Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]
http://fiatpunto.com.pl/topic11437-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  marius562 [ 21 Sty 2010, 19:07 ]
Temat postu: 

jak swiece rowniez wazne sa kable zaplonowe , w moim 1.2 po 100000 poczulem ze silnik nie zbiera sie z niskich obrotow (1800r/min.)wystarczajaco dobrze wymienilem kupilem orginalne , zalozylem i prosze od razu lepiej :)

Autor:  kubeusz77 [ 23 Sty 2010, 13:48 ]
Temat postu: 

Hej.A ile płaciłeś za oryginalne kable?Kupowałeś w ASO czy wyszukałeś z innego żródła?

Autor:  marius562 [ 23 Sty 2010, 16:35 ]
Temat postu: 

kupilem je w aso a zaplacilem z tego co pamietam ok. 160zl.

Autor:  jurekl [ 23 Sty 2010, 19:21 ]
Temat postu: 

Witam.
Istotne jest aby stosować świece zalecane przez producenta o odpowiedniej ciepłocie. Drugorzędną sprawą jest przerwa na elektrodach świecy. W samochodach w których zapłon był oparty o układ rozdzielacza z przerywaczem mechanicznym energia wytwarzana przez te układy była dużo niższa od wytwarzanej w obecnie stosowanych elektronicznych bezrozdzielaczowych układach zapłonowych. Teoretycznie im większa przerwa tym lepej ale aby zapewnić optymalne warunki zapłonu mieszanki przyjmuje się przewę ok 1mm (przy napięciu ok 25kV iskra powinna już przeskoczyć na odległość ok 2,5mm). Istotnym parametrem jest czas trwania iskry ale w obecnych układach zapłonowych tym parametrem zawiaduje elektronika sterująca.
Kupując nowe świece przerwa pomiędzy elektrodami powinna być ustawione fabrycznie na ok 1mm.

Autor:  adchmie [ 14 Lut 2010, 16:25 ]
Temat postu: 

kubeusz77 napisał(a):
Nie powiem Ci co masz zrobić, bo nie mam bladego pojęcia.Ja wymieniłem przy 60 tys. na nowe i już.W instrukcji obsługi wymiana jest zalecona co 30 tys.


Hey,
Dlaczego wymieniles swiece dopiero po 60 tys.km?
Pozdrawiam

Autor:  slon11 [ 14 Lut 2010, 18:30 ]
Temat postu: 

do 8v Fiat zaleca po 40 tyś zmianę świec ,sie dowiedziałem ostatnio :E

Autor:  kubeusz77 [ 15 Lut 2010, 19:47 ]
Temat postu: 

Ja opieram się na instrukcji obsługi w temacie wymiany co 30 tys.

Autor:  Wirkowski [ 28 Maj 2010, 07:06 ]
Temat postu: 

Witam, w ostatni weekend wyminiłem świece i kable wys napięcia, bo poprzednie miały przebicie - po telefonie do ASO i pyatnku o cenę dostałem palpitacji serca - świece 80 zł + 2 x 2 kable 292 zł - na allegro za ok 60 zł.
Świece zakupiłem z ISKRA - do LPG - jest na nich informacja, że mają homologacje FIAT - poczekamy - zobaczymy.

Autor:  kubeusz77 [ 28 Maj 2010, 22:10 ]
Temat postu: 

Hej
Jak to kupiłeś dwa nowe przewody , a dwa stare zostały????
A co za przewody? Daj linka.Ja znalazłem NGK -komplet za 170zł

Autor:  Wirkowski [ 28 Maj 2010, 22:23 ]
Temat postu: 

Witam,

oto link do przewodów:
http://www.allegro.pl/item1021127372_przewody_lpg_fiat_doblo_grande_punto_musa_05r.html
Cytuj:
Jak to kupiłeś dwa nowe przewody , a dwa stare zostały????

Nie - w ASO sprzedają po komplecie - 2 zewnętrzne - 2 wewnętrzne
co do świec:
http://www.allegro.pl/item1046134126_swiece_iskra_fiat_albea_doblo_grande_punto_lpg.html
Autko ucichło - zbiera się jak nowe i mam ok 2 litry mniej na 100km - miałem 2 trasy po 300km (50%miasto, 50%A4)

Autor:  kubeusz77 [ 29 Maj 2010, 20:48 ]
Temat postu: 

Dzięki za informacje.Powiem szczerze jakoś do "Iskry" nie do końca mam zaufanie.Kojarzą mi się z ze starymi czasami.Ale skoro jesteś zadowolony i czujesz różnice to najważniejsze.
A cena przewodów naprawde dobra :D

Autor:  Wirkowski [ 16 Lip 2010, 07:35 ]
Temat postu: 

Co do ISKRY to mają homologacje na ASO FIAT więc chyba nie są takie złe. Zobaczymy jak się będą spisywać.

[ Dodano: 16 Lip 2010 07:35 ]
Wirkowski napisał(a):
Co do ISKRY to mają homologacje na ASO FIAT więc chyba nie są takie złe. Zobaczymy jak się będą spisywać.


Witam, po przejechaniu ok 12.000 km pojawiły się problemy - kropas zaczął przerywać - wczoraj wymieniłem świece na stare i problem ustał.
Wracając z pracy miałem 2 komunikaty MIL o wypadaniu zapłonów na 3 tłoku, a kropasem zaczęło rzucac jak świnią w miechu.
Wniosek: wracam do NGK.

Autor:  kmarcin76 [ 17 Lip 2010, 09:04 ]
Temat postu: 

Jestem jak najbardziej za produktami z logo polskich producentow ale na swiece ISKRY tez sie nadzialem swego czasu przy okazji seicento. Zamontowalem wlasnie takie ISKRE i wszytko bylo OK dopoki auto nie bylo nagrzane. Na postoju wyraznie silnik nierowno pracowal wiec wrocilem do championa (poizniej byly bosch i ngk do teraz). Nie wiem dlaczego tak sie dzialo skoro parametry tych swiec byly pod seja wlasnie.

Autor:  marcin186 [ 14 Sie 2010, 14:11 ]
Temat postu: 

Powiedzcie mi jaka powinna być przerwa na świecy w GP 1,4 8v bo nie mogę nigdzie znaleźć.

Autor:  mw525 [ 13 Wrz 2013, 10:20 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

a czy świece denso K20TT albo K16TT można wstawić do grande 1.4 8v. Wymiary niby pasują.

Autor:  roko [ 25 Mar 2014, 20:53 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Używa ktoś z was świece NGK Laser Line dedykowane do silników zasilanych LPG?
Znalazłem nawet artykuł, gdzie takie świece są seryjne montowane do Fiatów z fabryczną instalacją lpg.
http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2 ... ,1639.html

A tak w ogóle to jak często je wymieniać? Instrukcja zaleca co 30 tys. km, ja mam już przejechane 50 tys., z czego połowa na LPG, a świece mam jeszcze fabryczne.

Autor:  bazyl27 [ 26 Mar 2014, 12:00 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Witam, ja też używam świec iskry U-super do lpg i jest za........ jestem bardzo zadowolony, auto jeździ na benzynie i gazie nie szarpie nie kicha, do tego polecam przewody wn, również polskie firmy Leader, bardzo dobrze wykonane, jak dla mnie lepiej niż oryginały, przejechane na nich około 10000 na razie bezproblemowo, do tego iskry cenowo coś około 14 pln, płaciłem przewody też coś około 50 pln jeżeli dobrze pamiętam, życzę szerokości

Autor:  virus2xxx [ 26 Mar 2014, 19:26 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

roko napisał(a):
Używa ktoś z was świece NGK Laser Line dedykowane do silników zasilanych LPG?
Znalazłem nawet artykuł, gdzie takie świece są seryjne montowane do Fiatów z fabryczną instalacją lpg.
http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2 ... ,1639.html

A tak w ogóle to jak często je wymieniać? Instrukcja zaleca co 30 tys. km, ja mam już przejechane 50 tys., z czego połowa na LPG, a świece mam jeszcze fabryczne.

Ja używam zwykłych świec, ale weź pod uwagę cenę takiej świcy do LPG z NGK... standardową świecę kupisz już od 20 zł, natomiast do LPG (LPG 8 ) za 60 zł... za jedną sztukę oczywiście... różnica w cenie jednak jest, a na standardowej nie mam żadnych problemów.
Jak często wymieniać ? Jeśli nie masz problemów, tzn. np. silnik nie szarpie na LPG czy nie gaśnie to raczej nie ma sensu wymieniać.

