Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
1.4 8v zmienna faza rozrzadu http://fiatpunto.com.pl/topic20401-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Gasiu [ 28 Sty 2010, 21:01 ] |
Temat postu: | |
greg505 też kiedyś się naciąłem na te zmienne fazy rozrządu w 1.4 8V - moje wątpliwości rozwiał jeśli się nie mylę Yacek oraz e-mail napisany do FAP-u Cytuj: W związku z Pana pytaniem w sprawie zmiennych faz rozrządu informuję że silniku 1.4 Grande Punto jest montowany system zmiennych faz rozrządu .
|
Autor: | greg505 [ 28 Sty 2010, 21:51 ] |
Temat postu: | |
opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V my bad |
Autor: | kmarcin76 [ 28 Sty 2010, 22:24 ] |
Temat postu: | |
Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją. |
Autor: | Yacek [ 28 Sty 2010, 22:57 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją.
witam, a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4. |
Autor: | kmarcin76 [ 29 Sty 2010, 10:24 ] |
Temat postu: | |
Yacek napisał(a): Cytuj: Czyli jakby nie patrzac, silnik 1,4 8v jest w zasadzie dosc nowoczesna konstrukcją. witam, a kto twierdził, że jest starą konstrukcją. Ten silnik spełnia normę Euro4. |
Autor: | olos47 [ 29 Sty 2010, 16:51 ] |
Temat postu: | |
Nie mylcie nowoczesnosci z niezawodnoscia... Zwykle tak bywa, że np. nowoczensne silniki CDI Mercedesa nie mają nic wspólnego z niezawodnością starych diesli z W123. W obecnych czasach ta nowoczesność nie idzie w parze z niezawodnością - są to często jednorazówki. |
Autor: | kmarcin76 [ 29 Sty 2010, 17:05 ] |
Temat postu: | |
Zgadzam sie ale niektorzy "znawcy" (czyt. redaktorzy pism moto) twierdza, ze jednostka 1,4 8v to... stara konstrukcja. W prownaniu GP z Fabia pisza, ze Fabia ma 75 konny 16v silnik vw a fiat ze 8v wiec jest konstrukcja jeszcze starsza ale zmodernizowana. Sledzac ich tok rozumowania: 16v=nowoczesnosc, 8v=stary silnik. A czy 1,9 jtd 8v to stara nienowoczesna konstrukcja? |
Autor: | Raf.max [ 25 Mar 2019, 17:01 ] |
Temat postu: | Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ??? [ Dodano: 25 Mar 2019, 16:01 ] Witam, macie pojęcie co zrobić jeśli wymieniłem pasek bez blokad , auto odpala , pracuje normalnie , wiem ze chodzi o wariator , czy mogę ustawić GMP i na wałku na znaku tzn zdejmę dekiel i według wycięcia ustawie oczywiście , i czy wtedy bez kasowania błędu będzie chodził ??? I czy błąd sam zniknie ??? |
Autor: | pmx007p1 [ 25 Mar 2019, 20:41 ] |
Temat postu: | Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
Na forum wystarczy zapytać raz (ślepi nie jesteśmy). Usuń to: http://fiatpunto.com.pl/topic59682.html Przestudiuj TO: http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html. Powodzenia. PS A jak już stary kotlet jest odgrzany, to chłopcy dyskutujący wyżej nie odrobili zadania domowego wtedy. Te silniki są "stare", rodzina FIRE 8V, czyli połowa lat osiemdziesiątych 20-go Wieku. Tyle, że odmłodzona (zmienne fazy, elektroniczny zapłon zamiast mechanicznego rozdzielacza, wtrysk wielopunktowy zamiast jednopunktowego lub gaźnika, itp., itd.). |
Autor: | misiekgermaniec [ 15 Sty 2020, 13:42 ] |
Temat postu: | Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
Witam. Mam Błąd P 0010. Czy mam wymienic czujnik faz rozrządu? Czy moż coś innego. |
Autor: | misci [ 15 Sty 2020, 15:37 ] |
Temat postu: | Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu. Czyli ten dinks obok króćca odmy na pokrywie zaworów. Trzeba sprawdzić połączenie. Można wymontować (jedna śrubka) i podać mu napięcie (ja podałem 5V stałego). Jak jest dobry to powinien zadziałać - porusza się zaworek co można zaobserwować no i tyka co można usłyszeć. |
Autor: | misiekgermaniec [ 17 Sty 2020, 14:59 ] |
Temat postu: | Re: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
ok sprawdzę. a może jeszcze inny problem wspomaganie sie wylacza przy maksymalnym skrecie na postoju w prawo po kilku minutach. bledów nie ma. czy to problem kalibracji czujnika skretu czy sam czyjnik? |
Autor: | dragon422 [ 23 Sty 2020, 12:38 ] |
Temat postu: | Re: |
greg505 napisał(a): opieralem sie na artykule w ktorym autor porownywal 8 i 16V my bad My bad czyli po angielsku mam to w dupie. |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |