Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Bieg wsteczny http://fiatpunto.com.pl/topic17642.html |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kmarcin76 [ 27 Sie 2009, 09:27 ] |
Temat postu: | Bieg wsteczny |
Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie. |
Autor: | KusiK [ 27 Sie 2009, 11:19 ] |
Temat postu: | |
Poprostu nie wchodzi ci wsteczny. Moze musisz sie bardziej przylozyc przy wrzucaniu |
Autor: | greg505 [ 27 Sie 2009, 11:22 ] |
Temat postu: | |
moze sprzegla nie masz wcisnietego do spodu? |
Autor: | domin45670 [ 27 Sie 2009, 11:30 ] |
Temat postu: | |
Fiaty tak mają niestety. |
Autor: | mac1981 [ 27 Sie 2009, 11:41 ] |
Temat postu: | |
może masz ubytek oleju... |
Autor: | kmarcin76 [ 27 Sie 2009, 14:19 ] |
Temat postu: | |
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.
|
Autor: | Yoka [ 27 Sie 2009, 14:23 ] |
Temat postu: | |
kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej |
Autor: | domin45670 [ 27 Sie 2009, 14:24 ] |
Temat postu: | |
kmarcin76 napisał(a): domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.Wiem, że jest to najprostsza odpowiedź, gdy nie wiadomo co poradzić W CC i PII mam tak od zawsze, stąd moja odpowiedź Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają. |
Autor: | AF [ 27 Sie 2009, 14:26 ] |
Temat postu: | |
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety.
Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła. I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym. I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła. Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo |
Autor: | domin45670 [ 27 Sie 2009, 14:30 ] |
Temat postu: | |
AF napisał(a): domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety. Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła. I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym. I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła. Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo Od nowości? |
Autor: | AF [ 27 Sie 2009, 14:33 ] |
Temat postu: | |
Tak, od nowości. Pod warunkiem, że od nowości sprzęgło nie odłącza silnika od skrzyni. Zagadka: co ma zgrzytać, jeśli napęd z silnika nie jest przenoszony na koła zębate ? W moim CC900 rok prod. 1997 też zgrzytało od nowości. Wystarczyło zrobić 2 obroty nakrętką regulacyjną i przestało |
Autor: | Yacek [ 27 Sie 2009, 17:00 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej
Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość. |
Autor: | Bahama70 [ 27 Sie 2009, 21:41 ] |
Temat postu: | Re: Wsteczny - problem |
kmarcin76 napisał(a): Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie.
Miałem to samo od nowości w MK II, dopiero jak mi na gwarancji sprzęgło wymienili to znikła ta przypadłość. |
Autor: | kropekGP [ 27 Sie 2009, 22:45 ] |
Temat postu: | |
domin45670 napisał(a): Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają.
... I wreszcie dla pierwszego i drugiego biegu, czyli najczęściej używanych przez kierowcę, zastosowano synchronizator z podwójnym stożkiem, z przełożeniem wymagającym o 40% mniej siły w porównaniu do tradycyjnego typu, z pojedynczym stożkiem. ... Źródło: Fiat » Informacje produktowe http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... egow-.html |
Autor: | domin45670 [ 27 Sie 2009, 22:58 ] |
Temat postu: | |
kropekGP dobrze wiedzieć |
Autor: | kmarcin76 [ 18 Paź 2009, 10:43 ] |
Temat postu: | |
NIe bylem w serwisie. Nie ufam do konca tym domoroslym mechanikom z ASO bo juz z takimi w fiacie mialem kiedys do czynienia. Wole, zeby bylo jak najmniej dlubania przy moim aucie przez ludzi co do ktorych nie mam zaufania. Otoz zastosowalem sie do rady Yoki i od tamtej pory (duzo wody uplynelo) zadnego zgrzytu. Wciskam sprzeglo do konca, czekam kilka sekund i wsteczny wchodzi gladko. |
Autor: | Dzióbel [ 18 Paź 2009, 10:56 ] |
Temat postu: | |
Yacek napisał(a): Cytuj: kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość. |
Autor: | QBA123 [ 29 Lis 2009, 14:24 ] |
Temat postu: | |
W moim grande od poczatku ciezko wchodzil wsteczny , rowniez zgrzytał okazało się ze sprzegło było zapowietrzone - nie przyłożyli sie przy montażu w fabryce ale to w koncu Fiat 1.4 77 |
Autor: | Raff [ 30 Lis 2009, 10:12 ] |
Temat postu: | |
w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć. |
Autor: | olos47 [ 30 Lis 2009, 11:05 ] |
Temat postu: | |
ten wsteczny to chyba we wszystkich GP i roznych silnikach. U mnie to samo. ALe w instrukcji pisze wyraznie ze trzeba przed wstecznym wcisnac sprzeglo na ok. 3 s i wtedy wchodzi bez zgrzytu. I tak faktycznie to dziala!!! |
Autor: | Bahama70 [ 30 Lis 2009, 16:37 ] |
Temat postu: | |
Raff napisał(a): w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię
Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć. Robię to samo mechanicznie już od pierwszego Fiata czyli Cinquecento z 1995 r Najpierw jedynko, potem wsteczny ( jeszcze nie zazgrzytał , nawet jak bardzo szybko to zrobię) |
Autor: | Nazgul [ 30 Lis 2009, 16:47 ] |
Temat postu: | najlepszy sposob |
W kazdym fiacie tak mam. Po prostu wrzuca sie najpierw 1 a potem wsteczny. I zadnych zgrzytow nie ma. Malem takie problemy w Punto MK1, w Bravo 1,8 GT, mam w Pandzie i w moim GP. 1 a potem wsteczny i problemu nie ma |
Autor: | Dzidek [ 30 Lis 2009, 19:03 ] |
Temat postu: | |
Też tak robię Na szczęście to już nawyk i jakoś nie przeszkadza. |
Autor: | patefoniq [ 04 Gru 2009, 09:26 ] |
Temat postu: | |
Pomaga rowniez wcisniecie mocno hamulca, tak by auto sie nie toczylo. Ja mam to samo, ale bardzo, bardzo rzadko i zawsze pomaga docisniecie hamulca (czyli prewencja przed toczeniem). |
Autor: | satyryk [ 04 Gru 2009, 12:09 ] |
Temat postu: | |
Ja też mam identyczny problem w dwóch autkach Ale takiej metody z wrzuceniem jedynki, a później dopiero wstecznego nie znałem. Pora zacząć ją praktykować |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |