Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]
http://fiatpunto.com.pl/topic15672-350.html
Strona 15 z 17

Autor:  iparts [ 26 Lut 2016, 11:41 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

@beny.rac

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy razem z rozrządem wymieniać pompę wody to z doświadczenia powiem, że bezdyskusyjnie tak należy zrobić. No chyba że sytuacja finansowa na to kompletnie nie pozwala ale czy jest sens płacić za wymianę rozrządu a po kilku miesiącach wykonywać taką samą robotę drugi raz żeby wymienić pompę wody?

Autor:  beny.rac [ 26 Lut 2016, 14:26 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

iparts napisał(a):
@beny.rac

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy razem z rozrządem wymieniać pompę wody to z doświadczenia powiem, że bezdyskusyjnie tak należy zrobić. No chyba że sytuacja finansowa na to kompletnie nie pozwala ale czy jest sens płacić za wymianę rozrządu a po kilku miesiącach wykonywać taką samą robotę drugi raz żeby wymienić pompę wody?


Witam,

Problem w tym ze ja nie chce wymieniac rozrzadu poniewaz byl on wymieniony pod koniec 2013 roku przy przebiegu ok 76 000 km .

Auto kupione od 1 wlasciciela wraz z ksiazka serwisowa ( wymiana rozrzadu zaznaczona w ksiazce serwisowej oraz naklejka pod maska ).

Wiec w moim przypadku chodzi o to czy nie wiem czy pompa wody wytrzyma do tych 120 000 km lub do 2017/2018 roku .

Jak bede musial wymienic pompe wody to wymienie tez od razu rozrzad - pytanie czy to jest konieczne ... :roll:

Autor:  lokers [ 26 Lut 2016, 15:32 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Skoro był wymieniony, to zakładam że razem z pompą wody. A nawet jeśli nie, to pompa wytrzyma. Znam takich co zmieniają co 2 raz i jest gitara. Mnie by na to było szkoda nerwów ;) Ja zmieniałem rozrząd przy 115 i było gitara. Za to nowa pompa zdechła po 4 :!: tys km :idea: Na szczęście wymienili na gwarancji. Chociaż podobno pierwszy taki przypadek u mojego mechanika.
Reasumując: Problemu nie widzę, jak się pompa rozleci, to wymienisz kompletem i po sprawie.

Autor:  Krzycho90 [ 30 Kwi 2016, 15:37 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Witam. W temacie mnóstwo postów i gdy z grubsza przeglądałem to przeważnie jest poruszany temat użytkowników Punciakow z silnikami 77km, ja mam 1.4 95km i przebieg prawie 180 tyś, ponoć rozrząd był robiony przy 138 co wyczytałem z naklejki, możecie mi powiedzieć ile może kosztować komplet rozrządu ( z pompą) wraz z wymianą? Jak się na sytuacja z tym regulatorem faz, czy tutaj trzeba coś wymieniać?

Autor:  Caesar [ 03 Maj 2016, 21:39 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ponieważ 83 tys km na liczniku a kropek z 2011 , rejestracja styczeń 2012 i wakacje juz blisko , skłaniam się do wymiany rozrządu , oczywiście z pompą wody i u Pana Miecia , nie aso
W poprzednim kropasie wymieniałem w aso , oczywiście zmienili bez pompy wody , która padła ok 15 tys km później .

Na allegro znalazłem taki komplet :
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-pa ... 59997.html cena z pompą 279 zł za gatesa to chyba jest przyzwoicie ?
dodatkowo tez od nich pasek wielorowkowy:
http://allegro.pl/pasek-klinowy-panda-e ... 22039.html

chyba , że polecacie jakiś inny zestaw ?

Autor:  misci [ 03 Maj 2016, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Właśnie wymieniłem pasek i napinacz po raz pierwszy bo minęło 5 lat (i 71000km). Koszt w sklepie to 162zł. (pasek 52, napinacz 110). Wymiana 0zł. - własnymi ręcami. Pompę zostawiłem bo jest to pompa z pierwszego montażu, a nie chciałem ryzykować jakiegoś dziadostwa. Wg książki wymianę rozrządu przewidzieli po 120kkm więc pompa powinna wytrzymać. Jej stan mniej zależy od czasu niż stan gumowego paska. Jak się rozcieknie to trudno. Wymieni się i ją.
Porobiłem kilka zdjęć więc jak będę miał wenę to może opiszę sposób domowej wymiany paska bez użycia blokad.

Autor:  Caesar [ 04 Maj 2016, 20:18 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

stosowałeś takie przyrzady ?
http://domtechniczny24.pl/blokada-walko ... 13674.html

czy użyłes markera by zaznaczyc pkt ?

Autor:  traceur [ 13 Sie 2016, 22:22 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Caesar, z tego co czytałem (bo specjalistą nie jestem) to teoretycznie da się zmienić w GP rozrząd bez blokad, ale jest to niezalecane ze względu na zmienne fazy rozrządu i możliwość pomyłki np. o 1 ząb. Ja z kolei mam błahe pytanie, jako że właśnie odebrałem samochód od mechanika który miał sporo rzeczy powymieniać (m. in. rozrząd) bo dopiero kupiłem używanego kropasa. Na doczepionej kartce z oznaczeniem jakie filtry zostały wymienione, kiedy następna wymiana oleju itd. nie zaznaczył mi, że rozrząd został wymieniony. Chciałbym się upewnić, że rozrząd naprawdę jest wymieniony, tylko zapomniał tego zaznaczyć na kartce. Dlatego prośba o informację, w jaki najprostszy sposób mogę dojrzeć choćby kawałek paska, napinacza lub pompy, żebym widział że są nowe - czy wystarczy rozkręcenie czarnej plastikowej pokrywki po lewo od pokrywy zaworów?

Autor:  misci [ 14 Sie 2016, 07:10 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Można dość łatwo zdemontować górną osłonę rozrządu i nieco odchylić dolną. Napinacz i pompę trudno jednak będzie dostrzec. Jedynie pasek.

Cytuj:
ale jest to niezalecane ze względu na zmienne fazy rozrządu


Jeszcze raz napiszę, że zmienne fazy rozrządu nie mają nic do wymiany paska. Przy wymianie paska nie ingerujemy w mechanizm przestawiania fazy. Ważne jest zachowanie właściwego położenia koła pasowego wałka rozrządu względem paska i koła wału korbowego. Fazę i tak doreguluje ECU.

Autor:  Złośnik [ 14 Sie 2016, 13:01 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

traceur napisał(a):
Dlatego prośba o informację, w jaki najprostszy sposób mogę dojrzeć choćby kawałek paska, napinacza lub pompy, żebym widział że są nowe - czy wystarczy rozkręcenie czarnej plastikowej pokrywki po lewo od pokrywy zaworów?


Pod kolektorem po lewej stronie przy osłonie widać miejsce w bloku na pompę. Powinny być ślady choćby oczyszczenia tamtych obszarów. Inny sposób to odkręcić kilka śrub osłony, odgiąć i zobaczyć czy pasek nowy. Powinno być widać też czy koło pasowe wału było zdejmowane itd.

Autor:  sqbnc [ 14 Sie 2016, 16:08 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Panowie jaki zestaw polecacie do T-jet a? Myślałem bar skf (pasek, napinacz, pompa)

Autor:  GrimlocK [ 14 Sie 2016, 18:15 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ja kupiłem oryginalny zestaw + pompa SKF. Za cene zestawu napęd + pasek płaciłem 150zł po zniżkach :)

Autor:  traceur [ 15 Sie 2016, 18:04 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Misci i Złośnik, dzięki - do odkręcenia są tylko dwie śrubki na nasadkę 10mm i po odgięciu pokrywy widać pasek. Wygląda na nowy (chyba :D) co do zestawów, przejrzałem spoooro wypowiedzi na ten temat (m.in. na tym forum) i wybrałem najbardziej polecane: pasek Contitech (polecany też Gates), napinacz Ina (polecane też SKF, Ruville) i pompę wody SKF (raczej bezkonkurencyjnie, ewentualnie Ruville).

Autor:  Złośnik [ 15 Sie 2016, 18:33 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Zakręć rozrusznikiem tylko troszeczkę aby pokazał Ci się nadruk na pasku. Na 100% powinna być na nim data produkcji. Po tym będziesz wiedział czy jest nowy.

Autor:  PeKaeSiak [ 07 Wrz 2016, 14:43 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Witam.
Czy do wymiany paska w T-Jet potrzebne są jakieś blokady?

POZDRAWIAM.

Autor:  tomy [ 01 Paź 2016, 14:34 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Witam

Mam punto evo z 2011r z przebiegiem 45tys km, wiadomo, że co 5 lat powinno się wymieniać pasek rozrządu i mam zamiar to w tym roku zrobić. Powiedzcie mi tylko czy wymieniać sam pasek , czy też kompletny rozrząd wraz z pompą wody? Przebiegi roczne w okolicach 10tys km.

Autor:  Robs [ 02 Paź 2016, 05:54 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ja wymieniłem z pompą.Lekko już puszczała.Miałem przebieg niecałe 40 tyś. km .

Autor:  misci [ 03 Paź 2016, 23:22 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Moja pompa płynu chłodzącego po 79kkm jest w stanie nienaruszonym. Czysto wokół koła pasowego, zero wycieków. Została zatem na drugą kadencję. Zaglądnę do niej przy 120kkm.

Autor:  krowka [ 04 Paź 2016, 11:02 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

misci napisał(a):
Moja pompa płynu chłodzącego po 79kkm jest w stanie nienaruszonym. Czysto wokół koła pasowego, zero wycieków. Została zatem na drugą kadencję. Zaglądnę do niej przy 120kkm.


Poważny błąd, ale spoko, zemści się, bo drugiej kadencji nie wytrzyma. Zacznie lecieć coś około 96tyś :E Jak to się mówi, oszczędny płaci dwa razy.

Autor:  misci [ 04 Paź 2016, 14:33 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

No to proszę jeszcze o wygrane numery totolotka w najbliższym losowaniu.

Autor:  krowka [ 04 Paź 2016, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

misci napisał(a):
No to proszę jeszcze o wygrane numery totolotka w najbliższym losowaniu.

Moja ciekła przy 96628km, aktualnie produkowane pompy jeśli dotrwają do planowanej wymiany rozrządu, to sukces :E Druga przejechała około 78000km, ale miesiąc temu wymieniona razem z rozrządem (jeszcze nie ciekła). Jutro Kropkowi stuknie 176kkm, na 2 rozrządzie jeździł 5 lat. Tym razem trzeba też było regulować luz zaworowy.

PS. Numery do totka zachowuję dla siebie :wink:

Autor:  misci [ 04 Paź 2016, 22:55 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Planowa wymiana rozrządu w GP to 120kkm (nie później niż po 5 latach). Po 60kkm zaleca się kontrolę wzrokową. Właściwości paska pogarszają się z upływem czasu i przebiegu, właściwości pompy pogarszają się proporcjonalnie do przebiegu. Co do luzu to u mnie się powiększył o ok. 0,05mm na wszystkich zaworach i został wyregulowany przy 78kkm.

Autor:  krowka [ 05 Paź 2016, 09:56 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

misci napisał(a):
Planowa wymiana rozrządu w GP to 120kkm (nie później niż po 5 latach). Po 60kkm zaleca się kontrolę wzrokową. Właściwości paska pogarszają się z upływem czasu i przebiegu, właściwości pompy pogarszają się proporcjonalnie do przebiegu. Co do luzu to u mnie się powiększył o ok. 0,05mm na wszystkich zaworach i został wyregulowany przy 78kkm.


Czyli na gazie jednak szybciej trzeba regulować, tak jak to ktoś mi kiedyś mówił. W moim przy 96660km luz był poprawny, dopiero przy 176kkm trzeba było korygować i to tylko wydechowe.

Autor:  bonku [ 10 Paź 2016, 10:42 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Jestem świeżo po wymianie rozrządu. Samochód z 2011r, przebieg 52 tyś km, 90% miasto (małe miasto, częste ruszanie z miejsca). W oryginale rolka Litens na łożysku KOYO, pompa Magna. Obie rzeczy miały już wyraźny luz na łożysku. Zakupiłem zestaw INA (rolka była Litens ale już na chińczyku, tu łożysko z prawie zerowym luzem) 150zł, pompa KWP 116zł i pasek wielorowkowy Gates 35zł.
Robota w ASO kosztowała 270zł + płyn 50zł.

A tu jeszcze zdjęcie starego paska

Załączniki:


Autor:  tomy [ 10 Paź 2016, 20:47 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Ja wyminiłem rolke i pasek. Pompe na razie zostawiłem

Strona 15 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/