Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Dławienie silnika+ nierówne obroty
http://fiatpunto.com.pl/topic7532.html
Strona 1 z 1

Autor:  dr_hook [ 21 Kwi 2008, 13:28 ]
Temat postu:  Dławienie silnika+ nierówne obroty

Witam,
Jakieś dwa dni temu w moim Punciaku 1,2 z instalacją gazową (Tartarini) pojawił się problem. Mianowicie jechałem sobie na trasie i skończył mi się gaz, "przełączyłem się" na benzynę, przejechałem jakieś 20km po czym auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Na każdym biegu począwszy od "jedynki" a skończywszy na "piątce" po wciśnięciu pedału gazu silnik początkowo zaczynał "dławić" się po czym "dławienie" mijało a silnik dopiero zaczynał wchodzic na obroty a auto rozpędzało się ale już nie tak dynamicznie jak to było wcześniej. Poza tym zauważyłem, że na postoju, na biegu jałowym obroty nie schodziły płynnie tylko zatrzymywały przy 1100 i dopiero za chwilę schodziły do prawidłowych. Nie wiem co jest grane.

Autor:  yogi.g [ 21 Kwi 2008, 21:00 ]
Temat postu: 

sprawdź świece i przewody

Autor:  andru77 [ 27 Kwi 2008, 09:32 ]
Temat postu: 

Może masz lipne paliwo, w przypadku jazdy na gazie paliwo będące długo w baku traci na wartości, dlatego warto tankowac częściej a mniej by benzyna w baku była świeża. Przewody i świece powinne być bardzo dobrej jakości i czesto wymieniane, co najmniej raz w roku.
A tak między nami to uważam , iż przy tym silniku instalacja gazowa jest ogromnym nieporozumieniem.

Autor:  MatiGP [ 27 Kwi 2008, 10:08 ]
Temat postu: 

andru77 Też tak myślę. Teraz gaz jest drogi i już prawie się na nim nie opłaca jeździć. A tutaj jeszcze w wersji 1.2.. A co do twojego problemu to przyczyną może być benzyna która długo zalegała w baku i tak jak napisał andru nie była świeża..

Autor:  kojot01 [ 30 Kwi 2008, 18:24 ]
Temat postu: 

ja mam gaz fabryczny od nowosci w moim kropku, czyli tak jak do nich ładowali tartarini. U Ciebie pewnie przyczyną było to nieswierze paliwo, jesli po zatankowaniu nowego sie nie uspokoi trzeba bedzie pomyslec o swiecach, samochod na gazie jest mniej czuły na zuzywanie sie świec (latwiej jest zapalic mieszanke w cylindrze). u mnie jest innego typu problem ktory najpierw pojawił sie na gazie a teraz jest takze na benzynie, a mianowicie telepanie silnikiem na wolnych obrotach, bylem na ustawieniu recznym i komputera, ale to nie pomoglo, pewnie czas juz wymienic swiece i przewody ale nie wiem czy w kropku tez tak jest ale w wiekszosci samochodow cos podobnego sie pojawia przy nieszczelnosci wężyka podciśnienia od kolektora ssacego do filtra powietrza, bądz węzyka serwa. chyba zaczne od tych wężyków bo tansza sprawa hehe,

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/