Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik diesla a zima! problem nagrzania silnika!!!
http://fiatpunto.com.pl/topic12859.html
Strona 1 z 2

Autor:  jack005 [ 04 Sty 2009, 15:33 ]
Temat postu:  Silnik diesla a zima! problem nagrzania silnika!!!

witam!Chcialem sie odniesc do diesla w zimie silnik jest nowy 400km.Według mnie to porazka [w naszym klimacie powinien mieć osłony
lub zasuwy gwarantujace szybsze nagrzewanie silnika]W benzynie gdybym sie uparł nagrzewanie sie kabiny prawie odrazu disel po przejechaniu 4km
silnik nie nagrzewa nawet sam siebie co na to poradzić,prosze o wypowiedzi[Narazie przykrywam go pod maska starą kurtką i zablokowałem dolna kratke wlotu powietrza na wiosne mam zamiar zamontować osłone pod slinikiem.Pozdrawiam!!!

Autor:  Yoka [ 04 Sty 2009, 15:47 ]
Temat postu: 

...znaczy jak go przykrywasz kurtka?? silnik??

Autor:  Ekonom [ 04 Sty 2009, 19:04 ]
Temat postu: 

...przez kurtę zagrzejesz silnik...ale "żywym" ogniem :-)

Autor:  Jaco [ 04 Sty 2009, 21:28 ]
Temat postu:  Re: Silnik diesla a zima! problem nagrzania silnika!!!

jack005 napisał(a):
Narazie przykrywam go pod maska starą kurtką


:shock: :shock: :shock:

Dieselek 1.3 faktycznie dłużej się nagrzewa. (ogólnie Diesle tak mają) ale np. MJ 1.9 już znaaacznie szybciej :)

Pomoże trochę na pewno osłona pod silnikiem, którą chcesz kupić.

Autor:  jaceku [ 04 Sty 2009, 21:36 ]
Temat postu: 

U mnie silnik sie nagrzewa w miarę przy około 10 km jazdy przy temperaturze kolo -4 -5 stopni

Autor:  Kodako [ 04 Sty 2009, 23:32 ]
Temat postu: 

jack005 a może Termostat jest do wymiany? Piszesz, że to nowe auto ale to nie znaczy, że nie mógł się zepsuc

Autor:  jaceku [ 04 Sty 2009, 23:43 ]
Temat postu: 

Kodako, wydaje mi się, że gdyby byl uszkodzony termostat to silnik po 4 km by sie nadal nie zagrzewał -silniki diesla zawsze nagrzewaja sie dłużej - kiedys mialem okazje widziec jak dziala uszkodzony termostat i w zimie po prostu silnik nie byl wystarczajaco nagrzany non stop

Autor:  STax [ 04 Sty 2009, 23:48 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
Dieselek 1.3 faktycznie dłużej się nagrzewa. (ogólnie Diesle tak mają) ale np. MJ 1.9 już znaaacznie szybciej

O ile mi wiadomo, to to czy to diesel czy benzyna nie ma żadnego znaczenia, chodzi tylko o pojemność silnika - mały silnik (co logiczne) rozgrzewa się dłużej.

Autor:  jaceku [ 05 Sty 2009, 00:08 ]
Temat postu: 

tu sie jednak nie zgodzę- powszechnie wiadomo, że diesle rozgrzewają sie dłużej- a osobiście też miałem porównanie i widze ze benzyniaka znacznie łatwiej szybko nagrzać- może to być kwestia obrotów?

Autor:  sadoo [ 05 Sty 2009, 00:52 ]
Temat postu: 

To wiadome ze diesel nagrzewa sie dłużej...
i trzeba sie przyzwyczaić i nie narzekać :)
mój po 4-5 km jest wystarczająco ciepły...
Kupowałem diesla i miałem świadomość jakie są plusy i minusy tego silnika :), więc głowa do góry :)

Autor:  bbanditoss [ 05 Sty 2009, 08:20 ]
Temat postu: 

co prawda diesla nie mam, ale napiszę coś :P zauważyłem, że przy większym ziminie nie warto od razu grzać wewnątrz auta bo wydaje mi się, że wtedy wolniej nagrzewa się silnik :> poza tym powietrze, które początkowo dmucha i tak nie ma takiej temp. jakbym sobie życzył :>
może zwróć też na to uwagę ;)

Autor:  Courage [ 05 Sty 2009, 08:46 ]
Temat postu: 

Ale powiecie, że osłona pod silnik i zasłonięty dolny wlot też coś od siebie daje, choćby minimalnie, ale zawsze :>

Autor:  STax [ 05 Sty 2009, 10:34 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
zauważyłem, że przy większym ziminie nie warto od razu grzać wewnątrz auta bo wydaje mi się, że wtedy wolniej nagrzewa się silnik

No to jest normalne, bo część ciepła z silnika jest przejmowana przez nagrzewnicę (dlatego włączenie max ogrzewania jest sposobem na przegrzewający się silnik).

[ Dodano: 05 Sty 2009 09:34 ]
jaceku napisał(a):
tu sie jednak nie zgodzę- powszechnie wiadomo, że diesle rozgrzewają sie dłużej

No nie wiem... Fakt, najmniejszy diesel jakim jeździłem to było 1.9 (oprócz tego jeszcze 2.0 i 2.2), ale tam max po 1 minucie można było już mieć gorące powietrze z nawiewu...

Autor:  Yoka [ 05 Sty 2009, 14:09 ]
Temat postu: 

Diesle sie wolnej nagrzewają. Aczkolwiek czy ma znaczenie zasłanianie chłodnicy w nowoczesnym silniku...nie sądzę. Może ciut szybciej się nagrzeje...o pół minuty. W końcu i tak termostat pracuje :)

Autor:  jackyl [ 05 Sty 2009, 23:50 ]
Temat postu: 

diesel nagrzewa sie wolniej niż benzyna, przynajmniej tak wiem z własnego doświadczenia
mam diesla i nagrzewa się wolno, im niższa temperatura otoczenia tym grzeje się wolniej, często jest tak że i 10km to za mało żeby go nagrzać do 90st i termostat nie ma tu nic do rzeczy bo niedawno był wymieniany (2 miesiące temu)

Autor:  daras [ 06 Sty 2009, 08:42 ]
Temat postu: 

Normalka z tym długim łapaniem temperatury.
Mój potrafił nawet "zgubić" temperaturę, np. na postoju z wolnymi obrotami.
Przecież to diesel, a diesel (i diesla z turbiną) kręci się wolniej, szczególnie kiedy jest zimny, więc będzie się grzał dłużej niż wyżej się kręcąca benzynka, w podobnych warunkach .

Autor:  herman9 [ 06 Sty 2009, 11:36 ]
Temat postu: 

u mnie dzisiaj np, przy temperaturze -17st. C jak jechałem do pracy (14km) w korku (40 minut jazdy) silnik osiągnął właściwą temperaturą dopiero jak wjeżdząłem na firmowy parking :) hm, jutro sprobuje tak jak mowi banditosss włączyć klimę z mocnym nawiewem dopiero po jakichś 10 minutach jazdy

Autor:  jack005 [ 06 Sty 2009, 11:52 ]
Temat postu: 

Witam!Wnioski takie że warto jednak diesla jakos rozsadnie "docieplić"
pomysły jak to zrobićco powiecie na taka osłone 60zł allegro lub inne zastosowane pomysły z tą kurtka to była prowokacja zapraszam do dalszaej dyskusji

[ Dodano: 06 Sty 2009 10:47 ]
http://moto.allegro.pl/item514520322_os ... punto.html

[ Dodano: 06 Sty 2009 10:52 ]
fajnie było by aby dolna kratka nawiewu była wyciagana wtedy łatwo było by blokować strumień zimnego powietrza wychładzajacego całą komore silnika oczywiście dla tych którzy maja świadomośc kiedy to trzeba wyciągnąc

Autor:  daras [ 06 Sty 2009, 11:53 ]
Temat postu: 

Moim zdaniem osłona wiele nie pomoże w temacie ciepła.
Osłona dolna i boczne to bardziej od brudu chronią silnik.

Autor:  Yoka [ 06 Sty 2009, 12:39 ]
Temat postu: 

...przy zakupie diesla po prostu zamówic w opcji dodatkową nagrzewnicę aby przynajmniej w srodku ciepło było :)

Autor:  ptysiornia [ 06 Sty 2009, 15:36 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
O ile mi wiadomo, to to czy to diesel czy benzyna nie ma żadnego znaczenia, chodzi tylko o pojemność silnika - mały silnik (co logiczne) rozgrzewa się dłużej.


Witam!

Diesel nagrzewa się wolniej, ponieważ jest to silnik o większej sprawności niż silnik benzynowy i generuje znacznie mniej strat energii w postaci wydalanego ciepła.
Pojemność niewiele ma tutaj do rzeczy.
Rozwiń proszę swoją myśl, że mniejszy silnik nagrzewa się wolniej ijest to logiczne. Nawet gdybym nie wiedział, iż diesle są sprawniejsze, to bym nigdy na to chyba nie wpadł (w końcu mniejszy silnik ma choiażby mniejszy układ chłodzenia).

A to, że M-Jet 1,3 nagrzewa się wolniej (znacznie) od 1,9 potwierdzam w 100%. Wynika to z tego co napisałem powyżej - jest to nowsza konstrukcja, wyższa sprawność.

[ Dodano: 06 Sty 2009 14:31 ]
Yoka napisał(a):
...przy zakupie diesla po prostu zamówic w opcji dodatkową nagrzewnicę aby przynajmniej w srodku ciepło było :)


To nie takie proste. Przy zamawianiu GP byłem zdecydowany na tę opcję (koszt w cenniku tylko 250,- PLN), ale w salonie okazało się, że opcja ta jest powiązana z kilkoma innymi, które były mi do niczego niepotrzebne, a podnosiły cenę łącznie o ponad 3 000,- PLN :/

[ Dodano: 06 Sty 2009 14:36 ]
bbanditoss napisał(a):
co prawda diesla nie mam, ale napiszę coś :P zauważyłem, że przy większym ziminie nie warto od razu grzać wewnątrz auta bo wydaje mi się, że wtedy wolniej nagrzewa się silnik :> poza tym powietrze, które początkowo dmucha i tak nie ma takiej temp. jakbym sobie życzył :>
może zwróć też na to uwagę ;)


Masz 100% racji.
Ciepły nawiew powinno się włączać dopiero jak wskaźnik temperatury silnika ruszy w górę. W ten sposób szybciej rozgrzejemy zarówno silnik jak i ogrzejemy wnętrze auta.
Takim właśnie algorytmem posługuje się każdy rodzaj klimatyzacji automatycznej - dopóki silnik zimny, nawiew jest wolniutki i zimny.

Autor:  daras [ 06 Sty 2009, 15:57 ]
Temat postu: 

ptysiornia napisał(a):
Ciepły nawiew powinno się włączać dopiero jak wskaźnik temperatury silnika ruszy w górę. W ten sposób szybciej rozgrzejemy zarówno silnik jak i ogrzejemy wnętrze auta.

Rzecz w tym, że zamknięte ogrzewanie to mniejszy obieg płynu chłodzącego, z pominięciem nagrzewnicy?

Autor:  Bahama70 [ 06 Sty 2009, 18:02 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
ptysiornia napisał(a):
Ciepły nawiew powinno się włączać dopiero jak wskaźnik temperatury silnika ruszy w górę. W ten sposób szybciej rozgrzejemy zarówno silnik jak i ogrzejemy wnętrze auta.

Rzecz w tym, że zamknięte ogrzewanie to mniejszy obieg płynu chłodzącego, z pominięciem nagrzewnicy?



Przecież w Punto nagrzewnica jest zawsze zalana płynem i nie ma znaczenia czy jest wlączone ogrzewanie czy nie... Ewentualnie lekko schłodzić może tylko wiatrak.

Autor:  adrian [ 06 Sty 2009, 19:31 ]
Temat postu: 

Tez mam podobny problem, temperatura mi zaczela uciekac na postoju i pali o ok 1l wiecej... :cry: Szykowalem sie na wymiane termostatu ale po przeczytanych postach chyba dam se spokoj i poobserwuje go troche :)

Autor:  Sydney [ 06 Sty 2009, 20:07 ]
Temat postu: 

Diesel grzeje się dużo wolniej gdyż ma grubszy blok, głowicę itd. Dlatego też jest cięższy.
A poza tym spaliny z diesla mają trochę mniejszą temp niż z benzyniaka...
Dużo też zależy od układu chłodzenia. Jedne grzeją się wolniej drugie szybciej.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/