Autor:  Chicane [ 27 Mar 2014, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

wymieniłem na NGK ZKR7A-10 , oryginały kupione w necie ,koszt z przesyłką 94 zł :) , w ASO chcieli za te same świece (4 szt. ) 160 zł :shock:

Autor:  Tomaszz [ 16 Kwi 2014, 14:23 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Co do wymiany świec na świece do LPG...kupiłem BOSH platin-Ir po 34 zl za sztukę i właśnie je zwróciłem do sklepu :E Mój gazownik powiedział, że świece Bosha szczególnie do gazu można od razu wyrzucić bo może być gorzej niż przed ich wymianą...zalecił NGK i to żadne dedykowane bo różnią się tylko ceną i nazwą...w serwisie powiedziano mi to samo, a nawet nie chcieli mi założyć tych Bosha. Podobno po założeniu świec Bosha Fiat wraca niedługo później spowrotem do serwisu. Założyłem więc oryginalne świece NGK (w serwisie 170 razem z montażem jesśli ktoś nie posiada rabatu) i kropas pracuje super... Nie wiem czy to prawda czy legenda o świecach Bosha ale np. w znajoma ma Boshe w Astrze III i jest ok.
pozdrawiam.

Autor:  DeviLL [ 16 Kwi 2014, 14:43 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Zbajerzyli Cię ;) Świece irydowe czy też platynowe montuję się by wytrzymywały wyższe temperatury czy też trudniejsze warunki jakie panują w komorze spalania - szczególnie w autach turbo czy tez LPG. Zwykłe świece niklowe potrafią się wypalić przy ~900 stC , iryd/platyna ma temp topnienia jeśli dobrze pamiętam bliżej 1800 st C. Temp. spalin w turbo aucie potrafi dobić do 1000stC
I takie świece napewno nie będą robić jajec , co innego wieloelektrodowe (2-3) świece to już być może tak.

Autor:  divril [ 24 Sie 2015, 10:31 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Hej,

nie bede zakladal osobnego tematu, poniewaz dotyczy on dalej swiec.

Punto - model jak w temacie - zasilane instalacja LPG sprzed 2 lat- (IV generacji?? STAG). W serwisie polecono mi swiece specjalnie do silnikow zasilanych gazem - BOSCH 0 242 135 515.

Po przejechaniu baku paliwa zauwazylem wzrost spalania, z ok 7.2 -> 7.8 l / 100 km gazu. Trase pokonuje codziennie ta sama, z bardzo podobna predkoscia.

Mysle, ze to kwestia regulacji przerwy na elektrodach i starajac sie zglebic temat wyczytalem, ze przerwa dla LPG powinna byc ok 0.8 mm (fabrycznie zalecane jest 1mm)

Czy jakies sugestie?

Jak zapytalem w warsztacie, czy regulowali przerwe, to zapadla cisza i ktos baknal tylko, ze zostawili tak, jak bylo na swiecach.

Dodam jeszcze, ze stare swiece RACZEJ nie byly regulowane pod LPG (byly starsze niz instalacja sprzed 2 lat) - chyba, ze instalatorzy wyregulowali tez swiece,o co dopytam sie w czwartek.

Autor:  misci [ 24 Sie 2015, 12:43 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Założyłem DENSO XU22TT z oryginalną przerwą 0,8mm. Zapłaciłem za sztukę niecałe 9zł. NGK były 2x droższe.
Auto chodzi bez problemu.

Autor:  divril [ 24 Sie 2015, 13:10 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Hmm.. dzieki, nastepnym razem chyba wlasnie z nich skorzystam.

Szybki update ode mnie: Bylem w warsztacie, powiedzieli, ze od 15 lat maja warsztat a przerwy nie regulowali.. Mialem pecha trafic na "szpecjalistow" czy to rzeczywiscie taki rzadki zabieg? I powinienem wyraznie artukulować, ze potrzebuje swiece o mniejszej przerwie, bo mam instalacje LPG?

Autor:  jack11 [ 24 Sie 2015, 19:08 ]
Temat postu:  Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana]

Witam.

Mi gaziarz powiedział że mam nic nie kombinować tylko używać takich świec jak przy benzynie. Tak też zrobiłem i po 15000 wymieniłem na NGK ZKR7A-10 bez żadnej zmiany odstępu. Auto jeździ bez problemów...

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/