Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.3 Multijet "dławi sie"
http://fiatpunto.com.pl/topic46366.html
Strona 1 z 2

Autor:  ka-8 [ 20 Mar 2014, 00:47 ]
Temat postu:  1.3 Multijet "dławi sie"

Zauwazylem ze czesciej niz dawniej mojemu dieslowi zdarza sie nieco "zadlawic", zwykle niedlugo po odpaleniu auta gdy silnik jest jeszcze zimny. Wyglada to tak ze silnik, zwykle gdy pracuje w zakresie 1500-2500 obrotow, bez zmiany pozycji pedalu gazu zaczyna sie jakby dlawic, objaw dosc podobny do sytuacji gdy zaczyna brakowac paliwa. Dodanie lekko gazu nie poprawia sytuacji, dopiero solidniejsze depniecie na gaz powoduje przyspieszenie. Cala sprawa trwa zwykle kilka sekund i zwykle objaw po tych kilku-kilkunastu sekundach ustepuje sam, ale ostatnio cos jakby problem pojawial sie czesciej.

Co to moze byc? Przeplywomierz? Wtryskiwacze? Zadne "check engine" sie nie zapala, poza odczuwalnym 'muleniem' jak wyzej to opisano nie widac zadnych innych objawow wykraczajacych poza norme.

Autor:  Crzycho [ 20 Mar 2014, 01:06 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

ka-8, ja mam tak samo tylko ze w benzynie =] i tak samo zadnego bledu ;/ nie wiem gdzie szukac ;/

wystepuje to gdy jest silnik zimny i delikatnie mu dasz gazu i to utrzymujesz ;/ a jak depniesz mu do spodu to ustepuje lub gdy od poczatku ruszenia do spodu wcisniesz...

może to czujnik położenia przepustnicy ?? albo potencjometr w pedale gazu ?

Autor:  lesiu [ 20 Mar 2014, 09:08 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Nie wiem czy czasami "ten typ tak ma". U mnie jest bardzo podobnie. Strasznie ociężale rusza. Przez jakiś czas strasznie muli. Słabiej wkręca się na obroty, a po chwili wraca wszystko do normy. Czasami po nocy potrzebuje przestawić auto spod domu do garażu. Wjazd do niego mam pod lekką górkę i czasami mam problem, żeby pod nią podjechać. Teraz to nie wiem czy są jakieś błędy, ale w tamtym roku jak miałem problem z nadmiernym dymieniem po wymianie sprzęgła były błędy z przepływomierzem, przepustnicą etc. Po naprawie auto nadal tak ma jak i przed tym wszystkim. Ktoś jeszcze na forum wspominał o takim zachowaniu w naszym silniku. Był to chyba redox albo ziutek997. Może jeden z nich sobie z tym poradził. Ja jak na razie nie ma pomysłu co z tym zrobić. Zostawić auto na noc pod warsztatem i rano wziąć za rękę jakiegoś mechanika i pokazać mu o co mi chodzi. Opis słowny dla nich nigdy nie wystarcza. Niby coś się dzieje, ale po kompem czysto, więc auto zdrowe. Sposób na to jak zarobić a się nie narobić. U mnie to raczej jest nie możliwe, więc cały czas z tym się bujam.

Autor:  buladag [ 20 Mar 2014, 09:18 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Filtr paliwa kiedy wymieniany? Pasowalo by tez przez kilkanaście minut pojeździć z butem w podlodze i pokręcić kilka razy do odcięcia, oczywiscie jak juz sie zagrzeje. Wiem ze diesel i ze powyżej 3000 nic sie nie dzieje, ale te silniki czasem tez wymagają przedmuchu.

Autor:  PawełG [ 20 Mar 2014, 13:27 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Proponuję tak profilaktycznie, sprawdzić czystość dolotu i wyczyścić EGR(o ile nie masz zaślepionego)

Autor:  lesiu [ 20 Mar 2014, 14:34 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

U mnie filtr paliwa wymieniany listopad 2012, EGR czyszczony maj 2013 i nic to nie zmienia. Jeśli chodzi o przedmuchanie, to mój kropek lata w 85% na trasie więc prędkości około 100 km/h no i dosyć częste wyprzedzania. Fakt jest taki, że czym niższa temperatura na zewnątrz tym te objawy są mocniejsze i dłuższe, oczywiście w moim przypadku. Może to jest związane np z pompą oleju, że może zbyt gęstnieje olej i nie daje sobie rady. To takie tylko moje wewnętrzne przemyślenia.

