Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]
http://fiatpunto.com.pl/topic13569.html
Strona 1 z 5

Autor:  pepe [ 06 Lut 2009, 14:43 ]
Temat postu:  GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Witam wszystkich!
Na forum jestem "nowy";-) Obecnie jestem posiadaczem mkII 1,2 8V, ale przyszedł czas na zmiany i planujemy zakup nowej DUŻEJ KROPKI. Zastanawiam się nad wyborem silnika - 1,4 8V lub 1,4 16V. Oczywiście abstrachując od innych kosztów zakupu... Proszę bezpośrednich użytkowników GP o opinie porównawcze właśnie tych silniczków tj. osiągów, spalania, hałasu i innych subiektywnych wrażeń. Podczas jazdy testowej kropkiem z motorem 1,4 8V/77KM (16V nie miałem okazji jeździć) odniosłem wrażenie że jest on nieco "mułowaty"... A jakie są Wasze wrażenia..? Jak w wersji 95KM sprawdza się skrzynia 6-biegowa?
Pozdrawiam!

Autor:  mario-sz [ 06 Lut 2009, 15:01 ]
Temat postu: 

Witam. Nie testowałem Grande z 16V ale na co dzień jeżdżę 4 różnymi autami i powiem Ci tak. Jeżdżę Clio II z silanikami 1.2 60KM 8V i 1.2 75KM 16V. Clio z 16V trzeba bardziej krecić na obroty. Przyśpieszenie PODOBNE ale 8V zbiera się lepiej "od dołu" obrotów. Co za tym idzie 8V jest cichsze i może że ma 15 koni mniej to MNIE (mówię MNIE) sie wydaje że przyśpieszenie jest podobne. 16V PALI WIĘCEJ W MIEŚCIE!

Jeżdżę też IBIZĄ 4 z silnikiem 1.4 16V i to ma lepszego kopa of Grande ALE jest głośniejsza i trzeba ją "ciągnąć" od 3000 obr żeby gdzieś jechać.

GENERALNIE GP 1.4 8V JEST CIĘŻKIM SAMOCHODEM! Dużo waży przez co osiągi są SŁABSZE! Mam przejechane 3300km i narazie co mnie denerwuje to duże spalanie. W mieście weźmie nawet 9.0 a na trasie 6.7 i to nie przekraczając 110km/h! IMHO to dużo. ALE to chyba właśnie przez wagę samochodu.

ALE coś za coś. Ta waga przekłada się na 5 ***** w NCAP

Autor:  kruger [ 06 Lut 2009, 15:50 ]
Temat postu: 

No więc ja posiadam 16V, i muszę powiedzieć że jak na swoje możliwości to samochodzik ten jest bardzo zwinny (xc80 nawet wyprzedzałem pod górkę, ale pewnie jakaś baba nią jechała:D). Moment max ma na 4500rpm, niemniej jednak ch-ka momentu jest dość płaska, dlatego ciągnięcie czuć już od ok 2000rpm.

Co do spalania to może i pali więcej, ale to kwestia góra 0,5-1l (oczywiście zależy kto jak jeździ). Średnio w mieście chleje ok 7,5/100, bez zbędnego gniecenia gazu, ale także nie jest to jazda kapelszusznicza, ot, normalna jazda miejska na dystansach ok 10km.

W trasie, jazda w granicach 90-100kph, co jakiś czas wyprzedzonko - 5,5/100, dopiero pseudostrada podniosła mi spalanie do 8/100@130kph. Średnia Waw-Gdy (przez Grudziądz i właśnie A1) 6,2/100.

6 bieg - zajebiaszcza sprawa. Biegi są dość krótkie, ale w trasie ta 6tka jak znalazł. No i z 60tki nawet nie tak źle ciągnie :)

Autor:  bykdpta [ 08 Lut 2009, 16:57 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
W mieście weźmie nawet 9.0 a na trasie 6.7 i to nie przekraczając 110km/h! IMHO to dużo


Muszę przyznać, że bardzo trzeba się starać by na trasie przy tych prędkościach tak dużo spalił :!: :?: :!: :?: Nie podam swojej średniej, choć mieszkam w pagórkowatym terenie. Myślę, że pomówić by trzeba o technice jazdy.

A co do tematu. 8V nie daje poczucia wciskania w fotel. Pytanie raczej powinno brzmieć: kogo będzie woził mój samochód i czy raczej jestem człowiekiem spieszącym się (spóźnionym) czy czerpiącym przyjemność z jazdy?
Mnie, bardzo urzekła cisza w czasie jazdy :D

Autor:  Grzegorz1976 [ 08 Lut 2009, 19:55 ]
Temat postu: 

Ja krótko i na temat. Bierz 16v, nie zamul go zbyt szerokimi oponami i będzie super. 16v ma lepsze przyspieszenie od 8v - sprawdzone z bbanditossem w starcie spod świateł. Spalanie 8v i 16v są podobne. Dla mnie 8v to taki budżetowy silnik - niezbyt dynamiczny a paliwożerny. Jeśli różnica w cenie nie będzie jakaś kosmiczna to nawet się nie zastanawiaj i bierz 1.4 16v

Autor:  Diav [ 08 Lut 2009, 20:29 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
[...] nawet się nie zastanawiaj i bierz 1.4 16v


Jestem właścicielem 1.4 8v i prawdę mówiąc silnik mnie nie powalił. Pali tyle samo (taki sam styl jazdy) co KIA Cee'd 1.6 16v 125KM mojego ojca tj. około 7,5 litra. Osiągami silnik nie zaskakuje nawet wydaje się nieco bardziej ospały niż na papierze zwłaszcza w trasie, w mieście jest dość dynamiczny ale spalanie wg. mnie za wysokie.

Jestem studentem i dla mnie 7,5 litra (średnio) przy dojazdach około 50km dziennie to dość dużo, zastanawiam się coraz poważniej nad podarowaniem tego samochodu mojej mamie i zakupem jakiegoś oszczędnego diesla :roll:


Reasumując, jeżeli zależy Ci na dynamice to bierz 1.4 16v jeżeli na oszczędności to bierz diesla 1.3 ;)

Autor:  zoon [ 08 Lut 2009, 20:49 ]
Temat postu:  Re: GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

pepe napisał(a):
Zastanawiam się nad wyborem silnika - 1,4 8V lub 1,4 16V


Jak rozumiem 8V też Dynamic. Zdecydowanie warto dać te 3 tys. więcej za 16V.

Autor:  charlie [ 08 Lut 2009, 20:53 ]
Temat postu: 

Jezdzilem GP: 1.4 16V, 1.4 8V i 1.2 8V. Kupuj 1.4 16V, dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu. Według mnie szkoda kasy w ogole na 1.4 8V, które spali więcej niż 1.2 8V, ale to wyższe zuzycie paliwa nie przekłada się na osiągi.

Autor:  kruger [ 08 Lut 2009, 22:24 ]
Temat postu: 

Z reguły tak jest, iż większy silnik przy prędkości przelotowej ma podobne spalanie niż mniejszy (oczywiście w granicach normy, nie porównujmy silnika 1,4 i 10 :D), a zawsze jest ten komfort że jak trzeba to się depnie - dodatkowo tzw. bezpieczeństwo bierne - przy wyprzedzaniu np.

Autor:  bbanditoss [ 08 Lut 2009, 22:29 ]
Temat postu: 

ja mam 16V , jeździłem 8V - różnica jest więc chyba warto zainwestować, tymbardziej że jak wczesniej już napisali koledzy różnica w spalaniu kolosalna nie jest ;)

Autor:  Grzegorz1976 [ 08 Lut 2009, 23:05 ]
Temat postu: 

charlie napisał(a):
Według mnie szkoda kasy w ogole na 1.4 8V, które spali więcej niż 1.2 8V, ale to wyższe zuzycie paliwa nie przekłada się na osiągi.

Alleluja druga osoba na forum która odkryła że silnik 1,2 8v jest wart większej uwagi niż 1,4 8v :D. Ale to trzeba trochę pojeździć jednym i drugim żeby do tego dojść ;). A wracając do tematu. Też uważam że jeśli możliwości finansowe pozwalają to warto dopłacić te 3000 zł różnicy do 16sto zaworówki.

Autor:  xsadol [ 08 Lut 2009, 23:36 ]
Temat postu: 

Witaj!

