Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik 1.2 vs 1.4 [ róznica, zdjecia ]
http://fiatpunto.com.pl/topic16160.html
Strona 1 z 1

Autor:  scisq [ 31 Maj 2009, 20:38 ]
Temat postu:  Silnik 1.2 vs 1.4 [ róznica, zdjecia ]

Pytanie jak w temacie. Wiem ze obudowa filtra powietrza jest nieco zmieniona w obu silnikach, ale czy jest jeszcze jakaś inna istotna i widoczna różnica w obu silnikach? Pytam bo zamierzam kupić uszkodzone Grande które praktycznie nie ma obudowy filtra powietrza i nie wiem po czym jeszcze moge rozpoznać jaki tam jest silnik. Póki co nie ma jeszcze papierów z tego auta wiec nie mam wglądu.
Pozdrawiam!

Autor:  Grzegorz1976 [ 31 Maj 2009, 21:22 ]
Temat postu: 

Szczerze? Te silniki wygladaja tak samo. Obudowa filtra powietrza jest identyczna. Jedyna różnica to na rurze dolotowej do filtra w 1,4 jest w połowie długości tej rury takie odgałęzienie (zaślepione kolanko odchodzace w bok), tego elementu nie ma w 1,2 - rura jest gładka i tylko widać miejsce gdzie wstawiają to odgałęzienie.
Nie wiem czy jasno to opisałem? Poza tym silniki nie do odróżnienia wizualnie.

Różne sa tez bagnety do oleju, ale to chyba przypadek ( w 1,2 mam sztywny bagnet a w 1,4 taki sprężysty)

Autor:  AF [ 31 Maj 2009, 21:47 ]
Temat postu: 

Ja bym spróbował na podstawie typu silnika, wytłoczonego na bloku.
Silnik 1,2 to typ 199A4000.
1,4 to typ 350A1000
itd.
Ale może to zbyt prostackie rozwiązanie.
Sorry.
:hahaha:

Autor:  KusiK [ 01 Cze 2009, 00:07 ]
Temat postu: 

Ale fajnie zawsze lubiłem te łamigłowki
"Znajdz 10 różnic" :hahaha:
1.4 77 KM
Image

1.2 65 KM
Image

Autor:  krzysiek_pere [ 01 Cze 2009, 10:57 ]
Temat postu: 

Co do różnic widocznych :)
różnica pierwsza jest w pokrywie zaworów:1,2 nie ma zmiennych faz rozrządu a co za tym idzie w 1,2 nie ma w pokrywie tego:
Image
różnica druga jest widoczna na kolektorze ssącym z prawej strony 1,4 ma dodatkowo odzdzielny czujnik ciśnienia atmosferycznego którego 1,2 nie posiada.
różnica trzecia system sterowania silnikiem wybity na sterowniku:
silnik 1,2 IAW 5SF3.M1
silnik 1,4 IAW 5SF3.M2

[ Dodano: 01 Cze 2009 09:57 ]
aha różnica czwarta: czujniki położenia wałka rozrządu są w różnych miejscach

Autor:  olos47 [ 03 Cze 2009, 20:21 ]
Temat postu: 

ja mam silnik 199A7000 - 1.4 8V 75KM. U mnie to wyglada podobnie jak 1.2. W polsce silnik 1.4 8V 77KM ma inne oznaczenie.

[ Dodano: 03 Cze 2009 18:21 ]
krzysiek_pere u mni e na sterowniku jest IAW 5SF3. MW.
Wyglada na to, ze sa rozne wersje sterownikow do silnikow 1,4 8V.

Autor:  krzysiek_pere [ 03 Cze 2009, 20:52 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
krzysiek_pere u mni e na sterowniku jest IAW 5SF3. MW.

wg. moich danych IAW 5SF3.M2 jest dla siln. 1,4 o kodzie "350A.1000"
a np w linei przy kodzie "350A.1000" jest jeszcze inny "system" ale nie pamiętam jaki :?:

Autor:  olos47 [ 03 Cze 2009, 21:19 ]
Temat postu: 

IAW 5SF3.MW jest w GP do silnika 199A7000 55kW (75PS) 1,4 8V :wink:

Autor:  scisq [ 02 Lip 2009, 21:09 ]
Temat postu: 

To w grande są też silniki 1.4 8V 75PS ??? To jest jeszcze cośinnego niż ten 77PS ???

Autor:  Yacek [ 02 Lip 2009, 21:21 ]
Temat postu: 

scisq napisał(a):
To w grande są też silniki 1.4 8V 75PS

Są montowane w samochodach na rynki europejskie na których ubezpieczenie obowiązkowe płaci się od mocy silnika, a nie pojemności jak u nas. Na pewno są to niemcy, austria, francja. Tak że auta sprowadzone z tych krajów mają o 2 KM mniej niż sprzedawane w sieci Fiat w polsce.

Autor:  scisq [ 02 Lip 2009, 21:29 ]
Temat postu: 

No to po 2 latach użytkowania mojego GP dowiedziałem się, że ma o 2KM mniej :D Mam nadzieje, że więcej różnic na "minus" nie mają sprowadzane Grande, bo znów zamierzam kupić sprowadzone z Niemiec GP z 2008r.

Autor:  xsadol [ 02 Lip 2009, 22:27 ]
Temat postu: 

Podejrzewam, że te 75 koni to czysta teoria ;) Tak samo jak 77... Już kiedyś gdzieś o tym było :p

Autor:  Yacek [ 02 Lip 2009, 22:44 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Podejrzewam, że te 75 koni to czysta teoria Tak samo jak 77... Już kiedyś gdzieś o tym było :p

to nie czysta teoria. silniki mają różne sterowniki a co za tym idzie moc. W normalnym użytkowaniu 2 KM prawie nie zauważalne. Ale np dla kierowcy niemieckiego jest zauważalne dla kieszeni. Wystarczy przeanalizować niemieckie składki ubezpieczenia OC.

Autor:  piasek_71 [ 29 Maj 2011, 20:20 ]
Temat postu: 

Ja dziś zauważyłem że na swoim silniku mam wytłoczony napis EVO
Image

tak samo na tym urządzeniu wtryskowo-zapłonowym obok puszki filtra powietrza jest napis MOTORE EVO .
Silniki evo montują do grande ?

Autor:  K3 [ 29 Maj 2011, 20:49 ]
Temat postu: 

piasek_71 napisał(a):
Ja dziś zauważyłem że na swoim silniku mam wytłoczony napis EVO
Image

tak samo na tym urządzeniu wtryskowo-zapłonowym obok puszki filtra powietrza jest napis MOTORE EVO .
Silniki evo montują do grande ?


Przecież generalnie to te same silniki są... 1.4 77KM
Różnice zaczynają się przy 1.4 MultiAir i MultiAit Turbo...

Autor:  maestro173 [ 21 Lis 2015, 18:02 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.2 vs 1.4 [ róznica, zdjecia ]

Czy w silniku 1.2 i 1.4 8v półosie są takie same?

Autor:  Guttek [ 30 Gru 2015, 20:51 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.2 vs 1.4 [ róznica, zdjecia ]

w kilku na bloku z tylu widzialem w 1.4 8Vwybite 16V, a w 1.2 wybite 1.3

Autor:  misci [ 31 Gru 2015, 11:36 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.2 vs 1.4 [ róznica, zdjecia ]

1,4 8V; 1,4 16V; T-jet; mają te same pojemności więc i bloki silnika mogą być te same - szczególnie para 1,4 8V - 1,4 16V. Ponadto 1,4 może to być "rozwiercony" 1,2. Między 1242 a 1368 jest tylko 126 cm^3 różnicy.

To wszystko da się ugrać z jednego bloku.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/