Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jakie GP wybrać - kwestia silnika ! http://fiatpunto.com.pl/topic9703-100.html |
Strona 5 z 9 |
Autor: | eusze [ 10 Lut 2009, 19:43 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za odpowiedzi,ale to że diesel pali ok.2l./100km mniej też ma znaczenie,chyba że na krótszych trasach ma większe spalanie? |
Autor: | STax [ 10 Lut 2009, 19:50 ] |
Temat postu: | |
eusze: eusze napisał(a): średnio na miesiąc 700km
Co daje 12*700=8400km rocznie. Przy takim przebiegu diesel się po prostu nie opłaci tzn wyższa cena części, przeglądów itd nie zwróci się. A na krótkich trasach diesel też swoje wyżłopie, nie martw się, zwłaszcza zanim się zagrzeje. |
Autor: | Yoka [ 10 Lut 2009, 21:11 ] |
Temat postu: | |
Hmmm Przebieg roczny 8400 km Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta) Cena paliwa Pb - 3,65 zł ON - 3,55 zł za litr Koszt paliwa dla przejechania 100 km Pb - 22,27 zł ON - 15,98 zł. Koszt paliwa dla przebiegu rocznego Pb - 1 870,26 zł ON - 1341,90 zł. Różnica w roku 528,36 zł. ....duzo , mało to dla ciebie ??? Abstrahuje od cen przeglądów (raz na dwa lata być chyba robił ten przegląd) oraz napraw samochodu |
Autor: | bbanditoss [ 10 Lut 2009, 21:50 ] |
Temat postu: | |
no i auta używane już nie mają aż takich różnic cenowych |
Autor: | STax [ 10 Lut 2009, 22:08 ] |
Temat postu: | |
Yoka napisał(a): Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta)
Z tymi wartościami producenta to wogóle są jaja, ostatnio widziałem bodajże w Auto Świecie test maluchów z dieslami i najsłąbszy tj mazda 2 1.4d spalała średnio 6,5l/100km (a producent deklarował 4l/100km) tak więc do zużycia bym z rezerwą podchodził |
Autor: | bbanditoss [ 10 Lut 2009, 22:13 ] |
Temat postu: | |
STax no dobra, ale to co benzyniak będzie palił tyle co w "papierach"? także to żaden argument |
Autor: | STax [ 10 Lut 2009, 22:18 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss: nie no, nie to miałem na myśli, chociaż mam wrażenie, że przy benzyniakach producenci ciut mniej cyganią Zresztą są na forum tematy o spalaniu tych silników, wystarczy przejrzeć [ Dodano: 10 Lut 2009 21:18 ] Po lekturze tematów zaryzykowałbym, że spalanie na takich krótkich trasach będzie wyglądać mniej więcej 7-7,5l pb i 6-6,5l ON... Chociaż to tylko szacunki. |
Autor: | eusze [ 11 Lut 2009, 18:00 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za wszystkie porady,zdecydowałem się więc na silnik benzynowy,została jeszcze kwestia pojemności 1.2 czy 1.4,spalanie mają prawie identyczne to chyba brać 1.4 ? |
Autor: | bbanditoss [ 11 Lut 2009, 18:05 ] |
Temat postu: | |
eusze mimo wszytsko wziąłbym 1,4 - większy wybór |
Autor: | STax [ 11 Lut 2009, 18:10 ] |
Temat postu: | |
eusze: 1.2 8v i 1.4 8v spalają podobnie, osiągi minimalnie lepsze ma 1.4 ALE najlepiej poszukaj 1.4 16v - spalanie nadal praktycznie takie samo a osiągi już znacznie lepsze. |
Autor: | zoon [ 11 Lut 2009, 18:25 ] |
Temat postu: | |
1.4 16V jest dość rzadki. Ma max kilka procent udziału w sprzedaży. Biorąc pod uwagę wymagania Kolegi, to najlepszy byłby 1.2 bo (min. zdaniem Grzegorza) pali nieco mniej niż 1.4 8V. Jednak różnica między nimi jest znikoma. I dlatego w przypadku kupowania używanego ważniejsze są inne czynniki jak cena, stan techniczny, wyposażenie, przebieg a nawet kolor. |
Autor: | olos47 [ 11 Lut 2009, 18:29 ] |
Temat postu: | |
Jeśli patrzeć na instrukcję to 1,2 i 1,4 8v pala tyle samo. A roznica 12 KM jest znaczna. Ja bym ci polecil 1,4. 1,2 wedlug mnie to juz straszny mul. 1,4 tez nie jest zbyt dynamiczny, ale w mojej opini juz lepszy niz 1,2 |
Autor: | zoon [ 11 Lut 2009, 18:33 ] |
Temat postu: | |
Różnica 12 KM jest tylko na papierze. Mamy tutaj Usera który ma oba auta i już się na ten temat wypowiadał nie raz 77 KM to - biorąc pod uwage przebieg momentu obrotowego - tylko teoria. |
Autor: | STax [ 11 Lut 2009, 19:38 ] |
Temat postu: | |
zoon: tzn może inaczej - w trasie, przy dużych prędkościach itd to pewnie jednak ten 1.4 będzie lepszy niż 1.2 pod względem dynamiki, ale do miasta i na krótkie trasy jest praktycznie taki sam. Przynajmniej ja takie wnioski wyciągnąłem z dyskusji na temat 1.2 vs 1.4 |
Autor: | Thomas [ 11 Lut 2009, 20:18 ] |
Temat postu: | |
1.2 wcale mniej spalic nie musi ... jest slabszy a co za tym idzie trzeba wiecej dusic samochod zeby jakos szedl wiec to nie wrozy malemu spalaniu ... btw. chyba 1.6 M-Jet 120KM by mi nalepiej pasowal ze wszystkich silnikow w palecie jakie sa |
Autor: | STax [ 11 Lut 2009, 20:55 ] |
Temat postu: | |
Thomas napisał(a): 1.6 M-Jet 120KM
ale kolega się za ok. 2 letnim autem rozgląda, a silnik dopiero wyszedł... |
Autor: | Wicher [ 11 Lut 2009, 21:16 ] |
Temat postu: | |
co do spalania 1,2 w mieście to Grzesiek1976 wypowiedział się najbardziej trafnie na ten temat i muszę stwierdzić,że ma rację.Więc musisz sam stwierdzić,gdzie będziesz się więcej poruszał-w mieście czy w trasie |
Autor: | charlie [ 11 Lut 2009, 21:20 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Yoka napisał(a): Zuzycie paliwa Pb - 6,1 ON - 4,5 l /100 km (wartości od producenta) Z tymi wartościami producenta to wogóle są jaja, ostatnio widziałem bodajże w Auto Świecie test maluchów z dieslami i najsłąbszy tj mazda 2 1.4d spalała średnio 6,5l/100km (a producent deklarował 4l/100km) tak więc do zużycia bym z rezerwą podchodził Dokladnie, czytalem test nowego benz renault clio 1.2 T/100KM, w miescie 9 l/100km , a cena dobrze wyposażonej wersji podchodzi już pod cene nowego megane benz 1.6 . eusze na Twoim miejscu szukałbym GP 1.2 8V, 65KM |
Autor: | Wicher [ 11 Lut 2009, 21:29 ] |
Temat postu: | |
charlie-podzielasz zdanie mniejszości i bardzo dobrze |
Autor: | Grzegorz1976 [ 12 Lut 2009, 00:38 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): Mamy tutaj Usera który ma oba auta i już się na ten temat wypowiadał nie raz zoon o kim mówisz? eusze napisał(a): została jeszcze kwestia pojemności 1.2 czy 1.4,spalanie mają prawie identyczne to chyba brać 1.4 ? Nie identyczne niestety. To dane papierowe, nijak nie mające się do rzeczywistości. 1,4 8v jest silnikiem mało ekonomicznym i mało efektywnym. Dynamika może na papierze wieksza od 1,2 ale w praktyce, w normalnych warunkach uzytkowania ja tego nie odczuwam. Natomiast spalanie w zależnosci od warunków uzytkowania różni sie od 1 do nawet 2 litrów na 100km na korzyść 1,2 , więc różnica jest prawda? Nie chcę cię specjalnie namawiać, piszę tylko o swoich obserwacjach i porównaniach jakie mam na codzień i powiem krótko - GP z silnikiem 1,4 8v w życiu już bym nie kupił. olos47 napisał(a): 1,2 wedlug mnie to juz straszny mul. Jeździłeś? Porównywałeś? Ja porównuję od półtora roku na codzień i powiem ci że ten 1,2 muł narobiłby wstydu 1,4 superdynamikowi a już na pewno zajechałby znacznie dalej Thomas napisał(a): 1.2 wcale mniej spalic nie musi ... jest slabszy a co za tym idzie trzeba wiecej dusic samochod zeby jakos szedl wiec to nie wrozy malemu spalaniu ... Tomuś wróżka z ciebie kiepska. Twoje wróżby jedno a praktyka drugie. 1,2 jest oszczędniejszy i nijak nie chce być u mnie inaczej STax napisał(a): najlepiej poszukaj 1.4 16v - spalanie nadal praktycznie takie samo a osiągi już znacznie lepsze.