Mam GP 1.4 8v i jak dla mnie bomba. Dynamika wystarczająca (i w mieście i na trasie).
Może to dlatego, że przesiadłem się z silnika 0.9...

Dzisiaj zrobiłem około 300km w sumie w trybie mieszanym + połowa trasy góry i wyszło mi średnie spalanie 7,4l/100km więc wg mnie jest OK.

Szczerze, to zastanawiałem się czy nie dopłacić tych paru 'k' do 16v, lecz ostatecznie pozostałem przy 8v.

Autor:  slon11 [ 09 Lut 2009, 09:50 ]
Temat postu: 

Nie miałem okazji jeździć 16V ,ale faktem jest że 8V nie jest sportowym silnikiem ,a raczej tylko takim spacerowym , spalanie tez jest dość duże jak na tak słaby silnik , nie mogę polecić ci 16V bo nie znam ale jak chcesz półsportowo to weź 16V albo diesel 90HP ,jak chcesz full sportowo to 120 HP albo diesel 130 HP a jeśli chcesz spacerowo to 1,2 i 1,4 8V :E

Autor:  molflex [ 09 Lut 2009, 12:19 ]
Temat postu:  slink 1.4 a 1.2 (8v)

Witam

czy ktoś wie jak różnice wizualne są pomiędzy 1.2 a 1.4 ?
tak po podniesieniu maski?

dziękuje
molFlex

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2009, 13:30 ]
Temat postu: 

1,2
Image
1,4
Image

jeśli chodzi o jakieś dane to znajdziesz je w innych tematch ;)

Autor:  slon11 [ 09 Lut 2009, 13:42 ]
Temat postu: 

czyli praktycznie żadna :E

Autor:  pepe [ 09 Lut 2009, 14:44 ]
Temat postu:  GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

Witam ponownie! Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Na chwilę obecną skłaniam się raczej do 16V, ale to oczywiście będzie kwestia $$$ i tego co ewentualnie uda się wynegocjować... :>

zoon napisał(a):
Jak rozumiem 8V też Dynamic

Nie, 8V brałbym Estiva Blue&Me, a 16V Dynamic (bo Estivy 95KM chyba nie ma w ofercie...)

bykdpta napisał(a):
Mnie, bardzo urzekła cisza w czasie jazdy

Z tą "ciszą" to mam trochę mieszane odczucia... Miałem okazję jeźdźić GP 1,4 8V mojego brejdaka i owszem - na wolnych obrotach silnika prawie nie słychać. Ale na wyższych obrotach jego dźwięk jest jakiś taki irytujący... Oczywiście są to tylko wrażenia subiektywne i porównywane do mkII 8V.

Diav napisał(a):
Reasumując, jeżeli zależy Ci na dynamice to bierz 1.4 16v jeżeli na oszczędności to bierz diesla 1.3

Dynamika nie jest dla mnie najważniejsza (bo nie szukam wyścigówki, tylko sprawnego środka transportu), ale fajnie jest mieć świadomość, że w razie potrzeby na drodze, ma się pod nogą w zapasie jeszcze te kilka kucyków.. :lol: Przy moich rocznych przebiegach rzędu 20tys. km, to raczej benzyniak, zwłaszcza biorąc pod uwagę wszystkie wydatki $$$. Tylko właśnie podczas testowania 8V (a 5 lat jeżdżę kropkiem II 1,2 8V), te 77KM trochę mnie rozczarowało... Nie spodziewałem się ogierów, ale mam wrażenie że kucyki opornie zabierają się do pracy...

kruger napisał(a):
6 bieg - zajebiaszcza sprawa. Biegi są dość krótkie, ale w trasie ta 6tka jak znalazł

Przyznaję, że w silniku 95KM (oprócz większej mocy) ta "6-tka" jest kuszącą opcją... :>

A jakie są Wasze spostrzeżenia nt. niezawodności/awaryjności motoru 1,4 16V i jego osprzętu? Ewentualnie niuanse związane z serwisowaniem..?
Pozdrawiam!

Autor:  LeszekR [ 09 Lut 2009, 16:12 ]
Temat postu:  Re: GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

Wybrałbym 16V. Całkiem przyjemnie to śmiga co prawda w fotel nie wgniata ale jest chyba optymalny do grande. Spalanie jest zadowalajace, na trasie potrafi zejść do 5 L i jak narazie (odpukać) po przebiegu 10 tyś jest bezawaryjny :wink:

Autor:  zoon [ 09 Lut 2009, 22:15 ]
Temat postu: 

Nie ma awarii ani żadnych niuansów w serwisowaniu. Dopłacasz tylko raz za 95 KM przy zakupie i potem takie same koszty eksploatacji jak z silnikami słabszymi. Nikt z posiadaczy 1.4 16V na forum nie narzeka. Drugi raz kupiłbym to samo.

Autor:  pepe [ 10 Lut 2009, 17:00 ]
Temat postu:  GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

zoon napisał(a):
Nie ma awarii ani żadnych niuansów w serwisowaniu

zoon, a koszty serwisowania (przeglądów) 8V i 16V są takie same? Tzn. wymiana oleju, filtra, świec, rozrząd, itd...? Z tego co wiem, to silnik 1,2 8V jest "bezkolizyjny", a jak to jest z 1,4 8V i 16V?
Pzdr!

Autor:  Barrtek96 [ 10 Lut 2009, 17:03 ]
Temat postu: 

1.4 16V na pewno jest kolizyjny, ponieważ ma 16 zaworów, a co do 8v, to nie wiem :E

Autor:  zoon [ 10 Lut 2009, 17:37 ]
Temat postu: 

Nie słyszałem o różnicach w serwisowaniu pomiędzy silnikami benzynowymi. Były tylko spory na forum czy przegląd diesli jest droższy.

Autor:  bartekm [ 11 Lut 2009, 23:22 ]
Temat postu:  Re: GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

LeszekR napisał(a):
Wybrałbym 16V. Całkiem przyjemnie to śmiga co prawda w fotel nie wgniata ale jest chyba optymalny do grande. Spalanie jest zadowalajace, na trasie potrafi zejść do 5 L i jak narazie (odpukać) po przebiegu 10 tyś jest bezawaryjny :wink:

Nie zgadzam się, że nie wciska w fotel, wystarczy pojeździć powyżej 4000obr/min i coś jednak czuć. Oczywiście głowy nie urywa, ale jedzie jako tako. Jeździłem na jazdach testowych 8V i 16V i jestem pewien, że wybór, którego dokonałem (czyli 16V) był trafiony, choć wbrew temu co niektórzy piszą, to w porównaniu do podobnych silników u innych producentów (np. w Peugeocie 207) 1.4 8V zbiera się wyraźnie lepiej. Skrzynia 6. biegowa jest ciekawą sprawą. Co do kolizyjności do niestety wszystkie silniki montowane w GP są kolizyjne.

Pozdro.

[ Dodano: 11 Lut 2009 22:22 ]
zoon napisał(a):
Nie ma awarii ani żadnych niuansów w serwisowaniu.
Dopłacasz tylko raz za 95 KM przy zakupie i potem takie same koszty eksploatacji jak z silnikami słabszymi. Nikt z posiadaczy 1.4 16V na forum nie narzeka. Drugi raz kupiłbym to samo.


Dopóki coś nie padnie to powinno być podobnie, jak coś się stanie to zobaczymy, czy starjet'owe wynalazki typu PDA są w ogóle znane przez serwis ;-)

Autor:  zoon [ 12 Lut 2009, 02:07 ]
Temat postu: 

Nie straszne nam PDA czy VVT. Przecież ten silnik jeździ co prawda z innymi ustawieniami, ale jednak, w Bravo, MiTo, Pandzie, 500, Lancii i wszystko gra.

Autor:  pepe [ 12 Lut 2009, 10:06 ]
Temat postu:  Re: GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

bartekm napisał(a):
Jeździłem na jazdach testowych 8V i 16V i jestem pewien, że wybór, którego dokonałem (czyli 16V) był trafiony [...]
zobaczymy, czy starjet'owe wynalazki typu PDA są w ogóle znane przez serwis ;-)

bartekm dzięki za info, tylko jeszcze wyjaśnij mi proszę co oznacza u Fiata skrót PDA... :lol: To samo co u innych producentów VVT?
pzdr!

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/