Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wyciek (pokrywa zaworów & oring)
http://fiatpunto.com.pl/topic451.html
Strona 1 z 4

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 11:00 ]
Temat postu:  Wyciek (pokrywa zaworów & oring)

Witam

Przed wczoraj podczas przeglądu zauważyłem że na tej komorze gdzie znajdują się tłoki i zawory widać olej.
Foto :
Image
Image

Czy w waszych kropkach tez występują takie wycieki ??

Autor:  Liper [ 12 Lut 2007, 12:25 ]
Temat postu: 

Nie wiem co może być przyczyną ale u mnie jest "czysto"

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 12:35 ]
Temat postu: 

A jaki masz przebieg ??

Autor:  golab [ 12 Lut 2007, 12:39 ]
Temat postu: 

Pomocna może się okazać dyskusja przeprowadzona w SB: ;)

X E [Nie 21:45] Grzyws: ipIV mam pytanie
X E [Nie 21:46] ipIV: no
X E [Nie 21:46] Grzyws: o kurde ostatni zajżałem pod maskę i okzałało się że tam gdzie są tłoki jest mokro.
X E [Nie 21:46] Grzyws: ty też masz jakieś wycieki
X E [Nie 21:47] ipIV: Nie czaje gdzie konkretnie
X E [Nie 21:47] ipIV: miałem
X E [Nie 21:47] ipIV: wspornik cewek ciekł
X E [Nie 21:47] Grzyws: kirde jak by ci to wytłumaczyć
X E [Nie 21:47] ipIV: koszt wymiany 60zł z robocizną
X E [Nie 21:47] ipIV: chwila
X E [Nie 21:47] Grzyws: sekunda
X E [Nie 21:48] ipIV: Weź zapisz ten obrazek: http://fiatpunto.com.pl/galeria/albums/ ... C_0042.JPG
X E [Nie 21:48] ipIV: i zaznacz gdzie
X E [Nie 21:49] ipIV: Podejrzewam, że to będzie to samo co u mnie, Bo wątpię, żeby Ci uszczelkę pod głowicą wydmuchało
X E [Nie 21:49] ipIV: No jeszcze uszczelka pod pokrywa zaworów
X E [Nie 21:50] Grzyws: ale kurde dziwne bo mam tylko 25 tyś przebiegu
X E [Nie 21:50] Grzyws: http://img442.imageshack.us/my.php?image=dsc0042ex8.jpg
X E [Nie 21:53] ipIV: To co zaznaczyłeś to jest pokrywa zaworów. Jak ona jest mokra, to jest to dziwne
X E [Nie 21:54] ipIV: ale jak to coś pod nią czyli głowica, to jest to wyciek z pokrywy zaworów czyli uszczelka do wymiany
X E [Nie 21:54] Grzyws: no własnie
X E [Nie 21:54] Grzyws: chodzi o tą pokrywę zaworów
X E [Nie 21:54] ipIV: ona jest mokra?
X E [Nie 21:55] ipIV: LoL
X E [Nie 21:55] ipIV: To dziwne może poprostu woda to była? Czy jest umazana z oleju?
X E [Nie 21:56] ipIV: Fotkę najlepiej zapodaj
X E [Nie 21:56] Grzyws: to jest olej na bank
X E [Nie 21:56] Grzyws: spoko jak zrobie fotke to zapodam
X E [Nie 21:56] ipIV: Okolice korka mogą byż mokre, ale żeby cała pokrywa?
X E [Nie 21:57] Grzyws: tu widać dobrze o co mi chodzi i co jest mokre
X E [Nie 21:57] Grzyws: http://img126.imageshack.us/my.php?imag ... 672bm3.jpg
X E [Nie 21:57] ipIV: Może jest pęknięta od góry? Idź do auta i zrób fotkę A jak zrobisz to zrób nowy temat ;P
X E [Nie 21:58] Grzyws: nawet w podobnych miejscach jest mokre
X E [Nie 21:58] ipIV: A to jest na 110% uszczelka pod pokrywą zaworów ;>
X E [Nie 21:58] Grzyws: czyli czeka mnie wydatek
X E [Nie 21:59] Grzyws: jutro rano się przejde i porobie dokładne foto
X E [Nie 21:59] ipIV: ~40zł sama uszczelka Jak sam wymienisz to nic wiecej, ale jak w ASO, to może nawet 100zł
X E [Nie 22:00] Grzyws: za niedługo jade na przegląd więc powiem im co i jak
X E [Nie 22:01] Grzyws: w sumie nie jest jeszcze tak źle narazie tylko się trochę moczy, gorzej jak by były wieksze wycieki
X E [Nie 22:03] ipIV: Ja miałem mokry tylko bok głowicy pod rozdzielaczem?
X E [Nie 22:03] ipIV: http://ipiv.pl/images/1.jpg
X E [Nie 22:07] Grzyws: u mnie sprawa wyglada mniej wiecej tak jak na tej fotce...zresztą jutro porobie fotki....
X E [Nie 22:13] golab: o widze że coś pociekło
X E [Nie 22:14] golab: ty nie czekaj do przeglądu tylko zajmij sie tym
X E [Nie 22:14] golab: wyciek to poważna sprawa
X E [Nie 22:15] ipIV: Fajnie musi w aucie śmierdzieć jak kolektor wydechowy jest usmarowany z oleju
X E [Nie 23:36] Wojtas_BB: " Ja miałem mokry tylko bok głowicy pod rozdzielaczem?" jakim rodzielaczem, to nie maluch , to są cewki zapłonowe a przepuszcza oring... std ból w tych silnikach, mi jeszcze na gwarancji robili
X E [Nie 23:37] Wojtas_BB: [Nie 21:58] ipIV: A to jest na 110% uszczelka pod pokrywą zaworów ;> aja powiem 1000%, tam puszcza tylko uszczelka
X E [Nie 23:38] Wojtas_BB: [Nie 21:58] Grzyws: nawet w podobnych miejscach jest mokre - bo to obok oringa cewek 2 i ostania bolączka silników Fire
X E [Nie 23:38] ipIV: A nie ma rozdzielacza eletronicznego?
X E [Nie 23:41] Wojtas_BB: nie, jest centralka wtyrysków, ona wszystkim steruje a to skąd Ci cieknie to oring pod cewkami puszcza - oring chyba 4 czy 5 czy 8 zł w ASO ;]
X E [Nie 23:41] Wojtas_BB: wymiana to dla nie doświadoczych grzebaczy ok 30 min , baaardzo nie doświadocznych
X E [Nie 23:43] ipIV: Moje doświatczenie kończy się na wymianie żarówek
X E [Nie 23:44] Wojtas_BB: to całkiem sporo, bo to też czeba umieć zrobić, szczególnie jeśli chodzi o lewą żarówkę
X E [Nie 23:44] Wojtas_BB: ja takich doświadczeń nie mam, przez 2 lata nie musiałem tego robić, a po 2 latach wymienione zostały całe lampy wiec pewnie znowu 2 lata spokoju
X E [Nie 23:45] ipIV: Jest sposób: odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami
X E [Nie 23:46] Wojtas_BB: wiem, widziałem nawet akcje, że w została odkręcona donica z akumulatorem, a wymiana trwała ponad 2 godziny bo osoba co rozpoczęła wymiane, nie zwróciła przy zakłądaniu jak jest ustawina żarówka
X E [Nie 23:46] ipIV: Hmmm w takim razie dlaczego te cewki są tam i ta skrzynka ma jakieś połączenie z wałkiem rozrzadu? Bo nie czaję tego
X E [Nie 23:46] Wojtas_BB: i przez 2 godz zakładała ją obrócona o 180* <lol2>
X E [Nie 23:47] ipIV: Wystarczy odkręcić i przesunąć 2cm, wtedy bez problemu można otworzyć reflektor
X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: http://punto.autokacik.pl/puntofire/zdj ... j_podl.jpg
X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: tu masz przekrój 8V
X E [Nie 23:50] Wojtas_BB: nie ma połaczenia jak widzisz wałka z cewkami, po prostu tam jest tylko uszczelnienie
X E [Nie 23:52] ipIV: O widzę
X E [Nie 23:53] ipIV: Wkurza mnie książka naprawa fiat punto II
X E [Nie 23:53] ipIV: np przy ustawieniu rozrządu w 16V
X E [Nie 23:53] Wojtas_BB: WKiŁ jest do mk2 beznadziejna
X E [Nie 23:53] Wojtas_BB: w zasadzie instrukcja inaczej opisana i tyle
X E [Nie 23:54] ipIV: Włożyć w otwór świecy przyrząd fiat#1111
X E [Nie 23:54] ipIV: a co to jest to fiat#1111
X E [Nie 23:55] ipIV: i normalnie wiadomo o co chodzi....
X E [Nie 23:55] Wojtas_BB: co w tym dziwnego, jak dłubiesz powinieneś sie zaopatrzyć w sepcjalistyczne przrządy

