Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Gwarancja a odczyt z ECU: Ilość poza obrotów
http://fiatpunto.com.pl/topic36194.html
Strona 1 z 1

Autor:  bigmatt [ 07 Cze 2012, 09:11 ]
Temat postu:  Gwarancja a odczyt z ECU: Ilość poza obrotów

Witam,

Mój Kropek skończył właśnie 30 000. Wczoraj odebrał przegląd w ASO i panowie sczytali z komputera następujące parametry:

Ilość poza obrotów: 9
Maksym. predk. obrot.silnika: 6720 rpm
Liczn.czasu predk.obrot.max: 16 sec

Już wcześniej spotkałem się z tym tematem gdy mój Kropek w tę zimę (w najcięższe mrozy) zaczął gasnąć na biegu jałowym. Wówczas ASO na Malowniczej w Warszawie stwierdziło, że przepustnica była brudna. Kazali mi zapłacić za czyszczenie bo jest odczyt, że 9 razy przekroczyłem obroty maksymalne i wówczas nie ma gwarancji bo jakby coś zrobili na gwarancji to "oni" (czytaj FAP) zawsze pytają się o wydruk ile było poza obrotów. Zaskoczyli mnie tym przyznam szczerze i nie chciało mi się z nimi kłócić bo i kwota była niewielka więc machnąłem ręką. Chociaż jak pytałem się ich co to znaczy poza obroty, czyli jaki to próg obrotów już jest poza - nie byli w stanie wytłumaczyć.

Wracając do wczorajszego przeglądu - na szczęście żadnych usterek nie było, ale panowie stwierdzili, że przy takim odczycie to traci się gwarancję na silnik i skrzynię biegów.

Szukałem w necie ile się dało i trafiłem na dwa przypadki. Jeden polski - jednej pani Fiat nie chciał wymienić zepsutej skrzyni biegów z powodu wyżej wymienionego odczytu. Sprawa zakończyła się na tym, że zatrudniła niezależnego rzeczoznawcę, który orzekł, że nie mogło to mieć wpływu na uszkodzenie skrzyni i Fiat musiał pokryć koszty wymiany i rzeczoznawcy (brawo dla tej pani!). Drugi z Anglii, tu sprawa bardzo podobna, serwis nie chciał uznać wymiany skrzyni na gwarancji ale niestety panu się nie udało wygrać i musiał zapłacić sam (chociaż z tego co pisał wnioskuję, że odwoływał się tylko do Fiata).

Panowie z serwisu twierdzili wczoraj, że to nie jest zapis ilości odcięć paliwa przez komputer w momencie dochodzenia do maksymalnych obrotów. Że to jest zapisywane tylko przy niewłaściwej redukcji biegów.

Na początku myślałem, że może zapis ten jest wynikiem prześcigania Kropka w okolicach prędkości maksymalnej. Ale nie - przy 165 km/h mam 5500 rpm. Sprawdzałem też (oczywiście przy niższych prędkościach i obrotach :) ) z jakiego biegu na jaki musiałbym zredukować, żeby złapać te 6720 rpm z odczytu. No i według moich testów strzelam że minimum z 5 na 2 (jedynki przecież nie da się wrzucić) przy prędkości co najmniej 90km/h!!! No bez przesady - takich rzeczy to nie da się zrobić nieświadomie.

Zostają dwie opcje - albo ten wskaźnik rejestruje również obroty na biegu jałowym (też sobie nie przypominam żebym kiedykolwiek wkręcił tak wysoko ale ok... kupiłem już sobie ELM327 i to sprawdzę) albo ktoś zrobił to specjalnie (redukcję z 5 na 2 przy 100 km/h...) przed wydaniem auta lub gdy był w serwisie (nic mnie już nie zdziwi).

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w czasie gwarancji?

Autor:  kornat85 [ 07 Cze 2012, 20:48 ]
Temat postu:  Re: Gwarancja a odczyt z ECU: Ilość poza obrotów

Moje GP kilka miesięcy po zakupie trafiło do ASO. Auto nie chciało zapalać gdy silnik był ciepły. Panowie stwierdzili że co cytuje: rozprogramowała się przepustnica więc wgrali nowy soft. Przy okazji stwierdzili że dwa razy przekroczyłem maksymalne obroty silnika. Bylem pewien że tego nie zrobiłem bo uważam ze silnik należy docierać przez pierwsze kilka tyś kilometrów. Zadałem więc pytanie co dalej z tym zjawiskiem i jaki to ma wpływ na gwarancję. Czy mogło to być spowodowane przez rozprogramowaną przepustnicę. Doradca serwisowy kazał się nie przejmować bo mało razy to się zdarzyło, nie ma więc wpływu na gwarancję, ale nie był wstanie odpowiedzieć czy było to spowodowane przepustnicą. Nie odpowiedział też dlaczego nie zadziałał odcięcie obrotów, które powinno odcinać dopływ paliwa przy 6500obr/min (sprawdzone parę tygodni po naprawie).
Na przeglądzie miesiąc temu nie było u mnie problemów z naprawą gwarancyjną w silnika i skrzyni biegów. Nie wystąpiły też żadne przekroczenia maksymalnych obrotów choć kilkanaście razy zadziałało odcięcie paliwa.
Z Twojego i mojego przypadku wnioskuję że wszelkie niesprawności przepustnicy mogą powodować wysyłanie błędnych sygnałów o przekroczeniu obrotów maksymalnych.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/