Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Falowanie obrotów
http://fiatpunto.com.pl/topic53449.html
Strona 1 z 2

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 08:43 ]
Temat postu:  Falowanie obrotów

Witam. Wczoraj w Kropku pojawił sie pewien problem. Po uruchomieniu samochodu przejechałem jakies 3 km i nagle gwałtownie zaczely rosnąć obroty ( w przedziale od 1 do 3,5 tys ) Sytuacja ma miejsce na benzynie jak i na gazie i tylko, gdy pojazd jest na biegu jalowym. Moje podejrzenie od razu pada na silniczek krokowy. Czy ktos z Was kiedys miał podobny problem? Jak myślicie? Co moglo się stać? Z góry dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam :D

Autor:  jarekmlyn [ 27 Sty 2016, 10:28 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

A jak przygazujesz na biegu jałowym to obroty są inne??

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 10:31 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

jarekmlyn jak przygazuje to rosną i potem wracają na ok 2 tys i znowu wariują.

Autor:  jarekmlyn [ 27 Sty 2016, 10:53 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

W takiej sytuacji też bym obstawiał silnik krokowy.

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 11:29 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

jarekmlyn, myślisz ze wystarczy przeczyścić, czy od razu wymieniać?

Autor:  czech22 [ 27 Sty 2016, 11:31 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

U mnie takie objawy występowały przy uszkodzonym czujniku płynu.

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 11:37 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Może to w czymś pomoże: Z tego co pamiętam, to na kompie kiedys wyswietlilo błąd sterowania silnika. Wczoraj tez, przez chwile swiecil check.

Autor:  czech22 [ 27 Sty 2016, 11:53 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Jeżeli tak się dzieje, to możesz jeszcze podpiąć pod komputer. Ale to znowu wydatek. Osobiście w ciemno wymieniłbym ten czujnik.

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 11:56 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

czech22, wymienić? A nie lepiej na początek przeczyścić?

Autor:  czech22 [ 27 Sty 2016, 11:59 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Oczywiście czujnik podający dane do komputera. W jedynce są dwa, nie wiem jak jest w dwójce.

[ Dodano: 27 Sty 2016 11:59 ]

Jak najbardziej najpierw wyczyść całą przepustnicę. Bodajże krokowy stanowi jedną całość i tu jest większy problem, przynajmniej tak jest w 16 zaworowym.

Autor:  CarlisleQ [ 27 Sty 2016, 12:10 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Spoko, na dniach sprobuje i dam znac jak poszlo :) dzieki za podpowiedzi.

Autor:  jarekmlyn [ 27 Sty 2016, 12:49 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model ... imk2fl/110

Tu masz opisane krop po kroku jak wyczyścić krokowca.

[ Dodano: 27 Sty 2016, 11:49 ]

http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model ... imk2fl/104

A tu masz opisane jak wymienić czujnik o którym jak się domyślam pisał czech22,

Autor:  CarlisleQ [ 29 Sty 2016, 21:34 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

jarekmlyn, dziekuje :)

[ Dodano: 29 Sty 2016, 20:34 ]

Problem rozwiązany! Aż sam nie mogę uwierzyć! :D Wymieniałem niedawno przewody wysokiego napięcia, i jak się okazało jeden z nich wlazł pomiędzy "główkę" linki gazu a miejsce gdzie powinna się ona oprzeć przy zerowym nacisku na dźwignię gazu. (linka nie wracała do położenia zerowego) to powodowało jakiś błąd i falowanie obrotów. "Naprawa" zakończyła się na ułożeniu przewodów wysokiego napięcia i spięcia ich opaskami. :D Od razu się człowiek spokojniej położy spać :D

Autor:  czech22 [ 29 Sty 2016, 23:45 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Takie błahostki też bywają, dlatego najpierw warto dobrze przemyśleć każdy problem.

Autor:  ht11 [ 31 Sty 2016, 06:37 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Wyczyść przepustnice, odmę z tzw. majonezu. Po tym zabiegu wszystko powinno wrócić do normy.

