Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]
http://fiatpunto.com.pl/topic15672-400.html
Strona 17 z 17

Autor:  beny.rac [ 14 Wrz 2019, 05:13 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

PMX dzieki za odp.

Bylem u mechanika i sie dowiedzialem ze jak przyjade z wlasnymi czesciami to zamontuja ale zadnej gwarancji nie dostane :roll:

A jakby nie patrzec to wymiana rozrzadu to nie wymiana oleju wiec warto miec cos na pismie :mrgreen:

W nastepnym tyg jade spytac do innego bo placic 2 razy tyle za czesci to lekka przesada ...

Autor:  mygumas [ 22 Kwi 2020, 20:11 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Siema,


pytanko, co radzicie.
Punto 2007r, obecny przebieg 69.5k, rozrząd wymieniany w 2013r, przy przebiegu 21k.

Wymieniać? Jeżdżę bardzo mało, ok 6k/rok
Pompa wody nie była wymieniana.

Autor:  steyr [ 23 Kwi 2020, 10:23 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Generalnie zasada jest taka żeby na pasku nie jeździć dłużej niż 5-6 lat jeśli są małe przebiegi robione. Pasek jest z tworzywa/gumy i z wiekiem traci swoje właściwości.

Autor:  mygumas [ 24 Kwi 2020, 12:07 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

No niby tak wiadomo jak zalecają, ale pasek może pęknąć po paru latach? Pełno jest elementów gumowych, choćby pasek alternatora i nie pęka przez wiele lat dłużej :p

Autor:  steyr [ 24 Kwi 2020, 12:16 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

mygumas napisał(a):
No niby tak wiadomo jak zalecają, ale pasek może pęknąć po paru latach? Pełno jest elementów gumowych, choćby pasek alternatora i nie pęka przez wiele lat dłużej :p


Nikt ci nie broni jeździć dłużej, takie są zalecenia. Możesz i nawet 10 lat jeździć na własną odpowiedzialność.

Autor:  autofan [ 24 Kwi 2020, 18:26 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

W moim pasek był 13 lat i wyglądał dobrze, ale pompa wody już szumiała więc była konieczna wymiana rozrządu. Wstawiłem nowe oryginalne części w tamtym roku, koszt około 350zł za komplet.
Zalecenie co do wymiany rozrządu jest 5 lat lub 120 tyś km, o ile pasek spokojnie wytrzymuje tak 120 tyś pompa nie wytrzyma, moja dała radę 100 tyś km, a pierwsza poległa na gwarancji po 12 tyś km przebiegu.
Co do czasu wymiany paska ja trzymałem go długo na swoją odpowiedzialność, ale kontrolowałem jego stan i wygląd w międzyczasie. Każdy robi jak uważa na swoje ryzyko, ale gdy wymieniamy rozrząd to z pompą wody bo wg mnie to jest najsłabszy element, jak w większości samochodów. Dlatego np. w Oplu są silniki gdzie pompa wody jest poza rozrządem to wymianę mamy po 10 latach lub 150tyś km przebiegu i rozrząd daje spokojnie tyle radę.

Autor:  rafisz [ 24 Kwi 2020, 21:41 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

eee, z tą pompą to nie do końca tak, ja swoją wymieniałem przy przebiegu 200k, na 100% oryginał z pierwszego montażu, zaczęła przeciekać, nic więcej, żadnych luzów, także generalizować nie ma sensu
mygumas, wymień tylko pasek jeżeli wszystko inne jest w porządku, to fiat więc koszt zakupu niewielki, jak widzę na stronce IC kupisz poniżej 100zł
pasek raczej nie pęknie przy takim przebiegu/ wieku jak twój, ale może się "wysypać", kiedyś widziałem taki w którym te ząbki najnormalniej odpadły, po prostu z paska zębatego zrobił się płaski :mrgreen:

Autor:  pmx007p1 [ 25 Kwi 2020, 08:57 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

mygumas napisał(a):
... ale pasek może pęknąć po paru latach?

Ale przejrzałeś tematy o rozrządzie w dziale "zrób to sam"? Stronę wcześniej były tu podane...
Są tam filmy z YouTube, np. taki ruski: https://www.youtube.com/watch?v=5mRNWRPNtoc :!:

rafisz napisał(a):
eee, z tą pompą to nie do końca tak, ja swoją wymieniałem przy przebiegu 200k, na 100% oryginał z pierwszego montażu, zaczęła przeciekać, nic więcej, żadnych luzów,...

Może przeciekać np. właśnie dlatego, że robią się luzy na łożyskach, w dotyku prawie niewyczuwalne (tyle, że stara pompa kręci się lżej niż nowa). A pocić (popuszczać w otwór przelewowy, czy drenaż) się mogła od dawna, dużo przed 200 tysiącami. Więc niby nie ma reguły, ale w okolicach 100 tysięcy km trzeba się zainteresować tematem.

Luzy na pompie wody powodują, że jej ośka/wirnik są przekrzywione i tak też zaczyna ona prowadzić pasek, krzywo, ucieka on na zewnątrz silnika. Taka zgrubna "metoda" oceny stanu rozrządu (oprócz hałasów, wycieków, pęknięć paska).
Image

Autor:  autofan [ 25 Kwi 2020, 17:31 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Tej metody nie znałem na diagnozę pompy, u mnie ona zwyczajnie hałasowała, nic nie ciekło, ale właśnie dokładnie to zjawisko zaobserwowałem, że przed był pasek położony jak po lewej, a po wymianie jak po prawej. Najważniejsze co po wymianie zauważyłem to silnik pracuje ciszej na wolnych obrotach. Co do wymiany, to można ją samemu ogarnąć jak opisano na forum, ja nie używałem żadnych blokad, jedynie białego korektora.

Autor:  mygumas [ 29 Cze 2020, 10:01 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Pany, robię ten rozrząd, nie chce mi się o tym myśleć, to nie koszt jak w jakimś mercedesie :)

Przy okazji paska co jeszcze, chciałem zrobić wszystko co się robi przy okazji, żeby za jakiś czas czegoś znowu nie robić bezsensu, jak już oddaję do mechaniora to raz a nie kilka razy w ciągu roku..

standardowo chcę pasek, napinacze, rolki, przy okazji pompę wody i termostat.

walczę z ogrzewaniem w grande i nikt nie potrafi ogarnąć tematu. niby nagrzewnica sprawa, więc pomyślałem, bo czytałem też tu na forum, że pomagała wymiana pompy czasem termostatu.

coś jeszcze do tego ?

Autor:  pmx007p1 [ 29 Cze 2020, 12:29 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Temat jest rozpracowany (były odnośniki), więc nie wiem o co jeszcze można pytać? Siedemnaście stron tematu to przesada.
:roll:
Do kompletu przy pracach z rozrządem, wypada sprawdzić luzy zaworowe i świece. Ale to raczej "oczywistość" i zawodowiec powinien to wiedzieć (sam zaproponować) - ale nie liczcie na to (wielu nadal nie wie, że wszystkie 8V wciąż mają ręczną regulację, na płytkach, bo myślą, że jak dodano zmienne fazy, to przy okazji jest i hydrauliczne kasowanie - otóż nie jest).

PS
Nagrzewnicę można spróbować wypłukać (z węża) jak są problemy. A może to nie nagrzewnica, tylko sterowanie klapami (zimne/ciepłe)?
W sprawnym i zadbanym silniku, nagrzewnica, czy chłodnica nie zapycha się "sama" bez powodu. Płyn chłodniczy, hamulcowy i olej w skrzyni biegów, to 3 najczęściej zaniedbywane (nie zmieniane nawet po 5-10 lat) płyny w samochodach (czwarty, to by było wspomaganie, ale u nas elektryczne). Później problemy i palenie głupa (ja żem nie wiedział/a, że to się wymienia).

Także, sprawę trzeba zbadać, działać szybko. Jeśli stary płyn chłodniczy jest choć trochę brudny (wyraźnie zmienił kolor) i/lub coś w nim pływa, to "coś" się złego dzieje w układzie...

Autor:  Gios [ 15 Lis 2020, 16:22 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Panowie, mogę któregoś z Was prosić o podanie numerów oryginalnych części (kompletny rozrząd) oraz pompa wody.
Zbliżam się do wymiany rozrządu a nie chciałbym zakupić nieprawidłowych części

Punto Evo 2011 1.3MJ 85KM
MWS: 19955C3 Punto 5d (MY16) 1.3 MULTIJET 16V 85 RACING
VIN: ZFA19900001827725

Z góry dziękuję,

Strona 17 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/