Bardzo słuszna uwaga. Ja szukałbym właśnie tego silniczka, no chyba że ekonomia górą nad osiągami to 1,2. |
Autor: | Thomas [ 12 Lut 2009, 00:48 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Ja szukałbym właśnie tego silniczka, no chyba że ekonomia górą nad osiągami to 1,2.
jezeli ekonomia to lepiej 1.3 M-Jet |
Autor: | olos47 [ 12 Lut 2009, 00:52 ] |
Temat postu: | |
Grzegorz1976 napisał(a): Jeździłeś? Porównywałeś? Ja porównuję od półtora roku na codzień i powiem ci że ten 1,2 muł narobiłby wstydu 1,4 superdynamikowi a już na pewno najechałby znacznie dalej
Grzegorz1976, tak sie sklada ze jezdzilem. Nie wiem jak ty jezdzisz ale powyzej 120 km/h 1,2 wogole juz nie chce jechac. Natomiast 1,4 ma troche wiecej tej mocy i przy wyzszych predkosciach sie to czuje. Tez nie moglem sie zdecydowac. W miejskich warunkach moze masz racje, ale na autostradzie te 12 KM pozwala poprostu szybciej jechac tym autem. O spalaniu nic nie powiem bo nie wiem, ale w instrukcji jest w sumie identyczne. Ze wzgledu na to, ze jezdze troche w dalsze trasy to wziolem 1,4. Jezeli ktos jezdzi wiecej w miescie to moze 1,2 mu wystarczy. Moje subiektywne wrazanie po jezdzie jednym i drugim, szczegolnie na trasie, wskazuja na 1,4 jako lepszy wybor. I nie gadaj, ze 1,2 narobi wsytdu 1,4 bo w to juz napewno nie uwierze A tak poza tym to oba te silniki raczej nadaja sie tylko do bardzo spokojnej jazdy i niczego wiecej. |
Autor: | Grzegorz1976 [ 12 Lut 2009, 00:56 ] |
Temat postu: | |
Podsumowując to co napisałem i co zaobserwowałem użytkujac 3 lata GP 1,2 i półtora roku GP 1,4 8v: Uważam że silnik 1,4 jest najbardzie popularny ale jednocześnie wg mnie jest to najgorzej dobrany silnik w gamie silników GP. Ma istotne wady: paliwożeny i bardzo przeciętny dynamicznie. W tej grupie sa 2 silniki niedocenione na naszym rynku czyli 1,2 8v - nie ustępuje 1,4 8v dynamiką - praktycznie nieodczuwalnie słabszy a juz na pewno w uzytkowaniu miejskim brak różnic, natomiast jeśli chodzi o spalanie to bije na głowę 1,4 8v pod wzgledem ekonomiki. No i drugi silnik to 1,3 MJ 75 KM ale to klekocik i tu się nie wypowiadam bo doświadczenia nie mam i na klekocikach się nie znam. Półkę wyżej są 2 silniczki 1,4 16v benzynka i wg mnie ten silnik jest wart rozważenia, szczególnie że występuje z 6 biegową skrzynią. Pod wzgledenm spalania jest porównywalny z 1,4 8v czyli najoszczędniejszy też nie jest, natomiast dynamika dzięki dodatkowej mocy i krótszym przełozeniom odczuwalnie lepsza. Drugi silnik to klekocik 1,3 MJ 90 KM i na temat klekocika też wypowiadał się nie bedę bo się nie znam (opinii słyszałem wiele ale były tak skrajne że nie potrafię się ustosunkować nie jeżdżąc takim autkiem). No i półka najwyższa czyli 1,4 t-jet i 1,9 MJ 130 KM (nie jestem na bieżąco ale czy jest też 1,6 MJ 120 KM?). Ale tu cenowo szybujemy raczej w niebiosa, ale mocy za to nie brak. Ekonomika schodzi na plan dalszy. Więc ja bym w chwili obecnej rozważał 1,4 16v lub 1,2 8v. U mnie stanełoby na 1,4 16v |
Autor: | Thomas [ 12 Lut 2009, 00:58 ] |
Temat postu: | |
olos47 napisał(a): O spalaniu nic nie powiem bo nie wiem, ale w instrukcji jest w sumie identyczne.
a i widzisz,a Grześ wie bo ma porownanie |
Autor: | olos47 [ 12 Lut 2009, 01:05 ] |
Temat postu: | |
Thomas Też napisałem, ze o spalaniu nic nie powiem. [ Dodano: 11 Lut 2009 23:05 ] Inna sprawa jest, ze jak chcesz 1,2 to jestes skazany tylko na podstawowe wersje. Na niektorych rynkach silnika 1,2 wogole nie oferuja (np. UK). W Polsce to mozesz dostac FRESH'a lub ACTIV'a i koniec. |
Strona 5 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |