) i takich innych elementów łącznie ze skrzynią :) czy tylko wystarczy jak przerzucę silnik + komp od 1.4 16V :)

Autor:  ipIV [ 08 Gru 2011, 09:19 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Mi się wydaje, że jest p&p, najwyżej będzie trzeba jakieś błachostki dokupić. Spr czy takie same wtryski są itp. Wiekszosć osprzętu będzie pasować ;)

Autor:  Thomas [ 08 Gru 2011, 19:36 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

wtryski te same,kolektor ssący ma inny numer i mocowanie silnika pod aku ...

Autor:  ipIV [ 11 Gru 2011, 13:54 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Thomas napisał(a):
i mocowanie silnika pod aku ...
tym sie akurat nie przejmuj :E

Thomas napisał(a):
kolektor ssący ma inny nume
to bym wymienił razem z przepustnicą :>

Autor:  batman [ 19 Lut 2012, 19:20 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Witam.
Chce zrobic to samo ale w Lancii Y elefantino rosso. Z tego co wiem to sterowanie przepustnica w 1,4 jest przez kompa (tzn elektroniczne) w 1,2 jest mechaniczne ale mozna zrobic przekladke - do silnika 1,4 mozna wsadzic przepustnice z 1,2 mech reszta praktycznie to samo (wyjdzie w trakcie ;) ) Zastanawia mnie tylko czy komp z 1,2 bez problemu bedzie wspolpracowac z 1,4. Teoretycznie sonda lambda i komp powinien sobie przeliczyc dane i ustawic sterowanie na 1,4 - ale to tylko teoria. Mam tylko pytanie do kogoś kto to robil - jaki jest efekt końcowy :)
Pozdro

Autor:  Thomas [ 19 Lut 2012, 20:10 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

batman napisał(a):
Z tego co wiem to sterowanie przepustnica w 1,4 jest przez kompa (tzn elektroniczne) w 1,2 jest mechaniczne

w 1.2 nie ma linki ,która steruje pracą przepustnicy znaczy się jej otwarciem ... jest elektronicznie ...

Autor:  pies86 [ 19 Lut 2012, 20:37 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Thomas, po co zastanawiać się i kombinować zapytaj na centomani tam kilku forumowiczów ma zaaplikowane 1.4 t-jety w sejach czy czinkolach i mają temat ogarniety od potrzewki wystarczy zapytać.Mi bardzo pomogli przy swapie

Autor:  batman [ 20 Lut 2012, 23:50 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

z ta linka to zalezy w jakim silniku 1,2 16v
jedne (czyt. starsze np 86KM) mają linke a nowsze maja sterowanie przez kompa

Autor:  EGONZGIERZ [ 10 Lip 2013, 09:40 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

jest osoba która robiła takiego swapa po tez mi chodzi po głowie wymiana silnika z 1.2 16V na 1.4 16V czy na 100% wiazki instalacji sa takie same ?

Autor:  wałek [ 10 Lip 2013, 10:33 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Tu na forum raczej nie ma kogos takiego to w p2 swapowal 1.216v na 1.4 16v ale mysle ze wiekszego problemu nie bedzie, byc moze lapa silnika ta gorna bedzie inna (3sruby, w p2 jest na 4).Mi tez to po glowie chodzi jak moj silnik sie wysra ze starosci, niewiem czy sprzegla z 1.4 nie trzeba bedzie zaaplikowac, pozdrawiam

Autor:  Matek [ 01 Wrz 2013, 14:37 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Przy takim swapie nie byłoby problemów z szyną Can ? Chyba nie powinno prawda ?

Autor:  Piechuxt [ 01 Wrz 2013, 17:11 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Matek, nie wiem, ale ja akurat CAN sie troche boje. Fakt, ładują do centolotów co popadnie, jak do taniej kiełbasy, ale...cento nie mają CAN, więc to tylko kwestia ogarnięcia kablologii ECU. Bo jakby sie okazało, że wystarczy tylko czyszczenie immo i finito, to byłby całkiem fajny interes ;)

Autor:  _marcin00_ [ 01 Wrz 2013, 17:37 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

A ja myślę, że nawet na oryginalnym ECU od 1,2 16V silnik 1,4 16V by działał. W zasadzie to jest zaledwie 15km różnicy, więc myślę, że oryginalny komp ma takie możliwości adaptacji.

Autor:  Matek [ 01 Wrz 2013, 17:50 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Też mi się wydaje, że wszystko powinno być ok, ale pewności nie ma, a nigdzie nie można uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto) natomiast zawsze to jakiś wzrost mocy no i właściwie chyba jedyny taki mniej problemowy motor do swapu (przynajmniej tak się wydaje) bo w sumie to powiększony o 0,2 litra dobrze znany 1.2 16v.

Autor:  STax [ 01 Wrz 2013, 18:08 ]
Temat postu:  Re: Swap 1.2 16V na 1.4 16V - problematyczny ?

Matek napisał(a):
Prawda jest taka, że te 1.4 16v też dupska nie urywa niezależnie w jakiej wersji (95hp ,98hp ,100hp) i wielkiej różnicy w przyspieszeniu nie robi (jeżeli chodzi o punto)

W GP rewelacji nie ma, ale w mk II FL różnica między 1.2 16v (11,4s do 100km/h) a 1.4 16v (9,9s) jest dość zauważalna. No i moment też większy, a masa praktycznie ta sama.
Oczywiście o urywaniu dupy mowy nie ma, ale chyba nikt się tego nie spodziewa :E

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/