Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM
http://fiatpunto.com.pl/topic54529.html
Strona 1 z 1

Autor:  thomson91 [ 25 Maj 2016, 14:02 ]
Temat postu:  falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Witajcie w moim Grande Punto 1.3 90 KM dzieje się coś niepokojącego. Gdy odpalam auto po nocy czy po 8 h na parkingu pod pracą i podgrzewam raz świece obroty falują 800-1000 obr. i zaczyna kopcić na granatowo przez pierwsze 4 s. Auto "świeżo" kupione, filtr paliwa, powietrza i świece zmienione. (po podłączeniu do komputera wyskoczył problem ze świecami dlatego je zmieniłem)

Gdzie jeszcze szukać rozwiązania tego problemu?

Dzięki za pomoc!

Autor:  Majki89 [ 27 Maj 2016, 11:23 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Witam.

Widzę kolego, że masz diesla, ale ja miałem bardzo podobne objawy w wersji benzynowej. Byłem u 3 mechaników. U każdego na komputerze było wszystko SUPER. Kazali mi jechać do domu i nie opowiadać głupot, że coś jest nie tak. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe, sprawdzane były cewki, komputer i wszystko super. Samochód dalej miał wahania obrotów...

Zazwyczaj miałem tak samo, że po nocnym przestoju, po zapaleniu z rana auto nie pracowało równo. kiedy silnik był gorący, było lepiej, ale nie idealnie.

Pojechałem do jeszcze jednego, ponieważ było to nie do zniesienia. Mechanik zmierzył ciśnienie paliwa do silnika i okazało się, że było za małe. Pierwszy strzał, że pewnie pompa uszkodzona, ale na szczęście pompa była OK. Problem był z jakimś tam uszczelniaczem pompy paliwowej. Nie wiem dokładnie jak to wygląda, w każdym razie ciśnienie uciekało bokiem. Po wymianie tej "uszczelki", pompa zaczęła pompować jak należy i samochód zaczął pracować normalnie.

Moim zdaniem warto sprawdzić właśnie ciśnienie paliwa, czy jest odpowiednie. Może nie jest to przyczyna Twojej usterki, ale kto wie... Ja też się nie spodziewałem, że wszystko przez jakieś uszczelnienie.

Pozdrawiam.

Autor:  thomson91 [ 27 Maj 2016, 12:07 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Jako ciekawostkę powiem , że jak po nocy dwa razy "podgrzeję" świece to jest lepiej tzn auto buja na obrotach minimalnie albo wcale natomiast jak próbuje tej metody po 8 h stania w słońcu to wtedy i tak pojawiają cię objawy jak w poście wyżej. :/
Czekam jeszcze na wypowiedź kogoś z dieslem ale dzięki za podpowiedź ;) Pozdro

Autor:  fullxda [ 27 Maj 2016, 18:22 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

buja obroty bo eger dopuszcza spalin do silnika i komp proboje to wyrownywac ,nadmienie ze egr dziala tylko na wolnych obrotach i podczas jednostajnej jazdy bez dodawania gazu ja po wylaczeniu egr elektronicznie nie mam juz zadnych falowan obrotow po odpaleniu ,mozesz jezdzic egra wylaczysz jak sie bedzie psul

Autor:  kcainam [ 04 Cze 2016, 23:47 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Ja mam dymienie od nowości kropka. Ale nigdy nie falowanie. Strzelalbym w egr. Działo mi się podobnie na jalowych po próbie bicia rekordu spalania od Wrocławia do Katowic 3,5/100 - na jalowych falowalo. Parę ostrzejszych jazd i już jest rowno

Autor:  thomson91 [ 06 Cze 2016, 15:05 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

kcainam, czyli uważasz że zanim podejmę decyzję o odłączeniu EGR to najpierw auto przegonić gdzieś na drodze szybkiego ruchu?

Autor:  KarolGt [ 06 Cze 2016, 21:45 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Przyczyn może być kilka.
mogą nie trzymać uszczelniacze zaworowe.
Po zgaszeniu pojazdu małe ilości oleju mogą ściekają do komory spalania i po odpaleniu ten olej jest spalany przez kilka sekund, skutkuje to nierówna pracą i kopceniem.
Druga możliwa przyczyna to niedomagający wtryskiwacz. Może nie rozpylać jak należy, ewentualnie pracuje poprawnie dopiero po rozgrzaniu.

Mi również kopci po odpaleniu jak auto postoi kilka godzin. Ogólnie kopcenie występuję latem, zima prawdopodobnie z racji temperatur inaczej jest dawkowane powietrze i paliwo kopcenia nie widać.
Ponieważ nie jestem pewien przyczyny to nie ładuje się w koszty.

Jeśli szwankuje EGR to w końcowym etapie będzie gasił silnik po odpalaniu.
Wtedy żeby się odratować i dojechać do domu trzeba wyjąć mu wtyczkę od sterowania, i ewentualnie w niego postukać czymś.

Teoretycznie może jeszcze puszczać sprężarka olej ale wtedy by kopcił podczas jazdy i byłyby ubytki oleju.

Autor:  thomson91 [ 07 Cze 2016, 08:56 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Aktualizacja problemu.

Dziś po nocy podgrzałem 2 razy i na ssaniu elegancko trzymał 1,2 tys obr i nie przykurzył jak zaczął schodzić z obrotów to minimalnie falował.
Natomiast wczoraj pod pracą po 8 h na słońcu przekręciłem dwa razy i zakurzył niemiłosiernie i latał na obrotach, dodatkowo zapalił się błąd od świec, a po ok 15 km sam się wyłączył i dziś go nie było.
Od marca czyli od kiedy mam to auto sytuacja z błędem świec się pojawiła, więc świece wymieniłem i skasowałem błąd na komputerze ale jak widać to nic nie pomogło.
Może zatem szukać problemu w systemie zapłonowym?

Możliwe że takie akcje jak falowanie i dymienie przy rozruchu mogą być spowodowane słabym akumulatorem?Bo i takie wpisy na forum znalazłem (dotyczyły one oczywiście błędu ze świecami)

Autor:  fullxda [ 10 Lip 2016, 13:12 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

dymienie na niebiesko oznacza ze pierscienie puszczaja olej po dluzszym postoju i spala je po ponownym odpaleniu ile ubywa ci oleju na 1000 tys km? a falowanie to jak pisalem komp koryguje dawki wtryskow samochod nie jest nowy i kazdy wtrysk jest inaczej zuzyty dochodzi tez egr dopuszcza spalin na wolnych obrotach i tez komuter stara sie wyrownac obroty ,nadmienie tez iz podczas odpalenia po nocy swiece dogrzewaja sie jeszcze ok 90-120 sek chodzi o mniejsza toksycznosc spalin wiem bo mam podlaczony voltomierz w kabinie i zawsze dogrzewa swiece jest spadek ladowania niezaleznie czy to lato czy zima to tez moze powodowac falowanie obrotow altek stawia duzy opor kazda zimna swieca ma 200w 16 A x4 =64A a altek nasz ma 90A musi wiec stawiac duzy opor jeszcze obroty jalowe mamy ok 830-920 i sprawnosc altka jest wtedy mala i komp tez reguluje dawke paliwa pod obciazeniem!!!! mysle ze szukasz dziury w calym!!! jak nie szarpie ,ladnie odpala i mam moc jest wszystko ok

Autor:  thomson91 [ 14 Lut 2017, 14:05 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Wygląda na to, że problem został rozwiązany, przeczytałem cały internet zawróciłem na jego końcu i dalej czytałem na temat jakie to wspaniałe skutki dla naszych silników przynosi niesprawny zawór egr <3. Nasłuchałem się od kilku "znawców" i mechaników, że to na pewno wtryski, (że nie ma błędu na komputerze-egr itd itd) Przez pewien czas wiedząc jakie to koszty zrezygnowałem...
Postawiłem wszystko na jedną kartę. Nie ukrywam że fullxda, pomógł mi podjąć decyzje poprzez konsultacje na PW.

Wydałem 250 zł za komputerowe odłączenie EGR. Zajęło to mechanikowi 2 dni (musiał coś wylutować).

Auto po całej nocy stania w garażu i podgrzaniu świec zaledwie raz (wcześniej wiązało się to ze zwariowanym zachowaniem obrotów i próbą wyskoczenia silnika z ramy) ODPALA bez opisanych objawów!

*Wydaje mi się, że poprawiła się też dynamika (auto robi się nieco żwawsze od nieco niższych obrotów)
*Auto rozgrzewa się tak jak wcześniej (słyszałem że po wyłączeniu EGR może łapać max nieco niższą temperaturę- u mnie to zjawisko nie występuje)
*Co do spalania. Na chwilę obecną nie zauważę różnicy gdyż jest sroga zima, a i że auto fajniej się zbiera to czasem sobie depnę 8)

Czy warto zainwestować kasę na EGR off? Warto! :)

Autor:  KarolGt [ 16 Lut 2017, 10:58 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Nic nie ryzykowałeś bo odłączony egr to trochę spokoju. Ciut wolniej się będzie nagrzewało ale i tak temperaturę osiągnie optymalną. Ludzie jeżdżą latami z rozwalonymi termostatami i tego nie widzą....
A wtryski szału nie robią to o nie dbaj. Jak się 1 rozjedzie to już będzie kopcił.

Autor:  thomson91 [ 08 Cze 2018, 15:34 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Niestety wracam do tematu :/ Falowanie i kopcenie przy odpalaniu w upalne dni wróciło .
W międzyczasie zatkałem egr (do tej pory było tylko wyłączone elektronicznie.
Sprawdziłem wtryski i pompę, (fachowcy stwierdzili, że wszystko jest ok). Przy mierzeniu kompresji wyszło, że na dwóch garach mam 25 a na dwóch 27 (podobno ma być 28).
Myślicie, że przez to kopci i faluje przy odpaleniu (wyłącznie latem)?

Autor:  karol77787 [ 08 Cze 2018, 17:40 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Mam podobnie. Po odpaleniu zakopci i faluje ale tylko przez chwilę i potem jest normalnie. Ale problem nie występuje zawsze. Po nocy jak jest chłodno nad ranem to przeważnie zapala i jest normalnie. Nie sądzę żeby spowodowane było kompresją. Egr mam niezaślepiony i niewyłączony..

Autor:  DeviLL [ 08 Cze 2018, 22:32 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Sprawdźcie sobie czujniki temperatur , sondy lambda , oraz czy nie macie zapchanego dolotu sadzą

Autor:  KarolGt [ 14 Cze 2018, 12:15 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Problemem są prawdopodobnie wtryskiwacze. Któryś nie rozpyla idealnie paliwa. Ma ono się gorzej zapalić i w pierwszym cyklu nie spalone zostaje wyrzucone w postaci niebieskawej chmurki. Jeśli podgrzeje się idealnie świece to problem jest niewidoczny. Po kilku cyklach temperatura jest na tyle wysoka że mieszanka zapala się łatwo, i nie widać wachlujących obrotów ani niebieskich spalin. Co ciekawe w niskich temperaturach komputer inaczej steruje zapłonem i chmury nie widać.
Słyszałem że rozciągnięty łańcuch może wpływać na trudność rozruchu, być może to tez dokłada swoje, jednak gdy ja zregenerowałem wtryski to efekt chmurki zniknął. Niestety tylko na półtora roku.

Jeśli problem będzie się nasilał to z czasem może pojawić nierówna praca silnika i pojawią się wibracje na silniku, u mnie się tak działo. Poradzono mi żebym udał się na próby przelewowe.
I teraz ciekawostka
Pojechałem do fiata, zapłaciłem 100 zł mechanicy przy mnie podłączyli aparaturę i na oko stwierdzili że odchyłki nie są za duże więc jest ok.
Po czasie przeczytałem że maksymalne odchyłki przelewów nie mogą przekraczać 30% a we fiacie nikt nic nie liczył.
Kupiłem wężyki, strzykawki itd i sam zrobiłem aparaturę pomiarową. Chałupniczo dokonałem pomiaru, niestety nie miałem zaślepek do węży to cały silnik ulałem paliwem.
Z obliczeń wyszło mi ze 1 wtrysk odbiega ponad 50% od pozostałych. Oddałem wtryski na regenerację, wskazałem prawdopodobnego winowajcę i mechanik potwierdził że o ile 3 wtryski były w miarę czyste to 1 był uwalony od złego spalania. lał, nie rozpylał prawidłowo i dawał za dużo paliwa w przelew.
Jaki wniosek?
Zamiast jechać do mechanika i dawać 100 za testy przelewowe lepiej kupić za 100 zestaw do testów przelewowych!!!

Autor:  karol77787 [ 14 Cze 2018, 12:50 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Na półtora roku? To co się po tym czasie stało? Znów problem z wtryskami?

Autor:  KarolGt [ 14 Cze 2018, 13:06 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Prawdopodobnie tak, ale dopóki nie będzie nieprawidłowości w pracy silnika to nic z tym nie robię. Wcześniej tez jeździłem 1,5 roku zanim problem stał się poważny. ( a nie wiadomo ile czasu to występowało u poprzedniego właściciela.)
Mechanik wymienił mi 4 końcówki rozpylające, w tym co lał dodatkowo coś ze środka i było jeszcze czyszczenie. Nie wiem czy dobra była wymiana wszystkich końcówek, czy oryginalne nie były by lepsze.
Nie mam tez pojęcia czy to była wina właśnie końcówki czy środek wtryskiwacza nawalał.

Autor:  karol77787 [ 14 Cze 2018, 18:14 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Rozumiem. A ile taka regeneracja Cię wyniosła?

Autor:  KarolGt [ 15 Cze 2018, 12:44 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

1 końcówka 150zł x4 =600 Plus wymiana części w środku 1 wtrysku + czyszczenie + usługa wyszło 950zł. Ale wtryskiwacze wymontował i zamontował mi znajomy co ma specjalny ściągacz. Te koszty to punktu serwisowego bosha.

Autor:  Damian0907 [ 23 Mar 2022, 23:10 ]
Temat postu:  Re: falujące obroty przy odpalaniu GP 1.3 90 KM

Witaj mam pytanie odnośnie tematu z kopcenie Grande udało Ci się coś ustalić?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/