Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES [ROZWIĄZANY - WAŻNE] http://fiatpunto.com.pl/topic55581-50.html |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Nivens4 [ 13 Gru 2016, 18:08 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Długo nic nie pisałem ale z braku czasu nie grzebałem z samochodem - aktualnie jest u mechanika i napisze co było nie tak |
Autor: | Nivens4 [ 07 Sty 2017, 15:09 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Długo nic nie pisałem ale z braku czasu nie grzebałem z samochodem - aktualnie jest u mechanika i napisze co było nie tak [ Dodano: 20 Gru 2016, 11:31 ] Auto było u jednego z mechaników w mojej okolicy. Mechanik polecony przez kilka osób za diagnostyke zapłaciłem 50 zł i stwierdzono że powodem może być nieszczslnosc rur. Auto następnego dnia odebrałem i dowiedziałem się że przyczyny nie znaleziono, wszystko sprawne i postawiono na DPF. auto zabrałem i dopłaciłem 20zl za uszkodzony zamek w klapie który ponoć wymagał naprawy... W tym momencie auto jest u innego mechanika który zajmuje się również DPF lecz na tą chwilę stwierdzono że powodem nie jest raczej DPF lecz turbo które czasami chodzi płynnie a czasami ciężko i być może dlatego auto czasami miało moc a czasami nie. Aktualnie turbo jest sprawdzane a jeśli zajdzie taka potrzeba zostanie odesłane do regeneracji. A czy to pomoże? Dam znać gdy tylko wyjadę nim na kółkach od mechanika [ Dodano: 22 Gru 2016, 20:07 ] Sprawa wygląda następująco: - Diagnostyka wykazała, że uszkodzona jest turbosprężarka - która czasami działa poprawnie a czasami ciężko i potwierdzone zostało przez firmę zajmująca się diagnostyka i regeneracją owej części, że wymaga regeneracji której koszt wynosi bodajże 900zł - Mechanik licząc całość za wykonanie pracy powiedział 900 złotych regeneracja plus diagnostyka oraz wymagana wymiana oleju, filtru oleju, filtru powietrza oraz czyszczenie rury dolotowej ( wymieniałem filtry oraz olej 3 tyś km temu... jednak aby uzyskać gwarancję na zregenerowaną turbinę musi zostać to wymienione. Koszt jakies 1600 zł... święta w tym roku chyba odwołam [ Dodano: 28 Gru 2016, 18:37 ] Auto dziś odebrane wykonane usługi: -Wymiana zestawu montażowego turbiny -regeneracja turbiny -wymiana filtru powietrza -wymiana filtru oleju -wymiana oleju -czyszczenie dolotu -wymiana oringu -wymiana śrub i podkładek -wymiana uszczelki -diagnostyka komputerowa usługa kosztowała mnie 1611 zł czy sytuacja się poprawiła i auto działa poprawnie? nie do końca lecz mechanik zasugerował mi wymianę przepływomierza gdyż wykazuje nieprawidłowe wartości również... koszt 500 zł ale z tym poczekam i dam znać co i jak [ Dodano: 07 Sty 2017, 15:09 ] Po paru dniach testowania i jazdy tym autem oznajmiam, że auto nadal ma problemy z jazdą i nadal wyskakuje błąd. |
Autor: | fullxda [ 08 Sty 2017, 20:06 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
przepływomierza nie wymieniaj!!! w punto 1.3 jtd w fesie czy mesie zawsze pokazuje zanizone wartosci tak to makarony pokombinowali poszukaj na elektrodzie tematu kolegi z naszego forum tzoka on wymienial przeplywke nadaremnie... |
Autor: | KarolGt [ 11 Sty 2017, 16:19 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
To lipa straszna. ja bym sprawdził vacumetrem podciśnienie przed zaworem sterującym i za zaworem. |
Autor: | Nivens4 [ 14 Sty 2017, 15:16 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Zauważyłem, że auto jeździ fajnie gdy słychać "świst" turbosprężarki a gdy auto jest zamulone słychać takie delikatne trzaskanie. Postaram się nagrać ten dzwięk |
Autor: | KarolGt [ 15 Sty 2017, 19:37 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Kolego szczerze mówiąc to poszedł bym do firmy która tak Cię skasowała z reklamacją. Kasę wzięli a efektu brak?. Za połowę tych pieniędzy mógłbyś używkę wyrwać i może by się poprawiło. |
Autor: | KarolGt [ 19 Sty 2017, 09:50 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Po wykręceniu sterowania nic już Ci zaworu nie otworzy. Dla pewności możesz szczypcami pociągnąć środek egr do siebie. Wtedy masz pewność że jest szczelnie dociśnięta klapka i spaliny nie lecą do dolotu. Dla świętego spokoju w takiej sytuacji powinno się jeszcze kolektor dolotowy wyczyścić i najlepiej wyrzucić egr z oprogramowania wtedy żadne błędy nie wyskakują. Falowanie obrotów może być spowodowane otwartym egrem albo szwankującymi wtryskami lub obiema rzeczami naraz. Niektórzy twierdzą że uszkodzony egr uszkadza wtryski. Nie jestem do końca przekonany czy spaliny z dolotu i sadza mogą zabrudzić końcówkę wtryskiwacza która pracuje na wysokich ciśnieniach i teoretycznie sama odrzuca potencjalne zabrudzenia od siebie. Jednak mogę się mylić. |
Autor: | Nivens4 [ 20 Sty 2017, 19:49 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Dziś po podłoęczniu do komputera wyskoczyły dwa nowe blędy: P2453 P2454 z odczytanych informacji dowiedziałem się, że to czujnik związany z dpf bądź nieszczelność wężyka od czujnika - co o tym sądzicie i czy to może być przyczyną utraty mocy? dodam jeszcze że podczas przyśpieszania auto przy obrotach +/- 2000 rpm zaczyna dziwnie pracować tak jakby trzaskanie przy mocnym przyśpieszaniu i szarpane autem . |
Autor: | fullxda [ 21 Sty 2017, 15:29 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
pewnie przypchany dpf .....usun kolego te ustrojstwo wraz ze zwiekszeniem mocy i wylaczeniem egeru i samochod bedzie smigal jak talala !!!! jak chcesz namiary na forumowicza z bielska ktory fajnie ogarnia multijety napisz na priv dam ci jego telefon zadzwonisz pgadasz co i jak i za ile ; napewno nie bedziesz żałował |
Autor: | Nivens4 [ 28 Sty 2017, 17:37 ] | |||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | |||
Dostałem od mechanika propozycję usunięcia tego DPF lecz dużo osób mi to odmawia mówią, że bęe miał problemy z przeglądem oraz przy kontrolach policji a ile kosztuje nowy czujnik ? czytałem gdzieś ze powodem braku mocy mogą być nieszczelne przewody od czujnika - u mnie wygląda to tak: nie wiem czy w tych przewodach jest samo ciśnienie powietrza czy jakiś płyn ale na niektórych łączeniach jest delikatnie "mokry" - chyba jakby od ropy [ Dodano: 28 Sty 2017, 17:37 ] Zrobiłem przejazd autem z podlaczonym interfejsem ELM327 i programem Piston Czujnik podciśnienia pokazuje wartości od 90 do 104 kPa Czujnik przepływu powietrza wartość ok 30-35,5 g/s czy te wyniki są poprawne?