Autor:  liferelax88 [ 20 Mar 2014, 18:11 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Mój akurat też tak ma ;)) Może to kwestia jakieś przewodu doprowadzającego powietrze? Gdyż objaw ten występuje "randomowo"

Autor:  buladag [ 20 Mar 2014, 19:00 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Czasem z paliwa potrafi się zrobić taki glut, głównie na filtrze, że głowa mała - sam byłem w szoku. Dlatego warto to czasem przepchać. Macie w JTD podgrzewacz filtra?

Autor:  ziutek997 [ 20 Mar 2014, 21:03 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

U mnie jest tak samo jak piszą koledzy. W pracy, z parkingu mam lekko pod górkę, bywa że muszę to zabawne wzniesienie pokonywać praktycznie na półsprzęgle bo silnik się dławi. Momentami w ogóle mam wrażenie że to auto jest zbyt słabe jak na ten silniczek. EGR też czyściłem trudno było mi określić czy to coś pomogło. Filtr wymieniany z 2 może 3 tyg. temu (raz na rok). Do tego dochodzi to, że jeśli chce się go zbytnio forsować, np. gdy chcesz szybko nabrać prędkości i przytrzymasz trochę dużej na obrotach, zdarza się (max. kilka razy do roku) że silnik wchodzi w "tryb awaryjny" - szarpnięcie, na kilka sekund zapalają się kontrolki na desce, a potem auto muli niemożliwie. Trzeba się zatrzymać i odpalić go ponownie, wtedy objawy ustają. Kolega ma GP z tym silnikiem, szwagier Doblo i nigdy nie uskarżali się na tego typu problemy, nawet gdy EGR całkiem odmówił współpracy, zresztą tamte auta wydają się być dynamiczniejsze. Ja się jakoś już z tym pogodziłem, chociaż nie mówię, że gdyby sprawa była prosta do odkrycia to pewno bym się skusił, nawet gdyby naprawa nie należała do najtańszych. Ale na razie to jest poruszanie się po omacku, w zeszłym roku dałem na wiosnę do serwisu aby przejrzeli go dokładniej, znaleźli tylko przytarty pasek i zużyte klocki. Odpuściłem więc trochę, nie będę wmawiał mechanikowi, że coś jest nie tak, bo on na pewno znajdzie coś do wymian, najlepiej coś kosztownego i znając życie, coś co zupełnie nie rozwiąże problemu. Czekam po prostu na konkretną odpowiedź, a nie gadki typu "może trzeba to, może tamto, może turbo, może przepływomierz...." Takie wymiany na chybił-trafił można uskuteczniać w nieskończoność - znam to niestety z autopsji.

Autor:  buladag [ 20 Mar 2014, 22:36 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Gdy wywaliło Ci check engine i przeszedł w tryb awaryjny należało odczytać błędy. Z resztą nawet jak check zniknął to powinny się zapisać w pamięci.

Autor:  liferelax88 [ 21 Mar 2014, 00:12 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

ziutek997 napisał(a):
Do tego dochodzi to, że jeśli chce się go zbytnio forsować, np. gdy chcesz szybko nabrać prędkości i przytrzymasz trochę dużej na obrotach, zdarza się (max. kilka razy do roku) że silnik wchodzi w "tryb awaryjny"


ziutku przerabiałem ten problem. U mnie zapiekł się element sterujący położeniem zmiennej geometrii łopatek w turbinie (idący od gruszki). W naszym silniku niestety sterowanie turbo jest mechaniczne, nie elektroniczne. Wystarczy ten element przeczyścić, rozruszać i problem znika ;))
Powodem tego problemu może być również nieszczelność w przewodach doprowadzających powietrze do silnika - przez nie gruszka nie ma wystarczająco mocy by poruszyć ten łącznik.

