Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP wybrać - kwestia silnika !
http://fiatpunto.com.pl/topic9703-100.html
Strona 5 z 9

Autor:  eusze [ 10 Lut 2009, 19:43 ]
Temat postu: 

Dzięki za odpowiedzi,ale to że diesel pali ok.2l./100km mniej też ma znaczenie,chyba że na krótszych trasach ma większe spalanie?

Autor:  STax [ 10 Lut 2009, 19:50 ]
Temat postu: 

eusze:
eusze napisał(a):
średnio na miesiąc 700km

Co daje 12*700=8400km rocznie. Przy takim przebiegu diesel się po prostu nie opłaci tzn wyższa cena części, przeglądów itd nie zwróci się. A na krótkich trasach diesel też swoje wyżłopie, nie martw się, zwłaszcza zanim się zagrzeje.

Autor:  Yoka [ 10 Lut 2009, 21:11 ]
Temat postu: 

Hmmm

Przebieg roczny 8400 km

Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta)

Cena paliwa Pb - 3,65 zł ON - 3,55 zł za litr

Koszt paliwa dla przejechania 100 km Pb - 22,27 zł ON - 15,98 zł.

Koszt paliwa dla przebiegu rocznego Pb - 1 870,26 zł ON - 1341,90 zł.

Różnica w roku 528,36 zł.


....duzo , mało to dla ciebie ???


Abstrahuje od cen przeglądów (raz na dwa lata być chyba robił ten przegląd) oraz napraw samochodu :)

Autor:  bbanditoss [ 10 Lut 2009, 21:50 ]
Temat postu: 

no i auta używane już nie mają aż takich różnic cenowych ;)

Autor:  STax [ 10 Lut 2009, 22:08 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta)

Z tymi wartościami producenta to wogóle są jaja, ostatnio widziałem bodajże w Auto Świecie test maluchów z dieslami i najsłąbszy tj mazda 2 1.4d spalała średnio 6,5l/100km (a producent deklarował 4l/100km) tak więc do zużycia bym z rezerwą podchodził :wink:

Autor:  bbanditoss [ 10 Lut 2009, 22:13 ]
Temat postu: 

STax no dobra, ale to co benzyniak będzie palił tyle co w "papierach"? także to żaden argument ;]

Autor:  STax [ 10 Lut 2009, 22:18 ]
Temat postu: 

bbanditoss: nie no, nie to miałem na myśli, chociaż mam wrażenie, że przy benzyniakach producenci ciut mniej cyganią :E
Zresztą są na forum tematy o spalaniu tych silników, wystarczy przejrzeć :wink:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:18 ]
Po lekturze tematów zaryzykowałbym, że spalanie na takich krótkich trasach będzie wyglądać mniej więcej 7-7,5l pb i 6-6,5l ON... Chociaż to tylko szacunki.

Autor:  eusze [ 11 Lut 2009, 18:00 ]
Temat postu: 

Dzięki za wszystkie porady,zdecydowałem się więc na silnik benzynowy,została jeszcze kwestia pojemności 1.2 czy 1.4,spalanie mają prawie identyczne to chyba brać 1.4 ?

Autor:  bbanditoss [ 11 Lut 2009, 18:05 ]
Temat postu: 

eusze mimo wszytsko wziąłbym 1,4 - większy wybór ;)

Autor:  STax [ 11 Lut 2009, 18:10 ]
Temat postu: 

eusze: 1.2 8v i 1.4 8v spalają podobnie, osiągi minimalnie lepsze ma 1.4 ALE najlepiej poszukaj 1.4 16v - spalanie nadal praktycznie takie samo a osiągi już znacznie lepsze.

Autor:  zoon [ 11 Lut 2009, 18:25 ]
Temat postu: 

1.4 16V jest dość rzadki. Ma max kilka procent udziału w sprzedaży.
Biorąc pod uwagę wymagania Kolegi, to najlepszy byłby 1.2 bo (min. zdaniem Grzegorza) pali nieco mniej niż 1.4 8V. Jednak różnica między nimi jest znikoma. I dlatego w przypadku kupowania używanego ważniejsze są inne czynniki jak cena, stan techniczny, wyposażenie, przebieg a nawet kolor.

Autor:  olos47 [ 11 Lut 2009, 18:29 ]
Temat postu: 

Jeśli patrzeć na instrukcję to 1,2 i 1,4 8v pala tyle samo. A roznica 12 KM jest znaczna. Ja bym ci polecil 1,4.
1,2 wedlug mnie to juz straszny mul.
1,4 tez nie jest zbyt dynamiczny, ale w mojej opini juz lepszy niz 1,2 :lol:

Autor:  zoon [ 11 Lut 2009, 18:33 ]
Temat postu: 

Różnica 12 KM jest tylko na papierze. Mamy tutaj Usera który ma oba auta i już się na ten temat wypowiadał nie raz :D 77 KM to - biorąc pod uwage przebieg momentu obrotowego - tylko teoria.

Autor:  STax [ 11 Lut 2009, 19:38 ]
Temat postu: 

zoon: tzn może inaczej - w trasie, przy dużych prędkościach itd to pewnie jednak ten 1.4 będzie lepszy niż 1.2 pod względem dynamiki, ale do miasta i na krótkie trasy jest praktycznie taki sam. Przynajmniej ja takie wnioski wyciągnąłem z dyskusji na temat 1.2 vs 1.4

Autor:  Thomas [ 11 Lut 2009, 20:18 ]
Temat postu: 

1.2 wcale mniej spalic nie musi ... jest slabszy a co za tym idzie trzeba wiecej dusic samochod zeby jakos szedl wiec to nie wrozy malemu spalaniu ...

btw. chyba 1.6 M-Jet 120KM by mi nalepiej pasowal ze wszystkich silnikow w palecie jakie sa ;)

Autor:  STax [ 11 Lut 2009, 20:55 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
1.6 M-Jet 120KM

ale kolega się za ok. 2 letnim autem rozgląda, a silnik dopiero wyszedł...

Autor:  Wicher [ 11 Lut 2009, 21:16 ]
Temat postu: 

co do spalania 1,2 w mieście to Grzesiek1976 wypowiedział się najbardziej trafnie na ten temat i muszę stwierdzić,że ma rację.Więc musisz sam stwierdzić,gdzie będziesz się więcej poruszał-w mieście czy w trasie :>

Autor:  charlie [ 11 Lut 2009, 21:20 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Yoka napisał(a):
Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta)

Z tymi wartościami producenta to wogóle są jaja, ostatnio widziałem bodajże w Auto Świecie test maluchów z dieslami i najsłąbszy tj mazda 2 1.4d spalała średnio 6,5l/100km (a producent deklarował 4l/100km) tak więc do zużycia bym z rezerwą podchodził :wink:


Dokladnie, czytalem test nowego benz renault clio 1.2 T/100KM, w miescie 9 l/100km :hahaha: , a cena dobrze wyposażonej wersji podchodzi już pod cene nowego megane benz 1.6 .


eusze na Twoim miejscu szukałbym GP 1.2 8V, 65KM

Autor:  Wicher [ 11 Lut 2009, 21:29 ]
Temat postu: 

charlie-podzielasz zdanie mniejszości i bardzo dobrze

Autor:  Grzegorz1976 [ 12 Lut 2009, 00:38 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Mamy tutaj Usera który ma oba auta i już się na ten temat wypowiadał nie raz

zoon o kim mówisz? :E :E :E :E
eusze napisał(a):
została jeszcze kwestia pojemności 1.2 czy 1.4,spalanie mają prawie identyczne to chyba brać 1.4 ?

Nie identyczne niestety. To dane papierowe, nijak nie mające się do rzeczywistości. 1,4 8v jest silnikiem mało ekonomicznym i mało efektywnym. Dynamika może na papierze wieksza od 1,2 ale w praktyce, w normalnych warunkach uzytkowania ja tego nie odczuwam. Natomiast spalanie w zależnosci od warunków uzytkowania różni sie od 1 do nawet 2 litrów na 100km na korzyść 1,2 , więc różnica jest prawda? Nie chcę cię specjalnie namawiać, piszę tylko o swoich obserwacjach i porównaniach jakie mam na codzień i powiem krótko - GP z silnikiem 1,4 8v w życiu już bym nie kupił.
olos47 napisał(a):
1,2 wedlug mnie to juz straszny mul.

Jeździłeś? Porównywałeś? Ja porównuję od półtora roku na codzień i powiem ci że ten 1,2 muł narobiłby wstydu 1,4 superdynamikowi a już na pewno zajechałby znacznie dalej :/
Thomas napisał(a):
1.2 wcale mniej spalic nie musi ... jest slabszy a co za tym idzie trzeba wiecej dusic samochod zeby jakos szedl wiec to nie wrozy malemu spalaniu ...

Tomuś wróżka z ciebie kiepska. Twoje wróżby jedno a praktyka drugie. 1,2 jest oszczędniejszy i nijak nie chce być u mnie inaczej
STax napisał(a):
najlepiej poszukaj 1.4 16v - spalanie nadal praktycznie takie samo a osiągi już znacznie lepsze.

Bardzo słuszna uwaga. Ja szukałbym właśnie tego silniczka, no chyba że ekonomia górą nad osiągami to 1,2.

Autor:  Thomas [ 12 Lut 2009, 00:48 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Ja szukałbym właśnie tego silniczka, no chyba że ekonomia górą nad osiągami to 1,2.

jezeli ekonomia to lepiej 1.3 M-Jet ;)

Autor:  olos47 [ 12 Lut 2009, 00:52 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
Jeździłeś? Porównywałeś? Ja porównuję od półtora roku na codzień i powiem ci że ten 1,2 muł narobiłby wstydu 1,4 superdynamikowi a już na pewno najechałby znacznie dalej


Grzegorz1976, tak sie sklada ze jezdzilem. Nie wiem jak ty jezdzisz ale powyzej 120 km/h 1,2 wogole juz nie chce jechac. Natomiast 1,4 ma troche wiecej tej mocy i przy wyzszych predkosciach sie to czuje.
Tez nie moglem sie zdecydowac. W miejskich warunkach moze masz racje, ale na autostradzie te 12 KM pozwala poprostu szybciej jechac tym autem. O spalaniu nic nie powiem bo nie wiem, ale w instrukcji jest w sumie identyczne.
Ze wzgledu na to, ze jezdze troche w dalsze trasy to wziolem 1,4. Jezeli ktos jezdzi wiecej w miescie to moze 1,2 mu wystarczy.
Moje subiektywne wrazanie po jezdzie jednym i drugim, szczegolnie na trasie, wskazuja na 1,4 jako lepszy wybor.
I nie gadaj, ze 1,2 narobi wsytdu 1,4 bo w to juz napewno nie uwierze :>
A tak poza tym to oba te silniki raczej nadaja sie tylko do bardzo spokojnej jazdy i niczego wiecej. 8)

Autor:  Grzegorz1976 [ 12 Lut 2009, 00:56 ]
Temat postu: 

Podsumowując to co napisałem i co zaobserwowałem użytkujac 3 lata GP 1,2 i półtora roku GP 1,4 8v: Uważam że silnik 1,4 jest najbardzie popularny ale jednocześnie wg mnie jest to najgorzej dobrany silnik w gamie silników GP. Ma istotne wady: paliwożeny i bardzo przeciętny dynamicznie. W tej grupie sa 2 silniki niedocenione na naszym rynku czyli 1,2 8v - nie ustępuje 1,4 8v dynamiką - praktycznie nieodczuwalnie słabszy a juz na pewno w uzytkowaniu miejskim brak różnic, natomiast jeśli chodzi o spalanie to bije na głowę 1,4 8v pod wzgledem ekonomiki. No i drugi silnik to 1,3 MJ 75 KM ale to klekocik i tu się nie wypowiadam bo doświadczenia nie mam i na klekocikach się nie znam.
Półkę wyżej są 2 silniczki 1,4 16v benzynka i wg mnie ten silnik jest wart rozważenia, szczególnie że występuje z 6 biegową skrzynią. Pod wzgledenm spalania jest porównywalny z 1,4 8v czyli najoszczędniejszy też nie jest, natomiast dynamika dzięki dodatkowej mocy i krótszym przełozeniom odczuwalnie lepsza. Drugi silnik to klekocik 1,3 MJ 90 KM i na temat klekocika też wypowiadał się nie bedę bo się nie znam (opinii słyszałem wiele ale były tak skrajne że nie potrafię się ustosunkować nie jeżdżąc takim autkiem).
No i półka najwyższa czyli 1,4 t-jet i 1,9 MJ 130 KM (nie jestem na bieżąco ale czy jest też 1,6 MJ 120 KM?). Ale tu cenowo szybujemy raczej w niebiosa, ale mocy za to nie brak. Ekonomika schodzi na plan dalszy.

Więc ja bym w chwili obecnej rozważał 1,4 16v lub 1,2 8v. U mnie stanełoby na 1,4 16v ;)

Autor:  Thomas [ 12 Lut 2009, 00:58 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
O spalaniu nic nie powiem bo nie wiem, ale w instrukcji jest w sumie identyczne.

a i widzisz,a Grześ wie :) bo ma porownanie :)

Autor:  olos47 [ 12 Lut 2009, 01:05 ]
Temat postu: 

Thomas Też napisałem, ze o spalaniu nic nie powiem. :mrgreen:

[ Dodano: 11 Lut 2009 23:05 ]
Inna sprawa jest, ze jak chcesz 1,2 to jestes skazany tylko na podstawowe wersje. Na niektorych rynkach silnika 1,2 wogole nie oferuja (np. UK).
W Polsce to mozesz dostac FRESH'a lub ACTIV'a i koniec. :shock:

Strona 5 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/