Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła
http://fiatpunto.com.pl/topic60293.html
Strona 1 z 1

Autor:  Freshu08 [ 07 Gru 2019, 18:17 ]
Temat postu:  Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

Witam. Mam GP 1,4 benzyna. W tamtym tygodniu warsztat wymienił mi sprzęgło, które się kończyło. Dodatkowo uszczelnili wyciek ze skrzyni i wymienili w niej olej. Mam problem, ponieważ mam problem ze zmianą biegów. Wchodzą ciężej niż przed naprawą. Dodatkowo nawet na postoju, przy wyłączonym silniku mam problem żeby wrzucić płynnie biegi, a 5 praktycznie w ogóle nie wbija. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Samo sprzęgło chodzi leciutko, praktycznie nie czuć że coś jest pod nogą.

Autor:  rafisz [ 07 Gru 2019, 21:53 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

może oliwa nieodpowiednia

Autor:  Freshu08 [ 07 Gru 2019, 22:36 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

Byłem jeszcze na przejażdżce i zaobserwowałem, że najgorzej jest przy redukcji, czuć spory opór. Zmiana biegu na wyższy odbywa się z lekkim szarpnięciem. Natomiast 5 nie udało mi się wbić ani razu. W przypadku R - raz wchodzi super, raz "zarzęzi", raz w ogóle nie wskakuje. Osobiście mam dwoje podejrzanych: albo linki albo pompa sprzęgła. Co myślicie?

Autor:  rafisz [ 08 Gru 2019, 12:53 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

aaaa, to jeżeli zgrzyta czy szarpie to albo coś z tym sprzęgłem albo z jego sterowaniem, może zapowietrzona hydraulika (pompa + wysprzęglik), ja bym jechał z reklamacją, płaciłeś za usługę to niech mechanik zrobi dobrze

Autor:  lukasz93 [ 28 Gru 2019, 19:29 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

Też tak miałem, szczególnie z 5 biegiem. Polecam regulacje linek (2 minuty). Film jak to zrobić z YouTube https://youtu.be/cl0cQR7ePjw?t=364

Autor:  nesiasps [ 14 Cze 2020, 13:45 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła

Załącznik:

Może jest ktoś kto wie - jak wyregulować cięgna w 1.3 2011r gdy nie ma na lewarku możliwości blokady w trybie serwisowym, a na żadnym z cięgien od strony skrzyni tego zatrzasku do regulacji jak na tym filmie - tylko zwykły gwint z kontrą. Na sprzęgło to mi nie wygląda bo oprócz trudności zmiany biegów 1 i R nie czuję jego końca (chociaż w hydraulicznym sterowaniu to możliwe, że nie czuję) wysprzęglik zdaje się pracować ok - trzpień wychodzi do końca a docisk pracuje co widać w okienku rewizyjnym skrzyni. Przebieg poczciwy 210tyś, auto kupione od floty i nie wiem czy robili sprzęgło, raczej tak...bo tyle by nie wytrzymało, lewarek na luzie pracuje bez oporów i wrzuca każdy bieg. Jeszcze sprawdzę kwestię oleju w skrzyni - chociaż to by powodowało problem na innych biegach również (możliwe że w mniejszym stopniu ale zawsze jakoś). Czuję że linki są fabrycznie ustawione i nie powinno ich się regulować jednak możliwość tej regulacji prowokuje bo logika podpowiada, że z czasem i cięgna się wydłużyły. Co o tym sądzicie? Czy oryginalnie wysprzęglik był z Valeo? Może ktoś zerknąć? A może to on się przycina i nie odbija do końca sprzęgła - wycieku nie zauważyłem.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/