|
Autor: | fullxda [ 28 Sty 2017, 19:58 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
czujnik przeplywu powietrza w 1.3 powinien wskazywac na pelnym bucie okolo 500-680 jednostek czyli 50-68kpa a cisnienie doladowania bo o to ci chyba chodzi bo zadnego innego podcisnienia tam nie ma okolo 1.25 1.26 fabrycznie chyba ja po chiptuningu mam podniesione do ok.1.31 chwilowo nawet 1.35 chyba ze zlogowales jakies podcisnienie ale niewiem sam jakie??? bo wartości 90-104 kpa to chyba brak doladowania nawet cisnienie atmosferyczne jest wieksze bo u nas jest ok 980 do 1040 w zalezności od pogody hmmm |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 15:36 ] | |||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | |||
Chyba czas powoli brać się za wymianę czujników bo mam dosc jazdy tym autem bez mocy. Na pierwszy rzut wymienię chyba czujnik Ciśnienia doładowania bo z tego co mi piszesz to pokazuje złe wartości. Gdy to nie pomoże zajmę się Overboostem a na sam koniec przepływka którą sugerował mechanik. Czytałem cos o czyszczeniu tego overboosta ale nie wiem czy on w moim modelu jest rozbieralny ? Chyba że zna ktoś sposoby na sprawdzenie poprawnego działania: Przepływomierza Overboost'a czujnika ciśnienia doładowania - można wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy wyskoczy błąd P0238 - czyli błąd który pokazuje się podczas jazdy? Teraz czytałem po różnych forach i wpadł mi ciekawy temat w innego forum na temat OVERBOOSTA i jego czyszczenia aczkolwiek u mnie jest chyba nierozbieralny bo brakuje mu metalowego pierścienia dookoła - chyba że ktoś juz z nim grzebał i wypadałoby go wymienić? objawy uszkodzenia takie jak moje: 1) 'Dziury' występujące przy przyspieszaniu ( ciężko chodzący tłoczek ) , czasem wraz z problemami z płynnym przyspieszaniem zapala się kontrolka MIL (malfunction indicator light) - tzw. 'check engine' i może zarejestrować błąd czujnika wspomagania turbosprężarki (usterka nietrwała) , a także czasami przeładowanie/niedoładowanie. 2) Totalne zamulenie auta, występuje w przypadku całkowitej awarii elektrozaworu VGT , wtedy geometria turbosprężarki nie jest przestawiana , zapali się kontrolka MIL i zarejestruje błąd czujnika wspomagania turbosprężarki i przy próbie gwałtownego przyspieszenia zaistnieję także błąd 'niedoładowanie'.
|
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 16:00 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
najpierw wyczysc ten czujnik doadowania w kolektorze jest na 1 srubke torx czyszczenie to 10 minut , zawsze wydawalo mi sie ze 1.3 jtd 75km nie ma turbiny o zmiennej geometrii wiec skad masz zawor vgt pierburga zmiennej geometrii ??? czy te fotki to twoje czy moze z netu? |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 16:13 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
to są moje fotki, mój zawór i moje ręce. Pojemność 1.3 moc 55 kw - 75 koni. Zawór jest więc wychodzi na to że turbo ma zmienną geometrię. Czyżby było coś grzebane - wymienione turbo na to z wersji 90 konnej? jak to sprawdzić? po numerach na turbie? czujnik doładowania czyściłem i nic nie pomogło |
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 16:21 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
ten zawor overbost baardzo rzadko nawala ja nie slyszalem o przypadku w 1.3 multijet żeby nawalił ,sprawdz węzyki idące od niego czy gdzieś nie są popękane albo przetarte ,mnie twoj problem wyglada na zawalony dpf tak zapchany ze samochod nawet nie zalacza procedury wypalania masz fesa? sproboj zainicjowac serwisową procedure wypalania tym programem ,jak zawalony jest dpf to spaliny nie bardzo chca opuszczac silnik przez dpf i turbo nie bardzo ma jak napompowac zadane cisnienie doladowania ja jestem tego zdania ze na 99% to dpf robi tutaj kłopot !!!! skad jestes dokladnie? |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 16:26 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Jestem z Wadowic DPF się wypala a rozpoznaję to po tym, że auto zostawia kłęby delikatnie niebieskiego dymu za sobą podczas jazdy. Dziś podczas jazdy do Bielska się wypalał co do wężyków: Wężyk od zaworu do turba był zgryziony przez kuny - wymieniłem i zabezpieczyłem zbrojeniem wężyk do zaworu wymieniłem do miejsca w którym wchodzi w metalową rureczkę - z tej metalowej rureczki znów potem idzie gumowy ale nie wiem w które miejsce bo wchodzi za blok silnika i wtedy chyba jedynie z kanału można zobaczyć. |
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 16:29 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
podaczas wypalania dpf-u pwinno ci wzrosnąc chwilowe spalanie i obroty powinny byc lekko podwyzszone a klęby niebieskiego dymu??? niebieski dym oznacza spalanie oleju nie powinien ci leciec niebieski dym!!! podczas buta powinien zakopcic na czarno ale zeby na niebiesko ? |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 16:36 ] | ||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | ||
może nie typowo niebieskiego ale biały delikatnie zabarwiony na niebiesko - ledwo co.
