Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.4 8v zmienna faza rozrzadu
http://fiatpunto.com.pl/topic20401.html
Strona 1 z 2

Autor:  wojti2001 [ 26 Sty 2010, 23:04 ]
Temat postu:  1.4 8v zmienna faza rozrzadu

Witam. Jestem nowy i z gory przepraszam jesli naruszylem jakiekolwiek zasady tego forum. Posiadam Cinquecento 1242ccm i jestem z Centomanii.com. Planuje kolejny swap na 1368 8v z grande punto. Slupek juz nowy zakupiony. Calosc bedzie na osprzecie ze wspomnianego 1242 MPI 75KM. Teraz rodzi sie pytanie, gdyz silnik z GP posiada zmienne fazy rozrzadu i ma to cale ustrojstwo w pokrywie zaworow. Czy ktos moze mi opisam jak to dokladnie dziala ?? Bo w 16v jest chyba jeszcze jakis zawor i odbywa sie sterowanie hydrauliczne i wariator chyba jest a w 8v jest mechaniczne, poprawnie ?? I nie wiem jak to dokladnie jest w 8v. Bede wdzieczny za pomoc i ew fotki.
Ma ktos moze schemat elektryczny tego silnika ?? Bo nie wiem czy takowy wystepuje wogule :)

pozdrawiam

Autor:  greg505 [ 26 Sty 2010, 23:15 ]
Temat postu: 

tam nie ma wariatora

Autor:  Berliozz [ 26 Sty 2010, 23:30 ]
Temat postu: 

:hahaha:

Autor:  wojti2001 [ 27 Sty 2010, 20:24 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
tam nie ma wariatora


to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 20:43 ]
Temat postu: 

wojti2001 napisał(a):
greg505 napisał(a):
tam nie ma wariatora


to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?

ten silnik- 1,4 8V nie ma zmiennych faz rozrzadu
skad ci sie wzielo ze ma :>

Autor:  olos47 [ 27 Sty 2010, 20:45 ]
Temat postu: 

greg505, co ty gadasz?? Oczywiście ze ma!! 1,2 8v w GP nie ma

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 20:45 ]
Temat postu: 

16tka 1,4 i owszem

Autor:  olos47 [ 27 Sty 2010, 20:53 ]
Temat postu: 

http://moto.allegro.pl/item886781828_fi ... iator.html

[ Dodano: 27 Sty 2010 18:47 ]
Jezeli czegos nie wisz to nie wprowadzaj innych w blad...

[ Dodano: 27 Sty 2010 18:53 ]
http://www.allegro.pl/item876567151_fia ... letna.html

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 20:56 ]
Temat postu: 

rozumie ze gdyby na zdjeciu byla opona, a w opisie ze jest to wariator, tez bys wkleil ten link?

Autor:  olos47 [ 27 Sty 2010, 20:58 ]
Temat postu: 

o czym ty gadasz?? Udowodniłem ci, ze 1,4 8v ma zmienne fazy rozrzadu. A ty dalej swoje.... Masz nawet głowicę gdzie wszystko widac.

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 21:03 ]
Temat postu: 

udowodniles ze obie aukcje wystawila ta sama osboba

Autor:  olos47 [ 27 Sty 2010, 21:06 ]
Temat postu: 

ok. Dyskusja nie ma sensu. To moze zadzwon do ASO to ci to potwierdza. Poki co ja mam GP 1,4 8v i na 100% ma wariator

Autor:  wojti2001 [ 27 Sty 2010, 21:10 ]
Temat postu: 

dobrze :) wiemy, ze zmienna faza rozrzadu i wariator jest.
Na jakies podstawie odbywa sie zmiana rozrzadu ? dziala calkowicie mechanicznie ten wariator ?? Bo w pokrywie zaworow jest czujnik ktory podobno za to odpowiada

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 21:10 ]
Temat postu: 

:lol:
zaznacz prosze na zdjeciu w ktorym miejscu na walku jest ten wariator
i skoro on tam jest, to opisz rowniez na jakiej zasadzie on dziala
chetenie sie dowiem...

Autor:  olos47 [ 27 Sty 2010, 21:15 ]
Temat postu: 

"Silnik ten jest nie tylko dynamiczny, ale też ekonomiczny. Osiągi te zawdzięcza zastosowaniu elektronicznego systemu kontroli przepustnicy zwanego "drive by wire", a przede wszystkim zastosowaniu nowej komory spalania o wysokiej turbulencji, która jest połączona z ciągłym regulatorem fazy, kontrolowanym przez centralkę."

[ Dodano: 27 Sty 2010 19:15 ]
znalazlem:
http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... Fire-.html

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 21:28 ]
Temat postu: 

znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)

Autor:  kmarcin76 [ 27 Sty 2010, 22:28 ]
Temat postu: 

Zalozylem podobny temat i zdania rowniez byly podzielone. Otoz w wikipediii (wersja angielska) jest info ze zarowno 8v jak i 16v posiadaja zmienne fazy rozrzadu. Tylko czy mozna ufac do konca w prawdziwosc danych z wikipedii?Z tego co pamietam to w instrukcji GP albo a jakims folderze jest wspomniane, ze zmienne fazy rozrzadu sa w 16v, o 8v nie ma ani slowa (chyba, ze cos przegapilem). Prawde mowiac nadal nie wiem jakie sa fakty i w co wierzyc.

Autor:  wojti2001 [ 27 Sty 2010, 22:33 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)


No dobrze. W takim razie co to jest:

Image

I co to robi w pokrywie zaworow i za co to odpowiada ??

Autor:  greg505 [ 27 Sty 2010, 22:47 ]
Temat postu: 

polaczone jest to z walkiem?

Autor:  Yacek [ 27 Sty 2010, 23:05 ]
Temat postu: 

Cytuj:
polaczone jest to z walkiem?

witam,
zasada działania:
Siłownik regulatora fazy składa się z wirnika połączonego z wałkiem krzywkowym, który może kręcić się względem koła pasowego (twornika) poruszanego przez wał silnika. Wirnik posiada łopatki i przestawiają się przez efekt nacisku oleju silnikowego na łopatki.

Z obu stron każdej z łopatek tworzą się w ten sposób dwie komory (komora wyprzedzenia i komora opóźnienia): Olej może wpływać do jednej lub drugiej komory.

Ciśnienie oleju, który wpływa do komory popycha łopatki z jednej strony i olej znajdujący się w drugiej komorze zostaje wypchany do głowicy cylindrów. Uzyskuje się w ten sposób obrót wirnika i wału krzywkowego w pewnym kierunku (wyprzedzenie lub opóźnienie).

Jeśli olej silnikowy wchodzi alternatywnie do jednej lub drugiej komory w sposób ciągły przez taki sam czas, uzyskuje się wyważenie dynamiczne nacisku na obie strony wirnika, który zostaje w ten sposób zatrzymany.

Przepływ oleju silnikowego następuje poprzez elektrozawór kasetowy, który otwiera komunikację w kanałach olejowych znajdujących się w głowicy cilnidrów z komorami wyprzedzenia lub opóźnienia.

tak działa ten element w silnikach 1.4 8V :D

Autor:  Limet [ 27 Sty 2010, 23:38 ]
Temat postu: 

No i Yacek w piekny sposób rozwiał wszelkie watpliwosci a przy okazji i my sie czegos dowiedzielismy za co wielkie dzieki ;) .greg505 nie upieraj sie przy czyms czego nie jestes pewien pozdrawiam

Autor:  wojti2001 [ 28 Sty 2010, 09:27 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
tak działa ten element w silnikach 1.4 8V


no dobrze co do tego elementu to rozumiem. A w jaki sposob jest to polaczone z kolem pasowym walka rozrzadu, ze faza rozrzadu sie zmienia ? Czy to poprzez pokrywe zaworow to jakos wplywa walek rozrzadu??

Autor:  jurekl [ 28 Sty 2010, 18:42 ]
Temat postu: 

A tak to wygląda na schemacie
Image

Autor:  Yacek [ 28 Sty 2010, 19:44 ]
Temat postu: 

witam,
silnik 1.4 8v posiada wałek rozrządu z kołem fonicznym ( nr1 na ilustracji kolegi jurekl)
Silnik 1.4 8v posiada regulator fazy "ciągły" będący w stanie zmieniać pozycje wału krzywkowego w stosunku do wału silnika.
W ten sposób w każdym punkcie operacyjnym silnika pracuje z fazą optymalną.
Regulator fazy sterowany jest całkowicie przez centralkę kontroli silnika, która:
- rozpoznaje pozycję wałka rozrządu poprzez czujnik fazy;
- modyfikuje tą pozycję na bazie punktu funkcjonowania silnika zgodnie z kalibrowanym programem;
- utrzymuje pod kontrolą pozycję wałka rozrządu.

Autor:  olos47 [ 28 Sty 2010, 20:55 ]
Temat postu: 

greg505, niestety ja nie potrafiłem ci tego wyjaśnić tak jak kolega Yacek. Ale tak jak mówiłem, jeżeli nie jesteś pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. Tak jak to kolega powyżej wyjaśnił 1,4 8V ma zmienną fazę rozrządu. :lol:

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/