Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wyciek (pokrywa zaworów & oring)
http://fiatpunto.com.pl/topic451-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 23:01 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać...

z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę ;D

Pitersen napisał(a):
widzialem to sama wymiana nie pomoze

w połączeniu ze spiłowaniem stopek na pewno pomoże, tylko trzeba spiłować odpowiednio ;D

Autor:  golab [ 12 Lut 2007, 23:30 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę ;D

Przekonaj mnie! :> ;D

Autor:  WojtasBB [ 12 Lut 2007, 23:35 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Przekonaj mnie!

znane na AK są przypadki, gdzie były wymieniane uszczelki, po czym, po paru km ciekło dalej, inni, m.in. ASO bardzo często, do tego kleją to czerwonym silikonem i też sie zdarza że po paru tys km puszcza. ;D
jedynym i pewnym i potwierdzonym przez wieeeeeelu użytkowników sposobem pozbycia sie raz na zawsze wycieków spod pokrywy zaworów, jest nowa, dobra uszczelka + spiłowanie stopek pokrywy. Jak dobrą grubość spiłujesz, jeździsz przez -dziesiąt tysięcy km bez wycieków

Autor:  golab [ 13 Lut 2007, 12:36 ]
Temat postu: 

Aaa, to Ty o tym myślałeś! Tam te piłowanie to inna sprawa... Pitersen pisał, że wymienił uszczelki oraz olej na zalecany i przestało wyciekać. A ja sądze, że gdyby oleju nie zmianiał tylko samą uszczelke, to również by nie ciekło... :]

Autor:  Patryk [ 13 Lut 2007, 17:58 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Przykleiłem temat, bo to jest typowa usterka ;)
Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać :> Bo z tego co wiem jest to ważne ;)


Na krzyż

Autor:  Patryk [ 13 Lut 2007, 18:00 ]
Temat postu: 

Grzyws napisał(a):
To samo mu powiedziałem, ale on sie uparł że będzie dokręcał i już :roll:


NIech dokręca... :lol:

Tylko jaki to ma sens,skoro pokrywa się opera na stopkach...a jak zerwie gwint w glowicy ,to juz tak różowo nie będzie

Autor:  Pitersen [ 13 Lut 2007, 18:02 ]
Temat postu: 

Patryk napisał(a):
Na krzyż

Dokładnie

Ja przez wycieki oleju juz przeszedlem i swoje wiem, nie bedzie mnie tu nikt pouczał! :P

Autor:  Patryk [ 13 Lut 2007, 18:03 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
Wojtas_BB napisał(a):
nie ma najmniejszego znaczenia


jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego :(, nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko
mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :]


Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju :idea:

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...

Autor:  Pitersen [ 13 Lut 2007, 18:54 ]
Temat postu: 

Patryk napisał(a):
Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...



mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk
czy to takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły :?:

Autor:  Patryk [ 13 Lut 2007, 18:58 ]
Temat postu: 

Pitersen napisał(a):
Patryk napisał(a):
Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...



mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk
czy to k**** takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły :?:


Raczej same osły :idea:

Z Twoich postów wynika jednoznacznie,ze półsyntetyk Ci pomógł zlikwidować wycieki :!: ,co jest nieprawdą

Autor:  Pitersen [ 13 Lut 2007, 19:01 ]
Temat postu: 

UWAGA TŁUMACZE
do tych, którzy nie umieja tego pojąć!

1. Wymiana nowej uszczelki pod pokrywa zaworów
2. zmiana oleju 15W40 na 10W40

Jeszcze nie zrozumiałe :?:

Autor:  wojtek1503 [ 09 Mar 2007, 23:39 ]
Temat postu: 

To typowa usterka-ja w swoim Punto mam już 160tys i kilkukrotnie zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów-przyzwyczaiłem się do tego-nobody is perfect

Autor:  krzysiek188A4000 [ 26 Mar 2007, 12:50 ]
Temat postu: 

Nowa uszczelka i tochę silikonu zdziała cuda :lol:

Autor:  misieq79 [ 26 Mar 2007, 15:43 ]
Temat postu: 

krzysiek188A4000 napisał(a):
tochę silikonu zdziała cuda


Ta... póki się nie wytopi :>

Autor:  pepepe [ 26 Mar 2007, 15:47 ]
Temat postu: 

Nie czytalem calego watku ale u mnie w I-ce tez silnik sie "pocil", nie cieklo strumieniem tylko po prostu "pocil sie", oleju nie ubywalo w jakis zauwazalny sposob od przegladu do przegladu.
Lek ?
Zdjalem pokrywe od glowicy, zalozylem nowa uszczelke, mechanik dal mi jakis uszczelniacz, spilowal lekko progi na pokrywie i nie pocil sie przez dluzszy czas.
Przy sprzedazy widac bylo lekkie pocenie ale to juz 230 tys. przebiegu ...

Autor:  krzysiek188A4000 [ 26 Mar 2007, 16:55 ]
Temat postu: 

misieq79 napisał(a):
krzysiek188A4000 napisał(a):
tochę silikonu zdziała cuda


Ta... póki się nie wytopi :>


Użyłem silikonu odpornego na temp a nie wazelinę 8)

Autor:  Limet [ 09 Kwi 2007, 12:44 ]
Temat postu: 

Panowie ten wyciek to standartowe zjawisko silnika 1.2 8v ten typ poprostu tak ma nie nalezy sie tym zbytnio przejmowac i jezeli plama nie powieksza sie to nic si enie stanie spokojnie ja sam mam ten sam problem juz po przebiegu 18tys km i serwis fiata stwierdził zeby poki co to zostawic nie ma zagrorzenia:):) :wink:

Autor:  misieq79 [ 09 Kwi 2007, 13:59 ]
Temat postu: 

Limet napisał(a):
ten typ poprostu tak ma nie nalezy sie tym zbytnio przejmowac

Ta... też tak myślałem, a potem nagle w korku (zeszsłego upalnego lata) wskazówka chłodnicy podjechała na czerwone, zanim dotelepałem się do miejsca parkingowego (metodą włącz-wyłącz) to już zaczynała iść para... Kontrolka smarowania się nie paliła, ale bagnecik suchutki... :/
Zestaw uszczelka + silikon żaroodporny już gotowy, czekam tylko na klucz dynamometryczny...

Autor:  ipIV [ 09 Kwi 2007, 15:06 ]
Temat postu: 

misieq79 napisał(a):
czekam tylko na klucz dynamometryczny...

Zrób manuala ;D

Autor:  misieq79 [ 09 Kwi 2007, 15:10 ]
Temat postu: 

Cyfrówkę niby mam... Się zobaczy...

Autor:  Adas [ 07 Maj 2007, 09:38 ]
Temat postu: 

Grzyws Mam Pytanko!! Naprawiłeś już to?? bo mnie to samo czeka, pożniej zapodam foty jak to u mnie wygląda. Jak sam to zrobiłeś to czekam na Manuala :P

Autor:  krzysiek188A4000 [ 07 Maj 2007, 14:03 ]
Temat postu: 

po przejechaniu 7 kkm u mnie dalej suchutko, piłowanie stopek moim zdaniem jest trudniejsze do wykonania niż przesmarowanie delikatnie dobrym silikonem (każdą stopkę trzeba spiłować równo), a zmiana oleju z 10w na 5w nie ma prawa spowodować wycieków, przecież podczas pracy silnika obydwa oleje mają wskaźnik lepkości 40 CZYLI IDENTYCZNY

Autor:  EDi [ 10 Maj 2007, 13:16 ]
Temat postu: 

dokładnie, miałem to samo, ale dopiero przy przebiegu 50 tyś. wymieniłem uszczelke pod pokywą zaworów + silikon termoodporny i jest ok

po prostu uszczelka dostaje temperatury od strony kolektora wydechowego, twardnieje i pocenie na 100%

usterka typowa co ileś tyś. km.

jak to mówią o Fiacie: jak sie nie poci, nie pojedzie :D

Autor:  Adas [ 10 Maj 2007, 18:10 ]
Temat postu: 

Właśnie Kupiłem Oring w ASO koszt. 3,5zł. Za chwilkę wybieram się na Juwenalia i o ile wrócę do jutra do domku to postaram sie w sobotę zrobić i napisać Manuala: Opis z Fotkami:D:D


PS. chłop z Aso mówił, że wytrzymuje Oring od 40 do 50 tyś..

[ Dodano: 15 Maj 2007 11:20 ]
Witam!! :P

Właśnie wymieniłem Oring przy cewkach zapłonowych. Operacja trwała z pucowaniem ze szczątków starego oleju itp, jakies 30 minut :)

Manula nie robię ponieważ identycznie wszystko wygląda jak w Punto 1, a manual do punto 1 już ktoś zrobił, oto Link:

http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zro ... ingP1.html

Wszystko wygląda identycznie, a moze kupiłem Mk2 z Silnikiem od Mk1 :P

Aczkolwiek, jak coś, służę Infem :D

[ Dodano: 15 Cze 2007 15:10 ]
Spiłowałem Stópki, jest Super, nic nie leci, no Zero "Zadyszki" !! wiem , że będzie tak do końca żywota mojej MK-2ki :) Napisałem Manuala:

http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html

Autor:  mars66 [ 12 Paź 2007, 13:51 ]
Temat postu:  Wyciek oleju

Czy diesle maja ten sam problem ? Bo u mnie cieknie :?

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/