Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.4 8v zmienna faza rozrzadu
http://fiatpunto.com.pl/topic20401-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  Gasiu [ 28 Sty 2010, 21:01 ]
Temat postu: 

greg505 też kiedyś się naciąłem na te zmienne fazy rozrządu w 1.4 8V - moje wątpliwości rozwiał jeśli się nie mylę Yacek oraz e-mail napisany do FAP-u
Cytuj:
W związku z Pana pytaniem w sprawie zmiennych faz rozrządu informuję że silniku 1.4 Grande Punto jest montowany system zmiennych faz rozrządu .
:)

Autor:  greg505 [ 28 Sty 2010, 21:51 ]
Temat postu: 

opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V

my bad

Autor:  kmarcin76 [ 28 Sty 2010, 22:24 ]
Temat postu: 

Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

Autor:  Yacek [ 28 Sty 2010, 22:57 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.

Autor:  kmarcin76 [ 29 Sty 2010, 10:24 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
Cytuj:
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.

witam,
a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4.
Slyszalem/czytalem opinie niektorych, ktorzy twierdza, ze 1,4 8v jest troche przestazala jednostka :wink: . Nie jestem ekspertem w dziedzinie jednostek napedowych wiec mimo innego nieco zdania nie zabieram glosu. Pomyslec mozna czytajac niektore opinie (spotkalem sie z takimi nawet w jakis czasopismach) , ze nowoczesny silnik benzynowy powinien posiadac 16 zaworowa glowice, vvt, jakies turbo i inne tego typu ustrojstwa. Dla mnie nowoczesny silnik to motor trwaly, ekonomiczny i bezproblemowy. Nawet tak archaiczna konstrukcja jak 899 w seicento jest dobrym silnikiem. Moj sej ma juz 165 tys. i zadnego zmeczenia po nim nie widac. No, nie bede ciagnal tematu bo bedzie offtopic.

Autor:  olos47 [ 29 Sty 2010, 16:51 ]
Temat postu: 

Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123.
W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki. :lol:

Autor:  kmarcin76 [ 29 Sty 2010, 17:05 ]
Temat postu: 

Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja?

Autor:  Raf.max [ 25 Mar 2019, 17:01 ]
Temat postu:  Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu

Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???

[ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ]

Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ???

Autor:  pmx007p1 [ 25 Mar 2019, 20:41 ]
Temat postu:  Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu

Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html

:arrow: Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. :salut:

PS
A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.).

Autor:  misiekgermaniec [ 15 Sty 2020, 13:42 ]
Temat postu:  Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu

Witam. Mam Błąd P 0010.
Czy mam wymienic czujnik faz rozrządu? Czy moż coś innego.

Autor:  misci [ 15 Sty 2020, 15:37 ]
Temat postu:  Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu

P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu.

Czyli ten dinks obok króćca odmy na pokrywie zaworów. Trzeba sprawdzić połączenie. Można wymontować (jedna śrubka) i podać mu napięcie (ja podałem 5V stałego). Jak jest dobry to powinien zadziałać - porusza się zaworek co można zaobserwować no i tyka co można usłyszeć.

Autor:  misiekgermaniec [ 17 Sty 2020, 14:59 ]
Temat postu:  Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu

ok sprawdzę. a może jeszcze inny problem wspomaganie sie wylacza przy maksymalnym skrecie na postoju w prawo po kilku minutach. bledów nie ma. czy to problem kalibracji czujnika skretu czy sam czyjnik?

Autor:  dragon422 [ 23 Sty 2020, 12:38 ]
Temat postu:  Re:

greg505 napisał(a):
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V

my bad


My bad czyli po angielsku mam to w dupie.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/