:fiat:

Autor:  Liper [ 12 Lut 2007, 12:39 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
A jaki masz przebieg ??

Jeśli to było do mnie to jakieś 60tyś km :fiat:

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 12:45 ]
Temat postu: 

acha czyli masz dwa razy więcej ode mnie i u ciebie suchutko a u mnie już coś się zaczyna dziać :x :( No nic trzeba bedzie troche podłubać i powymieniać to co doradzili ipIV i Wojtas_BB

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 14:46 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
Przed wczoraj podczas przeglądu zauważyłem że na tej komorze gdzie znajdują się tłoki i zawory widać olej.

jest to jak pisaliśmy w SB typowa usterka silników FIRE. Puszcza uszczelka pod pokrywą zaworów.
Jak zaradzić?? kupujesz nową uszczelkę - koszt ok 20-30 zł zdejmujesz pokrywę zaworów, piłujesz stopki nóżek pokrywy... wartość ustala sie eksperymentalnie najczęściej ok 1 mm wystarcza i zakładasz nową uszczelkę
Ważne jest odpowiednie dokręcenie pokrywy, tak, żeby dociągnąć dobrze pokrywę, ale również, żeby nie ukręcić śruby, to to już problem sie robi :(
ale z tego co widzę, to spod oringa cewek też Ci sie leje, wiec chyba też trzeba go bedzie wymienić. oring koszt pare złotych



Grzyws napisał(a):
acha czyli masz dwa razy więcej ode mnie

generalnie nie ma na to reguły, mi oring cewek puścił przy 19 tys km ;D

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 15:13 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
ale z tego co widzę, to spod oringa cewek też Ci sie leje

To samo chciałem powiedzieć :)
-----------
Ja uszczelkę pod pokrywą miałem wymienianą przy 39000km nie ciekła ale trzeba było wyregulować zawory, więc trzeba było otworzyć pokrywę, a wiąże się z tym wymiana uszczelki. Oring puścił przy około 50 000km ;)

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 15:16 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
więc trzeba było otworzyć pokrywę, a wiąże się z tym wymiana uszczelki

ja sie powoli przymierzam do tego też, i prawdopodobnie od razu bedzie piłowanie stopek pokrywy co by mieć święty spokój ;D

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 15:41 ]
Temat postu: 

Dzięki za pomoc.

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 15:45 ]
Temat postu: 

Przykleiłem temat, bo to jest typowa usterka ;)
Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać :> Bo z tego co wiem jest to ważne ;)

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:10 ]
Temat postu: 

Gadałem z ojcem, mówi że jeszcze spróbujemy troszkę dokręcić tą pokrywę. Jezeli to nie poskutkuje to będziemy wymieniać...

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 16:15 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
Gadałem z ojcem, mówi że jeszcze spróbujemy troszkę dokręcić tą pokrywę. Jezeli to nie poskutkuje to będziemy wymieniać...
To akurat na 99% Nic nie da :>

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:17 ]
Temat postu: 

To samo mu powiedziałem, ale on sie uparł że będzie dokręcał i już :roll:
w koncu zerwie śrubę i narobi kłopotu, ale co tam to w końcu jego samochód :P :wink:

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 16:20 ]
Temat postu: 

Jak zerwie śrubę, to nawet nie dojedzie do warsztatu ;D Bo po drodze straci większość oleju. A śruby już są dokręcone w maksymalnym dopuszczalnym momentem.

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 16:27 ]
Temat postu: 

Musze mu to powiedzieć :)

Autor:  Pitersen [ 12 Lut 2007, 16:59 ]
Temat postu: 

Po pierwsze - jaki masz olej, wlej taki jaki jest zalecany, prawdopodobnie polsyntetyk
Po drugie - wymień uszczelke i gitara, czasami dokrecenie pokrywy zalatwia sprawe
i nad czym sie tu tak rozpisywać :?:

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 17:44 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać Smile Bo z tego co wiem jest to ważne

nie wiem, ja tylko kiedyś przy tym byłem ale nie zwróciłem na to uwagi ;D

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 17:45 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
Po pierwsze - jaki masz olej, wlej taki jaki jest zalecany, prawdopodobnie polsyntetyk

nie ma najmniejszego znaczenia


Pitersen napisał(a):
czasami dokrecenie pokrywy zalatwia sprawe
i nad czym sie tu tak rozpisywać Question

jest coś takiego jak max moment dokręcania, jeśli on ma fabryczną uszczelke, to na pewno jest dokręcone z odpowiednią siłą, dokręcaniem można se tylko więcej kłopotu narobić

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 17:47 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
nie wiem, ja tylko kiedyś przy tym byłem ale nie zwróciłem na to uwagi Mr. Yellow

Poszukam w książce naprawa, ale nie gwarantuję, że to będzie dziś ;D

Autor:  Pitersen [ 12 Lut 2007, 17:52 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
nie ma najmniejszego znaczenia


jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego :(, nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko
mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :]

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2007, 18:24 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
Wojtas_BB napisał(a):
nie ma najmniejszego znaczenia


jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego :(, nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko
mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :]

Może miałeś motodoktora w oleju? :E

Autor:  golab [ 12 Lut 2007, 18:34 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko

Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać... :]

Autor:  Grzyws [ 12 Lut 2007, 19:08 ]
Temat postu: 

Olej leje taki jaki jest lany od nowosci czyli Selenia. P.S nie ja go leje tylko servis :P więc z olejem nie ma to związku. Przyczyną wycieku jest tak jak móią ipIV i Wojtas_BB uszczelka i oringi

Autor:  Pitersen [ 12 Lut 2007, 20:22 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać...


Oj na pewno nie... ja juz swoje wiem i swoje widzialem to sama wymiana nie pomoze :|

Grzyws napisał(a):
uszczelka i oringi


wimienic i po sprawie :)

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/