Taką diagnozę usłyszałem od mechanika, coś podziałał i problem ustał - także wierzę, że miał rację. Objaw ten możesz sprawdzić także poprzez odczytanie wskaźnika ciśnienia powietrza oczekiwanego i rzeczywistego podawanego do silnika (czy jakoś tak).

Mam nadzieję, że powyższy wywód Ci pomoże.

Pozdro!

Autor:  gundzik [ 22 Mar 2014, 21:23 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Koledzy mamy w domu dwa Multijety i powiem Wam, że każdy chodzi inaczej. :D Nie jestem mechanikiem, ale zauważyłem coś takiego, że z czasem w misie i silniku gromadzi się dużo sadzy. Jeszcze tego do końca nie rozgryzłem, ale to może utrudniać rozruch na zimnym silniku. W jednym to już mam tak, że po odpaleniu nie trzyma równomiernych obrotów, tylko są niewielkie wahania. Rok już tak mam i autko jeździ. Z tym przepaleniem to może być racja. Ale to trzeba się na trasie przejechać ze 100 km z prędkością 140 km/h, a może jeszcze dłuższy dystans.

[ Dodano: 22 Mar 2014 21:23 ]

Ka-8 ja jeszcze nie miałem takiego problemu, jak piszesz. Może to turbina siada?

Autor:  lesiu [ 22 Mar 2014, 22:31 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Dzisiaj miałem chwilę czasu i sobie na ten temat porozmawiałem z Tatą i doszliśmy do takie wniosku. Nasze silniczki niestety nie mają podgrzewacza w filtrze paliwa. Wymieniany jest sam papierowy filtr. W kolejnych generacjach, czyli czytaj Grande Punto jest już zupełnie inny filtr. Wykonany już w puszcze metalowej i chyba tam już jest podgrzewacz. Nie wiem jak się Grande zachowuje na zimnym, ale to jest jedyna według nas słuszna teoria tego zjawiska.

Autor:  ziutek997 [ 23 Mar 2014, 14:48 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

gundzik napisał(a):
Ale to trzeba się na trasie przejechać ze 100 km z prędkością 140 km/h, a może jeszcze dłuższy dystans.


kurcze, to możliwe aby jechać z taką prędkością z tym silnikiem? Wiem, że ten silnik jest w stanie to osiągnąć, ale patrząc na mojego Puncioka to nie jest jazda tylko męczenie. Chociaż faktycznie jak się przejedzie kawałek trasy, pozwoli się dobrze nabrać temperatury samochodowi, to auto pracuje trochę lepiej, nie ma to większego znaczenia czy to jest 90 km/h czy 140 km/h. Przynajmniej takie mam wrażenie. Codziennie do pracy też jeżdżę po trasie, ale 15 km to jest za mało.

liferelax88, dzięki za poradę, to jest pierwsza konkretna opinia na ten temat jaką dostałem. Na razie nie będę tego ruszał bo szkoda mi kasy, ale może za niedługo pójdę Twoim tropem i spróbuję jeszcze raz podejmę się próby rozwiązania tego problemu :D

Autor:  gundzik [ 23 Mar 2014, 19:01 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

No pewnie, że możliwe. Może z tymi 140 km/h przesadziłem, żeby jechać tak długo. Według mnie to to auto koło 180 km/h pojedzie. Sam miałem ze 160 km/h. Tylko trzeba vervę zatankować.

[ Dodano: 23 Mar 2014 19:01 ]

Mojego starego auto ma 10 lat, nierówno pracuje, jak napisałem, a 140 km/h łapie bez większych problemów.

Autor:  ziutek997 [ 23 Mar 2014, 22:00 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Też osiągałem tym samochodem 140 i pewno poszedł by więcej tylko przy tym silniku wg. mnie to nie jest jazda. Rozsądną prędkością jest 100-110 km/h. Powyżej 120 wskazówka podnosi się już bardzo powoli, obroty są już stosunkowo wysokie a co za tym idzie spalanie większe. Jest to jedno ze słabszych aut jakimi miałem możliwość jeździć.

Autor:  gundzik [ 23 Mar 2014, 22:50 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Spalanie naturalnie wzrasta, ale najgorszy jest hałas.

[ Dodano: 23 Mar 2014 22:50 ]

Nie napisałem, że w aucie ojca mogą już siadać powoli wtryski.

Autor:  ziutek997 [ 23 Mar 2014, 23:56 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

gundzik napisał(a):
Spalanie naturalnie wzrasta, ale najgorszy jest hałas.


dokładnie tak jak piszesz, całość sprawia wrażenie męczenia samochodu a nie jazdy :P To nie jest auto przystosowane do takich prędkości. Ale jak ktoś jeździ spokojnie to autko zawiezie go na prawdę daleko i przede wszystkim tanio. W stosunku do poprzedniego samochodu koszty paliwa spadły o 50%, koszt utrzymania też jest na dużym plusem. I nie ma co narzekać, "widziały gały co brały" :) To tak jakby posiadacz punto uskarżał się, że ma mniejszy bagażnik niż kombi, albo że nie ma napędu na cztery koła ;)

Autor:  kaju991 [ 24 Mar 2014, 16:56 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Witam wszystkich jestem nowy i posiadam inny model niż punto ale mam taki sam problem a mianowicie. Posiadam Fiata Strade 1.3mjt 85km z 2007r i mam taki problem ze na zimnym i czasami ciepłym silniku w granicach 1500-2100obr/min przy stałym gazie strasznie szarpie jak by sie dławił lub braki paliwa a jak sie rozgrzeje ustaje ale nie zawsze, dodam też że jak jest zimny i go bardziej przeturlam czyli mocnej przyśpieszę to do póki nie odpuszczę gazu to jedzie potem jak by tryb awaryjny bez kontrolki i w ogóle nie da sie jechać po prostu stoi jak sie go jakim cudem rozbuja do 3tys obr to coś tam jedzie ale wystarczy kilka razy zgasić i odpalić a przechodzi chociaż jak jest zimny to aż bardziej sie rozgrzeje. Na kompie błąd tylko p101 ale uważam że błąd jest od tego mulenia po ostrzejszej jeździe a nie od szrpania i co może być przyczyną szarpania wtryski? filtr paliwa wymieniony jakieś pół roku temu zbiornik i smok też czyszczony, proszę o pomoc co to za błąd i czemu to szarpanie z góry dziękuje i Pozdrawiam

Autor:  gundzik [ 25 Mar 2014, 17:16 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Wiesz, nie wiem. Takie szarpnięcie to raz w życiu widziałem w busie, ale tylko raz na jakiś czas. To może być głupie, ale przyczyna może leżeć w elektryce. Sprawdzałeś akumulator?

Autor:  kaju991 [ 26 Mar 2014, 00:32 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Aku i ladowanie ok bo dobrze trzyma i dlugo, nawet jak caly dzien radio gra to odpali

Autor:  gundzik [ 28 Mar 2014, 20:03 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

To musi obejrzeć dobry serwis. To mogą być wtryski, pompa, turbina. Tylko mechanik się kapnie, a tu nie widzę, żeby ktoś chciał Ci za bardzo pomóc.

Autor:  Crzycho [ 22 Kwi 2014, 13:17 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

koledzy rozwiązaliście problem? Miał może ktoś podobny problem ale w silniku benzynowym ?

Autor:  Mistyk [ 14 Mar 2016, 20:27 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

U mnie to samo .... choc mam gp z 2007r 1.3mjt 90km tez szarpie tak jak u was...podejrzewam egr..bardz wtryski jutro jade do machoraa znajomego zobaczymy co wyszuka..

Autor:  patbiegan [ 16 Gru 2016, 06:39 ]
Temat postu:  Re: 1.3 Multijet "dławi sie"

Witam, ja parę mc-y temu dałem się namówić z Grande na Alfe Mito 2010r 1,3jtdm mam podobny problem na zimnym silniku przybiera przez parę sekund .. wie ktoś co to w kkońcu jest? Jedni mówią że świece drudzy że EGR A nikt nie chce kasy wydawać nie potrzebnie :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/