Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Maksymalne dopuszczalne obroty silnika 1.4 8V
http://fiatpunto.com.pl/topic637.html
Strona 1 z 1

Autor:  krop [ 01 Mar 2007, 22:58 ]
Temat postu:  Maksymalne dopuszczalne obroty silnika 1.4 8V

Witam,
skoro padl temat max.dop.obr.dla 1,4 16 V TO PODDAJE POD DYSKUSJE MAKSYMANNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8 V. Jezdze taka kropą (Grande) i postatniej wizycie w ASO stwierdzili, ze za malo go krecilem, ze mam go zamulony (pisalem o tym w innym temacie juz) wie cteraz krece go na kazdym biegu do 4000 - 45000.

A WY ? drodzy użytkownicy 1,4 8 V ? :wink:

Autor:  ipIV [ 01 Mar 2007, 23:02 ]
Temat postu: 

krop napisał(a):
45000.

:E ;)

Kręcąc do wysokich obrotów też nic się nie stanie, ale najlepiej kręcić pomiędzy max moment i max moc ;)

Autor:  Yoka [ 01 Mar 2007, 23:05 ]
Temat postu:  Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V

Od 2 tyś.-3,5 tyś obrotów :). Sporadycznie przekraczam 4-5 tyś obr/minute... spokojna jazda spokojne spalanie :-)

Swoją drogą czy koledze nie spala wiecej oleju jak kolega go tak kręci :-) :D :-)

Autor:  ipIV [ 01 Mar 2007, 23:08 ]
Temat postu:  Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V

Yoka napisał(a):
Od 2 tyś.-3,5 tyś obrotów :). Sporadycznie przekraczam 4-5 tyś obr/minute... spokojna jazda spokojne spalanie :-)

Swoją drogą czy koledze nie spala wiecej oleju jak kolega go tak kręci :-) :D :-)

W 1.2 8V miejsce pomiędzy max momentem i mocą jest w granicach 3500-3700 rpm ;)

Autor:  krop [ 01 Mar 2007, 23:08 ]
Temat postu: 

Sorki ale wlasnie nie wiem gdzie jest max moment i max moc w 1,4 8 V.

Co do oleju to nie sprawdzalem, ale w ASO stwierdzili, ze nie mam patrzec na wyswietlacz chwilowego zuzycia paliwa tylko dawac mu po d... bo silniki Fire lubia wysokie obroty. W koncu Fire to Fire wiec OGIEN !
Stwierdzili, ze po jakims czasei zacznie mniej spalac i bedzie bardziej zywy

Autor:  ipIV [ 01 Mar 2007, 23:09 ]
Temat postu: 

Kręcę różnie.... jak jade normalnie to max 3k, a jak szybko się rozpędzam, to ~4,5k ;) Zużycie oleju w normie.

Autor:  Yoka [ 01 Mar 2007, 23:50 ]
Temat postu:  Re: MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE OBROTY DLA 1,4 8V

ipIV napisał(a):
W 1.2 8V miejsce pomiędzy max momentem i mocą jest w granicach 3500-3700 rpm ;)


W 1.4 8V jest pomiedzy 3 a 6 tyś obr/min. :)

Autor:  ipIV [ 01 Mar 2007, 23:56 ]
Temat postu: 

Ja myślę, że tak 3-3,5k wystarczy :) Czasami można więcej ;)

Autor:  garys [ 02 Mar 2007, 00:03 ]
Temat postu: 

Jakbyś napisał dopuszczalne maxymalne chwilowe obroty to i do końca skali można kręcić, ale po co.

Jeśli ktoś nie jest tylko rajdowcem w cywilnym aucie to się jeździ optymalnie ok 2500-3500, najlepiej tak jak koledzy wyżej sugerują oraz max moment dla tego silnika 3000rmp.

Ale przecież każdy podczas wyprzedzania musi przycisnąć, może nie obserwuje obrotomierza ale zapewne te 5500 może wtedy wskoczyć , no choćby na drugim lub trzecim biegu...normalne.

Autor:  krop [ 06 Mar 2007, 15:08 ]
Temat postu: 

hej na storni fiata znalazlem cos takiego :

Moc maksymalna wynosi 56,5kW (77KM) przy 6000 obr/min a maksymalny moment obrotowy wynosi 11,7 kgm (115 Nm) przy 3000 obr/min.

ALE NIE ROZUMIEM I TAK JAKI JEST TEN MOMENT I CO TO ZNACZY TO kW I kgm Nm ?

POMORZECIE?

Autor:  daras [ 06 Mar 2007, 15:27 ]
Temat postu: 

krop napisał(a):
bo silniki Fire lubia wysokie obroty. W koncu Fire to Fire wiec OGIEN !


FIRE to przede wszystkim skrót od tego, że te silniki są montowane całkowicie przez roboty i automaty łącznie z pierwszym napełnieniem olejem.

Autor:  golab [ 06 Mar 2007, 16:07 ]
Temat postu: 

Maksymalne dopuszczalne obroty są w momencie odcięcia! ;) Po to ono jest, aby ich nie przekraczać...
Kręcenie 8V do końca skali jest nieefektywne, gdyż moment obrotowy maleje "na górze". Przy wyprzedzaniu zmieniam bieg na wyższy przy około 5000 RPM.

krop napisał(a):
Moc maksymalna wynosi 56,5kW (77KM) przy 6000 obr/min a maksymalny moment obrotowy wynosi 11,7 kgm (115 Nm) przy 3000 obr/min.

ALE NIE ROZUMIEM I TAK JAKI JEST TEN MOMENT I CO TO ZNACZY TO kW I kgm Nm ?

kW - kilowat, jednostka mocy
Nm - niutonometr, jednostka momentu siły
kgm - kilogramometr, m. in. jednostka momentu siły

:faja:

Autor:  Wujek V [ 06 Mar 2007, 16:51 ]
Temat postu: 

Generalnie sprawa jest prosta, najważniejsze żeby zmieniać bieg tak, aby nie wpaść w obroty poniżej max momentu, cała filozofia..

Patrząc po wykresie 1.4 8v najsensowniej wg mnie ciągnąć jednak do tych 6k, moment co prawda już minimalnie spada, ale moc cały czas rośnie, a po zmianie biegu wpadasz w dobry zakres obrotów ;)

Autor:  krop [ 06 Mar 2007, 22:20 ]
Temat postu: 

ale czy z tego opisu co wkleilem wynika ze max moment obrotowy w/g producenta to 3000 obrotow?

Autor:  ipIV [ 06 Mar 2007, 22:29 ]
Temat postu: 

krop napisał(a):
ale czy z tego opisu co wkleilem wynika ze max moment obrotowy w/g producenta to 3000 obrotow?
Nie "To" tylko przy ;) Później maleje ;)

Z resztą tutaj jest wykres:

Image

Autor:  Kubi [ 06 Mar 2007, 23:16 ]
Temat postu: 

ja kręcę do około 3500, czasem zdarza mi się pogazować, jak ostatnio w wawie jechałem to na kilku skrzyżowaniach do 6000 pogazowałem, a na trasie przy stałej prędkości to masz około 4000-4200

Autor:  ipIV [ 06 Mar 2007, 23:31 ]
Temat postu: 

Kubi napisał(a):
ja kręcę do około 3500, czasem zdarza mi się pogazować, jak ostatnio w wawie jechałem to na kilku skrzyżowaniach do 6000 pogazowałem, a na trasie przy stałej prędkości to masz około 4000-4200

Mi przy 6000rpm pasek zaczyna piszczeć :> Ale tylko wtedy gdy jest wilgotno ;)

Autor:  pepepe [ 07 Mar 2007, 09:46 ]
Temat postu: 

Hehe , ipIV czyli czasami ruszasz z piskiem i nie sa to opony ;)

Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max.
Inna sprawa, ze rozsadniej jest do nich nie dopuszczac.
Kropa I jezdze w przedziale 3-4 tys., czasami zaszaleje i popedze do 5 tys. ale sporadycznie.
A wracajac to zmiana biegu w okolicach 4000 obroty powoduje, ze obroty spadaja mi do 3000 a wtedy mam jak dobrze pamietam najwiekszy moment i autko fajnie przyspiesza na kolejnym biegu i nie pali duzo.
Pisalem, ze jak jezdze ostro to pali srednio 7, jak jezdze delikatniej to 6.5

p.s. Nie mam w I-ce komputera ale zawsze tankuje do pelna i na liczniku km widze ile przejechalem, wiec dokladnie moge wyliczyc.

Autor:  kaliniec [ 07 Mar 2007, 10:17 ]
Temat postu: 

pepepe napisał(a):
Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max.


W GP nie ma czerwonej kreski :lol2:

Autor:  Synek [ 07 Mar 2007, 10:19 ]
Temat postu: 

kaliniec napisał(a):
pepepe napisał(a):
Odnosnie obrotow to kazdy ma glowe na karku, widzi czerwona kreske na obrotomierzu i widzi jakie sa max.


W GP nie ma czerwonej kreski :lol2:

u mnie do tego jest obrotomerz z benzynowego wiec wskazowka tylko drga pomiedzy 1000 i 2500 obrotow ;D

Autor:  Yoka [ 07 Mar 2007, 10:29 ]
Temat postu: 

pepepe napisał(a):
p.s. Nie mam w I-ce komputera ale zawsze tankuje do pelna i na liczniku km widze ile przejechalem, wiec dokladnie moge wyliczyc.


Sie nie martw....komputery fiatowskie oszukuja co do zuzycia :) :) Wskazania ich trzeba brać z przymróżeniem oka.
Jak sobie policzyłem to tak średnio oszukuje na zuzyciu o 0,2-0,5 l/100 km in minus. :)

Autor:  Synek [ 07 Mar 2007, 10:53 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
Jak sobie policzyłem to tak średnio oszukuje na zuzyciu o 0,2-0,5 l/100 km in minus.

Aha, czyli zaniza... Swietnie, chyba zaczne lac mazut zeby wkoncu zaczac oszczedzac na silniku diesla...

Autor:  Wujek V [ 07 Mar 2007, 10:55 ]
Temat postu: 

U mnie z kolei zawyża o ca. 0,5 litra.. Tak więc nie ma reguły, zresztą nie spotkałem jeszcze kompa, który w 100% był dokładny, podobnie zresztą jak takowego prędkościomierza ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/