Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wyciek (pokrywa zaworów & oring) http://fiatpunto.com.pl/topic451.html |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Liper [ 12 Lut 2007, 12:25 ] |
Temat postu: | |
Nie wiem co może być przyczyną ale u mnie jest "czysto" |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 12:35 ] |
Temat postu: | |
A jaki masz przebieg ?? |
Autor: | golab [ 12 Lut 2007, 12:39 ] |
Temat postu: | |
Pomocna może się okazać dyskusja przeprowadzona w SB: X E [Nie 21:45] Grzyws: ipIV mam pytanie X E [Nie 21:46] ipIV: no X E [Nie 21:46] Grzyws: o kurde ostatni zajżałem pod maskę i okzałało się że tam gdzie są tłoki jest mokro. X E [Nie 21:46] Grzyws: ty też masz jakieś wycieki X E [Nie 21:47] ipIV: Nie czaje gdzie konkretnie X E [Nie 21:47] ipIV: miałem X E [Nie 21:47] ipIV: wspornik cewek ciekł X E [Nie 21:47] Grzyws: kirde jak by ci to wytłumaczyć X E [Nie 21:47] ipIV: koszt wymiany 60zł z robocizną X E [Nie 21:47] ipIV: chwila X E [Nie 21:47] Grzyws: sekunda X E [Nie 21:48] ipIV: Weź zapisz ten obrazek: http://fiatpunto.com.pl/galeria/albums/ ... C_0042.JPG X E [Nie 21:48] ipIV: i zaznacz gdzie X E [Nie 21:49] ipIV: Podejrzewam, że to będzie to samo co u mnie, Bo wątpię, żeby Ci uszczelkę pod głowicą wydmuchało X E [Nie 21:49] ipIV: No jeszcze uszczelka pod pokrywa zaworów X E [Nie 21:50] Grzyws: ale kurde dziwne bo mam tylko 25 tyś przebiegu X E [Nie 21:50] Grzyws: http://img442.imageshack.us/my.php?image=dsc0042ex8.jpg X E [Nie 21:53] ipIV: To co zaznaczyłeś to jest pokrywa zaworów. Jak ona jest mokra, to jest to dziwne X E [Nie 21:54] ipIV: ale jak to coś pod nią czyli głowica, to jest to wyciek z pokrywy zaworów czyli uszczelka do wymiany X E [Nie 21:54] Grzyws: no własnie X E [Nie 21:54] Grzyws: chodzi o tą pokrywę zaworów X E [Nie 21:54] ipIV: ona jest mokra? X E [Nie 21:55] ipIV: LoL X E [Nie 21:55] ipIV: To dziwne może poprostu woda to była? Czy jest umazana z oleju? X E [Nie 21:56] ipIV: Fotkę najlepiej zapodaj X E [Nie 21:56] Grzyws: to jest olej na bank X E [Nie 21:56] Grzyws: spoko jak zrobie fotke to zapodam X E [Nie 21:56] ipIV: Okolice korka mogą byż mokre, ale żeby cała pokrywa? X E [Nie 21:57] Grzyws: tu widać dobrze o co mi chodzi i co jest mokre X E [Nie 21:57] Grzyws: http://img126.imageshack.us/my.php?imag ... 672bm3.jpg X E [Nie 21:57] ipIV: Może jest pęknięta od góry? Idź do auta i zrób fotkę A jak zrobisz to zrób nowy temat ;P X E [Nie 21:58] Grzyws: nawet w podobnych miejscach jest mokre X E [Nie 21:58] ipIV: A to jest na 110% uszczelka pod pokrywą zaworów ;> X E [Nie 21:58] Grzyws: czyli czeka mnie wydatek X E [Nie 21:59] Grzyws: jutro rano się przejde i porobie dokładne foto X E [Nie 21:59] ipIV: ~40zł sama uszczelka Jak sam wymienisz to nic wiecej, ale jak w ASO, to może nawet 100zł X E [Nie 22:00] Grzyws: za niedługo jade na przegląd więc powiem im co i jak X E [Nie 22:01] Grzyws: w sumie nie jest jeszcze tak źle narazie tylko się trochę moczy, gorzej jak by były wieksze wycieki X E [Nie 22:03] ipIV: Ja miałem mokry tylko bok głowicy pod rozdzielaczem? X E [Nie 22:03] ipIV: http://ipiv.pl/images/1.jpg X E [Nie 22:07] Grzyws: u mnie sprawa wyglada mniej wiecej tak jak na tej fotce...zresztą jutro porobie fotki.... X E [Nie 22:13] golab: o widze że coś pociekło X E [Nie 22:14] golab: ty nie czekaj do przeglądu tylko zajmij sie tym X E [Nie 22:14] golab: wyciek to poważna sprawa X E [Nie 22:15] ipIV: Fajnie musi w aucie śmierdzieć jak kolektor wydechowy jest usmarowany z oleju X E [Nie 23:36] Wojtas_BB: " Ja miałem mokry tylko bok głowicy pod rozdzielaczem?" jakim rodzielaczem, to nie maluch , to są cewki zapłonowe a przepuszcza oring... std ból w tych silnikach, mi jeszcze na gwarancji robili X E [Nie 23:37] Wojtas_BB: [Nie 21:58] ipIV: A to jest na 110% uszczelka pod pokrywą zaworów ;> aja powiem 1000%, tam puszcza tylko uszczelka X E [Nie 23:38] Wojtas_BB: [Nie 21:58] Grzyws: nawet w podobnych miejscach jest mokre - bo to obok oringa cewek 2 i ostania bolączka silników Fire X E [Nie 23:38] ipIV: A nie ma rozdzielacza eletronicznego? X E [Nie 23:41] Wojtas_BB: nie, jest centralka wtyrysków, ona wszystkim steruje a to skąd Ci cieknie to oring pod cewkami puszcza - oring chyba 4 czy 5 czy 8 zł w ASO X E [Nie 23:41] Wojtas_BB: wymiana to dla nie doświadoczych grzebaczy ok 30 min , baaardzo nie doświadocznych X E [Nie 23:43] ipIV: Moje doświatczenie kończy się na wymianie żarówek X E [Nie 23:44] Wojtas_BB: to całkiem sporo, bo to też czeba umieć zrobić, szczególnie jeśli chodzi o lewą żarówkę X E [Nie 23:44] Wojtas_BB: ja takich doświadczeń nie mam, przez 2 lata nie musiałem tego robić, a po 2 latach wymienione zostały całe lampy wiec pewnie znowu 2 lata spokoju X E [Nie 23:45] ipIV: Jest sposób: odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami X E [Nie 23:46] Wojtas_BB: wiem, widziałem nawet akcje, że w została odkręcona donica z akumulatorem, a wymiana trwała ponad 2 godziny bo osoba co rozpoczęła wymiane, nie zwróciła przy zakłądaniu jak jest ustawina żarówka X E [Nie 23:46] ipIV: Hmmm w takim razie dlaczego te cewki są tam i ta skrzynka ma jakieś połączenie z wałkiem rozrzadu? Bo nie czaję tego X E [Nie 23:46] Wojtas_BB: i przez 2 godz zakładała ją obrócona o 180* <lol2> X E [Nie 23:47] ipIV: Wystarczy odkręcić i przesunąć 2cm, wtedy bez problemu można otworzyć reflektor X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: http://punto.autokacik.pl/puntofire/zdj ... j_podl.jpg X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: tu masz przekrój 8V X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: nie ma połaczenia jak widzisz wałka z cewkami, po prostu tam jest tylko uszczelnienie X E [Nie 23:52] ipIV: O widzę X E [Nie 23:53] ipIV: Wkurza mnie książka naprawa fiat punto II X E [Nie 23:53] ipIV: np przy ustawieniu rozrządu w 16V X E [Nie 23:53] Wojtas_BB: WKiŁ jest do mk2 beznadziejna X E [Nie 23:53] Wojtas_BB: w zasadzie instrukcja inaczej opisana i tyle X E [Nie 23:54] ipIV: Włożyć w otwór świecy przyrząd fiat#1111 X E [Nie 23:54] ipIV: a co to jest to fiat#1111 X E [Nie 23:55] ipIV: i normalnie wiadomo o co chodzi.... X E [Nie 23:55] Wojtas_BB: co w tym dziwnego, jak dłubiesz powinieneś sie zaopatrzyć w sepcjalistyczne przrządy |
Autor: | Liper [ 12 Lut 2007, 12:39 ] |
Temat postu: | |
Grzyws napisał(a): A jaki masz przebieg ??
Jeśli to było do mnie to jakieś 60tyś km |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 12:45 ] |
Temat postu: | |
acha czyli masz dwa razy więcej ode mnie i u ciebie suchutko a u mnie już coś się zaczyna dziać No nic trzeba bedzie troche podłubać i powymieniać to co doradzili ipIV i Wojtas_BB |
Autor: | WojtasBB [ 12 Lut 2007, 14:46 ] |
Temat postu: | |
Grzyws napisał(a): Przed wczoraj podczas przeglądu zauważyłem że na tej komorze gdzie znajdują się tłoki i zawory widać olej. jest to jak pisaliśmy w SB typowa usterka silników FIRE. Puszcza uszczelka pod pokrywą zaworów. Jak zaradzić?? kupujesz nową uszczelkę - koszt ok 20-30 zł zdejmujesz pokrywę zaworów, piłujesz stopki nóżek pokrywy... wartość ustala sie eksperymentalnie najczęściej ok 1 mm wystarcza i zakładasz nową uszczelkę Ważne jest odpowiednie dokręcenie pokrywy, tak, żeby dociągnąć dobrze pokrywę, ale również, żeby nie ukręcić śruby, to to już problem sie robi ale z tego co widzę, to spod oringa cewek też Ci sie leje, wiec chyba też trzeba go bedzie wymienić. oring koszt pare złotych Grzyws napisał(a): acha czyli masz dwa razy więcej ode mnie
generalnie nie ma na to reguły, mi oring cewek puścił przy 19 tys km |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 15:13 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): ale z tego co widzę, to spod oringa cewek też Ci sie leje
To samo chciałem powiedzieć ----------- Ja uszczelkę pod pokrywą miałem wymienianą przy 39000km nie ciekła ale trzeba było wyregulować zawory, więc trzeba było otworzyć pokrywę, a wiąże się z tym wymiana uszczelki. Oring puścił przy około 50 000km |
Autor: | WojtasBB [ 12 Lut 2007, 15:16 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): więc trzeba było otworzyć pokrywę, a wiąże się z tym wymiana uszczelki
ja sie powoli przymierzam do tego też, i prawdopodobnie od razu bedzie piłowanie stopek pokrywy co by mieć święty spokój |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 15:41 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za pomoc. |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 15:45 ] |
Temat postu: | |
Przykleiłem temat, bo to jest typowa usterka Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać Bo z tego co wiem jest to ważne |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:10 ] |
Temat postu: | |
Gadałem z ojcem, mówi że jeszcze spróbujemy troszkę dokręcić tą pokrywę. Jezeli to nie poskutkuje to będziemy wymieniać... |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 16:15 ] |
Temat postu: | |
Grzyws napisał(a): Gadałem z ojcem, mówi że jeszcze spróbujemy troszkę dokręcić tą pokrywę. Jezeli to nie poskutkuje to będziemy wymieniać... To akurat na 99% Nic nie da
|
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:17 ] |
Temat postu: | |
To samo mu powiedziałem, ale on sie uparł że będzie dokręcał i już w koncu zerwie śrubę i narobi kłopotu, ale co tam to w końcu jego samochód |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 16:20 ] |
Temat postu: | |
Jak zerwie śrubę, to nawet nie dojedzie do warsztatu Bo po drodze straci większość oleju. A śruby już są dokręcone w maksymalnym dopuszczalnym momentem. |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:27 ] |
Temat postu: | |
Musze mu to powiedzieć |
Autor: | Pitersen [ 12 Lut 2007, 16:59 ] |
Temat postu: | |
Po pierwsze - jaki masz olej, wlej taki jaki jest zalecany, prawdopodobnie polsyntetyk Po drugie - wymień uszczelke i gitara, czasami dokrecenie pokrywy zalatwia sprawe i nad czym sie tu tak rozpisywać |
Autor: | WojtasBB [ 12 Lut 2007, 17:44 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać Smile Bo z tego co wiem jest to ważne
nie wiem, ja tylko kiedyś przy tym byłem ale nie zwróciłem na to uwagi |
Autor: | WojtasBB [ 12 Lut 2007, 17:45 ] |
Temat postu: | |
Pitersen napisał(a): Po pierwsze - jaki masz olej, wlej taki jaki jest zalecany, prawdopodobnie polsyntetyk nie ma najmniejszego znaczenia Pitersen napisał(a): czasami dokrecenie pokrywy zalatwia sprawe
i nad czym sie tu tak rozpisywać Question jest coś takiego jak max moment dokręcania, jeśli on ma fabryczną uszczelke, to na pewno jest dokręcone z odpowiednią siłą, dokręcaniem można se tylko więcej kłopotu narobić |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 17:47 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): nie wiem, ja tylko kiedyś przy tym byłem ale nie zwróciłem na to uwagi Mr. Yellow
Poszukam w książce naprawa, ale nie gwarantuję, że to będzie dziś |
Autor: | Pitersen [ 12 Lut 2007, 17:52 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): nie ma najmniejszego znaczenia
jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego , nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :] |
Autor: | ipIV [ 12 Lut 2007, 18:24 ] |
Temat postu: | |
Pitersen napisał(a): Wojtas_BB napisał(a): nie ma najmniejszego znaczenia jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego , nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :] Może miałeś motodoktora w oleju? |
Autor: | golab [ 12 Lut 2007, 18:34 ] |
Temat postu: | |
Pitersen napisał(a): nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko
Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać... :] |
Autor: | Grzyws [ 12 Lut 2007, 19:08 ] |
Temat postu: | |
Olej leje taki jaki jest lany od nowosci czyli Selenia. P.S nie ja go leje tylko servis więc z olejem nie ma to związku. Przyczyną wycieku jest tak jak móią ipIV i Wojtas_BB uszczelka i oringi |
Autor: | Pitersen [ 12 Lut 2007, 20:22 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać... Oj na pewno nie... ja juz swoje wiem i swoje widzialem to sama wymiana nie pomoze Grzyws napisał(a): uszczelka i oringi
wimienic i po sprawie |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |