Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9442.html |
Strona 1 z 5 |
Autor: | naad [ 24 Lip 2008, 19:12 ] |
Temat postu: | Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
Chcialbym kupić grande Punto ale nie wiem dokladnie z jakim silnikiem wybrać. Może ktoś wie jak wygląda kwestia regulacji zaworów w silniku 1,2 65 KM i 1,4 8V 77KM. w jaki sposób realizowana jest regulacja zaworów: popychacze hydrauliczne, za pomocą płytek regulacyjnych czy też za pomocą śrub regulacyjnych. i czy silniki te są kolizyjne, tzn. w przypadku zerwani paska rozrządu następuje zderzenie zaworów z tłokami. |
Autor: | Dzióbel [ 24 Lip 2008, 19:19 ] |
Temat postu: | |
ww. silniki są kolizyjne.... |
Autor: | naad [ 24 Lip 2008, 20:00 ] |
Temat postu: | |
dzieki, ale jak z regulacją |
Autor: | Dzióbel [ 24 Lip 2008, 20:44 ] |
Temat postu: | |
http://www.motofakty.pl/artykul/hydraul ... chacz.html hydraulicznie....przez co podczas dłuższego postoju autka , czasem je slychać podczas uruchomienia autka (ok 2/3sek. ) |
Autor: | daras [ 25 Lip 2008, 07:51 ] |
Temat postu: | |
Na pewno FIRE 8V mają popychacze hydrauliczne? Coś mi mówi, że mechaniczne, regulowane co 60 tysi. |
Autor: | Dzióbel [ 25 Lip 2008, 11:43 ] |
Temat postu: | |
1.4 ma |
Autor: | adchmie [ 27 Lip 2008, 18:18 ] |
Temat postu: | |
Dzióbel napisał(a): 1.4 ma
Z tego co wiem, a poza tym jest na forum temat odnosnie regulacji zaworów: 1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe) 1.4 16V ma hydrauliczne Pzdr |
Autor: | daras [ 28 Lip 2008, 08:15 ] |
Temat postu: | |
adchmie napisał(a): 1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)
Tak mi się zdawało właśnie. Co do 1.4 8V nie byłem pewny, nie miałem z nim do czynienia ale mój 1.2 8V miał popychacze mechaniczne, wymagające okresowej regulacji. "nowoczesne" silniki VTEC Hondy też tak mają |
Autor: | Yoka [ 28 Lip 2008, 13:35 ] |
Temat postu: | |
daras ma racje - płytki dla 1.2 8V oraz 1.4 8V Mój GP już jedną regulację zaworów przeszedł |
Autor: | daras [ 28 Lip 2008, 13:40 ] |
Temat postu: | |
Yoka witaj! Dawno Cię nie było |
Autor: | Dzióbel [ 28 Lip 2008, 17:56 ] |
Temat postu: | |
adchmie napisał(a): 1.4 16V ma hydrauliczne
to coś mi się po "kićkało" sądziłem że tylko 1.2 |
Autor: | Dave [ 08 Sty 2009, 22:14 ] |
Temat postu: | |
A jak jest w 16 zaworowym turbo? Też sa hydrauliczne popychacze? |
Autor: | daras [ 09 Sty 2009, 09:38 ] |
Temat postu: | |
Wersja 1.4 z 16 zaworową głowicą ma popychacze hydrauliczne. Nie wymaga mechanicznej ingerencji ASO. |
Autor: | kubeusz77 [ 14 Sty 2009, 16:15 ] |
Temat postu: | |
Witam Czyli po ilu tys.km jest ta regulacja? Czy tak jak w Punto mk2 co 40 tys.? |
Autor: | kruger [ 14 Sty 2009, 16:27 ] |
Temat postu: | |
Instrukcja krzyczy że co 60kkm |
Autor: | Yoka [ 14 Sty 2009, 20:38 ] |
Temat postu: | |
... a jak sie ma gaz to za każdym przeglądem instalacji gazowej winna być przeprowadzana regulacja zaworów |
Autor: | pepe [ 10 Lut 2009, 10:10 ] |
Temat postu: | Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V |
Dzióbel napisał(a): ww. silniki są kolizyjne....
Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor. |
Autor: | krzysiek_pere [ 10 Lut 2009, 12:07 ] |
Temat postu: | |
Witam Silniki 1,2 i 1,4 8V mają płytkową regulację zaworów. Natomiast silnik 1,4 8V ma zastosowane zmienne fazy wałka rozrządu, które potrafi zastukać na zimnym silniku podobnie do popyhacza hydraulicznego. Regulacja zaworów co 60 tys. |
Autor: | Barrtek96 [ 10 Lut 2009, 14:55 ] |
Temat postu: | |
A u mnie w Albei 1.4 8V są hydrauliczne popychacze. Słychać je rano jak jest zimno, wtedy silnik pracuje przez około 5 sekund jak diesel |
Autor: | bartekm [ 11 Lut 2009, 23:24 ] |
Temat postu: | Re: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V |
pepe napisał(a): Dzióbel napisał(a): ww. silniki są kolizyjne.... Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor. ale już w PIIfl nie wszystkie 1.2 8V były bezkolizyjne |
Autor: | kubeusz77 [ 09 Wrz 2009, 11:30 ] |
Temat postu: | |
Witam Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów. Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo? Pozdrawiam |
Autor: | robimal [ 09 Wrz 2009, 18:36 ] |
Temat postu: | |
kubeusz77 napisał(a): Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów. Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo? Pozdrawiam A jaki jest koszt takiej regulacji zaworów? Samochód oddany do ASO czy innego warsztatu? |
Autor: | yacagp [ 09 Wrz 2009, 21:23 ] |
Temat postu: | |
no właśnie ja dziś dzwoniłem do warsztatu (nie ASO) i powiedzieli tak: 60 robocizna, 40 uszczelka i 16 za każdą dodaną płytkę |
Autor: | kubeusz77 [ 10 Wrz 2009, 09:03 ] |
Temat postu: | |
Już wszystko pisze: Regulacja w ASO Maredi Łódź Robocizna 100 zł Płytka 1 szt. 16 zł. Uszczelka pod pokrywe zaworów 60 zł W Punto 2 regulowałem poza ASO i u mechanika ktorego to robiłem wyszło tak samo jak w ASO .A poza tym Grande za bardzo " Mietki" nie chcą robić bo nie znają tych aut. |
Autor: | robimal [ 10 Wrz 2009, 16:17 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za odp. Wynika z tego, że nie warto zlecać tej roboty "Mietkom" bo dużej oszczędności nie ma. Pozdrawiam |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |