Fiat Punto :: Forum
http://fiatpunto.com.pl/

Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic55976.html
Strona 1 z 1

Autor:  Bartekkkkk [ 08 Sty 2017, 14:16 ]
Temat postu:  Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy ponieważ nie byłem pewny temperatury zamarzania poprzedniego i wolałem wymienić. Po wymianie zaczęły się pewne problemy. Nie działa mi ogrzewanie wewnątrz samochodu. Podczas postoju wskazówka temperatury wskazuje zimny silnik nawet gdy stoi odpalony ponad 10min. Po wkręceniu go na obroty około 3,5-4k wskazówka dochodzi do połowy skali temperatury. Po odpuszczeniu gazu wskazówka ponownie spada. Trzymając go dłużej na obrotach około 2,5-3k wskazówka temperatury dochodzi do stanu krytycznego. Jaki może być tego skutek. Płyn wlany to Borygo niebieski.
Pacjent Punto 2 HL
Silnik 1.2 8v 60km

Autor:  Pawel2292 [ 08 Sty 2017, 16:26 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

układ odpowietrzony?

Autor:  Bartekkkkk [ 08 Sty 2017, 16:48 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Podczas wlewania płynu odkręciłem korek od odpowietrzenia. Ten po prawej stronie na chłodnicy. Jest jeszcze jakiś inny ?

Autor:  Pawel2292 [ 08 Sty 2017, 16:56 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

na wężu od nagrzewnicy jest 2. Objawy wskazują na zapowietrzony układ.

Autor:  Bartekkkkk [ 08 Sty 2017, 16:59 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Dzięki sprawdzę to

Autor:  LrPrl [ 08 Sty 2017, 17:00 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Tak prawidłowo odpowietrza się układ chłodzenia: topic27422.html

Autor:  czech22 [ 08 Sty 2017, 23:28 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Bartekkkkk, kolego zanim cokolwiek coś zrobisz to trochę poczytaj. Wymiana i odpowietrzanie nie polega na tym, że wlejesz i to wszystko. Musisz wszystko odpowietrzyć, tym bardziej, że masz gaz. Nagrzewnica musi być cała gorąca, a na pewno nie jest.
Wkręcaj go na nieco wyższe obroty nie dopuszczając, aby wskazówka przeszła połowę. Następnie wyłącz silnik i odkręć odpowietrznik w chłodnicy. Tak kilka razy, aż będzie gorąca.

Autor:  granio [ 16 Sty 2017, 23:41 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

podłączę się do tematu bo mam bardzo podobny problem mimo że płynu nie wymieniałem, podobieństwo polega na tym że po dłuższej jeździe w okolicach 3-3,5 tys rpm temperatura rośnie do mniej więcej 2/3 skali (druga gruba kreska na wskaźniku - więc chyba OK) ale już po przejechaniu około 200-500 m z mniejszą prędkością obrotową, lub podczas postoju na czerwonym wskazówka opada do 1/3 (pierwsza gruba kreska) by potem znowu wzrosnąć do 2/3. Ogrzewanie wnętrza działa bez zarzutu. Ciekawa jest również ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy - na zimnym jest poniżej minimum natomiast na ciepłym powyżej maximum - chciałoby się powiedzieć WTF!!! i nie wiem czy dolewać czy nie czy jak doleję to na ciepłym mi nie wywali tego płynu

Autor:  czech22 [ 17 Sty 2017, 17:30 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Kolego zobacz jedną rzecz, a mianowicie czy wysokich obrotach wyciska Ci płyn. Odkręć korek na wyłączonym i zagrzanym silniku [ ostrożnie aby się nie poparzyć] i jedna osoba niech podkręci obroty, a Ty obserwuj. Jeżeli płyn pójdzie w górę, to albo z jakiegoś powodu jest zapowietrzony, albo niestety UPG Jeszcze może się termostat nie otwierać i płyn się gotuje i go wywala i nie masz chłodzenia.

Autor:  granio [ 17 Sty 2017, 21:38 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

ale płyn się nie gotuje - do czerwonego pola nawet się nie zbliża, chodzi właśnie o to że spada poniżej połowy skali jeżeli jadę na nieco wolniejszych obrotach, co najlepsze to tak jak pisałem nie ma to żadnego wpływu na ogrzewanie bo powietrze cały czas nawet jak temperatura na wskaźniku spada jest ciepłe. W MK1 na wolnych obrotach potrafiło mi zimnym dmuchać a tu nic jak ma być ciepłe to jest ciepłe a jak zimne to zimne.
a odnośnie tego wyciskania to będzie to jakoś bardzo widoczne czy może być nieznaczne bo tak jak pisałem na ciepłym silniku i tak poziom jest powyżej max (dokładnie to na tym zagięciu gdzie zbiornik przechodzi w wlew) oraz czy przy uszczelce nie byłoby jeszcze oznak utraty mocy (tak miałem w MK1) oraz spalin w zbiorniku płynu

Autor:  czech22 [ 23 Sty 2017, 11:22 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Jak jeszcze można powrócić do tematu, to odpowiadam, że przy UPG wyciskać będzie dość solidnie. Nie będzie również ogrzewania. Proponuje wymienić termostat. Jedno wykluczysz.

Autor:  granio [ 23 Sty 2017, 18:02 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

tak też mi się wydawało że przy UPG nie ma ogrzewania podobnie jak przy walniętym termostacie w pozycji małego obiegu a tu bardziej wygląda na walnięty na dużym obiegu (wolne nagrzewanie i szybkie spadki temperatury), dzisiaj zauważyłem jeszcze jeden problem - być może nie związany - a mianowicie po 3 dniach spędzonych pod chmurką dzisiaj popołudniu po odpaleniu silnik zaczął pracować dosyć nierówno na wolnych obr a przy ruszaniu zaczęło go lekko dławić i nie chciał się wkręcać na obroty (mrugać zaczęła również ta żółta kontrolka silnika) po lekkim nagrzaniu silnik wyrównał i chodził normalnie. czyżby sonda któraś padła (bo chyba są dwie) czy raczej coś z układem paliwowym (filtr, pompa ???) czy UPG
na piątek-sobotę jestem umówiony u mechanika na rozrząd to jak coś ktoś może pomóc w powyższych tematach to może od razu to też załatwię

Autor:  czech22 [ 24 Sty 2017, 12:06 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Jak na zimnym to raczej nie sonda. Powiedz to mechanikowi. Może podepnie pod komputer. Przy świecącej kontrolce powinno coś wyjść.

Autor:  granio [ 25 Sty 2017, 18:57 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

raczej nie sonda - ale pewność będę miał po podpięciu komputera ale na chwilę obecną na 99% problem dziś namierzony i wykryty że tak to określę metodą namacalną - po zbliżeniu ręki w okolicę przewodów WN przy włączonym i szarpiącym silniku dostałem porządnego strzała - więc pewnie mimo zapewnień sprzedającego dawno nie było to wymieniane albo jakieś dziadostwo założył. Przy okazji polecacie jakieś konkretne przewody i świece???

Autor:  czech22 [ 25 Sty 2017, 23:31 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Możesz kupić przewody Sentech, świece Denso. Jak masz gaz to kup świece iskra-polskie do gazu.

Autor:  granio [ 28 Sty 2017, 21:03 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

i po wizycie u "lekarza" :D wszystko wymienione rozrząd z pompą, pasek wielorowkowy, termostat, świece i przewody, filtry, a przy okazji również płyn w chłodnicy i niestety ból przy terminalu (części i robocizna okrągły 1000 PLN). A teraz ciekawostki rozrząd prawdopodobnie pierwszy raz (mimo zapewnień sprzedającego że wymieniał ok 30kkm temu) - pompa oryginalna jak określił mechanik z pierwszego montażu :D a pasek w stanie takim że zdziwił się że jeszcze nie strzelił podobnie jak wielorowkowy. po wymianie termostatu kłopoty w temperaturą się skończyły - po 5km połowa skali i wskazówka ani drgnie. Więc teraz nic tylko jeździć
szerokości i przyczepności wszystkim posiadaczom

Autor:  Michał_22 [ 16 Lis 2017, 18:48 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Witam. Dołączę się bo nie chce zakładać nowego tematu. Mam problem z Puntem II 1.2 80KM. Z nagrzewnicy leci zimne powietrze, termostat nowy, odpowietrzyłem tak jak piszą na forum i nic z tego. Wentylator się nie włącza, z nagrzewnicy cały czas zimne powietrze. Czujnik temperatury stoi na 90*. Co jeszcze sprawdzić?

Autor:  czech22 [ 16 Lis 2017, 19:26 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Czy po wymianie termostatu są te problemy :?: Jeżeli tak, to prawdopodobnie nadal układ jest zapowietrzony.

Autor:  Michał_22 [ 16 Lis 2017, 19:47 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Przed wymianą było to samo.

Autor:  czech22 [ 16 Lis 2017, 20:06 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Tutaj wychodzi na to, że masz przedmuchy kompresji. Odpowietrzyć powinno się dać, ale po krótkim czasie będzie to samo. Chyba, że już tak ciśnie w układ, że nic z tym nie zrobisz. Najważniejsze dokładnie to zdiagnozować.
Nie kupuj żadnych testerów do badania CO w układzie, bo to nie ma sensu. Jest bardzo mało wiarygodny.
Masz lpg, a to nie sprzyja silnikowi.

Autor:  Michał_22 [ 16 Lis 2017, 20:11 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

W tym Puncie nie ma gazu. Myślałem, że jeszcze pompa wody może nie wyrabiać, lub nagrzewnica jest zatkana.

Autor:  czech22 [ 16 Lis 2017, 20:25 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Rozumiem. Warto sprawdzić, czy pompa wytwarza ciśnienie. Różne rzeczy się zdarzają, nawet ukręcenie wirnika pompy. Jednak nigdy nie słyszałem, aby pompa nie wyrabiała. Jest to wręcz niemożliwe. Odkręć odpowietrznik w przewodzie z nagrzewnicy, a druga osoba niech włączy silnik. Jak będzie tryskać, to pompa dobra.
Z wymianą pompy to nie takie przelewki. To jest 16 V i bardziej skomplikowany od 8 v

Autor:  Michał_22 [ 16 Lis 2017, 20:28 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Wracając do UPG, to żadnych objawów nie zauważyłem. Spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć.

Autor:  czech22 [ 16 Lis 2017, 20:30 ]
Temat postu:  Re: Problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Własnie samozapowietrzanie to objaw padniętej uszczelka głowicy. Tak się zaczyna.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/