|
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 16:40 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
no wlasnie ja nie mam dpf wiec nie bardzo wiedzialem skad masz te rurki hmmm ciezko powiedziec czy to zawor vgt overbost uszkodzony ale na moje oko jakby ten zawor byl uszkodzony samochod wogole by nie jechal tak jak przy uszkodzonej przeplywce wyskoczylby ci tez blad tego zaworu a ty masz bledy zwiazane z czujnikiem różnicowym dpf wiec tutaj masz powod szwankuje ci dpf |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 16:56 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
nie nie nie fullxda. z Tym dpf pytałem bo raz wyskoczyły mi jego błędy i winne są te wężyki ja mam błąd P0238 - notorycznie czyli" P0238 Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy " i tak jak pisał na innym forum pewien użytkownik: objawy uszkodoznego overboostu: 1) 'Dziury' występujące przy przyspieszaniu ( ciężko chodzący tłoczek ) , czasem wraz z problemami z płynnym przyspieszaniem zapala się kontrolka MIL (malfunction indicator light) - tzw. 'check engine' i może zarejestrować błąd czujnika wspomagania turbosprężarki (usterka nietrwała) , a także czasami przeładowanie/niedoładowanie. 2) Totalne zamulenie auta, występuje w przypadku całkowitej awarii elektrozaworu VGT , wtedy geometria turbosprężarki nie jest przestawiana , zapali się kontrolka MIL i zarejestruje błąd czujnika wspomagania turbosprężarki i przy próbie gwałtownego przyspieszenia zaistnieję także błąd 'niedoładowanie'. mam identyczne obajwy jak te co tu napisane - auto zamulone, brak przyśpieszenia ten sam błąd tylko strasznie mnie zaskoczyłeś tym że 75km nie ma zmiennej geometrii i czytałem na innym forum i też piszą że nie ma to dlaczego ja mam? |
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 17:02 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
to kup ten czujnik https://www.olx.pl/oferta/zawor-sterowa ... 1fb6e5aeb6 fajna cena i masz blisko na olxie i wymien jak dalej bedzie zamułka to zapchany dpf ktory nie nadaje sie juz do regeneracji !!! a odpowiedz na to wczesniejsze pytanie czy wstawili ci turbine o zmiennej geometri podczas regeneracji to raczej niemozliwe fizycznie włozysz ale zmienna geometria steruje komputer wraz z mapami wiec ...musieliby ci wymienic kompa |
Autor: | Nivens4 [ 29 Sty 2017, 17:39 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Taka turbina była w tym aucie przed regeneracja. Gdy kupiłem to auto ona już była więc może poprzedni właściciel coś zmienił. |
Autor: | fullxda [ 29 Sty 2017, 17:41 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
nie sądze ,mysle ze raczej byly wersje 75konne ze zmienna turbina pewnie masz rocznik od 2008 wzwyz |
Strona 3 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |