Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Pierwsza wymiana oleju w GP http://fiatpunto.com.pl/topic546-100.html |
Strona 5 z 8 |
Autor: | echelon [ 06 Kwi 2007, 13:01 ] |
Temat postu: | |
Zaintrygowała mnie nieco ta dyskusja, przejrzałem instrukcję i jak byk stoi, że co 30 000km, lub dwa lata, z odpowiednim zastrzeżeniem wcześniejszej wymiany oleju w trudnych warunkach. Ja i tak co roku wymieniam olej, filtr oleju i powietrza, ale jeśli robi się to w ramach czynności oficjalnie zwanej "przegądem" to zapewne trzeba więcej zapłacić, za kilka dodatkowych czynności ("wzrokowej kontroli" ). Jadę dzisiaj do ASO ganinexu zamontować chlapacze i poprawić kilka pierdółek, zapytam jakie oni wyznają zasady odnośnie przegladów. |
Autor: | pepepe [ 06 Kwi 2007, 13:05 ] |
Temat postu: | |
Echelon, ile placisz za zalozenie chlapaczy ? Tylne zakola sa zryte lekko pod wzgledem ksztaltu i nie chce mi sie samemu zabierac za to ... mi krzykneli w ASO za przod i tyl (sam montaz) 120 pln ... zastanawiam sie, jednak chyba sam to zrobie |
Autor: | echelon [ 06 Kwi 2007, 13:16 ] |
Temat postu: | |
Ja jestem póki co zdecydowany jedynie na przód. Szkoda zrobiło mi się tych progów. Nie wiem jeszcze ile zakrzyczą, napewno napiszę na forum. |
Autor: | gatar [ 06 Kwi 2007, 13:57 ] |
Temat postu: | |
Witam. Zgodnie z sugestiami z forum i moimi obserwacjami jest sens montażu przednich chlapaczy. Tylne już nie bardzo. Tak tez zrobiłem. ASO Poznań ul. Wierzbięcice. Cena chlapaczy przednich 96,26 zł, montaż 78 zł - 10% rabatu dla stałego klienta |
Autor: | pepepe [ 06 Kwi 2007, 14:03 ] |
Temat postu: | |
Czemu nie ma sensu tylnych ? Nie wyskakuja spod kol kamyki na inne autka ? Poza tym jechalem kiedys droga i tak sie niefortunnie stalo, ze cos mi stuknelo, zajezdzam na podworko ... peknieta tylna lampa. Nie wiem, ja kupilem podrobki niedrogo na wszystkie kolka i zaloze komplet. Wogole to powinien byc obowiazek chlapaczy ... przy tej technologii, gdzie drogi naprawiaja asfaltem w "granulkach", jadac taka droga az szumi pod autem ... |
Autor: | gatar [ 06 Kwi 2007, 14:13 ] |
Temat postu: | |
Sens zawsze jest, tylko moim zdaniem nieco mniejszy. Przód wiadomo.. piaskowanie" progów i krawędzi drzwi. Z tyłu zaś problem "piaskowania" jeśli już występuje to w niewielkim stopniu. Również z tyłu na nadkolach jest mały występ plastikowy. Owszem do tyłu wylatuje nieco brudu i wody, ale , przepraszam to sprawa jadących za mną (nie zalecam nikomu "siedzieć" na zderzaku poprzednika) i właścicieieli dróg. Przepisy zezwalają na brak chlapaczy i już. Również bez chlapaczy GP jest nieco ładniejszy. Co ma pęknieta tylna lampa do chlapaczy ? No tak, ale było w temacie o wymianie oleju..... |
Autor: | golab [ 06 Kwi 2007, 14:37 ] |
Temat postu: | |
Wrzucałem filmik jak chamsko wyglądają tylne chlapacze. A przednie to sobie można samemu zamontować. Dwie dziurki w plastiku i po kłopocie! Nie róbmy offtopu! |
Autor: | marek20 [ 06 Kwi 2007, 15:54 ] |
Temat postu: | |
golap mozna zamontowac chlapacze samemu ale czy znowu wielka firma jak Fiat nie bedzie miala zastrzezen co do gwarancji (dwie dziurki mogą byc w tym kluczowe)i wiesz moze byc klopot |
Autor: | golab [ 06 Kwi 2007, 17:57 ] |
Temat postu: | |
No co ty? Zresztą wpisali Ci w książce, że masz chlapacze? |
Autor: | Kamil [ 12 Maj 2007, 12:58 ] |
Temat postu: | |
Polecam Selenia K |
Autor: | poziomek [ 14 Maj 2007, 09:38 ] |
Temat postu: | |
Kamil napisał(a): Polecam Selenia K
Sluchaj mam Albee (1.4 77km 8V) i od nowosci Selenie 20K, zmienilem teraz przy 11tys kmow olej tez na Selenie 20K. Pytanie czy przy pelnym przegladzie przy 20tys kmow moge zmienic olej na Selenie K 5W-40 czy juz sobie dac spokoj i dalej jezdzic na 20K, dodam ze nic mi nie bierze oleju nawet grama, a ludkom na full syntetic jednak troche bral (co jest w sumie normalnym zjawiskiem). Mam watpliwosci czy przy tak badz co badz malym przebiegu nie ma jakiegos osadu w silniku (sa tacy co strasza Selenia na forach ), czy trzeba plukac silnik itp... BTW iel was kosztuje w ASO litr Seleni K 5W40 ja za swoj 20K 10W40 placlem niecale 44pln za litr ostatnio. |
Autor: | Yoka [ 14 Maj 2007, 12:14 ] |
Temat postu: | |
No bo selenia droga jest. Za selenie K 1 l. ostatni połaciłem w sklepie motoryzacyjnym 54 zł. ..... 20K wystawiona była w tymże sklepie za 25 zł. Zaczełem sie zastanawiać nad przejsciem na inny olej przy nastepnym przegladzie ....na zastanawianie sie mam jeszcze 10000 km. |
Autor: | Thomas [ 18 Maj 2007, 16:09 ] |
Temat postu: | |
ja mam w swoim punciaku 1.1 przejechane 82 tys i przy 72 tys zalalem Selenia 0W-50 ale to tylko ze wzgledu takiego ze wygralem ten olej i tak dla testu zostal zalany i musze powiedziec ze nie bylo zadnego przecieku czy tam wycieku oleju a wczesniej jezdzil na polsyntetyku a brac tez nie bierze tyle co zalalem patrze i jest na miarce tyle co bylo oczywiscie to tylko na ten jeden raz bylo gdyz teraz z powrotem wracam do 10W-40 gdyz uwazam ze nie ma sensu lac takiego oleju do silnika 1.1... |
Autor: | Berliozz [ 18 Maj 2007, 16:17 ] |
Temat postu: | |
Thomas napisał(a): ja mam w swoim punciaku 1.1 przejechane 82 tys i przy 72 tys zalalem Selenia 0W-50 ale to tylko ze wzgledu takiego ze wygralem ten olej i tak dla testu zostal zalany i musze powiedziec ze nie bylo zadnego przecieku czy tam wycieku oleju a wczesniej jezdzil na polsyntetyku a brac tez nie bierze tyle co zalalem patrze i jest na miarce tyle co bylo oczywiscie to tylko na ten jeden raz bylo gdyz teraz z powrotem wracam do 10W-40 gdyz uwazam ze nie ma sensu lac takiego oleju do silnika 1.1...
- to jest chyba najdłuższe zdanie jakie w życiu widziałem |
Autor: | Thomas [ 18 Maj 2007, 16:30 ] |
Temat postu: | |
Berliozz napisał(a): Thomas napisał(a): ja mam w swoim punciaku 1.1 przejechane 82 tys i przy 72 tys zalalem Selenia 0W-50 ale to tylko ze wzgledu takiego ze wygralem ten olej i tak dla testu zostal zalany i musze powiedziec ze nie bylo zadnego przecieku czy tam wycieku oleju a wczesniej jezdzil na polsyntetyku a brac tez nie bierze tyle co zalalem patrze i jest na miarce tyle co bylo oczywiscie to tylko na ten jeden raz bylo gdyz teraz z powrotem wracam do 10W-40 gdyz uwazam ze nie ma sensu lac takiego oleju do silnika 1.1... - to jest chyba najdłuższe zdanie jakie w życiu widziałem co tu takiego dlugiego normalka |
Autor: | zoon [ 06 Cze 2007, 12:39 ] |
Temat postu: | |
A ja zbieram punkty na Shellu i z braku innych ciekawych dla mnie propozycji wezmę za nie Shella Helixa Ultra 5W-40 syntetycznego i zawiozę na przegląd po roku. Na razie nie bierze mi oleju. |
Autor: | Dominguez [ 19 Gru 2007, 00:39 ] |
Temat postu: | |
Dziś moja Grandzia miała pierwszą wymianę oleju po 12500 km. Pojechałem na Shellserv i zalali mi Helixa Ultra 5w40. Moje pytanko brzmi: Ile litrów oleju zmieści się do GP? Oni twierdzą, że wlali mi 3,5l (mam to na fakturze). Trochę dało mi to do myślenia. Sprawdziłem w instrukcji , że do miski olejowej wchodzi 2,6l. Jakim więc cudem zmieścili jeszcze prawie 1 litr?? Czy jest to możliwe? Czy po prostu zrobili mnie w trąbę? |
Autor: | zoon [ 19 Gru 2007, 08:15 ] |
Temat postu: | |
Ja zaniosłem do ASO 3 l tego samego Shella i wystarczyło, bo wchodzi mniej niż 3 l. Może policzyli Ci wraz z rezerwą na dolewkę? A jaka jest cena tego oleju w Warszawie w takim serwisie za litr? Ja kupiłem w internecie opakowanie promocyjne 4+1 l za 190 zł i za punkty wziąłem 1 l ze stacji. 6 litrów na dwa Puncia PS. Grandzia? Masz dziewczynkę? |
Autor: | Dominguez [ 19 Gru 2007, 10:54 ] |
Temat postu: | |
Zoon - nie dali mi rezerwy w pojemniku. Za litr tego oleju policzyli mi 40 zł + podkładka pod korek 2 zł + filtr oleju 44 zł. Robocizna gratis. Razem zapłaciłem 185 zł (policzyli 3,5 litra oleju. Właśnie jadę do nich z awanturą, bo na 1 litr mnie oskubali. |
Autor: | Grzegorz1976 [ 19 Gru 2007, 13:16 ] |
Temat postu: | |
Dominguez oskubali cię. Ja w ASO zmieniałem i też nieśmiało proponowali mi 4 l, a ja wtedy im z mańki: "A co ja zrobie z 1,5l oleju?" gośce od razu połapali się, ze o Grandasie wiem co-nieco i mówią oczywiście, to my weźmiemy 2+1 l selenii. I było ok, a olej dolany do poziomu maks. P.S. Co to jest podkładka pod korek? I myślałem że filtr oleju też jest tańszy. Nie chce mi się grzebać teraz po fakturach ale wydaje mi się że płaciłem w ASO coś koło 35 zł. |
Autor: | zoon [ 19 Gru 2007, 13:43 ] |
Temat postu: | |
Grzegorz1976 napisał(a): gośce od razu połapali się, ze o Grandasie wiem co-nieco
Musiałeś zrobić Dominguez zgoła odmienne wrażenie Sorry, że tak żartuję w tak trudnych dla Ciebie chwilach |
Autor: | Dominguez [ 19 Gru 2007, 14:23 ] |
Temat postu: | |
Grzegorz1976 napisał(a): Co to jest podkładka pod korek? Nie mam pojęcia, ale jak kosztowało 2 zł to nie pytałem. [ Dodano: 19 Gru 2007 13:19 ] Już wróciłem z Shellserv i oczywiście okazało się, że się pracownik pomylił i nie zmienił na specyfikacji ilości oleju wlanego. Pokazałem im w instrukcji, że więcej niż 2,6l nie ma prawa wejść i przyznali rację. Zaproponowali zwrot kasy za nadmiar oleju, ale poprosiłem, że mi ten litr nadwyżki dali w pojemniku i będę miał na dolewkę. Dodatkowo upomniałem się o mały model zółtego Ferrari, który dają w Shellu przy wymianie oleju . [ Dodano: 19 Gru 2007 13:23 ] zoon napisał(a): Musiałeś zrobić Dominguez zgoła odmienne wrażenie
Rzeczywiście mogli odnieść takie wrażenie, bo się na tym nie znam. Dopiero potem sprawdziłem w instrukcji ile tego oleju można wlać. No ale cóż, wszystko się wyjaśniło na moją korzyść. Ale była to moja pierwsza i chyba ostatnia wizyta na stacji serwisowej Shellserv . |
Autor: | zoon [ 19 Gru 2007, 14:51 ] |
Temat postu: | |
E tam, teraz będziesz wiedział. Mają za to bardzo niskie ceny a ten olej to przecież górna półka olejowa |
Autor: | Dominguez [ 19 Gru 2007, 15:13 ] |
Temat postu: | |
A czy jak się wymienia olej i filtr poza ASO w czasie trwania gwarancji to się potem mogą czepnąć? |
Autor: | zoon [ 19 Gru 2007, 15:48 ] |
Temat postu: | |
Kto tam ich wie. Teoretycznie nie. Ja i tak robię wszystko w ASO więc i olej im zawiozłem. Natomiast o wpis do książki o wymianie musiałem poprosić. |
Strona 5 z 8 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |