Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Bieg wsteczny
http://fiatpunto.com.pl/topic17642.html
Strona 1 z 4

Autor:  kmarcin76 [ 27 Sie 2009, 09:27 ]
Temat postu:  Bieg wsteczny

Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie.

Autor:  KusiK [ 27 Sie 2009, 11:19 ]
Temat postu: 

Poprostu nie wchodzi ci wsteczny. Moze musisz sie bardziej przylozyc przy wrzucaniu

Autor:  greg505 [ 27 Sie 2009, 11:22 ]
Temat postu: 

moze sprzegla nie masz wcisnietego do spodu?

Autor:  domin45670 [ 27 Sie 2009, 11:30 ]
Temat postu: 

Fiaty tak mają niestety.

Autor:  mac1981 [ 27 Sie 2009, 11:41 ]
Temat postu: 

może masz ubytek oleju...

Autor:  kmarcin76 [ 27 Sie 2009, 14:19 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
Fiaty tak mają niestety.
Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.

Autor:  Yoka [ 27 Sie 2009, 14:23 ]
Temat postu: 

kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej :)

Autor:  domin45670 [ 27 Sie 2009, 14:24 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
domin45670 napisał(a):
Fiaty tak mają niestety.
Taka odpowiedz mnie nie zadowala ;-). Jezdze seicentem od 9 lat i zadne zgrzyty nie wystepuja. Kontaktowalem sie juz z ASO i powiedzieli zeby przyjechac ze to najprawdopodobniej kwestia regulacji wybieraków i ze w nowych tak sie zdarza. Zle wyregulowane w fabryce i tyle. A co do reszty sugestii to dzieki wielkie.


Wiem, że jest to najprostsza odpowiedź, gdy nie wiadomo co poradzić ;)
W CC i PII mam tak od zawsze, stąd moja odpowiedź :)
Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają.

Autor:  AF [ 27 Sie 2009, 14:26 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
Fiaty tak mają niestety.

Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła.
I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym.
I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła.
Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo :hahaha:

Autor:  domin45670 [ 27 Sie 2009, 14:30 ]
Temat postu: 

AF napisał(a):
domin45670 napisał(a):
Fiaty tak mają niestety.

Tak mają wszystkie ze źle wyregulownym układem mechanicznego wyłączania sprzęgła.
I wszystkie z padniętym siłownikiem/pompą w układzie hydraulicznym.
I prawie wszystkie ze zdechłą sprężyną dociskową sprzęgła.
Aha - Porsche z takimi usterkami mają to samo :hahaha:


Od nowości? :shock: :>

Autor:  AF [ 27 Sie 2009, 14:33 ]
Temat postu: 

Tak, od nowości.
Pod warunkiem, że od nowości sprzęgło nie odłącza silnika od skrzyni.
Zagadka: co ma zgrzytać, jeśli napęd z silnika nie jest przenoszony na koła zębate ?
W moim CC900 rok prod. 1997 też zgrzytało od nowości.
Wystarczyło zrobić 2 obroty nakrętką regulacyjną i przestało :>

Autor:  Yacek [ 27 Sie 2009, 17:00 ]
Temat postu: 

Cytuj:
kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej

Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość.

Autor:  Bahama70 [ 27 Sie 2009, 21:41 ]
Temat postu:  Re: Wsteczny - problem

kmarcin76 napisał(a):
Co jest nie tak? Czesto przy wrzucaniu wstecznego wystepuje zgrzyt. Wiem, ze przy zapalonym silniku nalezy poczekac jakies 2 s po wcisnieciu sprzegla zanim wrzuci sie wsteczny. Robie wszystko zgodnie z opisem w instrukcji a mimo to czasem zgrzytnie.



Miałem to samo od nowości w MK II, dopiero jak mi na gwarancji sprzęgło wymienili to znikła ta przypadłość.

Autor:  kropekGP [ 27 Sie 2009, 22:45 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
Na synchronizatory raczej nie można zwalić, bo z tego co wiem to bieg 1 i R(akietowy) ich nie mają.


... I wreszcie dla pierwszego i drugiego biegu, czyli najczęściej używanych przez kierowcę, zastosowano synchronizator z podwójnym stożkiem, z przełożeniem wymagającym o 40% mniej siły w porównaniu do tradycyjnego typu, z pojedynczym stożkiem. ... Źródło: Fiat » Informacje produktowe

http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... egow-.html

Autor:  domin45670 [ 27 Sie 2009, 22:58 ]
Temat postu: 

kropekGP dobrze wiedzieć :thumleft:

Autor:  kmarcin76 [ 18 Paź 2009, 10:43 ]
Temat postu: 

NIe bylem w serwisie. Nie ufam do konca tym domoroslym mechanikom z ASO bo juz z takimi w fiacie mialem kiedys do czynienia. Wole, zeby bylo jak najmniej dlubania przy moim aucie przez ludzi co do ktorych nie mam zaufania. Otoz zastosowalem sie do rady Yoki i od tamtej pory (duzo wody uplynelo) zadnego zgrzytu. Wciskam sprzeglo do konca, czekam kilka sekund i wsteczny wchodzi gladko.

Autor:  Dzióbel [ 18 Paź 2009, 10:56 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
Cytuj:
kmarcin76 wciskaj do końca sprzęgło i odczekaj troche dłużej

Potwierdzam, jedyna rada na tą przypadłość.
rada jak wyżej, niestety to jedyny i chyba właściwy sposób :-)

Autor:  QBA123 [ 29 Lis 2009, 14:24 ]
Temat postu: 

W moim grande od poczatku ciezko wchodzil wsteczny , rowniez zgrzytał okazało się ze sprzegło było zapowietrzone - nie przyłożyli sie przy montażu w fabryce ;) ale to w koncu Fiat :) 1.4 77

Autor:  Raff [ 30 Lis 2009, 10:12 ]
Temat postu: 

w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię :E
Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć.

Autor:  olos47 [ 30 Lis 2009, 11:05 ]
Temat postu: 

ten wsteczny to chyba we wszystkich GP i roznych silnikach. U mnie to samo. ALe w instrukcji pisze wyraznie ze trzeba przed wstecznym wcisnac sprzeglo na ok. 3 s i wtedy wchodzi bez zgrzytu. I tak faktycznie to dziala!!! :wink:

Autor:  Bahama70 [ 30 Lis 2009, 16:37 ]
Temat postu: 

Raff napisał(a):
w moim t-jecie też czasem wsteczny lubi chrupnąć. Ja sobie radzę z tym w ten sposób - po zatrzymaniu auta, przed wczuceniem wstecznego na chwilę wbijam jedynkę, dopiero potem wsteczny i ruszam. Tak mi się to "utrwaliło", że nawet w służbowych Vectrach też tak robię :E
Wiem, że to półsrodek, ale działa. Planuję o tym wstecznym pogadać w ASO jak będe na przeglądzie, bo teraz nie chce mi się tam jeździć.



Robię to samo mechanicznie już od pierwszego Fiata czyli Cinquecento z 1995 r :)
Najpierw jedynko, potem wsteczny ( jeszcze nie zazgrzytał , nawet jak bardzo szybko to zrobię)

Autor:  Nazgul [ 30 Lis 2009, 16:47 ]
Temat postu:  najlepszy sposob

W kazdym fiacie tak mam. Po prostu wrzuca sie najpierw 1 a potem wsteczny. I zadnych zgrzytow nie ma. Malem takie problemy w Punto MK1, w Bravo 1,8 GT, mam w Pandzie i w moim GP. 1 a potem wsteczny i problemu nie ma

Autor:  Dzidek [ 30 Lis 2009, 19:03 ]
Temat postu: 

Też tak robię :) Na szczęście to już nawyk i jakoś nie przeszkadza.

Autor:  patefoniq [ 04 Gru 2009, 09:26 ]
Temat postu: 

Pomaga rowniez wcisniecie mocno hamulca, tak by auto sie nie toczylo. Ja mam to samo, ale bardzo, bardzo rzadko i zawsze pomaga docisniecie hamulca (czyli prewencja przed toczeniem).

Autor:  satyryk [ 04 Gru 2009, 12:09 ]
Temat postu: 

Ja też mam identyczny problem w dwóch autkach :) Ale takiej metody z wrzuceniem jedynki, a później dopiero wstecznego nie znałem. Pora zacząć ją praktykować :E

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/