Autor:  Arbi89 [ 05 Mar 2016, 20:46 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Nie zakładam nowego tematu, bo ostatnio mnie olano i temat usunięto... :( Mam nadzieję, że tym razem nie zostanę tak potraktowany. A teraz do rzeczy. Silnik faluje na wolnych obrotach. Objawy są takie, że po resecie kompa poprzez odpięcie aku, silnik pracuje w miarę stabilnie maksymalnie do 200 km. Po przejechaniu mniej więcej takiego dystansu falowanie powraca. Zakres ok. 600-850 obr./min

A teraz co zostało zrobione w aucie (1.2 8V 60KM benzyna):

- nowy akumulator
- nowa przepustnica z silnikiem krokowym i TPS wraz z nową uszczelką
- nowy mapsensor
- nowa sonda lambda przed katem
- wyregulowane luzy zaworowe i wymieniona uszczelka pod pokrywą
- nowy termostat
- nowy czujnik temperatury płynu
- wyczyszczona odma
- sprawdzone cewki (rezystancja w granicach tolerancji)
- olej i filtry
- wyczyszczone piny centralki wtrysków oraz wtyczki
- wyczyszczona siateczka w pompie paliwa (była czysta)

Wszystkie części oryginalne Bosch lub Magneti Marelli
To wszystko w przeciągu ostatnich 2 miesięcy

Kable, świece wymienione 20 tyś temu. Są w bardzo dobrym stanie. Co jakieś 4-6 miesiecy dolewany do paliwa STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Falowanie występuje odkąd kupiłem auto, tj 2 lata. Czasem bardziej, czasem mniej.

Po tych wszystkich zabiegach jest odrobinkę lepiej, ale ciągle zdarza się, że falowanie jest nasilone, a silnik nie do końca pracuje równo.
Zaczynam powoli tracić cierpliwość. Brak jakichkolwiek błędów.

Na jakie parametry zwrócić jeszcze uwagę po podpięciu do kompa? Przychodzi mi do głowy jeszcze lewe powietrze, ale po resecie lub wykasowaniu parametrów autoadaptacyjnych jest przez jakiś czas w miarę ok (nie idealnie), więc to raczej odpada. Ewentualnie gdzie się może dostawać lewe powietrze? Mam nowe uszczelki pod kolektor, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby w tym miejscu się coś rozszczelniło, więc na razie nie wymieniałem. Poza tym przeraża mnie, że miałbym odkręcać kolektor (trudny dostęp). Proszę powiedzcie co to jeszcze może być. Da się jeździć, ale jest to irytujące.

Autor:  PawełG [ 05 Mar 2016, 21:32 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Po podłączeniu pod komputer powinieneś mieć takie wartości jak ciśnienie w dolocie i oczekiwane ciśnienie powietrza. Te dwa parametry podczas pracy silnika na biegu jałowym powinny się pokrywać lub być do siebie zbliżone. Większe odchyłki świadczą o zasysaniu lewego powietrza. W 1.2 8V oprócz uszczelek między kolektorem a głowicą oraz między kolektorem a przepustnicą silnik może zasysać lewe powietrze poprzez zawór EVAP (dla testu można zatkać rurkę dochodzącą do niego), serwo hamulców lub gniazdo map sensora(mało prawdopodobne).

Autor:  Arbi89 [ 05 Mar 2016, 22:10 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Ciśnienie oczekiwane mam 270 mBar, a ciśnienie w dolocie 340mBar. Czy to jest duża różnica i świadczy o nieszczelności w kolektorze????

A co do tego zaworu to bardzo często na troszkę wyższych obrotach, a czasami na wolnych, dosyć głośno tyka. Nie wiem czy tak powinno być.

Autor:  steyr [ 05 Mar 2016, 22:34 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Podstawowe pytanie czy problem występuje zarówno na PB jak i LPG?

Autor:  Arbi89 [ 05 Mar 2016, 22:38 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Ja nie mam lpg

Autor:  steyr [ 05 Mar 2016, 23:04 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

A sorry zobaczyłem na opis kolegi. Błędy w ECM się pojawiają? Może któryś wtrysk nie domaga, patrzyłeś na ich parametry?

Autor:  Arbi89 [ 05 Mar 2016, 23:11 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Błędów brak. Nie widzę za bardzo parametrów odpowiedzialnych za wtryski poza czasem wtrysku który u mnie wynosi od 2,3 do 3,2 ms. Ale przy niedomagającym trysku nie byłoby też problemów na wyższych obrotach? Bardziej zastanawia mnie to ciśnienie w dolocie...

Autor:  steyr [ 05 Mar 2016, 23:15 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Próbowałeś zatkać przepustnice? Czy gaśnie silnik?

Autor:  Arbi89 [ 05 Mar 2016, 23:24 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Próbowałem, gaśnie... Czeski film z tym samochodem.

A i dodam jeszcze że falowanie występuje tylko na ciepłym silniku, kiedy auto już nie chodzi na ssaniu

Autor:  steyr [ 05 Mar 2016, 23:47 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów

Czujnik położenia wału korbowego jest dobrze zamocowany?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/